فایل ورد کامل تحلیل ارتباط میان سوالات آزمون پایانی درس جغرافیا پایه اول و دوم راهنمایی با اهداف و محتوای کتاب درسی سال تحصیلی ۸۲-۸۳ ناحیه یک اسلامشهر
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل تحلیل ارتباط میان سوالات آزمون پایانی درس جغرافیا پایه اول و دوم راهنمایی با اهداف و محتوای کتاب درسی سال تحصیلی ۸۲-۸۳ ناحیه یک اسلامشهر دارای ۱۱۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل تحلیل ارتباط میان سوالات آزمون پایانی درس جغرافیا پایه اول و دوم راهنمایی با اهداف و محتوای کتاب درسی سال تحصیلی ۸۲-۸۳ ناحیه یک اسلامشهر کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل تحلیل ارتباط میان سوالات آزمون پایانی درس جغرافیا پایه اول و دوم راهنمایی با اهداف و محتوای کتاب درسی سال تحصیلی ۸۲-۸۳ ناحیه یک اسلامشهر۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحلیل ارتباط میان سوالات آزمون پایانی درس جغرافیا پایه اول و دوم راهنمایی با اهداف و محتوای کتاب درسی سال تحصیلی ۸۲-۸۳ ناحیه یک اسلامشهر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل تحلیل ارتباط میان سوالات آزمون پایانی درس جغرافیا پایه اول و دوم راهنمایی با اهداف و محتوای کتاب درسی سال تحصیلی ۸۲-۸۳ ناحیه یک اسلامشهر :
فایل ورد کامل تحلیل ارتباط میان سوالات آزمون پایانی درس جغرافیا پایه اول و دوم راهنمایی با اهداف و محتوای کتاب درسی سال تحصیلی ۸۲-۸۳ ناحیه یک اسلامشهر
فایل ورد کامل تحلیل ارتباط میان سوالات آزمون پایانی درس جغرافیا پایه اول و دوم راهنمایی با اهداف و محتوای کتاب درسی سال تحصیلی ۸۲-۸۳ ناحیه یک اسلامشهر
فهرست:
فصل اول (مقدمه فایل)
مقدمه…………………………..
بیان مسئله………………………
اهمیت و ضرورت فایل………………
سوابق فایل……………………..
اهداف فایل……………………..
سوالهای فایل……………………
فصل دوم (بررسی پیشینه فایل)
تعریف آزمون……………………..
مفهوم امتحان…………………….
انواع امتحان از نظر هدف…………..
طبقه بندی آزمونهای پیشرفت تحصیلی…..
سوالات استثنایی و اصول نوشتن آنها…..
نکات ضروری جهت تهیه و نوشتن سوالات عینی
مقایسه سوالهای عینی و استثنایی و مزایا و محدودیتهای هر کدام………
مراحل انجام امتحان……………….
تعریف هدفهای آموزشی………………
– منابع هدفهای آموزشی…………..
– طبقه بندی هدفهای آموزشی……….
تهیه پیش نویس طرح امتحان………….
تاریخچه هدفها در آموزش و پرورش رسمی ایران
تحلیل و تعریف جغرافیا…………….
بررسی چگونگی تکوین دانش جغرافیا در ایران
کلیاتی در آموزش جغرافیا…………..
روشها و فنون آموزش جغرافیا………..
فصل سوم (روش فایل)
جامعه آماری……………………..
ابزار فایل……………………..
روش گردآوری دادهها……………….
فصل چهارم (نتایج فایل)…………..
فصل پنجم (بحث و تفسیر)……………
نتیجه گیری………………………
محدودیتهای فایل…………………
پیشنهادهای فایلی………………..
منابع فایل
========================= بخشهایی از متن:
مقدمه فایل:
امروزه بر اثر پیشرفت سریع علوم و تکنولوژی، مفهوم آموزش و پرورش به کلی دگرگون شده و علمای علوم تربیتی معتقدند که آموزش و پرورش مشتمل بر سه مرحله اساسی، شامل الف) تهیه و تدوین هدفها، ب) آموزش، ج) اندازه گیری و ارزشیابی است (سیف نراقی و نادری، ۱۳۷۴).
ارزشیابی بخش جدائی ناپذیر فرآیند آموزش بشمار می رود و نقش آن نظارت بر تغییرات رفتاری دانش آموزان بطور اخص و نظارت بر کارآیی سایر عناصر آموزش و پرورش بطور اعم است (شریفی وکیامنش، ۱۳۶۶).
بنا به گفته سیف (۱۳۷۵)، ضرورت استفاده از آزمونهای پیشرفت دقیق، روا و به دور از ابهام به صورت فزاینده ای احساس می گردد تا بتواند در ارزشیابی دقیق و هدایت یادگیری دانش آموزان مورد استفاده مسئولین آموزش قرار گیرد.
به هر حال، اگر هدف در هر نوع آموزشی موثرتر نمودن آن و آسانتر کردن امر فراگیری برای فراگیران است، مربیان موظفند برنامه آموزش خود را برحسب تواناییها و نیازهای فراگیران تنظیم و تدوین نمایند و از طریق اندازه گیری و ارزشیابیهای گوناگون و مکرر، پیشرفت و مسیر آن را مشخص سازند (سیف نراقی، نادری، ۱۳۷۰).
بنابراین فایل حاضر بنا دارد با بررسی میزان ارتباط سوالات پایانی، با اهداف و محتوی کتب درس ضمن کمک به شناخت وضعیت موجود ارزشیابی و اندازه گیری پیشرفت تحصیلی گامی در جهت اصلاح روشهای ارزشیابی بردارد.
بیان مسئله:
کشورهای پیشرفته همزمان با دگرگونی برنامه ها، مواد آموزشی و روشهای تدریس، بدنبال تغییر بنیادی نظام امتحانی و سنجش و هماهنگ کردن آن با اهداف آموزشی هستند و بخش بزرگی از وقت و کوشش نظام آموزشی، جهت تدارک ابزار و شیوههای ارزشیابی معتبر، متناسب با نظریه های تعلیم و تربیت صرف گردیده است (خلخالی، ۱۳۷۵).
مطالعات متعدد نشان می دهد که بیشتر سوالهای معلم ساخته تنها اختصاص به یادآوری اطلاعات بسیار جزئی و خاص دارد، بنابراین سوالاتی که معلمان بکار میبرند با هدفهای اصلی تدریس، آنان هماهنگ نیست (هومن، ۱۳۷۱).
از طرفی باید در نظر داشت که ارزشیابی آموزشی در کشور ما، فعالیتی است، نسبتاً ناشناخته که به تازگی وارد نظام آموزشی گردیده است، به همین دلیل بسیاری از افراد آن را با ارزشیابی معلم، مدیر، دانش آموز یا اندازه گیری و سنجش اشتباه می کنند. در حالی که هدف ارزشیابی آموزشی نه معلم، نه مدیر، نه شاگرد است بلکه هدف اصلی آن تعیین اثرات برنامه آموزش و دگرگونیهایی که براثر آموزش در شاگردان بوجود آمده است (هومن، ۱۳۷۵).
با توجه به مواردی که اشاره شد و اهمیتی که آزمونها در فرآیند آموزش دارند این فایل برآن است تا با بررسی میزان ارتباط سوالات آزمون پایینی با اهداف و محتوی کتب درسی، وضعیت آزمونهای معلم ساخته را بطور علمی و روشن توصیف نماید.
…
فصل دوم
تعریف آزمون:
آزمون وسیله ای عینی، استاندارد شده که برای اندازه گیری نمونه ای از رفتار یا خصایص آدمی به کار می رود (شریفی، ۱۳۷۴، ص۲۸).
در این تعریف مراد از عینی آن است که روش اجرا، نمره دادن و تعبیر و تفسیر نتایج آزمون براساس قواعدی معین و مشخص صورت گیرد و قضاوت و نظر شخصی در آنها بیتأثیر است، برای هر آزمون دستورالعمل خاصی در مورد نحوه اجرا، طول مدت آزمایش، دستورالعمل های شفاهی و نحوه ارائه مثالها و روش تفسیر نمره ها تهیه می شود (شریفی، ۱۳۷۴، ص ۲۸).
مفهوم امتحان:
واژه امتحان به گونه های مختلفی تعریف شده است برای مثال اف.امو.لرد[۱] (۱۹۵۵) میگوید: امتحان در عبارت است از تعدادی سوال[۲] که به صورت گزینش تصادفی[۳] از جامعه ای از سوالها تهیه می شود. اما در این کتاب مراد از امتحان عبارت است از یک وسیله یا روشی که در آن آزمودنیها، با تعدادی سوالهای همخوان و هماهنگ با یکدیگر مواجه می گردند، یا به انجام فعالیت های علمی وادار می شوند که در نتیجه این شرایط، و در خاتمه موقعیت، می توان از توانائیهای افراد شرکت کننده در امتحان مقایسهای کمی بدست آورد(نادری،سیف نراقی، ۱۳۷۱،ص۲۹).
( شریفی،۱۳۷۴) در تعریف امتحان می گوید: امتحان به مفهوم علمی نوعی ارزشیابی است که براساس اصول معینی انجام می گیرد و تعیین میزان تغییرات حاصل در جنبه های خاصی از رفتار شاگرد در فواصل زمانی معین و در جهت نیل به هدفهای آموزشی و پرورشی.
انواع امتحان و از نظر هدف:
برحسب این که امتحان برای چه هدفی انجام می شود، می توان آن را به چهار نوع به شرح زیر تقسیم کرد.
۱- امتحان ورودی: این امتحان پیش از شروع تدریس و به منظور آگاهی از سطح آمادگی و یادگیری های قبلی دانش آموز انجام می گیرد. زیرا شرط یادگیری در هر مرحله، یادگیری قبلی دانش آموزان در زمینه های مربوط به آن مرحله است.
۲- امتحان مرحله ای: این امتحان به طور مستمر و همگام با تدریس و در پایان هر بخش از مطالب تدریس شده انجام می گیرد. هدف از امتحان، بخش آموخته های دانش آموزان، بررسی نارسائیها و کمک به پیشرفت یادگیری گام به گام آنان است.
۳- امتحان پایانی: امتحان پایانی در آخر هر ثلث یا نیمسال تحصیلی و یا در پایان هر یک از مقاطع تحصیلی انجام می گیرد و هدف عمده آن بدست آوردن ملاکی برای تعیین ارتقاء دانش آموزان است.
۴- امتحان فایلی: امتحان فایلی معمولاً برای ارزیابی ثمربخش تدریس، سنجش سطح کارآیی معلم، بررسی انطباق برنامه و مواد آموزشی و استعدادهای شاگردان و مانند اینها مورد استفاده قرار می گیرد (همان منبع، ص۶۶).
طبقه بندی آزمونهای پیشرفت تحصیلی:
آزمونهای کتبی و پیشرفت تحصیلی را ما برای سهولت و بررسی، نخست می توان به دو دسته تقسیم کرد و بعد هر دسته را به انواع مختلف طبقه بندی نمود. دسته اول آزمونهایی که در آنها سوالات آزمون در اختیار آزمون شونده گذاشته می شود و او باید پاسخ سوالات را آماده کند و در برگه آزمون بنویسد آزمونهای دسته دوم آزمونهایی هستند که آزمون شونده برای جواب دادن به سوالات آنها نیازی به تهیه پاسخ و نوشتن آن در برگه آزمون ندارد بلکه پاسخ سئوال به همراه آن، به وسیله سازنده آزمون تهیه و در اختیار آزمون شونده گذاشته می شود و آزمون شونده باید در مورد پاسخهای داده شده تصمیماتی اتخاذ کند.
[۱] . F.M.Lord
[۲] . Question
[۳] . Random Selection
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 