فایل ورد کامل دیدگاه معلمان نسبت به کتابهای بخوانیم و بنویسیم پایه اول ابتدایی و ارزیابی محتوای آموزشی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل دیدگاه معلمان نسبت به کتابهای بخوانیم و بنویسیم پایه اول ابتدایی و ارزیابی محتوای آموزشی دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل دیدگاه معلمان نسبت به کتابهای بخوانیم و بنویسیم پایه اول ابتدایی و ارزیابی محتوای آموزشی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل دیدگاه معلمان نسبت به کتابهای بخوانیم و بنویسیم پایه اول ابتدایی و ارزیابی محتوای آموزشی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل دیدگاه معلمان نسبت به کتابهای بخوانیم و بنویسیم پایه اول ابتدایی و ارزیابی محتوای آموزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل دیدگاه معلمان نسبت به کتابهای بخوانیم و بنویسیم پایه اول ابتدایی و ارزیابی محتوای آموزشی :
بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم
قسمتهایی از متن:
پیشگفتار :
تعلیم و تر بیت،بدون استفاده از زبان غیر ممکن است. زبان تنها وسیله مؤثر در فرآیند آموزش و پرورش است. بدون زبان ،ارتباطی بین افراد جامعه بر قرار نمی شود و بدون ارتباط ،آموزش و پرورش،صورت نمی پذیرد و بدون آموزش وپرورش ،انتقال میراث فرهنگی و تمدن بشر به نسل های بعد امکان پذیر نمی گردد .در برنامه های رسمی آموزشی نیز زبان آموزی جایگاه مهمی دارد و در نظام آموزشی ایران ،به صورت مشخص از طریق درس فارسی به امر زبان آموزی دانش آموزان پرداخته می شود.دانش آموزان از طریق زبان آموزی،علاوه بر ترکیب و جابجایی کلمات ،بر انبوه بی کرانی از مفاهیم و تصورات،اندیشه ها،احساس ها و تصاویر هنری ،منطق و فلسفه زبان احاطه می یابند.در پایه اول ابتدایی ،درس فارسی بخوانیم و بنویسیم از نظر آموزش مهارتهای زبانی و ایجاد انگیزه و علاقه به فراگیری سایر دروس ،برای نظام آموزشی جنبه محوری دارد (رضائی،۱۳۸۰،ص ۳۲).طی سالهای اخیر،بر حسب ضرورت، تحولی اساسی در برنامه درس فارسی پایه اول به وجود آمده است ،که نتیجه آن تألیف کتب بخوانیم و بنویسیم می باشد و از سال تحصیلی ۸۳-۸۲ در پایه اول کلیه مدارس کشور تدریس گردید .با توجه به اهمیت موضوع و ویژگیهایی که این کتب باید دارا باشند،در این فایل سعی شد دیدگاه معلمان پایه اول شهرستان شهرضا نسبت به کتابهای بخوانیم و بنویسیم مورد بررسی قرار گیرد.
هشت ویژگی کتب بخوانیم و بنویسیم در این فایل بعنوان متغیر در نظر گرفته شدو دیدگاه معلمان نسبت به این ویژگیها مورد بررسی قرار گرفت. مؤلفه های مربوطه عبارتند از :توجه به مهارت های چهارگانه زبان آموزی،میزان استفاده از رویکردها، میزان استفاده از روشهای تدریس،تناسب روش های تدریس با توانایی معلمان و… توجه ساختار و محتوا به پرورش توانایی های ذهنی و،ارتباط منطقی ساختار و محتوا توجه به نکات زبانی و مفاهیم ،تناسب ارزشیابی پیشرفت تحصیلی با شرایط.جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه فایلگر ساخته استفاده شد ،که سؤالات آن از نوع بسته پاسخ می باشد.جامعه آماری فایل ،معلمان پایه اول ابتدایی شهرستان شهرضا در سال تحصیلی ۸۳-۸۲ می باشدکه تعداد آنها ۱۱۴ نفر است. جهت جمع آوری داده های مربوط به پر سشنامه از کلیه معلمان استفاده گردید و پرسشنامه بین تمامی آنها توزیع گردید. …
…
روش پــژوهش
با توجه به ویژگی های موضوع،در این فایل،از روش توصیفی از نوع فایل موردی و زمینه ای استفاده شده است . هدف محقق توصیف عینی و واقعی ویژگی های کتاب های بخوانیم و بنویسیم از نظر معلمان پایه اول ابتدایی می باشد.به عبارت دیگر ،فایلگر سعی داشته تا آنچه هست را بدون هیچ گونه دخالت یا استنتاج ذهنی گزارش دهد.در فایل موردی و زمینه یابی توجه محقق بیشتر به آن نکات و عوامل مهم و با معنی است که به صورتی در شناخت گذشته مطالعه و بررسی دقیق و عمیقی از متغیر های مهم (بررسی دیدگاه های معلمان نسبت به ویژگی های کتاب های بخوانیم و بنویسیم ) به روال تغییرات و کنش و واکنش معلمان ،در مراحل مورد نظر دست یابد.
جامعه و نمونه آماری
جامعه آماری فایل ،معلمان پایه اول ابتدایی شهرستان شهرضا در سال تحصیلی۸۳-۸۲ می باشد.در این فایل جهت جمع آوری داده ها ی مربوط به پرسشنامه از کلیه معلمان استفاده گردیدو پرسشنامه بین تمامی آنها توزیع گردید.به عبارت دیگر جامعه آماری و نمونه آماری یکسان می باشد.تعداد معلمان ۱۱۴ نفر می باشد که پس از توزیع پر سشنامه ،فایلگرقادر به جمع آوری ۹۷ پرسشنامه گردیدکه در جدول زیر به تفکیک جنس مشخص می باشد.علت عدم برگشت سایر پرسشنامه ها مشرف شدن تعدادی از همکاران به حج واجب و استفاده از مرخصی زایمان تعدادی از همکاران خواهر در موعد توزیع پرسشنامه می باشد.
|
درصـد |
فراوانی |
جنس |
|
۱/۳۵ |
۳۴ |
مرد |
|
۹/۶۴ |
۶۳ |
زن |
|
۱۰۰ |
۹۷ |
جمع |
ابـزار اندازه گیـری :
در فایل حاضر روش جمع آوری داده ها بصورت میدانی می باشد.در روش میدانی ازپرسشنامه فایلگر ساخته استفاده شده است.پرسشنامه از نوع بی نام و سؤالات آن از نوع بسته پاسخ می باشد که در پایان سه سؤال باز پاسخ نیز ارائه گردید.در صفحه اول پرسشنامه هدف از فایل و ارسال پرسشنامه ارائه گردید و در ادامه ابتدا سؤالات عمومی شامل :جنس،مدرک تحصیلی و سابقه خدمت مطرح و سپس۹۸ سؤال مر بوط به بررسی دیدگاه معلمان نسبت به کتاب های بخوانیم و بنویسیم ازنظرمهارتها،رویکردها ،روشهای تدریس ،ساختار و محتوا وشیوه های ارزشیابی بیان گردید. سؤالات بر اساس مقیاس پنج درجه ای لیکرت تنظیم شده که شامل پنج طیف بسیار کم ،کم،تا حدودی ،زیاد و بسیار زیاد است . …
…
مطالب:
پیشگفتار :
مقدمه
بیان مسئله
سؤالهای فایل
روش پــژوهش
جامعه و نمونه آماری
ابـزار اندازه گیـری :
روایی و پایائی پرسـشنامه :
شیوه اجرا و مراحل انجام فایل :
یافتههای فایل
پیشنهادهای عملی جهت کار بست یافته ها
منابع فارسی
منابع لاتین
جداول:
جدول شماره ۱مقایسه میانگین نمره توجه کتابهای بخوانیم و بنویسیم به مهارتهای چهار گانه زبان آموزی با نمره ملاک مربوط به سؤال اول فایل
جدول شماره ۲ : ایسه میانگین نمره استفاده از رویکردهای عمومی تلفیقی،اکتشافی و فعالیت محور با نمره ملاک مربوط به سؤال دوم فایل
جدول شماره ۳ : مقایسه میانگین نمره استفاده از روشهای آموزش تلفیقی مفاهیم ،روشهای خلاق ،روشهای همیاری و کارگاهی ،روشهای فعال و روشهای ارتباطی و تعاملی با نمره ملاک مربوط به سؤال سوم فایل
جدول شماره ۴ : مقایسه میانگین نمره متناسب بودن روشهای تدریس پیشنهادی با توانایی معلمان و دانش آموزان و با محتوای کتابها ،شرایط و امکانات و جدول ساعات هفتگی با نمره ملاک مر بوط به سؤال چهارم فایل
جدول شماره ۵:مقایسه میانگین نمره توجه ساختار و محتوای کتب به پرورش توانایی های ذهنی، رشد خلاقیت مهارت تفکر مفاهیم بین رشته ای،نیازهای روحی، روانی و عاطفی، جنبه های ذهنی و هنری و تغییر شیوه خط فعلی به سوی تحریری با نمره ملاک مربوط به سؤال پنجم فایل
جدول شماره ۶ : :مقایسه میانگین نمره هماهنگی وانسجام ساختار ومحتوا ومتناسب بودن آن با سن دانش آموزان با نمره ملاک مربوط به سوال ششم فایل
جدول شماره ۷ :مقایسه میانگین نمره توجه کتب بخوانیم وبنویسیم به نکات زبانی ،مفاهیم دانشی ،ارزشی ،نگرشی ،نکات املایی وادبی با نمره ملاک مربوط به سؤال هفتم فایل.
جدول شماره ۸ : مقایسه میانگین تناسب ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با شرایط و امکانات و جدول ساعات هفتگی با نمره ملاک مربوط به سؤال هشتم فایل
جدول شماره ۹:مقایسه میانگین و انحراف معیار نمرات سؤالات فایل(سؤالات اول تا هشتم )
جدول شماره ۱۰ : همبستگی ماتریسی بین مؤلفه های هشت گانه فایل
جدول شماره ۱۱ : مقایسه میانگین نمره نظرات معلمین مرد و زن در خصوص کتابهای بخوانیم و بنویسیم
جدول شماره ۱۲: مقایسه میانگین نمره نظرات معلمین با تحصیلات مختلف در خصوص کتابهای بخوانیم و بنویسیم
جدول شماره ۱۳: مقایسه میانگین نمره نظرات معلمین با سنوات مختلف تدریس در خصوص کتابهای بخوانیم و بنویسیم
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 