فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه انگیزش تحصیلی و بررسی تأثیر آن بر موفقیت آموزشی دانشجویان


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه انگیزش تحصیلی و بررسی تأثیر آن بر موفقیت آموزشی دانشجویان دارای ۴۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه انگیزش تحصیلی و بررسی تأثیر آن بر موفقیت آموزشی دانشجویان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه انگیزش تحصیلی و بررسی تأثیر آن بر موفقیت آموزشی دانشجویان۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه انگیزش تحصیلی و بررسی تأثیر آن بر موفقیت آموزشی دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه انگیزش تحصیلی و بررسی تأثیر آن بر موفقیت آموزشی دانشجویان :

فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه انگیزش تحصیلی و بررسی تأثیر آن بر موفقیت آموزشی دانشجویان

در ۴۱ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم (پیشینه و مبانی نظری فایل)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : فارسی وانگلیسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتهایی از متن مبانی نظری و پیشینه

تعریف انگیرش تحصیلی:

روان شناسان معمولاً انگیزش را فرایندی تلقی می کنند که در برانگیختن و جهت دادن به رفتار با اهمیت است و یکی از انگیزه های مهم که رفتار دانش آموزان و یا دانشجویان را تحت تأثیر قرار می دهد را انگیزه پیشرفت تحصیلی نام نهاده اند (طاهری و فیاضی، ۱۳۹۰). روان شناسان وابسته به مکاتب مختلف روان شناسی تعاریف گوناگونی از انگیزش ارائه کرده اند. مفهوم انگیزش در هریک از مکاتب به صورت مفاهیم و سازه های اختصاصی از قبیل غریزه، نیاز، تلاش و انتظار به کار رفته و در هر تعریف به یکی از عوامل مذکور تاکید زیادتری شده است:

– مورفی[۱] انگیزش را نشانه ای از این واقعیت می داند که بخشی از رفتار ارگانیزم بستگی به طبیعت و ساختار درونی آن دارد.

– گرامن[۲] انگیزش را عاملی می داند که ما را بر می انگیزد، به حرکت وامی دارد و به سوی رفتاری معین سوق می دهد.

-انگیزش تحصیلی[۳]به رفتارهایی اطلاق میشود که منجر به یادگیری و پیشرفت می شود (مقیمیان و کریمی، ۱۳۹۱).

– راپاپورت[۴] انگیزش را نیروی اشتها آور درونی تلقی می کند.

– اش[۵] انگیزش را در برگیرنده مجموع عوامل هشیار و ناهشیار فعالیت روانی می داند که بر اساس آن اراده و رفتار ما شکل می گیرد (خداپناه، ۱۳۷۶؛ به نقل از عباس زاده، علیزاده و کوهی، ۱۳۸۷).

– از نظر فنی، انگیزش حالت روانی است که رفتار را به سمت یک مقصد معین سوق می دهد و یا به حرکت در می‌آورد، انگیزش شامل سه عنصر متعامل و مرتبط با یکدیگر یعنی نیازها، رفتارها و مقاصد است (نایلی، ۱۳۷۳؛ به نقل از عباس زاده و همکاران، ۱۳۸۷).

– انگیزش را می توان به عنوان نیروی محرکه فعالیت‌ های انسان و عامل جهت دهنده آن تعریف کرد. انگیزش را به موتور و خدمات اتومبیل تشبیه کرده اند (لطف‌آبادی و همکاران، ۱۳۷۴؛ به نقل از عباس‌زاده و همکاران، ۱۳۸۷).

– طبق تعاریف مطرح شده می‌ توان گفت انگیزش تحصیلی نشانه، عامل و فرایندی است که دانش‌آموز یا دانشجو را به حرکت وا می دارد، حرکتی که جهت دار بوده و دارای مسیر مشخصی می‌باشد و این فرایند به طور مستمر فرد را به سوی موفقیت تحصیلی هدایت می کند (عباس‌زاده و همکاران، ۱۳۸۷). …


[۱]. Moorfi

[۲]. Geraman

[۳]. Academic Motivation

[۴]. Rapapourt

[۵]. Ach

نظریه آلپورت:

از نظر آلپورت انگیزه‌ها چهار خاصیت عمده دارند:

الف) انگیزه ها «همزمان و معاصر» هستند؛ این امر بدان معناست که انگیزه لازم برای انجام رفتاری یا ارایه فکری در همان زمانی که آن فکر یا رفتار به وقوع می پیوندد، وجود دارد.

ب) ویژگی دوم انگیزه ها «تنوع و گوناگونی» آن هاست؛ هر رفتار نه فقط به یک انگیزه بلکه از ترکیب چندین انگیزه به وجود می آید.

ج) سومین خصیصه انگیزه ها از دیدگاه آلپورت «هدفدار بودن» آن هاست؛ آن‌ها دارای فرایندهای شناختی از قبیل برنامه ریزی و طرح ریزی هستند.

د) چهارمین ویژگی « منحصر بودن »انگیزه‌هاست؛ که آلپورت در دفاع از تفاوت‌های فردی آن را مطرح می کند (آتشی، ۱۳۷۷؛ به نقل از عباس‌زاده و همکاران، ۱۳۸۷).

آلپورت، در رابطه با انگیزه‌ها، مفهوم «خود مختار کنشی» را ارایه کرد، خودمختاری کنشی بدین معناست که انگیزه‌های انسانی خود نگهدار هستند، یعنی این که آن ها به طور مستقیم یا غیر مستقیم از انگیزه‌های اساسی اولین مشتق نشده اند. طبق نظریه آلپورت دانشجویان و یا افراد به خاطر خودشان رفتارهایی را انجام می دهند، نه برای ارضای نیازهای اجتماعی یا نیازهای زیستی و نه برای این که پاداش دریافت کنند (راس، ۱۳۷۵؛ به نقل از عباس‌زاده و همکاران، ۱۳۸۷).

نظریه تقویت و انگیزش:

اکثر راهبردهای بیرونی که برای افزایش انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان یا دانشجویان به کار می رود نشأت گرفته از نظریه تقویت است. اصل رایج بین تمام اشکال نظریه تقویت این است که رفتارهایی که به گونه‌ای خاص تقویت شوند ادامه پیدا می کنند. رفتارهایی که تنبیه شوند و یا نادیده گرفته شوند کاهش می یابند، بنابراین معلمانی که می‌خواهند رفتارهای معطوف به تکلیف را در دانش‌آموز افزایش دهند، باید ابتدا به شناسایی شاخص‌هایی که رفتارهای معطوف به تکلیف است بیردازند. سپس پاداش‌های خود را با آن رفتار متناسب کنند. رفتارهای که شاخص فعالیت نباشد، نادیده گرفته و یا در مواردی موجب تنبیه و مؤاخده می شوند (اسپالدینگ، ۱۳۷۷؛به نقل از عباس زاده و همکاران، ۱۳۸۷). …

مطالب:

انگیزش تحصیلی

تعریف انگیرش تحصیلی:

نظریات مطرح در زمینه انگیزش:

نظریه آلپورت:

نظریه تقویت و انگیزش:

نظریه مورای:

نظریه مک کله لند:

نظریه نیاز پیشرفت:

نظریه انتظار– ارزش:

نظریه هدف گرایی:

نظریه خود ارزشی:

نظریه خود کارآمدی:

نظریه اسناد:

نظریه انگیزش درونی و بیرونی:

نظریه خود-تعیینی

دیدگاه زمینه ای

نظریه اهداف پیشرفت:

مولفه های مشترک نظریه های انگیزش:

عوامل مؤثر بر انگیزش تحصیلی:

برخی از پیامدهای ناشی از عدم انگیزش تحصیلی:

۲) پیشینه مطالعاتی

الف) فایلات انجام شده در داخل کشور

ب) فایلات انجام شده در خارج کشور

منابع:

الف) فارسی

ب) لاتین

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.