فایل ورد کامل مطالعه معماری پارکینگ و بررسی اصول طراحی، کارکرد و تأثیر آن بر شهرسازی مدرن


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مطالعه معماری پارکینگ و بررسی اصول طراحی، کارکرد و تأثیر آن بر شهرسازی مدرن دارای ۳۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه معماری پارکینگ و بررسی اصول طراحی، کارکرد و تأثیر آن بر شهرسازی مدرن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه معماری پارکینگ و بررسی اصول طراحی، کارکرد و تأثیر آن بر شهرسازی مدرن۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه معماری پارکینگ و بررسی اصول طراحی، کارکرد و تأثیر آن بر شهرسازی مدرن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه معماری پارکینگ و بررسی اصول طراحی، کارکرد و تأثیر آن بر شهرسازی مدرن :

فایل ورد کامل مطالعه معماری پارکینگ و بررسی اصول طراحی، کارکرد و تأثیر آن بر شهرسازی مدرن

بخشهایی از متن :

۱-۱۲ ترافیک و مشکلات پارکینگ

یکی از مشکلات ناشی از ترافیک جاده ای مشکل یا معضل پارکینگ می باشد ومسائل نقلیه نه تنها به فضای حرکت بلکه همچنین به فضاهایی جهت پارک کردن یا سوار کردن یا پیاده کردن نیاز دارند آمار نشان می دهد که از ۸۷۶۰ ساعت در سال هر اتومبیل فقط چیزی حدود ۴۰۰ ساعت تردد جاده ای دارد و ۸۳۶۰ ساعت باقیمانده را متوقف است صاحبان اتومبیل ها ترجیح می دهند اتومبیل های خود را حد الامکان در نزدیکترین مکان به محل اقامتشان یا کارشان پارک کنند و پیاده روی را به حداقل برسانند .

این مساله نیاز مبرم به ایجاد فضای پارک در نواحی مرکزی بریتانیا (C-B-D: Centeral British Districts) و سایر مناطقی را که فعالیتهای متمرکز در آنها صورت می گیرد افزایش می دهد افزایش روز افزون و سائط نقلیه موتوری ، ابعاد تازه ای به مشکل پارکینگ بخشیده است بررسی سیستماتیک ویژگیها به میزان نیاز و وضع قوانینی که درجهت کنترل پارکینگ ها بکار می رود کمک بزرگی به مهندسین ترافیک وهمچنین شهر سازان به حساب می آید .

۲-۶-۱۲ : پارکینگ های واقع در سطح ( هم طراز جاده ) :

این قبیل پارکینگ ها که عمدتا درمحوطه ای خالی پیرامون ادارات ، مجتمع ها یا سوپر مارکت ها ایجاد می شوند ، بسیار متداول است طراحی و مدیریت این پارکینگ ها از حساسیت ویژه ای برخوردار است علاوه بر آن ملاحظات زیبایی شناسی آنها نیز باید همواره مد نظر باشد .

در این پارکینگها ابعاد m 5 × m 5/2 برای هر اتومبیل در شرایط هندوستان – کافی بنظر می آید .

ولی درامریکا که استفاده از اتومبیل های درازتر ، بیشتر رایج است ابعاد m 5/5 × m 6/2 توصیه می شود .

طراحی این پارکینگ ها به روشهای مختلف صورت می گیرد ، شمایی چند از این قسم پارکینگ ها در تصویر ۳-۱۲ به نمایش گذاشته شده است .

در پارکینگ هایی که وجهی دریافت می شود ، سیستم معینی برای دریافت وجه پیش بینی می شود این کار یا بوسیله فروش بلیط توسط مامور مستقر در باجه و یا کارت زدن وبالا رفتن اهرم ایست رو انجام می پذیرد .

۳-۶-۱۲ پارکینگ های طبقاتی :

پارکینگ های سطحی ( مسطح ) زمین های با ارزش زیادی را در قلب شهر اشغال می کنند واز این حیث ، دسترسی به این فضاها ، غالبا براحتی میسر نمی شود در مواقعی که ارزش زمین بالاست ویا محدودیت فضا وجود دارد ، یک راه حل ، احداث پارکینگ های طبقاتی است .

پارکینگ های طبقاتی در ظرفیتهای ۵۰۰ تا ۴۰۰ اتومبیل طراحی می شوند ظرفیتهای بالاتر از این زمان خروج از پارکینگ را افزایش می دهد ساخت این پارکینگ ها در حداکثر ۵ طبقه به همین علت است .

برخی از استاندارد های مطلوب برای طراحی پارکینگ های طبقاتی به قرار زیر است :

۱-درصد شیب رامپ : ۱:۱۰ عمدتا ، و ۱:۸ برای رامپ های کوتاه

۲-ارتفاع آزاد ( clear) بین طبقات : m ½

۳-ابعاد هر پارکینگ برای هر اتومبیل : m 5 × m 5/2.

۴-قوس گردش داخلی : m7

۵-عرض تردد در رامپ ها و ورودیها : m 75/3.

۶-شیب طبقات بیش از ۱:۲۰ نباشد .

۷-بار استاندارد : kg/m2 400

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.