فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان قرآن و روح و تحلیل ابعاد معنوی و عرفانی آن
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان قرآن و روح و تحلیل ابعاد معنوی و عرفانی آن دارای ۶۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان قرآن و روح و تحلیل ابعاد معنوی و عرفانی آن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان قرآن و روح و تحلیل ابعاد معنوی و عرفانی آن۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان قرآن و روح و تحلیل ابعاد معنوی و عرفانی آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان قرآن و روح و تحلیل ابعاد معنوی و عرفانی آن :
قرآن و روح
چکیده ای از بخشهایی از متن:
روح درقرآن
در قرآن در بعضى از آیات،از روح به عنوان یک امر و حقیقتى در عرض ملائکه نام برده مىشودولى معلوم مىشود که به هر حال از سنخ این موجوداتى که ما مىبینیم و حسمىکنیم(مثلا از سنگى، از درختى، از کوهى، از دریایى، از ستارهاى، از یک چنین چیزى)نیست، یک چیزى است از نوع امورى کهما حس و لمس نمىکنیم.در سوره عم مىفرماید: «یوم یقوم الروح و الملائکه صفا»(۲) آن روزى که روح و ملائکه در یکصف بایستند.ظاهر تعبیر این است که روح از نوع ملائکه هم نیست، چون آن را در عرض ملائکه[قرار مىدهد]، جبرئیل یکى از ملائکهاست، میکائیل یکى از ملائکه است، و این تناسب ندارد که یکى از ملائکه را در عرض عموم ملائکه ذکر کند: «روح و ملائکهدر یک صف مىایستند» .یا در آیه دیگرى مىفرماید: «تنزل الملائکه و الروح فیها باذن ربهم من کل امر»(۳) در شب قدرملائکه و روح نازل مىشوند.باز ملائکه در عرض روح و روح در عرض ملائکهقرار مىگیرند.در یک آیه دیگر مىفرماید: «ینزل الملائکه بالروحمن امره»(۴) ملائکه را به روح فرود مىآورد.اینکه باء «بالروح» آیا باء استعانت و استمداد است و در واقعاین طور است که ملائکه با استمداد روح فرود مىآیند، یا باء ملابست و مصاحبت استیعنى ملائکه با روح[فرود مىآیند]، در…………………………………………………….. ۱.اسراء/۸۵. ۲.نبا/۳۸. ۳.قدر/۴. ۴.نحل/۲.
…
تعریف روح به خدا
چیزى که قرآنآن را روح مىداند، فرض این است که اجزاء ندارد.وقتى سؤال کردند دربارهروح براى ما سخن بگو، روح که اجزاء ندارد تا او بگوید روح آن چیزى است که ازفلان شىء و فلان شىء به وجود آمده.و روح براى غایتى – یا لا اقل براى غایتى که آن شخص آن را بشناسد – به وجود نیامدهاست (۱) .پس یگانه راهى که باقى مىماند این است که روح را به خدا تعریف کنند: روح از امرپروردگار است، آن چیزى است که امر پروردگار است و ناشى از امر پروردگار است.
«امر» در قرآن
آن استاد ما این مطلبرا بیان مىکرد ولى البته این بیان مىتواند یک مقدمهاى باشد وبیان کاملى نیست.به نظر من تکمیل آن بیان به مطلبى است که ایشان(علامه طباطبایى)دراینجا بیان کردهاند – که البته قبل از ایشان، دیگران هم این مطلب را گفتهاند و آقاى مهندس هم تا حدود زیادى دراین کتاب به این نکته توجه کردهاند – و آن این است که کلمه «امر» در قرآن آنجا که به خدا نسبت داده شود[ناظر بهوجود دفعى اشیاء است]نه آنجا که به خدا نسبت داده نشود.گاهى «امر» در قرآنآمده و به ما نسبت داده شده است، مثلا: «اطیعوا الله و اطیعواالرسول و اولى الامر منکم» (۲) .اینجا معنایش این است: کسانى که صاحبان امر شما هستند(در واقع متصدیانامر شما).یا در جاهاى دیگرى کلمه «امر» به اشیاء نسبت داده شده است.ولى کلمه «امر» آنجا که به خدا نسبت داده مىشودو هر وقت «امر الله» و «امره» گفته مىشود وجهه انتساب اشیاء است به خدا مستقیما بدون دخالت عامل زمان و مکان،یا به عبارتى که این آقایان مىگویند وجود دفعى اشیاء است نه وجود تدریجى…
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 