فایل ورد کامل بررسی اثر تیپ‌بندی المان‌های سازه‌ای بر رفتار لرزه‌ای سازه‌های بتن‌آرمه


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل بررسی اثر تیپ‌بندی المان‌های سازه‌ای بر رفتار لرزه‌ای سازه‌های بتن‌آرمه دارای ۱۵۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل بررسی اثر تیپ‌بندی المان‌های سازه‌ای بر رفتار لرزه‌ای سازه‌های بتن‌آرمه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل بررسی اثر تیپ‌بندی المان‌های سازه‌ای بر رفتار لرزه‌ای سازه‌های بتن‌آرمه۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل بررسی اثر تیپ‌بندی المان‌های سازه‌ای بر رفتار لرزه‌ای سازه‌های بتن‌آرمه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل بررسی اثر تیپ‌بندی المان‌های سازه‌ای بر رفتار لرزه‌ای سازه‌های بتن‌آرمه :

فایل ورد کامل بررسی اثر تیپ‌بندی المان‌های سازه‌ای بر رفتار لرزه‌ای سازه‌های بتن‌آرمه

چکیده

یکی از مسائلی که رفتار لرزه ای سازه ها را تحت تأثیر قرار داده و طراحی را بدان وابسته می سازد تیپ بندی المان های سازه ای به هنگام آنالیز و طراحی سازه می باشد. این نوع تیپ بندی بیشتر به خاطر سهولت اجرا و سادگی کار صورت می گیرد. در این به بررسی تاثیر این تیپ بندی در سازه های قاب خمشی بتن آرمه پرداخته شده است . در این فایل به بررسی تاثیر تیپ بندی اعضاء بتنی شامل ستونها بر روی رفتار غیر خطی سازه های ۴، ۸ و ۱۲ طبقه بتن آرمه و پاسخ های سازه نظیر حد اکثر تغییر مکان ، شاخص های خسارت و … (با تیپ بندی و بدون تیپ بندی ) پرداخته شده است تا نتایج مثبت و منفی این تیپ بندی ها که هم اکنون در طراحی و اجرای سازه کاملاً مرسوم می باشد روشن گردد. سازه های مورد نظر تحت رکورد زلزله طبس با شتاب های حداکثر (PGA) متفاوت مورد تحلیل دینامیکی غیرخطی قرار گرفته و شاخص های خسارت به تفکیک طبقات و شاخص های کلی خسارت بر مبنای شاخص خسارت Park-Ang-Wen محاسبه و ارائه شده است .

کلیات

تیپ بندی و یکسان سازی المان های سازه ای از مواردی است که به هنگام اجرای سازه موجب سهولت و سرعت اجرا شده و باعث افزایش کیفیت ساخت می گردد. این نوع تیپ بندی هم اکنون در طراحی و اجرای سازه ها کاملاً مرسوم می باشد. تیپ بندی المان های سازه ای ، گرچه باعث سهولت اجرا شده ، خطای حین ساخت را کاهش داده و مزایای دیگری را نیز دارد اما از سویی دیگر رفتار سازه را به هنگام زلزله تحت تأثیر قرار داده و تیپ بندی نامناسب المان ها ممکن است هدف اصلی طرح ، یعنی ایمنی سازه را تحت الشعاع قرار دهد.

سیستم باربر جانبی

سیستم باربر جانبی (سیستم لرزه بر) کلیه سازه ها بر طبق آئین نامه ۲۸۰۰ (ویرایش دوم ) از لحاظ شکل پذیری از نوع قاب خمشی بتنی متوسط (ضریب رفتار برابر ۸) انتخاب شده است .

بارگذاری به کار رفته در تحلیل خطی و طراحی سازه ها

کلیه بارهای وارد بر سازه بر اساس آئین نامه ۵۱۹ ایران [۱۳] و بارگذاری لرزه ای سازه نیز بر طبق آئین نامه استاندارد ۲۸۰۰ [۱۴] انجام شده است .

محل احداث ساختمان ها در شهر تهران و کاربری آنها مسکونی فرض گردیده است .

بارگذاری لرزه ای

ساختمان در پلان و ارتفاع منظم محسوب گردیده و بارگذاری لرزه ای از روش استاتیکی معادل انجام شده است .

محل احداث ساختمان ها در تهران (خطر نسبی خیلی زیاد؛ ۰.۳۵=A) و سیستم باربر جانبی نیز در هر دو جهت قاب خمشی متوسط (۸=Rx=Ry) در نظر گرفته شده است . همچنین گروه بندی ساختمان ها از نظر اهمیت ، مسکونی (۱=I) و نوع زمین بر مبنای آئین نامه ۲۸۰۰ تیپ II فرض شده است .

فایل ورد کامل بررسی اثر تیپ‌بندی المان‌های سازه‌ای بر رفتار لرزه‌ای سازه‌های بتن‌آرمه
فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده …………………………………………………………………………………………………………………………۱

فصل اول : مقدمه

۱-۱- کلیات …………………………………………………………………………………………………………..۳

۱-۲- هدف کلی ………………………………………………………………………………………..۴

۱-۳- ساختار ……………………………………………………………………………………………۴

فصل دوم : تعریف مسئله و روش فایل

۲-۱- مقدمه …………………………………………………………………………………………………………..۸

۲-۲- معرفی و بررسی ساختمان های انتخاب شده برای مطالعه ……………………………………..۸

۲-۲-۱- سیستم باربر جانبی …………………………………………………………………………………….۹

۲-۲-۲- بارگذاری به کار رفته در تحلیل خطی و طراحی سازه ها………………………………….۹

۲-۳- نحوه تیپ بندی و تعریف مسئله ……………………………………………………………………..۱۲

۲-۴- فرضیات تحلیل و طراحی سازه ها…………………………………………………………………..۱۵

۲-۴-۱- تحلیل خطی و طراحی سازه ها…………………………………………………………………..۱۵

۲-۴-۲- تحلیل غیر خطی (استاتیکی و دینامیکی )……………………………………………………..۱۵

۲-۵- حجم تحلیل های غیرخطی انجام شده ……………………………………………………………..۱۶

۲-۶- راستای انتخابی برای تحلیل غیرخطی سازه ها…………………………………………………..۱۷

۲-۷- مطالعات ویژه بر روی سازه های ۸ طبقه …………………………………………………………..۱۸

فصل سوم : معرفی و مروری بر ویژگی های برنامه IDARC در تحلیل غیرخطی سازه های بتن مسلح

۳-۱- مقدمه …………………………………………………………………………………………………………۲۰

۳-۲- خصوصیات و ویژگی های کلی برنامه ……………………………………………………………..۲۲

۳-۳- روند تحلیل و خروجی های به دست آمده از آنالیز……………………………………………۲۳

۳-۴- مدل های المان های سازه ای موجود در برنامه ……………………………………………………۲۴

۳-۵- مدل های هیسترتیک غیرخطی در برنامه IDARC………………………………………………31

۳-۵-۱- خصوصیات غیرخطی بتن و فولاد………………………………………………………………۳۱

۳-۵-۲- مدل های هیسترتیک موجود در برنامه IDARC……………………………………………38

۳-۶- گزینه های موجود در برنامه برای انواع تحلیل های استاتیکی و دینامیکی ………………۴۳

۳-۷- محاسبات شاخص خسارت …………………………………………………………………………..۵۲

فصل چهارم : مروری بر شاخص های خسارت در ارزیابی آسیب پذیری سازه ها

۴-۱- مقدمه …………………………………………………………………………………………………………۵۴

۴-۲- تابع خسارت بر مبنای برش پایه …………………………………………………………………….۵۶

۴-۳- شاخص خسارت دوگانه (Dual-Phase) برای بتن و فولاد…………………………………۵۷

۴-۴- شاخص خسارت بر مبنای تغییرشکل و شکل پذیری …………………………………………۵۸

۴-۵- مدل خسارت Chung و همکاران بر مبنای خستگی کم سیکل …………………………….۵۹

۴-۶- تابع خسارت Valles &Reinhorn بر مبنای خستگی کم سیکل ………………………….۶۳

۴-۷- یک مدل خسارت سراسری بر مبنای پارامترهای ارتعاشی سازه ………………………….۶۴

۴-۸- شاخص خسارت ترکیبی ارائه شده توسط Bracci و همکاران ……………………………۶۵

۴-۹- شاخص خسارت اصلاح شده Park-Ang………………………………………………………..68

۴-۹-۱- محاسبه δu و δy………………………………………………………………………………………72

۴-۹-۲- محاسبه β……………………………………………………………………………………………….74

فصل پنجم : نتایج به دست آمده از آنالیزها و تحلیل های انجام شده

۵-۱- مقدمه …………………………………………………………………………………………………………۷۸

۵-۲- تحلیل دینامیکی غیرخطی (تاریخچه زمانی غیرخطی )……………………………………….۷۹

۵-۲-۱- بررسی تغییرمکان های نسبی طبقات ……………………………………………………………۸۱

۵-۲-۲- پاسخ حداکثر تغییرمکان بام در سازه های تیپ بندی شده و تیپ بندی نشده ………۸۷

۵-۲-۳- مطالعه و مقایسه شاخص های خسارت ……………………………………………………….۹۰

۵-۲-۴- مطالعه تاریخچه شاخص های کلی خسارت …………………………………………………۹۳

۵-۲-۵- مقایسه تاریخچه زمان تناوب اصلی سازه ها……………………………………………….۱۰۱

۵-۳- تحلیل استاتیکی غیرخطی (تحلیل بار افزون )…………………………………………………۱۰۷

۵-۳-۱- روش کنترل نیرو……………………………………………………………………………………۱۰۸

۵-۳-۲- روش کنترل تغییرمکان ……………………………………………………………………………۱۱۰

۵-۴- تحلیل نتایج حاصل از نمودارها……………………………………………………………………۱۱۳

فصل ششم : تشکیل طبقات نرم در سازه های تیپ بندی شده

۶-۱- مقدمه ……………………………………………………………………………………………………….۱۱۸

۶-۲- تشکیل طبقات نرم ……………………………………………………………………………………..۱۱۸

فصل هفتم : نتیجه گیری

نتایج فایل ………………………………………………………………………………………………………..۱۲۷

توصیه و پیشنهادات ……………………………………………………………………………………………..۱۲۸

منابع و مآخذ

منابع لاتین ………………………………………………………………………………………………………….۱۳۰

منابع فارسی ……………………………………………………………………………………………………….۱۳۱

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.