فایل ورد کامل کلاسداری و روش‌های تدریس؛ بررسی شیوه‌های آموزشی و مدیریت محیط یادگیری


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل کلاسداری و روش‌های تدریس؛ بررسی شیوه‌های آموزشی و مدیریت محیط یادگیری دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل کلاسداری و روش‌های تدریس؛ بررسی شیوه‌های آموزشی و مدیریت محیط یادگیری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل کلاسداری و روش‌های تدریس؛ بررسی شیوه‌های آموزشی و مدیریت محیط یادگیری۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل کلاسداری و روش‌های تدریس؛ بررسی شیوه‌های آموزشی و مدیریت محیط یادگیری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل کلاسداری و روش‌های تدریس؛ بررسی شیوه‌های آموزشی و مدیریت محیط یادگیری :

خلاصه

مقدمه

روش های تدریس

کلاسداری

اثر تنبیه در برقراری انضباط در کلاس

===========

روش های تدریس

خلاصه

روشهای سنتی به روشهایی گفته می شود که اکثر مدارس دنیا، در طول تاریخ آموزش و پرورش از آن استفاده کرده اند و امروزه نیز یکی از متداولترین روشهای حاکم بر مدارس هستند. مهمترین این روشها، روش حفظ و تکرار، سخنرانی، پرسش و پاسخ، روش نمایشی، ایفای نقش،‌گردش علمی، بحث گروهی و روش آزمایشی است.

روش حفظ و تکرار از قدیمیترین روشهای آموزشی است. محور فعالیت در این روش، حفظ و تکرار مطالب آموزشی است. در این روش، انضباط بسیار سخت و آمرانه است و به علاقه، استعداد و تفاوتهای فردی شاگردان توجه نمی شود.

روش سخنرانی نیز سابقه ای طولانی دارد. اساس این روش ارائه اطلاعات شفاهی از طرف معلم و یادگیری آن از طریق گوش کردن و یادداشت برداشتن از طرف شاگرد است. در این روش، معمولاً معلم فعال و شاگرد پذیرنده و غیر فعال است. مراحل اجرایی این روش عبارت است از آمادگی برای سخنرانی،‌ مقدمه، ارائه محتوا و جمعبندی و نتیجه گیری. در هر یک از این مراحل، مسائلی را باید مورد توجه قرارداد؛ مثلاً در مرحله آمادگی، سخنران باید از نظر تجهیزات و از لحاظ علمی و عاطفی کاملاً آماده باشد. …

دلایلی که برای کم تنبیه کردن اقامه می‌شود نیاز به تشریح بیشتری دارد ، زیرا مشاهده شده است که برخی از معلمان، دانش‌اموزان را مکرر تنبیه می کنند.

اولاً ، معلم و یا والدینی که مکرر کودک را تنبیه می کنند، این عمل به تدریج اثر خود را به عنوان وسیله‌ای برای اصلاح رفتار از دست می‌دهد، و به تدریج کنترل او بر کلاس از طریق تنبیه ضعیف می‌شود، و دانش‌آموزان در قبال رویه‌ ان مصونیت پیدا کرده، به خشونتهای وی عادت می کنند. معلم و یا والدینی که با خشونت عمل، اقدام به تنبیه می کند، رفته رفته در نظر کودک فردی پرخاشگر جلوه می‌نمایند و رفتار آنها بر ای او الگو و ملاک می‌شود. مثلاً چنانچه پدری برای هر شیطنتی فرزند خود را تنبیه بدنی کند، این باور برای او پیش می‌آید که او نیز به تقلید از پدر به دیگران حمله کند.

ثانیاً: تنبیه بیش از حد، ممکن است کودک را به خودداری از ادامه فعالیت و دوری جستن از آن بکشاند. مثلاً، چنانچه معلم ورزشی ، دانش آموزی را به خاطر بازی ضعیف در والیبال مکرراً تنبیه و سرزنش کند، احتمال دارد دیگر در این بازی شرکت نکند، و یا اینکه محصلی به خاطر مواجه شدن با تنبیه و سرزنش زیاد، مدرسه را ترک کند و یا در صورت ترک نکردن مدرسه، دچار حالتهای غیر عادی از قبیل حواس پرتی یا عدم تمرکز در کلاس، خیالپردازی، ناآرامی و غیره گردد و یا با دیگران زدو خورد کند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.