فایل ورد کامل تحلیل سیستم‌های ترمز و بررسی اصول عملکرد، طراحی و کاربردهای صنعتی و خودرویی آن


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل تحلیل سیستم‌های ترمز و بررسی اصول عملکرد، طراحی و کاربردهای صنعتی و خودرویی آن دارای ۲۵۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل تحلیل سیستم‌های ترمز و بررسی اصول عملکرد، طراحی و کاربردهای صنعتی و خودرویی آن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل تحلیل سیستم‌های ترمز و بررسی اصول عملکرد، طراحی و کاربردهای صنعتی و خودرویی آن۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحلیل سیستم‌های ترمز و بررسی اصول عملکرد، طراحی و کاربردهای صنعتی و خودرویی آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل تحلیل سیستم‌های ترمز و بررسی اصول عملکرد، طراحی و کاربردهای صنعتی و خودرویی آن :

فایل ورد کامل تحلیل سیستم‌های ترمز و بررسی اصول عملکرد، طراحی و کاربردهای صنعتی و خودرویی آن

مقدمه و تاریخچه :

امروزه در صنعت اتومبیل سازی حفظ ایمنی سرنشینان خودرو فوق العاده مورد توجه قرار گرفته است . با توجه به اینکه سیستم ترمز مهمترین بخش ایمنی خودرو محسوب می گردد ، در چند ساله اخیر پیشرفتهای زیادی در این زمینه انجام گرفته است . جدیدترین این پیشرفتها پیدایش سیستم ترمز ضد قفل ABS می باشد . در این هدف آن است که این نسل از فایل ورد کامل تحلیل سیستم‌های ترمز و بررسی اصول عملکرد، طراحی و کاربردهای صنعتی و خودرویی آن مورد بررسی قرار گیرد تا ان شاءالله زمینه ای برای ورود این تکنولوژی به ایران فراهم شود . این فایل ورد کامل تحلیل سیستم‌های ترمز و بررسی اصول عملکرد، طراحی و کاربردهای صنعتی و خودرویی آن به سبب پیچیدگی مکانیزمشان هنوز مورد توجه طراحان داخلی قرار نگرفته است که یکی از دلایل آن عدم اطلاعات کافی و عدم آشنائی با این سیستم می باشد . امید است این مقدمه ای برای قدمهای بعدی در راه ساخت و طراحی این تکنولوژی در ایران باشد . (ان شاءالله)

در این ابتدا تاریخچه ای از پیدایش فایل ورد کامل تحلیل سیستم‌های ترمز و بررسی اصول عملکرد، طراحی و کاربردهای صنعتی و خودرویی آن ارائه خواهد شد . در فصل دوم به بررسی سیستم ترمز معمولی شامل کاسه ای و دیسکی و سایر اجزای جانبی آن می پردازیم .

در سال ۱۹۱۱ ، اتومبیلی با فایل ورد کامل تحلیل سیستم‌های ترمز و بررسی اصول عملکرد، طراحی و کاربردهای صنعتی و خودرویی آنی هیدرولیکی برای چهارچرخ به نمایش گذاشته شد . اما در آن تردیدهائی وجود داشت بنابراین بصورت ابداعی باقی ماند . چندی بعد شخصی بنام M-Loughead سیستمی عملی اختراع کرد که در سال ۱۹۱۷ به ثبت رسید .

در کشور انگلستان در سال ۱۹۲۴ ، ابتدا ترمز لاک هید هیدرولیک در ماشینهای «بین»(Bean) بکار برده شد .

در سال ۱۹۲۴ فایل ورد کامل تحلیل سیستم‌های ترمز و بررسی اصول عملکرد، طراحی و کاربردهای صنعتی و خودرویی آنی مکانیکی از چرخهای جلو برداشته شد و در ۱۹۲۵ نیز از چرخهای عقب حذف شد و جای خود را به فایل ورد کامل تحلیل سیستم‌های ترمز و بررسی اصول عملکرد، طراحی و کاربردهای صنعتی و خودرویی آنی هیدرولیک واگذار کرد.

فایل ورد کامل تحلیل سیستم‌های ترمز و بررسی اصول عملکرد، طراحی و کاربردهای صنعتی و خودرویی آنی اتومبیل

این فصل کاربرد و عملکرد انواع فایل ورد کامل تحلیل سیستم‌های ترمز و بررسی اصول عملکرد، طراحی و کاربردهای صنعتی و خودرویی آنی مورد استفاده در اتومبیل را تشریح می کند . از آنجائی که اکثریت فایل ورد کامل تحلیل سیستم‌های ترمز و بررسی اصول عملکرد، طراحی و کاربردهای صنعتی و خودرویی آنی امروزی بوسیله هیدرولیک بکار می افتد ، در این فصل کاربرد فایل ورد کامل تحلیل سیستم‌های ترمز و بررسی اصول عملکرد، طراحی و کاربردهای صنعتی و خودرویی آنی هیدرولیکی و ساختمان آنها شرح داده شده است . دو نوع ترمز هیدرولیکی وجود دارد : دیسکی و کاسه ای . در نوع کاسه ای ، کفشکهای ترمز به سطح داخلی کاسه ترمز می چسبند و در ترمز نوع دیسکی ، لقمه های مسطح ترمز یا کفشکها به دیسک مسطح می چسبند .

کاربرد و انواع فایل ورد کامل تحلیل سیستم‌های ترمز و بررسی اصول عملکرد، طراحی و کاربردهای صنعتی و خودرویی آن:

فایل ورد کامل تحلیل سیستم‌های ترمز و بررسی اصول عملکرد، طراحی و کاربردهای صنعتی و خودرویی آن حرکت اتومبیل را کند و یا متوقف می سازند . فایل ورد کامل تحلیل سیستم‌های ترمز و بررسی اصول عملکرد، طراحی و کاربردهای صنعتی و خودرویی آن ممکن است توسط سیستمهای مکانیکی ، هیدرولیکی ، فشار هوا و یا وسائل الکتریکی بکار انداخته شوند. وقتی که راننده پدال ترمز را فشار می دهد ، کفشکهای ترمز یا لقمه ها بطرف کاسه ترمز یا دیسک ترمز حرکت می کنند .

فایل ورد کامل تحلیل سیستم‌های ترمز و بررسی اصول عملکرد، طراحی و کاربردهای صنعتی و خودرویی آنی کاسه ای (shoe brake)

ترمز کاسه ای دو کفشک دارد که روی یک صفحه ثابت پشت نصب می شوند این کفشکها در داخل یک کاسه از جنس چدن با مشخصات زیر

و منحنی ۱۷۳-۲۴۱mpa σall و سختی برینل G200,G3500a,G3500c 170-255 و یا از جنس آلیاژهای آلومینیوم ، آلومینیوم و سوپر آلیاژ (عنصر پایه کادمیوم ساخته می شوند S استاندارد تولید و حرارت مجاز بعداً در جداول مربوطه بطور مفصل بحث شده است .

کاسه ترمز باید کاملاً بالانس باشد در غیر اینصورت به یاتاقهای محور چرخ آسیب وارد می کند و همچنین تحمل ضربات و تغییرات دما مقاوم باشد و ارتعاشات را میرا کند . بهرحال نحوه عملکرد بدین صورت است که کفشکها بطرف قسمت داخلی کاسه ترمز که متصل به چرخ بوده و به همراه آن می چرخد فشار داده می شود و اصطکاک ما بین لنت کفشک و صفحه داخلی کاسه ترمز باعث کندی حرکت و در نتیجه توقف وسیله نقلیه می گردد .

اجزای مورد نیاز جهت تولید هوای فشرده :

برای تولید هوای فشرده احتیاج به کمپرسور ( تراکم کننده ) داریم که با توجه به مقدار مورد نیاز و لزوم هوا را متراکم نموده و در مخزن ذخیره نموده و توسط لوله هایی به سیستم ترمز منتقل گردد .

سیستمهای مضاعف از قبیل سیستم های رطوبت گیر ، فیلترهای تصفیه هوا ، مکانیزم اعلام دهنده و هشدار دهنده ، فشار سنج ها ، گیج های تنظیم فشار و کنترل ، سوپاپهای کنترل فشار و خروج دهنده به سیستم بر اساس دلخواه اپراتور ، سیلندر و پیستون مبدل انرژی فشار باد به انرژی مکانیکی …

بزرگی مخزن هوای فشرده کمپرسور :

بسته به پارامترهای مقدار تولید کمپرسور ، مقدار مصرف ، شبکه لوله کشی ، نوع تنظیم کننده کمپرسور و حد مجاز اختلاف فشار دارد و براحتی می توان با استفاده از دیاگرام ۲۴ برای همه انواع کمپرسور محاسبه نمود .

ویژگی های ABS

در حالتهای بحرانی که راننده با عواملی مانند سطح جاده مرطوب و لغزنده ، رسیدن به یک مانع غیر قابل انتظار و مرتکب شدن اشتباه توسط رانندگان دیگر و افراد عابر مواجه می شود ، این عوامل باعث ترمز زود هنگام خواهد شد و ممکن است خساراتی را به اتومبیل وارد سازد از جمله اینکه از جاده منحرف می شود . در این موارد بحرانی است که نقش ABS روشن می شود .

ـ ABS باید با تأکید دقیق روی سلامتی ، با توجه به حساسیت ترمز در سر پیچ باید قادر باشد با توجه به وضعیت جاده ،( از قبیل جاده های خشک با اصطکاک بالا یا سطوح یخی ) عکس العمل فرمان اتومبیل را حفظ نماید تا اتومبیل منحرف نشود .

ـABS باید از ضریب اصطکاک بین تایر و سطح جاده حداکثر بهره برداری را بنماید ، تا اثر بهینه داشته باشد . بشرط آنکه ثبات اتومبیل و فرماندهی آن به مسافت ترمزی مینیمم ، تقدم داشته باشد .

این احتیاجات باید بدون توجه به اینکه آیا راننده تمام قدرت خود را برای ترمزگیری بکار برده است و یا اینکه فشار پدال ترمز را بتدریج زیاد می کند تا چرخها قفل شود ، برآورده شود .

ـ سیستم کنترل ترمز باید همواره در حال عملکرد بهینه باقی بماند و در تمام محدوده های اتومبیل باید مؤثر باشد .

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.