فایل ورد کامل تحلیل اقتصادی و فنی راه‌اندازی قطار سریع‌السیر در مسیر تهران–زنجان و بررسی پیامدهای توسعه‌ای


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل تحلیل اقتصادی و فنی راه‌اندازی قطار سریع‌السیر در مسیر تهران–زنجان و بررسی پیامدهای توسعه‌ای دارای ۲۱۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل تحلیل اقتصادی و فنی راه‌اندازی قطار سریع‌السیر در مسیر تهران–زنجان و بررسی پیامدهای توسعه‌ای  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل تحلیل اقتصادی و فنی راه‌اندازی قطار سریع‌السیر در مسیر تهران–زنجان و بررسی پیامدهای توسعه‌ای۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحلیل اقتصادی و فنی راه‌اندازی قطار سریع‌السیر در مسیر تهران–زنجان و بررسی پیامدهای توسعه‌ای،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل تحلیل اقتصادی و فنی راه‌اندازی قطار سریع‌السیر در مسیر تهران–زنجان و بررسی پیامدهای توسعه‌ای :

فایل ورد کامل تحلیل اقتصادی و فنی راه‌اندازی قطار سریع‌السیر در مسیر تهران–زنجان و بررسی پیامدهای توسعه‌ای

مقدمه

پس از جنگ جهانی دوم ، صنعت راه آهن در اکثر نقاط دنیا با بی اقبالی روبرو شد. از دلایل عمـده عـدم رشد این صنعت در سالهای اولیه پس از جنگ رشد سریع صنایع اتومبیل سازی بود. در ایران نیز صـنعت نوپـای راه آهن پس از شهریور ۱۳۲۰ با آهنگ رشد بسیار کنـدی مواجـه شـد. هـر چنـد در دهـه ۱۹۶۰ و پـس از آن راه آهن در کشورهای صنعتی با رشد تکنیک ، تقاضا و قابلیت رقابت با گونـه هـای دیگـر حمـل و نقلـی روبـرو گردید و توانست با تغییر در شکل اداره ، بهره برداری و به گونه ای فعال و کارآ در امر جابجـائی کـالا و مسـافر ایفاء نماید. اما معهذا در ایران این رشد بسیار بطئی بود. بـرای مثـال در سـالهای بـین ۱۳۵۰ تـا ۱۳۵۷ علیـرغم شرایط خوب اقتصادی تنها ۶۰ کیلومتر بر طول راه راه آهن ایران افزوده شده و این در حالی بود که برتری قطـار در حمل کالا در مسافتهای طولانی و گستردگی کشور ما توجیه مناسبی برای رشد این صنعت می باشد.

در یک بررسی دقیق اقتصادی حتماً باید گزینـه هـای مـوازی بررسـی و مقایسـه شـوند. عـدم بررسـی گزینه های موازی و صرفاً مقایسه قطارهای دیزل با قطارهای برقی نه یک بررسی اقتصادی که حداکثر یک نـوع بهینه یابی است . بعلاوه مزایا و هزینه های مربوط به مقایسه اقتصادی طرحهای حمل و نقل محدود به دفاتر سود و زیان مؤسسات ذیربط نبوده و از آن فراتر می رود. بعنوان مثال صرفه جویی در وقت مصرف کننده کاهش مسایل ناشی از آلودگی صدا و آلودگی هوا به خصـوص در نـواحی شـهری و در تونلهـا، کنتـرل سـوانح را نیـز شـامل می شود.

در سال ۱۹۴۹ راه آهن ملی ژاپن به عنوان یک شرکت دولتی با ۴۹۰ هزار پرسنل و ۲۰ هزار کیلومتر خطوط آهن ایجاد گردید. راه آهن ژاپن در پی واگذاری به بخش خصوصی رونق یافته است . نمودی از این رونق ، سرمایه گذاریهای جدید صنعت در طراحی و ساخت قطارهای جدید است . تا سال ۱۹۸۷ وضعیت راه آهن ژاپن چنگی بدل نمیزد و اوضاع آنها به وخامت گرائید که چاره ای جز واگذاری راه آهن ملی به شرکتهای مستقل منطقه ای نماند.

فایل ورد کامل تحلیل اقتصادی و فنی راه‌اندازی قطار سریع‌السیر در مسیر تهران–زنجان و بررسی پیامدهای توسعه‌ای
فهرست مطالب

فصل اول: مقدمه
– مقدمه
ــ تاریخچه قطارهای سریع السیر
— تاریخچه مطالعات قطارهای سریع السیر در ایران
ــ تاثیرات غیرمستقیم و تاثیرات فرهنگی- اجتماعی قطارهای سریع السیر
فصل دوم: سرعت در راه آهن و راه‌آهن سریع السیر
ــ سرعت در راه آهن
ــ سرعت بازرگانی
ــ قطار سریع السیر
ـــ فواید راه آهن سریع السیر
ـــ چگونه این فواید بدست می‌آیند؟
ـــ تاثیرات افزایش خدمات راه‌آهنی (تاثیرات مثبت قطارهای سریع السیر)
ـــ مقایسه کوتاه با هوا و جاده
ــ معرفی برخی ازعوامل و شاخص‌های تصمیم‌گیری درارزیابی ‌های راه آهن سریع السیر
ـــ پراکندگی جمعیت و تولید ناخالص ملی
ـــ افزایش سرعت، کاهش زمان سفر،افزایش ظرفیت ترافیکی
ـــ مصرف انرژی
ـــ تامین منابع مالی
ــ واژه‌ها و مفاهیم کلیدی در موضوع سرعت قطارهای مسافری
ـــ رکورد سرعت
ـــ حد نهایی سرعت عملیاتی
ـــ رکورد سرعت در شرایط واقعی
ـــ رکوردهای سرعت قطارهای مسافری چگونه بجا گذاشته می‌شوند؟
ــ مقایسه وضعیت قطارهای سریع در ایران و جهان
ـــ بررسی گذشته راه آهن ایران از دیدگاه تکنولوژی کاربردی جهت نیل به سرعتهای روز
ـــ بررسی تکنولوژی و سرعت عملیاتی در ایران
عنوان صفحه
ـــ بررسی وضعیت سرعتها در ایران و جهان
ـــ رکوردهای سرعت رسمی و عملیاتی درایران
ـــ سیر تحول تکنولوژی حمل و نقل ریلی جهان در ارتباط با سرعت
ـــ خلاصه آمارهای مهم سریع السیر
فصل سوم: بررسی روسازی خطوط آهن برای کاربرد در قطارهای سریع
— مقدمه
— تراورسهای بتنی و دیگر تراورسهای مصنوعی
— تراورسهای بتنی
— تراورسهای دیگر
— طراحی های مدرن
— اتصالات
— ریلهای پیوسته جوش شده (CWR) 47
۳-۵-۱- مزایا و معایب
— تئوری انبساط
فصل چهارم: موانع موجود دردستیابی به سرعتهای بالا در راه آهن
ــ پارامترهای کاهنده سرعت
— مقاومت هوا
ـــ عبور از تونلها
ـــ علائم
ــ فاصله ترمز
ـــ نیاز به توان کششی زیاد
ـــ پایداری درمسیر مستقیم
ـــ نیاز به طراحی ویژه خط
ــ اثرات زیست محیطی
ـــ تصادفات
ـــ آسایش مسافرین
ــ- عبور از سوزنها و تقاطع‌ها
عنوان صفحه
فصل پنجم: ضرورت برقی کردن خطوط راه‌آهن
ــ مقدمه
ــ انرژی، حمل ونقل و راه آهن
ـــ اهمیت صرفه‌جویی درمصرف فراورده‌های نفتی
ـــ برقی کردن راه آهن ومزایای آن ازنظر انرژی ومحیط زیست
ـــ مزایای برقی کردن راه آهن از دیدگاه ترابری
ــ اصول زیربنایی
ــ تاریخچه برقی کردن در راه آهن ملی ژاپن
ــ ضرورت برقی کردن راه آهن
ــ مقایسه سیستم‌های دیزل- الکتریک و برقی
ــ مزایای استفاده ازراه‌آهن برقی در سطح کلان اقتصادی
ــ مزایای استفاده ازراه‌آهن برقی در سطح خرد اقتصادی
فصل ششم: آشنایی با سیستم Tilting و معرفی قطارهای سریع السیر دنیا
ــ مقدمه
ـــ سیستم Tilting یا متعادل کننده واگن
ـــ مزایای سیستم Tilting 86
۶ـــ انواع سیستم‌های موجود Tilting 86
۶ـــ مقایسه واگنهای معمولی و واگنهای مجهز به سیستم متعادل کننده واگن
ـــ سیستم های متعادل کننده از نوع فعال
ـــ تجربه استفاده از سیستم Tilting در کشور پرتغال
ــ معرفی قطارهای سریع السیر دنیا
ـــ قطار TGV 94
۶ـــ قطار AGV نسل جدید قطارهای TGV فرانسه
ــــ ازبین بردن ارتعاشات
ــــ تصویر کلی قطار AGV 100
۶ـــ قطارهای ICE 101
۶ــــ قطارهایICE2 ،ICE1 101

عنوان صفحه
ــــ قطارهای ICE3 نسل جدید قطارهای ICE 102
۶ـــ ترن‌ست سریع السیر اسپانیای S-103 103
فصل هفتم: نیاز دنیا به استفاده از قطارهای سریع السیر و نگاهی به بزرگترین طرح‌های سریع السیر دنیا
ــ مقدمه
ـــ راه آهن سریع السیر اروپا در قرن
ـــ نتایج بهره برداری از خطوط سریع اروپا
ــ راه آهن سریع السیر اسپانیا(Renfe) 111
۷ــ نگاهی به بزرگترین ریلی سریع السیر انگلستان
ــ راه آهن سریع السیر ایالت کالیفرنیا
ـــ بخش درون ناحیه‌ای کالیفرنیای جنوبی
ــــ اهداف و نیازهای
ــــ نیاز به قطار سریع السیر درایالت کالیفرنیا
ــ راه آهن سریع السیر ایالت فلوریدا
ـــ دلایل عقب ماندگی آمریکا از قافله ی طرح قطارهای سریع السیر
— اطلاعاتی کوتاه در مورد Maglev 124
فصل هشتم: نگاهی به راه آهن سریع السیر ژاپن واستفاده از تجربیات آنها
ــ مقدمه
ــ اقدامات شرکت باری راه آهن ژاپن پس از خصوصی شدن تا سال
ــ نمونه‌هایی ازپیشرفت راه‌آهن ژاپن درزمینه حمل کالا
ــ راه‌آهن ژاپن پس از دو دهه ضرر چگونه به سود دهی رسید؟
ـــ انگیزه‌های خصوصی کردن راه آهن
ـــ نتایج اقتصادی شرکتهای راه‌آهن ژاپن
ـــ اصلاح وجدان کار کارکنان
— تجربه موفق شرکتهای منطقه‌ای
ــ همکاریهای فنی ـ اقتصادی راه آهن ایران و ژاپن
ــ راه‌آهن سریع السیر شینکانسن
ـــ فاکتورهای محدود کننده سرعت
ــــ کشف زودتر زمین لرزه
عنوان صفحه
ــــ سیستم ترمز
ــــ پایداری مجموعه
ــــ راحتی درهنگام سیر وحرکت
ــــ کاهش سرو صدا
ــــ کاهش لرزش زمین در هنگام حرکت قطار
ــ سهم شینکانسن در محیط زیست
ـــ سهم شینکانسن در صرفه‌جویی انرژی
ـــ آلودگی صوتی در قطار شینکانسن
فصل نهم: طرح راه‌آهن سریع‌السیر تهران ـ زنجان
ــ جابه‌جایی مسافر در سطح کشور
ـــ شبکه راه‌آهن ایران
ــ پیشینه طرح راه‌آهن سریع‌السیر تهران ـ زنجان
ـــ مشخصات فنی و هندسی راه‌آهن تهران ـ زنجان
ـــ اهمیت خط سریع‌السیر تهران ـ زنجان
ــ بررسی آمار حمل و نقل مسافر در محور تهران ـ زنجان
ـــ ناوگان جاده‌ای عمومی
ـــ حمل و نقل توسط سواری شخصی
ـــ حمل و نقل ریلی مسافر
ـــ حمل و نقل مسافر توسط ناوگان هوایی
ــ پیش‌بینی تقاضا برای حمل و نقل مسافر در مسیرهای تهران ـ زنجان
ـــ سناریوها‌ی تحول آتی جمعیت و شاخص‌های اقتصادی
ــــ تحول آتی جمعیت شهری
ــــ تحول آتی تولید ناخالص داخلی به قیمت‌های ثابت
ـــ نتایج سناریوهای پیش‌بینی تقاضا برای حمل و نقل ریلی مسافر
عنوان صفحه
ــ برنامه‌ زمان‌بندی احداث راه‌آهن سریع‌السیر تهران ـ زنجان
ـــفعالیتهای عمده احداث راه‌آهن سریع‌السیر تهران ـ زنجان
ــ برآورد هزینه‌های اجرای طرح
ـــ هزینه‌ تملیک اراضی
ـــ هزینه‌های زیرسازی
ـــ هزینه‌های روسازی، علائم و ارتباطات و برقی کردن
ـــ هزینه‌های بهره‌برداری
ـــــ برآورد هزینه‌های بهره‌برداری بر اساس هزینه‌های سرمایه‌‌ای
ـــــ هزینه‌ نگهداری از تاسیسات زیربنایی و ناوگان
ـــــ هزینه‌های بازاریابی و مصرف سوخت
ــــ هزینه‌های سرمایه‌ای برای خرید قطارهای سریع‌السیر برقی
ــــ تعداد قطارهای سریع‌السیر مورد نیاز
ـــ هزینه‌های جاری در بیست‌سال نخست بهره‌برداری
ــ بررسی تعرفه خدمات
ـــ تعیین جایگاه راه‌آهن سریع‌السیر در سامانه حمل و نقل مسافری
ــــ سیاست جلب مسافرین حمل و نقل جاده‌ایی
ـــ قیمت بلیط مسافری راه‌آهن سریع‌السیر تهران ـ زنجان
ــ برآورد درآمدهای طرح
ــ نرخ داخلی بازگشت سرمایه
ــ آنالیز حساسیت نرخ بازگشت سرمایه نسبت به متغیرهای پایه
ـــ آنالیز حساسیت نرخ‌ بازگشت سرمایه نسبت به تعرفه‌ خدمات مسافری
ـــ آنالیز حساسیت نرخ ‌بازگشت سرمایه نسبت به هزینه‌ تملیک اراضی

عنوان صفحه
ــ هزینه‌های اجتماعی یا هزینه‌های خارج از حمل و نقل
ـــ هزینه‌های خارج از حمل و نقل
ـــ روش‌ محاسبه هزینه‌ها
ـــ هزینه‌های کلی
ـــ هزینه‌های نهایی
ــ صرفه‌جویی در مصرف سوخت
ـــ میزان مصرف سوخت وسایل نقلیه
ـــ مصرف سوخت لکوموتیوهای راه‌آهن ایران
ـــ میزان مصرف سوخت وسایل نقلیه مسافری در ایران
ـــ میزان صرفه‌جویی در مصرف فرآورده‌های نفتی
فصل دهم: نتیجه‌گیری
نتیجه‌گیری
پیشنهادات
منابع و مأخذ

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.