فایل ورد کامل انواع هوش و کاربرد هوش‌های چندگانه؛ بررسی نظریه‌ها و نقش آن‌ها در آموزش و یادگیری


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل انواع هوش و کاربرد هوش‌های چندگانه؛ بررسی نظریه‌ها و نقش آن‌ها در آموزش و یادگیری دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل انواع هوش و کاربرد هوش‌های چندگانه؛ بررسی نظریه‌ها و نقش آن‌ها در آموزش و یادگیری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل انواع هوش و کاربرد هوش‌های چندگانه؛ بررسی نظریه‌ها و نقش آن‌ها در آموزش و یادگیری۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل انواع هوش و کاربرد هوش‌های چندگانه؛ بررسی نظریه‌ها و نقش آن‌ها در آموزش و یادگیری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل انواع هوش و کاربرد هوش‌های چندگانه؛ بررسی نظریه‌ها و نقش آن‌ها در آموزش و یادگیری :

مقدمه :
هوش زبانی/ کلامی
هوش موسیقیایی/ موزون
هوش فضایی/ بصری
نقش های هوش حرکتی/ جسمانی:
الف)بازیگری:
ب)ورزشکاران
هوش حرکتی/ جسمانی و آموزش
هوش درون فردی
هوش میان فردی
کاربرد هوش های چندگانه در آموزش:
کاربرد هوش های چندگانه در آموزش دست کرال سینه (شنا)
همبستگی مثبت:
مسئولیت فردی:
تعامل چهره به چهره (کنش متقابل)
مهارت های اجتماعی:
پردازش گروهی
اهداف:
تصمیمات
بازنگری و مداخله:
پردازش تصمیمات
جدول ارزشیابی عملکرد معلم در آموزش از طریق همیاری
منابع:

======================

مقدمه :

پس از ۸۰ سال، یکی از روانشناسان دانشگاه هاروارد به نام گاردنر به مخالفت با این نظریه (نظریه سنجش هوش) پرداخت. به نظر وی هوش در فرهنگ ما، به درستی تعریف نشده است وی به وجود حداقل هفت هوش اصلی شاره می کند که به تازگی نیز مورد دیگری را به این مجموعه اضافه کرده است (گاردنر۱۹۹۹)، به نظر وی هوش، با توانایی تحلیل مسائل و نیز برخورداری از کارآیی در محیطی طبیعی و واقعی، ارتباط زیادی دارد. گاردنر در کتاب چارچوبهای ذهن ۷ نوع هوش را با عناوین زیر مطرح کرد:

۱) هوش زبانی/ کلامی ۲) هوش موسیقیایی/ موزون ۳) هوش منطقی/ ریاضی

۴) هوش بصری/ فضایی ۵) هوش بدنی/ جنبشی ۶) هوش درون فردی

۷) هوش میان فردی

که اخیراً نیز مورد ۸ با عنوان هوش طبیعت گرا بدان اضافه شده است. حال به توصیف تک تک این هوشها می پردازیم :

هوش زبانی/ کلامی: این هوش با کاربرد زبان در ارتباط است. شعرانسبت به معانی لغات حساس اند و تفاوت های ظریف بین لغات را درک می کنند. نسبت به صدا، ریتم ها، آهنگ صدا ووزن لغات نیز حساس هستند پس یک شاعر می تواند به عنوان فردی مستعد در حوزه هوش زمانی قلمداد شود.

گاردنر بر چهار جنبه از دانش زمانی که اهمیت آنها به طور چشمگیری در جامعه انسانی ثابت شده است، تأکید می کند این چهار جنبه عبارتند از: ۱- فن سخنوری ۲- توانش حافظه کلاسی که به فرد برای به خاطر آوردن اطلاعات کمک می کند، متون کتابهاست ۴- توانش برای شرح فعالیتها(توانایی استفاده از زبان برای به کارگیری تحلیل های فرازبانی. …

در سالهای اخیر بسیاری از معلمان فواید اثرگذاریهای راهبردهای یادگیری از طریق همیاری را دریافته اند. در اساس، یادگیری از طریق همیاری یک قالب یا چهارچوب آموزشی ای است که در آن گروههای دانش آموزی ناهمگن از سوی معلم شکل داده می شوند، و به فعالیت می پردازند. در درون هرگروه یادگیری، دانش آموزان به فعالیت های عدیده ای می پردازند که نیازمند همکاری و حمایت دوجانبه است. امروزه، متخصصان آموزش و پرورش الگوهای گوناگونی را برای همیاری به کار می برند که، در هر کدام برخی موارد مورد تأکید است. با وجود تفاوتهای الگوها، پنج عنصر در استفاده از الگوی یادگیری از طریق همیاری بسیار اساسی به نظر می آید: همبستگی مثبت، مسئولیت فردی، تعامل چهره به چهره، مهارتهای اجتماعی و پردازش گروهی.

  • همبستگی مثبت:

فعالیت گروهیزمانی شکل همیاری به خود می گیرد که اعضای گروه همه باور می کنند که موفقیت هر یک، در گرو موفقیت فردفرد اعضای گروه است. بنابراین، برای تحقق هدف های گروه، این همبستگی بین دانش آموزان باید به طور مداوم حفظ شود. تحقق همبستگی از راههای گوناگونی ماندد: تقسیم کار، توزیع منابع آموزشی و تعیین نقش افراد در گروه امکان پذیر است.

  • مسئولیت فردی:

مسئولیت فردی به این معنی است که هر یک از افراد گروه خود را موظف بداند در مورد تکالیف تعیین شده برای گروه، به خوبی مطالعه کند و آنها را انجام دهد تا یاد بگیرد. زیرا او مسئولیت آموزش سایر اعضای گروه را نیز به عهده دارد. بنابراین، تمام اعضای گروه تلاش می کنند که تکالیف تعیین شده را هر چه بهتر انجام بدهند تا نسبت به مسئولیت آموزشی خود کوتاهی نکرده باشند. …

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.