فایل ورد کامل مطالعه دین یهود و تحلیل جرائم کیفری در چارچوب قوانین و آموزه‌های دینی آن


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مطالعه دین یهود و تحلیل جرائم کیفری در چارچوب قوانین و آموزه‌های دینی آن دارای ۳۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه دین یهود و تحلیل جرائم کیفری در چارچوب قوانین و آموزه‌های دینی آن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه دین یهود و تحلیل جرائم کیفری در چارچوب قوانین و آموزه‌های دینی آن۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه دین یهود و تحلیل جرائم کیفری در چارچوب قوانین و آموزه‌های دینی آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه دین یهود و تحلیل جرائم کیفری در چارچوب قوانین و آموزه‌های دینی آن :

فایل ورد کامل مطالعه دین یهود و تحلیل جرائم کیفری در چارچوب قوانین و آموزه‌های دینی آن

چکیده:

در نظام‏هاى حقوقى غیردینى «جرم» و «گناه» دو مقوله جدا از هم‏اند و بین این دو هیچ ربط و نسبت مستقیمى وجود ندارد. «جرم» در رابطه فرد با افراد دیگر و جامعه معنا مى‏یابد؛ در اینجا جرم رفتارى (به صورت فعل یا ترک فعل) مخالف نظم جامعه است که قانونگذار ارتکاب آن را منع مى‏کند و براى آن ضمانت اجرا (به صورت مجازات یا اقدامات تأمینى) در نظر مى‏گیرد.

در نظام‏هاى حقوقى دینى، که بارزترین مصداق آن را مى‏توان در دو دین شریعت‏مدارِ اسلام و یهودیت سراغ گرفت، تفکیک مفهوم جرم و گناه دشوار است؛ چرا که خاستگاه این هر دو یکى است و قانونگذار الاهى است که هر دو را ممنوع مى‏کند. در این نظام‏ها، ماهیت تمام احکام یکى است و بین جرم (تجاوز نامشروع به حقوق دیگران و جامعه) و گناه (تعدى نسبت به شریعت خدا) جز در حوزه ضمانت اجرا، تمایزى نیست. بااین‏همه، به نظر مى‏رسد در حقوق یهود درک و تشخیص این تمایز دشوارتر از سایر نظام‏هاى دینى باشد؛ چرا که ارتکاب هر یک از محرمات مجازاتى را در پى دارد؛ با این تفاوت که برخى از این مجازات‏ها را دادگاه آسمانى صادر مى‏کند (گرچه حکمِ آن در همین زندگى دنیوى به صورت مرگ ناگهانى و غیره اجرا مى‏شود).

گفتار یکم: جرایم بر ضد تمامیت جسمانى اشخاص

هدف مستقیم این دسته از جرایم، حق حیات انسان و اصل مصونیت وى از هر گونه تعرض است. در نظام‏هاى مختلف حقوقى این دسته از جرایم شدیدترین مجازات‏ها را در پى‏دارند. حقوق کیفرى یهود نیز به این جرایم اهتمام خاصى داشته است. مهم‏ترین این جرایم عبارت‏اند از: قتل، ضرب و جرح، و سقط‏جنین.

الف) قتل

در کتاب مقدس عبرى حدودا ۴۰۰ بار کلمه «خون» به کار رفته است. از این تعداد حدود نیمى مرتبط با مرگ از روى خشونت است.(۲) ریختن خون (شفیکوت دمیم)(۳) گناه آغازین روى زمین است: «قائن [= قابیل] بر برادر خود، هابیل، برخاسته، او را کشت» (پیدایش، ۴:۸). در حقوق کیفرى یهود، قتل شدیدترین و نکوهیده‏ترین جرم تلقى شده است.(۴)

بر طبق برخى تفاسیر یهودى، منظور از فساد و شرارت که در پیدایش، ۶:۱۳ آمده،(۵) قتل عمد است.(۶) همچنین به گفته تلمود، تورات از آن جهت در پیدایش، ۱۳:۱۳ سدوم، قوم لوط، را «بسیار شریر و خطاکار» خوانده است که ایشان قاتل بودند (سنهدرین، ۱۰۹ الف).

خون‏ریزى نخستین گناهى است که در کتاب مقدس داراى ماهیت کیفرى است: «هر که خون انسان ریزد [باید] خون وى به دست انسان ریخته شود؛ زیرا خدا انسان را به صورت خود ساخت» (پیدایش، ۹:۶). خون به‏ناحق ریخته شده از زمین نزد خدا فریاد برمى‏آورد (پیدایش، ۴:۱۰) و «خون زمین را ملوث مى‏کند و زمین را براى خونى که در آن ریخته شود کفاره نمى‏توان کرد، مگر به خون کسى که آن را ریخته باشد» (اعداد، ۳۵:۳۳). براساس تورات، خون به‏ناحق ریخته عبارت است از: خون بى‏گناه (تثنیه، ۱۹:۱۰،۱۳؛ ۲۱:۸؛ ۲۷:۲۵؛ اول سموئیل، ۱۹:۵؛ دوم پادشاهان، ۲۱:۱۶؛ ۲۴:۴؛ اشعیا، ۵۹:۷؛ ارمیا، ۲:۳۴؛ ۷:۶؛ ۱۹:۴؛ ۲۲:۳،۱۷ و…)، و خون صالح (خروج، ۲۳:۷؛ دوم سموئیل، ۴:۱۱؛ اول پادشاهان، ۲:۳۲ و…)، و یا خون‏ریزى بدون دلیل (اول پادشاهان، ۲:۳۱؛ اول سموئیل، ۲۵:۳۱).

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.