فایل کامل مبانی مدیریت؛ تحلیل اصول بنیادین و رویکردهای علمی در اداره سازمان‌ها


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل مبانی مدیریت؛ تحلیل اصول بنیادین و رویکردهای علمی در اداره سازمان‌ها دارای ۲۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل مبانی مدیریت؛ تحلیل اصول بنیادین و رویکردهای علمی در اداره سازمان‌ها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل کامل مبانی مدیریت؛ تحلیل اصول بنیادین و رویکردهای علمی در اداره سازمان‌ها۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل مبانی مدیریت؛ تحلیل اصول بنیادین و رویکردهای علمی در اداره سازمان‌ها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل کامل مبانی مدیریت؛ تحلیل اصول بنیادین و رویکردهای علمی در اداره سازمان‌ها :

فایل کامل مبانی مدیریت؛ تحلیل اصول بنیادین و رویکردهای علمی در اداره سازمان‌ها :

در ۶۲ اسلاید

گزیده ای از اسلاید ها :

üواحدهای صفی بطور مستقیم در جهت رسیدن به اهداف مورد نظر تلاش می کنند ولی واحد های ستادی بطور غیر مستقیم و با کمک واحدهای صفی عمل میکنند.

üبه طور کلی واحدهای صف ،وظایف اجرایی است ،ودر حالی که درواحدهای ستادی،وظایف مشورتی،برنامه ریزی وخدمات تخصصی برای کمک به اجرای وظایف صف می باشد.

üواحدهای ستادی بیشتر در جهت نگهداری سازمان و یا در جهت کمک به واحدهایی که بطور مستقیم درگیر کسب هدف هستند عمل میکنند.

۳- سازمان صف وستاد

سازمان صف وستاد یک راه حل میانه است که درآن هم صف وهم ستاد وجود دارد(رایج ترین سازمان)

دراین سازمان مدیران دستور لازم راازمدیر بالاتردر رده صف دریافت می کنند،اما بامسئولان ستاد نیز درارتباط هستند.

درطرح سازمانی صف وستاد دو مشکل اساسی وجود دارد:

۱)اقتدار واحدهای ستادی وبرقراری رابطه بین مدیران صف وستاد تااز تداخل جلوگیری شود

۲)نوع وظایف که هریک بایدعهده دارشوند

ستاد عمومی: (ستادهماهنگ کننده-ستادمرکزی-ستادکل)

وظیفه واحدهای ستاد عمومی مانند سایر گروه های پشتیبانی محدود نیست، بلکه کمکهای گشترده ای به مدیریت عالی میکند که محدود به اداره خاصی نمیشود.):

وظیفه اصلی آنهاهماهنگی وطراحی عملیات است ووظیفه آنها مستقیمابه بالاترین مسئول اجرایی سازمان یا ریاست سازمان مربوط می گردد و کار آنها تنها توصیه وبرنامه ریزی است و زمانی کاربرد پیدا می کند که سازمان از پیچیدگی خاص و کثرت وظایف آخرین جنبه تقسیم کار افقی تعیین استاندارد است.استاندارد کردن مشاغل و رویه ها بدین معنیست که سازمان حوادثی را که بطور مرتب اتفاق می افتد بررسی کرده، روشهای صحیح انجام آن را به تصویب برساند. درجه استاندارد سازمانها،از بسیار کم تا بسیار زیاد درنوسان است

بعضی از محققین درجه استاندارد را بر روی مقیاسی دو بعدی میسنجند:

.۱آماده سازی شرح شغل، ویژگیهای لازم برای کسب چست، عنوان، پاداش و سنجش عملکرد است

.۲استاندارد کردن رویه های تصمیم گیری است.

برخØسبک سازماندهی محافظه کار: توسط نظریه پردازان کلاسیک و مدافعان بوروکراسی در جامعه حمایت و تشریح شده است.

Ø

Ø

Øسبک لیبرال: لیبرال ها مدعی اند که سبکشان انگیزه های انسانهای امروز را کشف کرده و بهتر می تواند با پیچدگی های فن آوریی جدید خود را وفق بدهند.

مخالف سبک بوروکراتیک است. لیبرالها بر سبک رهبری و بویژه اثر آن بر سیستم کنترلی، تعیین هدف، ارتباطات و تصمیم گیری تأکید دارد.

Ø

Ø

Øسبک میانه: گاهی سبک لیبرال ها و گاهی سبک بوروکراسی را مناسب میداند. از ایرادهای این سبک میتوان به این اشاره کرد که معین نمیکند مدیر چه موقع از چه سبکی استفاده کندوردار باشند

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.