فایل ورد کامل بررسی ارتباط میان فشار روانی و میزان پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر و پسر دوره متوسطه شهرستان ابهر
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل بررسی ارتباط میان فشار روانی و میزان پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر و پسر دوره متوسطه شهرستان ابهر دارای ۱۰۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل بررسی ارتباط میان فشار روانی و میزان پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر و پسر دوره متوسطه شهرستان ابهر کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل بررسی ارتباط میان فشار روانی و میزان پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر و پسر دوره متوسطه شهرستان ابهر۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل بررسی ارتباط میان فشار روانی و میزان پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر و پسر دوره متوسطه شهرستان ابهر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل بررسی ارتباط میان فشار روانی و میزان پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر و پسر دوره متوسطه شهرستان ابهر :
فایل ورد کامل بررسی ارتباط میان فشار روانی و میزان پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر و پسر دوره متوسطه شهرستان ابهر
چکیده فایل:
در این فایل به بررسی رابطه بین فشار روانی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر و پسر مقطع متوسطه شهرستان ابهر پرداختهایم. نمونه فایل ۳۷۲ نفر ( ۱۹۱ نفر دختر و ۱۸۱ پسر ) از دانشآموزان مذکور را شامل میشود، که در سال تحصیلی ۸۷-۸۶ مشغول به تحصیل بودهاند. روش این فایل توصیفی و از نوع میدانی بوده و ابزار جمعآوری اطلاعات،برای متغیر فشار روانی، پرسشنامه اورسولا مارکهام است که احساس فشار روانی را میسنجد. برای گردآوری اطلاعات متغیر پیشرفت تحصیلی، ضمن مراجعه به کارنامههای تحصیلی دانشآموزان درسال تحصیلی۸۷-۸۶ ، معدل آنان ثبت شده است. دادههای به دست آمده با استفاده از روشهای آماری تجزیه و تحلیل گردیده و فرضیههای فایل مورد بررسی قرار گرفت. یافتهها حکایت از آن میکند که میزان فشار روانی دختران بیشتر از میزان فشار روانی پسران است. همچنین میزان پیشرفت تحصیلی دختران بیشتر از میزان پیشرفت تحصیلی پسران است. ولی رابطهای بین میزان فشار روانی و میزان پیشرفت تحصیلی دختران دیده نشده، همچنین بین میزان فشار روانی و میزان پیشرفت تحصیلی پسران رابطه معناداری مشاهده نشده است. اثر متقابل جنس و پایه های تحصیلی بر روی فشار روانی دانشآموزان نیز معنیدار نیست.
مقدمه:
« رهایی کامل از تنیدگی مرگ است. »
« هانس سلیه»
تمدن و تقدس هر جامعهای مدیون آموزش و پرورش آن جامعه است. بدون داشتن یک نظام آموزشی و تربیتی صحیح، انتظار هیچگونه پیشرفت و تمدنی را نمیتوان از جامعه داشت. با بررسی و فایل در اوضاع و احوال ملتها و شناخت عوامل پیدایش حیات و مرگ تمدنها در مییابیم که آن قوم و ملتی در مبارزه با جهل و نادانی به پیروزی رسیده و در پیریزی و پیشبرد تمدن بشری نقش موثری داشته است که بیشترین تلاش و کوشش را صرف بهبود نظام تعلیم و تربیت آحاد جامعه خویش کرده است. هر کشوری که قصد دارد به پیشرفت و تکامل و ترقی در زمینههای فرهنگی، صنعتی، اقتصادی، اجتماعی، نظامی و …. دست یابد، باید از یکسری اصول و قوانین علمی و عملی بهره جوید. در این راستا بدون بهرهگیری شایسته معلمان عزیز از روشهای صحیح تدریس و آشنایی با اصول مشاوره کودک و نوجوان، پیشرفتی در تحصیل دانش آموزان و در نتیجه پیشرفت جامعه حاصل نخواهد شد، چرا که همانگونه که اطلاع داریم اگر همه دانش آموزان را نگوئیم ولی اکثر دانشآموزان در طول تحصیل، مشکلات بخصوصی را دارند که در نهایت استرس و فشارهای روانی را به دنبال دارد.
میزان اعتمادبه نفس و احساس کارآیی:
اطمینان خاطر آدمی به اینکه میتواند یک موقعیت فشارزا را به خوبی اداره کند نیز عامل عمدهای در تعیین شدت فشار روانی به شمار میرود. برای بیشتر مردم سخنرانی در برابر یک جمعیت، رویدادفاجعهآمیزی به شمار میرود. اما مردمانی که در این کار مهارتی بدست آورده اند به توانایی خود اطمینان دارند، در چنین موقعیتی اضطراب ناچیزی را تحمل میکنند. مخصوصاً موقعیتهای اضطراری فشارزا هستند. چون در این مواقع است که شیوههای معمول آدمی برای کنار آمدن با رویدادها کارایی ندارد.(براهنی، نقل از هیلگارد واتکینسون، ۱۳۷۲)
روشهای پیشگیری از ایجاد استرس:
سلیه پدر فایلات در زمینه استرس، اهداف، قواعد و معیارهایی را که برای رفتار سالم و پیشگیری از ایجاد استرس لازم است، به شدت تقسیم میکند.
هدفهای کوتاه مدت:
هدفهای کوتاه مدت، برای ارضای آنی خواستهها میباشد. بسیاری از این اهداف به آسانی قابل وصول هستند و احتیاج به طرحریزیهای پیچیده و یادگیریهای دراز مدت ندارند. مانند لذت بردن از طبیعت، تفریح، گردش، راه رفتن، بازیهای مختلف سرگرم کننده، فعالیتهای خلاقه مانند نقاشی و ….. در این نوع فعالیتها کار و پاداش تقریباً در یک زمان انجام می شود..
علتهای استرس:
عوامل بسیاری هستند که فشار Stress را بر بافتها و بدن انسانی افزایش میدهند. عواملی مثل شوک الکتریکی، سرما و گرمای شدید، جراحات جسمانی، صداهای بلند و دلخراش، سوء هاضمه، بیخوابی، خستگی شدید جسمانی، مواد مخدر، اختلالات و تنازعات خانوادگی، از این جملهاند که خطر تهدید هر یک از این عوامل در سطح روانی یک فشار روانی محسوب میشود[۱]
۱- موسویان، میترا،(۱۳۷۴) ترنسندنتال، مدیتیشن و تاثیر آن بر کاهش فشارهای عصبی.
فایل ورد کامل بررسی ارتباط میان فشار روانی و میزان پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر و پسر دوره متوسطه شهرستان ابهر
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده…………………………………………………………………………………………………………….. ۱
فصل اول
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………… ۳
بیان مساله………………………………………………………………………………………………………….. ۷
اهمیت و ضرورت فایل……………………………………………………………………………………….. ۸
اهداف فایل……………………………………………………………………………………………………. ۹
سئوالات فایل………………………………………………………………………………………………….. ۹
فرضیه ها…………………………………………………………………………………………………………. ۱۰
تعاریف عملیاتی متغیرها……………………………………………………………………………………….. ۱۱
فصل دوم
تاریخچه فشار روانی……………………………………………………………………………………………. ۱۳
تعاریف و نظریه های فشار روانی…………………………………………………………………………….. ۱۶
علل استرس……………………………………………………………………………………………………… ۲۳
عوامل موثر در تشدید فشار روانی……………………………………………………………………………. ۲۶
عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی……………………………………………………………………………… ۳۷
ارزشیابی و آزمونهای پیشرفت تحصیلی…………………………………………………………………….. ۵۱
فایلات انجام در داخل و خارج…………………………………………………………………………….. ۵۳
فصل سوم
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………….. ۵۹
جامعه…………………………………………………………………………………………………………….. ۵۹
نمونه و نمونه گیری…………………………………………………………………………………………….. ۶۰
ابزار جمع آوری اطلاعات…………………………………………………………………………………….. ۶۰
روائی و اعتبار مقایس سنجش احساس فشار روانی………………………………………………………… ۶۱
روش فایل……………………………………………………………………………………………………… ۶۲
یافته های فایل………………………………………………………………………………………………. ۶۳
فصل چهارم
جداول……………………………………………………………………………………………………………. ۶۲
فصل پنجم
نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………… ۷۴
پیشنهادات……………………………………………………………………………………………………….. ۷۸
محددیت ها……………………………………………………………………………………………………… ۸۱
منابع ۸۳
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 