فایل ورد کامل تحلیل هنر آیینه‌کاری و بررسی جایگاه آن در معماری سنتی و هنرهای تزئینی ایران


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل تحلیل هنر آیینه‌کاری و بررسی جایگاه آن در معماری سنتی و هنرهای تزئینی ایران دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل تحلیل هنر آیینه‌کاری و بررسی جایگاه آن در معماری سنتی و هنرهای تزئینی ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل تحلیل هنر آیینه‌کاری و بررسی جایگاه آن در معماری سنتی و هنرهای تزئینی ایران۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحلیل هنر آیینه‌کاری و بررسی جایگاه آن در معماری سنتی و هنرهای تزئینی ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل تحلیل هنر آیینه‌کاری و بررسی جایگاه آن در معماری سنتی و هنرهای تزئینی ایران :

فایل ورد کامل تحلیل هنر آیینه‌کاری و بررسی جایگاه آن در معماری سنتی و هنرهای تزئینی ایران

آینه کاری

جهان در تفکر اسلامى جلوه و مشکات انوار الهى است و حاصل فیض مقدس نقاش ‏ازلى،و هر ذره ‏اى و هر موجودى از موجودات جهان و هر نقش و نگارى مظهر اسمى از اسماء الهی است و در میان موجودات، انسان مظهر جمیع اسماء و صفات و گزیده عالم ‏است.

هنرمند در پرتو چنین تفکرى،در مقام انسانى است که به صورت و دیدار و حقیقت ‏اشیاء در وراى عوارض و ظواهر مى‏پردازد. او صنعتگرى است که هم عابد است و هم‏زایر، او چون هنرمند طاغوتى با خیالاتى که مظهر قهر و سخط الهى است،سر و کارندارد. وجودى که با اثر این هنرمند ابداع مى‏ شود نه آن وجود طاغوتى هنر اساطیرى و خدایان میتولوژى است و نه حتى خداى قهر و سخط یهودیان یعنى‏«یهوه‏»،بلکه وجود مطلق و متعالى حق عز شانه و اسماء الله الحسنى است که با این هنر به ظهور مى‏ رسد. ازاینجا صورت خیالى هنر اسلامى متکفل محاکات و ابداع نور جمال ازلى حق تعالى است، نورى که جهان در آن آشکار مى‏ شود و حسن و جمال او را چون آیینه جلوه مى‏ دهد.

معمارى نیز که در هنر اسلامى شریف ترین مقام را داراست، همین روح اسرار آمیز را نمایش مى ‏دهد. معماران در دوره اسلامى سعى مى‏ کنند تا همه ‏اجزاء بنا را به صورت مظاهرى از آیه‏ هاى حق تعالى ابداع کنند،خصوصا در ایران، که ‏این امر در دوره اسلامى به حد اعلاى خویش مى ‏رسد. از اینجا در نقشه ساختمانى و نحوه‏ آجر چینى و نقوشى که به صورت کاشى کارى و گچ ‏براى و آیینه کارى و…کار شده است،توحید و مراتب تقرب به حق را به نمایش مى ‏گذارند و بنا را چون مجموعه ‏اى متحد و ظرفى مطابق با تفکر تنزیهى دینى جلوه ‏گر مى‏سازند:

حسن روى تو به یک جلوه که در آینه کرد این همه نقش در آیینه اوهام افتاد

این همه عکس مى‏و نقش نگارین که نمود یک فروغ رخ ساقیست که در جام افتاد

معماری‌ سنتی‌ ایران‌ ،تجلی‌ نمادین‌ جهانی‌ ابدی‌ و ازلی‌ است‌ که‌ این‌ جهان‌ را محلی‌ گذرا و واسطه‌ای‌ برای‌ رسیدن‌ به‌ مرتبه‌ای‌ والاتر به‌ منظور وصول‌ به‌ آرامش‌ درونی‌ می‌داند ؛ معماری‌ ایران‌ که‌ به‌ صورت‌های‌ گوناگون‌ در بناهای‌ مختلف‌ متجلی‌ گشته‌، جایگاه‌ خاصی‌ را داراست‌ که‌ در آن‌ ،عقاید و رسوم‌ و آیین‌ها در شرایط‌ جغرافیایی‌ و اقلیمی‌ نمود بارزی‌ دارد و حاصل‌ دسترنج‌ هنرمندانی‌ است‌ که‌ برای‌ اعتلای‌ این‌ هنر با تکیه‌ بر ایمان‌ خویش‌ ،از جانِ خود مایه‌ گذاشته‌ و در این‌ راه‌ از هیچ‌ کوششی‌ دریغ‌ نورزیده‌اند. همراه‌ با اساتید معماری‌، استادان‌ صنایع‌ دستی‌ نیز با همان‌ تفکر فوق‌ اما تجلی‌ یافته‌ در هنرِ خاص‌ خویش‌، تکامل‌ بخش‌ و اثرگذار بر معماری‌ سنتی‌ ایرانی‌ بوده‌اند .

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.