فایل ورد کامل بررسی مبانی نظری ساختار حافظه و تحلیل فرآیندهای شناختی و کارکردهای آن در علوم رفتاری


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل بررسی مبانی نظری ساختار حافظه و تحلیل فرآیندهای شناختی و کارکردهای آن در علوم رفتاری دارای ۳۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل بررسی مبانی نظری ساختار حافظه و تحلیل فرآیندهای شناختی و کارکردهای آن در علوم رفتاری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل بررسی مبانی نظری ساختار حافظه و تحلیل فرآیندهای شناختی و کارکردهای آن در علوم رفتاری۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل بررسی مبانی نظری ساختار حافظه و تحلیل فرآیندهای شناختی و کارکردهای آن در علوم رفتاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل بررسی مبانی نظری ساختار حافظه و تحلیل فرآیندهای شناختی و کارکردهای آن در علوم رفتاری :

ساختار حافظه

برخی از نظریه پردازان حافظه ساختار اصلی حافظه را توصیف کرده اند و میتوان رویکرد چند خزانه ای مبتنی بر مشخصه های عمومی نظریات آنها بحث کرد. (اتکینسون شیفرین ۱۹۶۸ ).

انواع حافظه : سه نوع حافظه پیشنهاد شده است :

  • خزانه حسی ، که اطلاعات را برای کوتاه مدت نگه می دارند و مختص دستگاه حسی می باشد ( یا به یک دستگاه حسی محدود می شوند) .
  • یک خزانه کوتاه مدت ( حافظه فعال ) از توانایی بسیار محدود .
  • یک خزانه بلند مدت از توان نامحدود که اطلاعات را برای مدت ودیدی نگه میدارد . بین مناطق توجه وحافظه نقاط مشترک زیادی وجود دارد ( برادینت ، ۱۹۵۸ ) .

خزانه حسی

حس های ما بطور دائم با اطلاعات بمباران میشوند . که به اکثر آنها توجهی نمی شود . اگر شما هنگام خواندن این مطلب روی صندلی نشسته باشید ، اطلاعات لمسی آن بخشی از بدنتان که در تماس با صندلی می باشد ، بدست می آید . با این حال شاید تاکنون از این از این اطلاعات لمسی آگاه نبودید. اطلاعات هر دستگاه حسی به مدت کوتاهی پس از پایان تحریک ادامه دارد و به اخذ جوانب اصلی آن وپردازش بیشتر کمک میکند( برادینت ، ۱۹۵۸ ) .

  • ذخیره سازی به سه صورت سازمان یافته است :

۶۷

  • حافظه فوری ( ذخیره حسی) اطلاعات به همان شکلی که دریافت شده اند ، برای مدتی کمتر از یک ثانیه حفظ می شوند . ذخیره سازی دیداری۱ و شنیداری۲ ( پژواکی ) جدا از یکدیگر بوده واطلاعات بصورت معنایی فراگشت نمی شوند.
  • این سطح معمولا” در اختلالات عضوی تحت تاثیرقرارنمی گیرد . البته حافظه فوری با توجه رابطه نزدیکی دارد .
  • بدلی و هیچ (۱۹۷۴) وبدلی ( ۱۹۸۶ ) مفهوم حافظه کاری را بجای خزانه کوتاه مدت بکاربردند. از آن زمان تاکنون ، مفهومی کردن سیستم حافظه روش کاری به یک پیچیدگی فزاینده تبدیل شده است . سیستم حافظه روش کاری چهار جزء دارد:

قسمتی از منابع فارسی

۱- کاپلان . سادوک ب (۱۳۸۶) ، خلاصه روانپزشکی . ی پور افکاری ، نصرت اله ، چاپ اول ، تبریز ، انتشارات ذوقی

۲-کاپلان ، هارولد ; سادوک ، بنجامین ، جی ( ۲۰۰۷ ) .خلاصه روانپزشکی ی فرزین رضاعی (۱۳۹۰) ، چاپ چهارم ، تهران انتشارات ارجمند

۳ – سادوک & سادوک (۲۰۰۶ ) خلاصه روانپزشکی رفیعی( ۱۳۸۸) چاپ دوم ، تهران انتشارات جیحون

۴ – اسنل ، ریچارد ( ۲۰۱۰ ) . نورو آناتومی بالینی ی دکتر رضا شیرازی وهمکاران (۱۳۸۹ ) چاپ اول ، تهران انتشارات اندیشه

۵ – لافون ، ر . ( ۱۳۷۵ ) . ریشه های روانی رفتار کودک ، ی سردری ، م ، ج . انتشارات خانواده

۶- آیزنک . مایکل . دبلیو ( ۱۳۸۶ ) روانشناسی شناختی حافظه ، دکتر حسین زارع چاپ دوم ، تهران آییژ

۷- دکتر آذرنگی .داوود (۱۳۹۲) ، گزارش بیماری بیش فعالی ودرمانهای نوین با نوروفیدبک

۸-چویل و موریس ( ۱۳۸۸ ) ، روانشناسی بالینی کودک ، ی محمد رضا نائینیان و همکاران، تهران ، انتشارات رشد

قسمتی از منابع انگلیسی:

۱.Aman, C.J., Roberts, R.J., & Pennington, B.F.(1998). Aneuropsychological examination of the underlying deficit in attention deficit hyperactivity disorder: Frontal lobe versus right parietal lobe theories. Developmental Psychology, ۳۴, ۹۵۶-۹۶۹.

۲.Abnormal Child Psychology Vloum 20/ Number 1,Februarry (1992).

۳.American psychiatric Association (2000). Diagnostic and Statical manual of Mental Disorder ( 4th – Revised .Washington DC: Athour.

۴.American Psychiatric Association. (2000) Diagnostic and stafistical manual of mental disorders (4th ed., text rev.). Washington, DC: Author.

۵. Barabasz, A., &barabasz, M.(1996) Attention deficit hyperactivity disorder : Neurological basis and treatment alternatives. Journal of Neurotherapy,1,

۶. Barkley, R. A. (2005) Attention – deficit hyperactivity disorder: A handbook for diagnosis and treatmen(3rded.) New York: Guilford Press.

۷. Controlled evaluation of a neurofeedback training of slow cortical potentials in children n with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD),2010.

۸. Effectiveness of EEG Biofeedback ;(2011) as Compared with Methylphenidate in the Treatment of Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder: A Clinical Outcome Study , Mohammad Ali Nazari1,2, Laurent Querne2, Alain De Broca2, Patrick Berquin2, Received March 13th, 2010; revised March 23rd, 2011; accepted April 25th, 2011.

۹.Eysenck.M.WEysenck,M.C (1994).proccessingdeprt, Claboration of coding memory Stores,and expended processing capacity.Journal of experimental psychology:Human Learning and Memory, Vol 5, 472-484.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.