فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان ورزش و ماساژ و بررسی اثرات آن بر عملکرد جسمانی و روانی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان ورزش و ماساژ و بررسی اثرات آن بر عملکرد جسمانی و روانی دارای ۱۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان ورزش و ماساژ و بررسی اثرات آن بر عملکرد جسمانی و روانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان ورزش و ماساژ و بررسی اثرات آن بر عملکرد جسمانی و روانی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان ورزش و ماساژ و بررسی اثرات آن بر عملکرد جسمانی و روانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان ورزش و ماساژ و بررسی اثرات آن بر عملکرد جسمانی و روانی :

فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان ورزش و ماساژ و بررسی اثرات آن بر عملکرد جسمانی و روانی

فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان ورزش و ماساژ و بررسی اثرات آن بر عملکرد جسمانی و روانی
فهرست مطالب

مقدمه………………………………… –

چرا ماساژ…………………………….. ۱

فصل اول

تعاریف:

تعریف ماساژ…………………………… ۳

تعریف ماساژ کودک………………………. ۷

تعریف ماساژ درمانی…………………….. ۸

تعریف حرکت درمانی……………………… ۹

تعریف تربیت بدنی سنتی………………….. ۱۱

تعریف بازتاب درمانی……………………. ۱۵

فصل دوم

بخش اول:

دیدگاههای حرکت درمانی………………….. ۱۸

بخش دوم:

نظریه ها، نظامها و تکنیکهای ویژه………… ۲۲

ماریامونته سوری……………………….. ۲۲

ژان پیاژه…………………………….. ۲۳

ب.اف.اسکینر…………………………… ۲۴

بخش سوم:

تربیت بدنی……………………………. ۲۴

رادولف لابان و تربیت حرکتی………………. ۲۵

موسکاموستون- از دستور تا کشف……………. ۲۷

فصل سوم

بخش اول:

انواع حرکت درمانی……………………… ۲۹

حرکت فعال…………………………….. ۲۹

حرکات غیرفعال…………………………. ۲۹

بخش دوم:

انواع حرکات ماساژ……………………… ۳۳

انواع نوازش کردن (استروک)………………. ۳۴

فشردن (نیدینگ)………………………… ۳۸

ضربه زدن (پرکاشن)……………………… ۴۱

حرکات لرزشی…………………………… ۴۲

ممنوعیتهای ماساژ………………………. ۴۳

فصل چهارم

بخش اول:

رفتار حرکتی…………………………… ۴۵

علل خامی حرکتی………………………… ۴۶

عوامل روانی اجتماعی و خام حرکتی جسمانی…… ۴۸

بدکارکردیهای مغزی……………………… ۴۹

مشکلات استخوانی و نابهنجاریهای اسکلتی…….. ۵۵

نشانگان کودک خام حرکت………………….. ۵۶

فصل پنجم

بخش اول:

رویکردهای درمانی استاندارد برای بهبود بدکارکردی حرکتی ۶۰

آرامش دهی…………………………….. ۶۰

آمادگی جسمانی…………………………. ۶۰

نیرومندی……………………………… ۶۰

انعطاف پذیری مفصل……………………… ۶۰

مقاومت عضلانی………………………….. ۶۰

مقاومت قلبی- ریوی……………………… ۶۰

هماهنگی………………………………. ۶۰

وضعیت بدنی……………………………. ۶۰

بخش دوم:

تاثیر ورزش و فعالیتهای بدنی بر روی اعصاب…. ۶۲

حرکت درمانی در اختلالات روحی و روانی………. ۶۳

حرکت درمانی و فیزیوتراپی در ناراحتیهای عصبی. ۶۶

شیاتزو (طب سوزنی)……………………… ۶۷

روش درمان در شیاتزو……………………. ۶۸

آب درمانی و حمام درمانی………………… ۶۹

دست درمانی یا درمان با دست “Manual Yheropy”…… 70

فصل ششم

بخش اول:

ماساژ، حرکت و تحرک…………………….. ۷۲

چرا تماس اهمیت دارد……………………. ۷۴

بخش دوم:

روغن های اصلی ماساژ……………………. ۷۶

روغن بذر انگور………………………… ۷۶

روغن بادام شیرین………………………. ۷۷

روغن نارگیل…………………………… ۷۷

بخش سوم:

روغنهای اصلی………………………….. ۷۸

اسطو خودوس انگلیسی…………………….. ۷۹

بابونه……………………………….. ۷۹

درخت چای……………………………… ۸۰

رز…………………………………… ۸۰

کندر…………………………………. ۸۰

مر (نوعی صمغ)…………………………. ۸۰

فصل هفتم

بخش اول:

آماده شدن برای شروع مراحل ماساژ…………. ۸۲

مراحل ماساژ…………………………… ۸۲

چگونه ماساژ به بدن کمک می کند…………… ۸۳

اثرات ماساژ بر دستگاههای مختلف بدن………. ۸۴

شل شدن بدن و بهبود گردش خون…………….. ۸۵

بخش دوم:

انواع درمان…………………………… ۸۶

درمان سوئدی…………………………… ۸۶

ماساژ درمانی شرقی……………………… ۸۷

درمان بیماری های استخوانی………………. ۸۸

ماساژ درمانی عصبی عضلانی………………… ۸۹

رایحه درمانی………………………….. ۸۹

بخش سوم:

ماساژ نشسته چیست؟……………………… ۹۰

فصل هشتم

بخش اول:

درک هندشیاتسو…………………………. ۱۰۰

آمادگی برای استفاده از شیاتسو به عنوان یک درمان ۱۰۰

نصف النهار، تی‌سو‌بو، کیو و جیتسو…………. ۱۰۱

تی‌سو‌بو……………………………….. ۱۰۲

کیو و جیتسو…………………………… ۱۰۲

جدول نقاط فشاری مورد استفاده در ماساژ شیاتسو ۱۰۳

درک مراحل اساسی ماساژ برای شیاتسو……….. ۱۰۴

بخش دوم:

درک بازتاب شناسی………………………. ۱۰۵

روشهای آرام سازی مورد استفاده در بازتاب شناسی ۱۰۶

استفاده از روشهای Basic Holding (تماس با کف دست). ۱۰۷

استفاده از روشهای Basic Finger (بر اساس انگشت)… ۱۰۸

فصل نهم

مقالات اینترنتی

A: بررسی مدارک موجود در اثر گذاری، بی خطری و هزینه طب سوزنی،

ماساژ درمانی و اشعه درمانی در درمان درد ستون فقرات ۱۱۰

B: رایحه درمانی و ماساژ مدارک ساندرا با کل بی خطری و کارآمدی استفاده

از رایحه درمانی و ماساژ را توسط پرستاران کودکان بررسی می کند۱۲۵

C: آیا ماساژ درمانی در درمان استرس موثر است؟ ۱۳۶

فصل دهم

فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان ورزش و ماساژ و بررسی اثرات آن بر عملکرد جسمانی و روانی
فهرست منابع فارسی و انگلیسی و اینترنتی

منابع فارسی و انگلیسی………………….. ۱۴۰

منابع اینترنتی………………………… ۱۴۰

======================= بخشهایی از متن:

مقدمه: چرا ماساژ؟

ماساژ برای خانواده و دوستان شما، مادر بزرگها، کودکان و برای تمام کسانی است که دوستشان دارید. ماساژ از لحاظ جسمی برای کمک به اشخاص و مراقبت از آنها و به طور کلی برای تمام افرادی است که احساس می کنید می توانید با آنها در عمل مراقبت جسمی شریک شوید.

ویژگی خاص ماساژ، در برقراری ارتباط بدون کلامی است که در ذات خود، عملی غیرعادی نیست. برای مثال، ما اغلب سعی می کنیم کسانی که در اطرافمان زندگی می‌کنند، بدانند دوستشان داریم؛ با آنها همدردی می کنیم و قدرشان را می دانیم. وقتی فردی برای اولین بار به خوبی ماساژ داده می شود، وارد نوعی حالت جسمی- روانی می‌گردد که توصیف آن مشکل است. همچون لحظه وارد شدن به اتاقی که در آن تا به آن لحظه، قفل و از دید پنهان بوده است. کسانی با این حالت آشنا هستند که نوعی از مدیتیشن روزانه را تمرین می کنند. هرچند لزومی ندارد که ماساژ دهنده در این مرحله توقف کند. او هرچه بیشتر بتواند آگاهی رو به افزایش ماساژ گیرنده را دریابد، به همان میزان می تواند نیروی درونی و تجربه اش را منتقل کند. کمترین تماس، تبدیل به بیان می شود؛ مانند طرحی با قلمی مناسب روی کاغذ حساس. پس ماساژ، القا کننده اعتماد، یکدلی و احترام، بدون به زبان آوردن سخن و به وسیله حسی صرفاً جسمی است. زیرا این لحظات می توانند با احساسی از کمال بیان شوند و هرگز، هیچ کلامی با آن برابری نخواهد کرد.

براین اساس، ماساژ عملی ساده است که ما را به درون خویش نزدیکتر می سازد. دستهای شما قادرند این احساس را به دیگران منتقل کنند. یاد بگیرید به نیروی دستهایتان اعتماد کنید. آنها زودتر و بهتر از هر کسی به شما خواهند آموخت که ماساژ چیست.

(داونینک، ۱۳۷۷، ص۱)

فصل اول

تعاریف

ماساژ

حرکت درمانی

تربیت بدنی سنتی

بازتاب درمانی

تعریف ماساژ

ماساژ یکی از قدیمی ترین، مفیدترین و آسانترین نوع درمان برای تسکین درد و سایر نشانه های بیماری و آسیب است. از این روش درمانی به کرات برای افزایش گردش خون به یک قسمت مبتلا، کمک به تخلیه ترشحات ناحیه دیگر، شل کردن عضلات و کم کردن احتمال تحلیل رفتن عضلانی استفاده می شود.

ماساژ همچنین در درمان آرتریت ها، پیچ خوردگی ها، کبودی ها و درد ناشی از کشش ساکرو ایلیاک و در بسیاری از حالات ارتوپدی از جمله مشکلات کمر مفید است. در ماساژ درمانی، حرکات منظم با استفاده از اعمال فشار و مشت و مال دادن به کار می رود. بنابراین، فقط باید توسط یک فرد تعلیم دیده حرفه ای انجام شود.

رویکرد تعادلی در تربیت بدنی

تمام رویکردهای موجود در تربیت بدنی تنها زمانی مفید خواهند بود که به صورت حرفه ای آموزش داده شوند. در عین حال، ما معتقدیم که رویکرد تعادلی در تربیت بدنی ابتدایی شامل تربیت حرکتی، آموزش ادراکی- حرکتی و رویکرد سنتی است (آرنهایم و پستولسی، ۱۹۷۳). در این رویکرد، کودکان ۳ تا ۵ ساله در سطح I از ۳۵% انواع فعالیتهای حرکتی و آموزشی ادراکی- حرکتی، ۴۵% خودسنجی، ۱۵% حرکات موزون و ۵% فعالیتهای بازی گونه بیشترین استفاده را خواهند برد.

تاکید سطح I بر رشد حرکتی است که در آن روابط فضایی و تن آگاهی رشد می‌کند. سطح II به سنین ۶ تا ۸ سالگی مربوط می شود و ۲۵% تربیت حرکتی و آموزشی ادراکی- حرکتی، ۳۰% خودسنجی، ۲۵% حرکات موزون و ۲۵% بازیها و فعالیتهای ورزشی را شامل می شود.

بعد از عبور موفقیت آمیز از سطح I، دیگر کودک از لحاظ فیزیولوژیک و عاطفی آماده است تا به حرکات پیچیده و دشوار بپردازد. سطح II امکان فعالیتهای حرکتی متوالی حل مساله را که از لحاظ دشواری متوسط هستند، در سطح فردی و گروهی فراهم می کند. در این مرحله ریتم خلاق نیز به منظور کمک به پاسخ خود به خودی به کودک آموزش داده می شود. در زمینه بازیها و ورزشها، تاکید بر فعالیتهایی از نوع جابجایی است و تا حدی نیز بر مهارتهای خاص تر دویدن، پرتاب کردن، گرفتن و زدن تاکید می شود.

سطح III شامل کودکان ۹ تا ۱۲ ساله می شود که متشکل از ۱۵% تربیت حرکتی، ۲۵% خودسنجی، ۱۵% فعالیتهای موزون و ۴۵% بازی و ورزش است. سطح III براساس اکتسابات کودک در سطوح I و II بنا می شود. در این سطح، هنوز هم تربیت حرکتی و آموزش ادراکی- حرکتی دارای اهمیت است، ولی فعالیتهای خودسنجی، ژیمناستیک و مهارتهای ورزشی از اهمیت بیشتری برخوردار است. در سطح I برای شرکت کنندگان موقعیتهایی ایجاد می شود تا بتوانند اعمال جالبی را که به قابلیت بدنی، انعطاف پذیری، و بنیه قلبی عروقی نیاز دارند، انجام دهند.

فعالیتهای رقصی نظیر حرکات دسته جمعی و رقصهای محلی در این هنگام به کودک معرفی می شوند و نیز در همین زمان است که فعالیتهای فردی و گروهی برای کودک اهمیت پیدا می کنند. ورزشهای فصلی نیز با توجه به دیدگاه شرکت کننده و ناظر آموزش داده می شود.

در برنامه تربیت بدنی تعادلی کودک مبتلا به خام حرکتی در سطح I مورد شناسایی قرار می گیرد و بلافاصله برنامه ترمیمی انفرادی در مورد او تهیه می شود. برای مثال، هرگاه کودکی در یکی از طبقات برنامه تربیت بدنی مشکل داشته باشد، می توان در مورد او اقدامات ترمیمی را براساس تجربیات مخصوص همان طبقه طرح ریزی کرد. همچنین با در نظر گرفتن محتوای هر سطح، مشکل کودک مبتلا به خام حرکتی که سن زیادتری دارد، می تواند با شرکت در برنامه های سطوح پایین تر مورد ترمیم قرار گیرد در این حالت سطح پایین تر حالت تجویزی و ترمیمی پیدا می کند. شاید بتوان گفت اگر برای همه کودکان برنامه تربیت بدنی تعادلی خوب وجود داشته باشد، دیگر نیازی به برنامه ترمیمی ویژه نخواهد بود.

(آرنهایم، ۱۳۷۵، ص۵۳)

تعریف بازتاب درمانی

رشد شیوه زندگی عقلانی امروزه این تفکر را مردود می داند که سلامت و طول عمر چیزهایی است که پاره ای خوشبخت از آن بهره مند می باشند؛ بلکه سلامتی و طول عمر پدیده های قابل حصول و دست یافتنی است و اساس کسب آن آگاهی و شناخت از دستگاههای مختلف بدن و چگونگی کنترل و تلاش در جهت بهبود و سلامت آن است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.