فایل ورد کامل موتزارت؛ زندگینامه و تحلیل آثار موسیقایی نابغه کلاسیک اروپا
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل موتزارت؛ زندگینامه و تحلیل آثار موسیقایی نابغه کلاسیک اروپا دارای ۸۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل موتزارت؛ زندگینامه و تحلیل آثار موسیقایی نابغه کلاسیک اروپا کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل موتزارت؛ زندگینامه و تحلیل آثار موسیقایی نابغه کلاسیک اروپا۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل موتزارت؛ زندگینامه و تحلیل آثار موسیقایی نابغه کلاسیک اروپا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل موتزارت؛ زندگینامه و تحلیل آثار موسیقایی نابغه کلاسیک اروپا :
فایل ورد کامل موتزارت؛ زندگینامه و تحلیل آثار موسیقایی نابغه کلاسیک اروپا
فایل ورد کامل موتزارت؛ زندگینامه و تحلیل آثار موسیقایی نابغه کلاسیک اروپا
فهرست مطالب :
عنوان : صفحه:
خانواده و دوران کودکی………………………………………………… ۱
بیماری و مرگ مادر موتزارت …………………………………………… ۱۰
مقدمات ازدواج با کنستانس …………………………………………….. ۱۶
ملاقات موتزارت و کنستانس در سالزتورگ با پدر و خواهر موتزارت …………. ۲۶
کنسرتوهای ویولون ………………………………………………….. ۳۴
مرگ لئوپولد موتزارت ……………………………………………….. ۴۲
مناسبات هایدن و موتزارت ……………………………………………… ۴۵
ملاقات موتزارت و بتهوون …………………………………………….. ۴۶
پایان غم انگیز زندگی موتزارت …………………………………………. ۵۰
شعر سنگ موتزارت ………………………………………………….. ۵۶
موسیقی شفا بخش موتزارت……………………………………………. ۵۷
واژه ها و اصطلاحات …………………………………………………. ۵۹
منابع و ماخذ…………………………………………………………. ۶۴
موتزارت، نابغه دنیای موسیقی
Wolfgang Amadeus Mozart
تولد: ۲۷ ژانویه ۱۷۵۶ (سالزبورگ)
مرگ: ۵ دسامبر ۱۷۹۱ (وین)
خانواده و دوران کودکی
یوهان کریزوستوم ولفگانگ آمادئوس موتزارت، روز ۲۷ ژانوزه ۱۷۵۶ میلادی در شهر سالزبورگ به دنیا آمد. پدر وی لئوپولد موتزارت (تولد ۱۴ نوامبر ۱۷۱۹- مرگ ۲۸ مِی ۱۷۸۷) نام داشت و مادر او آنا ماریا (تولد ۲۵ دسامبر ۱۷۲۰- مرگ ۳ ژوئیه ۱۷۷۸) بود. از هفت فرزند این خانواده، فقط دو نفر باقی ماندند. یکی ولفگانگ آمادئوس که هفتمین و کوچک ترین فرزند و دیگری دختری به نام نانرل (تولد ۳۰ ژوئیه ۱۷۵۱- مرگ ۲۹ اکتبر ۱۸۲۹) که چهارمین فرزند خانواده بود.
هنگامی که موتزارت به دنیا آمد، شش سال از مرگ یوهان سباستین باخ، موسیقیدان نامدار، گذشته بود و پیش از آنکه چهار سالش تمام شود نیز، هندل رخت از جهان بربست. موسیقیدانان بزرگ معاصر باخ و هندل، همه درگذشته بودند و یا مانند رامو و اسکارلاتی کار مهمی انجام نمی دادند. گلوک، چهل و دومین سال عمر خود را می گذرانید و با کوشش فراوان از شیوه اپراهای ایتالیایی تقلید می نمود. هایدن نیز خط مشی خود را به خوب روشن نساخته بود و شهرتی هم اگر داشت به عنوان یک نوازنده ی پیانو بود.
ولفگانگ سرانجام گفت: «پاپا، مطمئن باش که من اندرز تو را به کار خواهم بست و اگر کنسرتوی ویولون من مقبول طبع تو قرار گیرد واقعاً خوشحال خواهم شد.»
لئوپولد تا چند روز درباره ی گرانی قیمت پیانو غرولند کرد، ولی سرانجام بهترین پیانویی که می توانست در شهر سالزبورگ تهیه کند، برای پسرش خرید.
از آن پس، ولفگانگ هم روی ویولون و هم روی پیانو کار می کرد. نواختن پیانو را به نانرل نیز آموخت و خواهرش به همان آسانی که با هارپسیکورد کار می کرد، با پیانو آشنا شد و بار دیگر برادر و خواهر فرصتی یافتند تا با هم قطعاتی اجرا کنند. چند هفته بعد، لئوپولد از ولفگانگ جویای کنسرتوی ویولونی شد که قول داده بود.
موتزارت گفت: «هنوز آن تِمی را که برای تصنیف کنسرتوی ویولون مناسب باشد به دست نیاورده ام ولی اطمینان دارم که به زودی به آن دست خواهم یافت» به نظر می آمد که پدر از این توضیح خرسند شده است. ولفگانگ به پدر نگفته بود که پیش از شروع ساختن کنسرتو، به طور جدی کتاب «تعلیم ویولون» او را مطالعه کرده است.
کتاب «تعلیم ویولون» نوشته ی لئوپولد موتزارت، در کودکی برای ولفگانگ حکم انجیل را داشت. بر روی این کتاب، لئوپولد بخش هایی را علامت گذاشته بود تا ولفگانگ بیشتر مطالعه کند و پویسته بر تمرین و کار مداوم او تأکید می کرد. اینک، موتزارت این کتاب را آغاز تا پایان به دقت بررسی می نمود. نوشته های بیشتر صفحات کتاب، دستور مداوم برای پرورش استعداد هنرآموزان ویولون داشت، ولی صفحات زیادی هم بود که از تکنیک صِرف تعلیم فراتر می رفت و جنبه ی ابداع و پرورش قوه ی ابتکار هنرآموز را داشت.
لئوپولد موتزارت در این کتاب نکات جالبی را بیان کرده بود. بخش های پایانی کتاب، سرشار از قطعه های زیبا و دلنواز برای ویولون بود. او بر این نکته تأکید داشت که یک نوازنده ی ویولون، حتی در کمال چیره دستی خود، باید همیشه در خدمت موسیقی باشد و هیچ گاه از تمرین دست نکشد.
منابع و مآخذ
- · موسیقی سنفونیک
ادوارد داونز- علی اصغر بهرام بیگی
- · مردان موسیقی
والاس براک وی- دکتر مهدی فروغ
- · موسیقی و ذهن
آنتونی استور- دکتر غلامحسین معتمدی
- · فرهنگ جامع اصطلاحات موسیقی
گردآوری- فریدون ناصری
- · تاریخ موسیقی
دکتر سعدی حسنی
- · اعجاز موسیقی
دان کمپ بل- : منیژه بهزاد
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 