فایل ورد کامل مطالعه تطبیقی میزان افسردگی در میان دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه و تحلیل عوامل مؤثر


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مطالعه تطبیقی میزان افسردگی در میان دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه و تحلیل عوامل مؤثر دارای ۷۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه تطبیقی میزان افسردگی در میان دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه و تحلیل عوامل مؤثر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه تطبیقی میزان افسردگی در میان دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه و تحلیل عوامل مؤثر۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه تطبیقی میزان افسردگی در میان دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه و تحلیل عوامل مؤثر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه تطبیقی میزان افسردگی در میان دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه و تحلیل عوامل مؤثر :

فایل ورد کامل مطالعه تطبیقی میزان افسردگی در میان دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه و تحلیل عوامل مؤثر در ۷۰ صفحه ورد قابل ویرایش

فایل ورد کامل مطالعه تطبیقی میزان افسردگی در میان دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه و تحلیل عوامل مؤثر
فهرست مطالب

عنوان

صفحه

چکیده فایل

فصل اول

«طرح فایل»

– مقدمه

– بیان مسأله

– ضرورت و اهمیت فایل

– اهداف فایل

– سؤالات و فرضیات فایل

– روش فایل

– جامعه فایل و حجم نمونه

– تعریف واژه‎ها و اصطلاحات

فصل دوم

«پیشینه فایل»

عنوان

صفحه

– مبانی نظری

– تعریف افسردگی

– علایم افسردگی

– دیدگاه‎ها و مکاتب مرتبط با افسردگی

– فایلهای انجام شده پیرامون موضوع فایل

الف: فایلهای انجام شده در خارج از کشور

ب: فایلهای انجام شده در داخل ایران

فصل سوم

«روش فایل»

– روش فایل

– روش آماری

– متغیرهای فایل

– جامعه فایل

– حجم نمونه

عنوان

صفحه

– ویژگی‎های نمونه

– ابزار سنجش

– اعتبار و روایی ابزار سنجش

– روش جمع‎آوری اطلاعات

– ابزار اندازه‎گیری

فصل چهارم

«‌تجزیه و تحلیل داده‎ها و اطلاعات»

– آزمون فرضیه

– جداول آماری

فصل پنجم

«بررسی و نتیجه‎گیری»

– نتیجه‎گیری از سؤالات و فرضیات فایل

– محدودیت‎های فایل

افسردگی متداولترین بیماری بین اختلالات روانپزشکی به شمار می‎رود، به طوری که درصد بالایی از کلیه بیماران بستری در بیمارستان‎ها را این نوع بیماری تشکیل می‎دهند،‌ هر روز،‌در مراکز درمانی دنیا، میلون‎ها نفر بوسیله متخصصان امر به عنوان مراجع افسرده تشخیص داده می‎شوند. همه افراد در مرحله‎ای از زندگی دچار افسردگی می‎شوند و به عبارتی۲۵% افراد و یا شاید تعداد بیشتری از مردم عادی، حداقل یک بال در زندگی دچار افسردگی شده‎اند درصد زیادی از افراد هر جامعه، در شرایط زمانی خاص، به علت انواع استرس‎ها، روابط میان فردی ناسالم و آسیب‎پذیر، انواع فقدان‎ها، مشکلات و درگیری‎های خانوادگی یا زناشویی تنهایی، درگیری اجتماعی یا شغلی، طلاق و جدایی، قرار گرفتن در تضادهای درونی و همین‎طور اجتماعی، نداشتن حمایت‎های اجتماعی، رشد ناسالم دوران کودکی، بهداشت روانی نازل در جامعه، بغرنجی شرایط زندگی، صنعتی شدن و بسیاری عوامل دیگر ممکن است دچار افسردگی شوند ( شمس، ۱۳۷۹).

افسردگی در همه افراد جامعه،‌ثروتمند و فقیر،‌ نوجوان، جوان و پیر، زن و مرد، متأهل و مجرد دیده شده است. اما بعضی از افراد بیشتر از دیگران مستعد ابتلا به افسردگی هستند. شیوع افسردگی در زنان دو برابر مردان گزارش شده است. همچنین بیماری از متخصصان بالینی معتقدند که افسردگی در افراد میانسال، نوجوان، کودکان و حتی خردسالان به طور یکسان شایع است هرچند نشانه‎های مرضی در گروه‎های مختلف سنی متفاوت است (آزاد، ۱۳۷۸).

با توجه به اینکه دانش‎آموزان مقطع متوسطه از طرفی (رواج سن نوجوانی و بحران‎های این دوره و از طرفی دیگر در آستانه اتمام مقطع متوسطه و ورود به یک دوره آموزشی نوین بنام پیش‎دانشگاهی قرار دارند که این شرایط آنان را از بحرانهای روانی مصون نمی‎دارد. بنابراین فایل حاضر سعی دارد که از وضعیت افسردگی دانش‎آموزان مقطع متوسطه آگاهی یابد.

بیان مسأله:

مسائل و مشکلات عاطفی، امروزه در جهان شیوع و گسترش زیادی پیدا کرده است و بسیاری از افراد از مشکلات و بیماری‎هاو اختلالات عاطفی رنج می‎برند. این مسائل و مشکلات نه تنها افراد را زیر پوشش قرار می‎دهند بلکه به تبع فرد، جامعه را هم در برگرفته و دچار اختلالات و معضلات بسیاری می‎نمایند و عواقب و تبعات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و آموزشی زیادی را به دنبال خود می‎کشند بررسی مشکلات عاطفی به اشکال مختلف در مدارس، دانشگاه‎ها و مراکز علمی از دیرباز مورد توجه بوده است. یکی از روشهای بررسی مشکلات روانی بررسی میزان افسردگی در افراد می‎باشد، مسئله فایل حاضر به بررسی میزان افسردگی در دانش‎آموزان و نیز مقایسه آن در دو جنس با یکدیگر در سطح شهرستان کوهدشت می‎پردازد.

اهمیت و ضرورت فایل:

نتیجه‎گیری از سؤالات و فرضیات فایل:

سؤال اول: میزان افسردگی دانش‎آموزان دختر مقطع متوسطه چقدر است؟

با توجه به ‎ محاسبه شده (۶۵/۲۴) محاسبه شده و کلی محاسبه شده (۰۲/۲۲) به سؤال فایل اینگونه جواب داده می‎شود که میزان افسردگی دانش‎آموزان دختر بالاتر از میانگین کل (۰۲/۲۲ = ) نمرات کسب شده توسط دانش‎آموزان دختر و پسر می‎باشد.

سؤال دوم: میزان افسردگی دانش‎آموزان پسر مقطع متوسطه چقدر است؟

با توجه به محاسبه شده (۴/۱۹) و کلی محاسبه شده (۰۲/۲۲) به این سؤال فایل بدینگونه جواب داده می‎شود که میزان افسردگی دانش‎آموزان پسر پائین‎تر از میانگین کل (۰۲/۲۲=) نمرات کسب شده توسط دانش‎آموزان دختر و پسر می‎باشد.

و در پاسخ به فرضیه فایل: میزان افسردگی دانش‎آموزان دختر مقطع متوسطه به نحو معناداری بالاتر از میزان افسردگی دانش‎آموزان پسر مقطع متوسطه می‎باشد.

با توجه به اینکه ‎t محاسبه شده (۱۹/۲) بزرگتر از ‎t جدول (۶۸/۱) در سطح اطمینان ‎95% می‎باشد لذا به فرض فایل بدینگونه جواب داده می‎شود که اختلاف بین دو گروه ناشی از خطای نمونه‎گیری نمی‎باشد و میزان افسردگی دانش‎آموزان دختر مقطع متوسطه به شکل معناداری بالاتر از میزان افسردگی دانش‎آموزان پسر مقطع می‎باشد.

محدودیت‎های فایل:

۱- عدم توانایی فایل در گزینش نمونه‎ها به شکل تصادفی ساده به دلیل وسیع بودن حجم جامعه و استفاده از روش نمونه‎گیری خوشه‎ای

۲- وضعیت طبقاتی (اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی) اعضای نمونه و عدم کنترل آن خود عامل مهمی در افزایش تأثیر عوامل خارج از کنترل بر نتایج فایل می‎باشد.

میزان همبستگی بین یافته‎های فایل حاضر و فایلات قبلی:

فایل حاضر با فایلات انجام شده در کشورهای دیگر که اکثراً به این نتیجه رسیده بودند که زنها بیشتر از مردان افسرده‎اند همبستگی دارد. زیرا در این فایل ما به تفاوت معنی‎دار بین دو جنس دست پیدا کردیم.

فایلات انجام شده در ایران (بصورت پایان‎نامه) که اکثراً در مدارس و دانشگاه‎ها بر روی دانشجویان و دانش‎آموزان انجام شده نشان می‎دهد که تفاوت معنی‎دار بین دو جنس وجود ندارد. بنابراین فایل حاضر با فایلات انجام شده در ایران همبستگی ندارد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.