فایل ورد کامل بررسی تأثیر زوجدرمانگری اسلامی بر خودشناسی، جهتگیری مذهبی و سازگاری زناشویی زوجهای ناسازگار
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل بررسی تأثیر زوجدرمانگری اسلامی بر خودشناسی، جهتگیری مذهبی و سازگاری زناشویی زوجهای ناسازگار دارای ۱۶۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل بررسی تأثیر زوجدرمانگری اسلامی بر خودشناسی، جهتگیری مذهبی و سازگاری زناشویی زوجهای ناسازگار کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل بررسی تأثیر زوجدرمانگری اسلامی بر خودشناسی، جهتگیری مذهبی و سازگاری زناشویی زوجهای ناسازگار۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل بررسی تأثیر زوجدرمانگری اسلامی بر خودشناسی، جهتگیری مذهبی و سازگاری زناشویی زوجهای ناسازگار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل بررسی تأثیر زوجدرمانگری اسلامی بر خودشناسی، جهتگیری مذهبی و سازگاری زناشویی زوجهای ناسازگار :
تأثیر زوج درمانگری اسلامی در افزایش خودشناسی، جهت گیری مذهبی و سازگاری زناشویی زوج های ناسازگار
چکیده فایل
در این فایل که از نوع فایل شبه آزمایشی است به منظور دستیابی به داده های علمی در جنبه کاربردی، اثر بخشی روش زوج درمانگری اسلامی به عنوان متغیر مستقل در افزایش جهت گیری مذهبی، خودشناسی و سازگاری زناشویی زوجهای ناسازگار به عنوان متغیرهای وابسته مورد آزمایش قرار گرفت. بدین منظور از میان زوجهایی که از طریق اطلاعیه ای داوطلب شرکت در این فایل برای حل اختلاف های زناشویی خود شدند، ۱۴ زوج (۲۸ زن و شوهر) پس از ردیف شدن نمراتشان همتا شده و به طور تصادفی به دو گروه- آزمایشی و گواه- اختصاص یافتند.
ابزارهای فایل شامل: ۱) مقیاس ۲۱ سوالی جهت گیری مذهبی آلپورت، برای اندازه گیری سطح کلی مذهب، جهت گیری مذهب بیرونی و درونی آزمودنیها، ۲) مقیاس ۳۲ سوالی سازگاری دو عضوی (زناشویی) اسپانیر و ۳) پرسشنامه ۲۹ سوالی خودشناسی برای تعیین سطح حالت های خودآزمودنی ها (نابالغانه/ والدینی / کودکانه ) بود. کلیه آزمونها در مرحله قبل و بعد از درمانگری اسلامی به طور انفرادی در شرایط کنترل شده در مورد هر دو گروه اجرا شدند.
مقدمه:
خانواده، مهمترین واحد اجتماعی هر جامعه است که با بستن پیمان زناشویی بین زن و مرد تشکیل می شود. خداوند در سوره نساء آیه ۲۰ می فرماید: «و زنان از شما میثاق محکمی گرفته اند» این آیه می رساند که پیمان ازدواج میان زن و مرد در قرآن میثاق محکمی است. در قرآن کلمه میثاق به معنی پیمان میان خدا و بندگان درباره توحید و احکام است و در هر جای قرآن کلمه میثاق با فعل «گرفتن» به کار رفته، نمایشگر پیمان الهی است . از این آیه می فهمیم که چقدر پیمان ازدواج در اسلام محکم و استوار است، و ازدواج نه تنها پیمانی میان زن و مرد بلکه پیمانی بین زوجین باخدا است که طبق آن با خدا عهد می بندند به دستورات قرآن در وظایف همسری و حقوق خانواده که جزئیات آن در سوره های مختلف قرآن و روایات معبتر آمده است عمل کنند (بی آزار شیرازی،۱۳۶، صفحه ۶۴).
اریک فروم:
فروم معتقد است: از آنجائیکه نیاز به یک نظام جهت گیری و اعتقاد جزء ذات هستی انسان است می توان به وحدت و شدت این نیاز پی برد و می گوید: به راستی هیچ منبع قدرتی قویتر از آن در بشر وجود ندارد. انسان در انتخاب بین داشتن یا نداشتن «آرمانها» آزاد نیست بلکه در انتخاب بین آرمانهای بین پرستش و قدرت و نیروی تخریب از یکسو و اعتقاد به نیروی خرد و عشق از سوی دیگر آزاد است. همه انسانها ایده آلیست هستند و هدفشان دستیابی به چیزی بالاتر از اقناع جسمی است.
فروم عشق به خدا را ناشی از احساس تنهایی می داند. او ادیان را به ادیان خودکامه و نوع خواهانه تقسیم می کنند. می گوید: عنصر اصلی در ادیان خودکامه و تجربه دینی خودکامه تسیلم در برابر قدرت مافوق انسان است. در این ادیان فرمانبرداری «تقوای اصلی» و «نافرمانی» بزرگترین معصیت به شمار می رود. همانقدر که خدا قادر مطلق و همه دان تصور می شود که انسان ناتوان و پست انگاشته می شود و تنها موقعی می تواند احساس نیرومندی کند که با تسلیم در برابر این قدرت فیض یا لطف او را شامل حال خود سازد. تسلیم و تمکین در برابر یک مرجع نیرومند یکی از راههایی است که انسان را احساس تنهایی و محدودیت خویش قرار می کند. او ضمن تسلیم، استقلال و تمامیت خود را به عنوان یک فرد از دست می دهد، اما احساس حمایت شدن به وسیله یک نیروی پر هیبت و شوکت در او بوجود می آید و خود جزئی از آن می شود. ادیان نوعخواهانه برخلاف ادیان خودکامه بر محور انسان و توانایی او بنا شده است. انسان باید نیروی منطق خود را جهت شناسایی خویشتن رابطه اش با همنوعان و همچنین موقعیت خود را در جهان توسعه دهد اما باید حقیقت را با توجه به محدودیتها و همچنین استعدادهای بالقوه خود بشناسد. همچنین باید نیروی عشق ورزیدن را چه نسبت به دیگران و چه نسبت به خویشتن توسعه بخشیده، همبستگی با همه موجودات زنده را تجربه نماید. باید اصول و هنجارهایی را جهت رسیدن به این هدف راهنما قرار دهد. تجربه دینی در این نوع ادیان تجربه یگانگی باهمه بر اساس پیوستگی فرد با جهان است که از راه تفکر و عشق حاصل می شود.
روی آورد صفات:
– گوردن آلپورت: آلپرت روانشناس بزرگ «شخصیت» در کتاب «آدمی و دین» در مورد احساس دینی می گوید: همه زندگی آدمی پیرامون نیاز می چرخد. نیاز به غذا، آب و امثال آن. اما دین سر سبد نیازهاست و احساس دینی بشر احساس بسیار ارزنده ای است که برای همیشه زنده باقی می ماند. زیرا ریشه این احساس دینی، ژرف و عمیق بوده و این احساس یک احساس نیاز، وابستگی و تسلیم است. (صادقی جانبهان، ۱۳۶۸، ص ۲۱۳).
فایل ورد کامل بررسی تأثیر زوجدرمانگری اسلامی بر خودشناسی، جهتگیری مذهبی و سازگاری زناشویی زوجهای ناسازگار
فهرست
|
۲-۳ روی آورد صفات |
|
|
· گوردون آلپورت |
|
|
۲-۴ روی آورد انسان نگری |
|
|
· آبراهام مازلو |
|
|
۲-۵ روی آورد هستی نگر |
|
|
· ویکتور فرانکل |
|
|
۲-۶ روی آورد کنش نگر |
|
|
· ویلیام جیمز |
|
|
۲-۷ روی آور شناختی نگر |
|
|
· آلبرت الیس |
|
|
۳- همسر گزینی و تشکیل خانواده |
|
|
۳-۱ تعریف خانواده |
|
|
۳-۲ مرور کوتاهی بر تاریخچه خانواده درمانگری |
|
|
۳-۳ نحوه شکل گیری زوج درمانگری |
|
|
· الگوی کارکردی و درمان خانوادگی مک ماستر |
|
|
· الگوی منحنی اولسون |
|
|
· الگوی سیستمی بیورز |
|
|
۱. خانواده هایی با کارکرد بد |
|
|
۲. خانواده های مرزی |
|
|
۳. خانواده های متوسط |
|
|
۴. خانواده های با کفایت |
|
|
۵. خانواده های مطلوب |
|
|
۳-۴ الگوهای بالینی القاطی در خانواده درمانی |
|
|
· خانواده درمانی چند سطحی التقاطی فلدمن |
|
|
· روی آورد خانواده درمانی التقاطی والش |
|
|
· روی آورد زناشویی درمانگری التقاطی نیکلز |
|
|
· خانوادهدرمانگریالتقاطی:خانوادهدرمانگریروانپویاییمتمرکزبر مشکل |
|
|
۴- یافته های فایلی در قلمرو خانواده / زوج درمانگری |
|
|
۵-روش زوج درمانگری اسلامی |
|
|
۶-خلاصه |
|
|
r فصل سوم: فرایند روش شناختی بررسی تجربی موضوع |
|
|
۱- انتخاب نمونه |
|
|
۱-۱ جامعه مورد بررسی |
|
|
۱-۲ روش نمونه گیری |
|
|
۱-۳ اندازه نمونه |
|
|
۲- ابزار و روش اجرای فایل |
|
|
۲-۱ پرسشنامه جهت گیری مذهبی آلپورت |
|
|
۲-۲ پرسشنامه دو عضوی اسپانیر |
|
|
۲-۳ پرسشنامه سازگاری خودشناسی |
|
|
۲-۴ روش زوج درمانگری اسلامی |
|
|
۳-طرح فایل و روش های آماری |
|
|
۳-۱ معرفی طرح های فایل |
|
|
۳-۲ روش های آماری تحلیل داده ها |
|
|
۴-خلاصه |
|
|
r فصل چهارم: ارائه و تحلیل نتایج کلی |
|
|
۱- یافته های توصیفی |
|
|
۲- یافته های مربوط به تحلیل نتایج در چارچوب فرضیه ها |
|
|
۳- خلاصه |
|
|
r فصل پنجم: بحث و نتایج نهایی |
|
|
۱- بحث و بررسی درباره یافته ها |
|
|
۲-تفسیر نهایی و پیامدها |
|
|
۳-محدودیت ها |
|
|
۴-پیشنهادها |
|
|
منابع و مآخذ |
|
|
پیوست ها |
|
|
پیوست الف- پرسشنامه جهت گیری مذهبی آلپورت |
|
|
پیوست ب-پرسشنامه سازگاری دو عضوی اسپاینر |
|
|
پیوست پ- پرسشنامه خودشناسی و محاسبه آلفای کرونباخ آن |
|
|
پیوست ت- روش زوج درمانگری اسلامی |
|
|
چکیده فایل به زبان انگلیسی |
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 