فایل کامل انقلاب صنعتی و معماری؛ بررسی تحولات ساختاری و تأثیر فناوری بر سبک‌های معماری


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل انقلاب صنعتی و معماری؛ بررسی تحولات ساختاری و تأثیر فناوری بر سبک‌های معماری دارای ۳۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل انقلاب صنعتی و معماری؛ بررسی تحولات ساختاری و تأثیر فناوری بر سبک‌های معماری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل کامل انقلاب صنعتی و معماری؛ بررسی تحولات ساختاری و تأثیر فناوری بر سبک‌های معماری۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل انقلاب صنعتی و معماری؛ بررسی تحولات ساختاری و تأثیر فناوری بر سبک‌های معماری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل کامل انقلاب صنعتی و معماری؛ بررسی تحولات ساختاری و تأثیر فناوری بر سبک‌های معماری :

فایل کامل انقلاب صنعتی و معماری؛ بررسی تحولات ساختاری و تأثیر فناوری بر سبک‌های معماری

فایل کامل انقلاب صنعتی و معماری؛ بررسی تحولات ساختاری و تأثیر فناوری بر سبک‌های معماری

این پاورپوینت در ۳۶ اسلاید می باشد.

گزیده ای از مطالب اسلایدها :

در اواسط قرن هجدهم با انقلاب صنعتی در انگلستان و ممالک دیگر چون اروپا تغییراتی در زمینه معماری شکل گرفت و معماری با سبک های مختلف چون معماری مدرن ، ساختارگرایی ، دیکانستراکشن و مکتب هایی چون های تک و اکوتک ، هندسه فراکتل و فولد بوجود آمد .

استفاده از مظاهر تکنولوژی از جمله کاربرد فلز در ساختمان سازی شروع شد . در این تحول متخصص سازه ای از قلمرو معماری جدا شد و معماران بزرگ با متخصصان سازه به عنوان عضو مکمل در طراحی همکاری کردند . بنابراین در قرن نوزده تعدادی از اندیشمندان مهندس معماری پیشرفت های سازه ای را بوجود آوردند .

مشهورترین نمونه از یک نهاد شهری شایان توجه که عموما گنبدی از شیشه و آهن داشت و مغازه های شیک و سطح بالا را در خود جای می داد ، گالری ویتوریو امانوئل ۱۸۶۵-۱۸۶۷ میلادی در میلان اثر جوزپه منگونی بود.

در قرن نوزدهم فن آوری جدید ساخت و ساز متناسب با نیاز بازار مرسوم شد . جالبترین فن آوری از میان بنگاه ها ی تجاری قرن نوزدهم ، بنگاه جی . بی باینگ کول مربوط به سال های ۱۸۴۶-۱۸۴۹ در لندن بود . در اینجا بیننده هیچ اثری از دیوارهای سنگی نمی بیند ، بلکه بافت رنگارنگ دایره ای از پشت بندها را ملاحظه می کند . به کارگیری مصالح و روش هایی با فن آوری بالا در معماری قرن نوزدهم به مثابه فن آوری جدید در انواع ساختمان های کاربردی همچون کارخانه ، پل ، ایستگاه قطار و بازار به کار می رفت . یکی از بزرگترین ساختمان های فرهنگی قرن نوزدهم که در آن از آهن به شیوه ی قابل رویت و برجسته استفاده شد کتابخانه ملی (سنت ژنوا) در پاریس بود که بوسیله آنری لابروست در سال ۱۸۴۲-۱۸۵۰ طراحی و ساخته شد . ساختمان به صورت دو طبقه طراحی گردیده و نمای آن به شکل دلفریبی ساخته شده است .

طراح مشهور این مجموعه جوزف پاکستون بود . این مجموعه به گلخانه ای بسیار بزرگ متشکل از عناصر مختلف شیشه ای فلزی و چوبی ، شباهت داشت . خارق العاده ترین جلوه های قصر بلورین عبارتند از مقیاس عظیم کل کار و مقیاس ریز در جزییات ظرافت در اجرا حجم وسیع مواد مورد نیاز بدین ترتیب قصر بلورین طرح پیچیده ای داشت و حاوی جزییات تاریخی زیبایی هم بود . فقط تجسم آن با آن همه زیبایی و درخشندگی خیره کننده نمود زیبایی از دوران صنعتی می بود .

یکی دیگر از ساختمان های مهم این دوره بنای سمبل فرانسه ی کنونی یعنی برج ایفل بوده که بوسیله ی گوستاو ایفل به سال ۱۸۸۹ میلادی با ارتفاع ۳۰۰ متر به عنوان نماد صنعت و فن آوری جدید طراحی شد . طرح را خود مهندس ایفل و سازه ی این ساختمان توسط دو مهندس سازه به نام های نوگیه و کشلین و معماری آن با طراحی سووستر به اجرا درآمد.

۳- پنجره هایی بزرگ، که طول آن در جهت افقی قرار گیرد نیز برای نخستین بار توسط این معماران بکار رفت و از همین رو «پنجره های شیکاگو» نامیده شد.
۴- ساختمان های تجاری و اداری نیز زاده ی نیروی خلاقه ی این معماران بود.
در واقع مکتب شیکاگو منشور اولیه معماری مدرن است و در این دوره برای اولین بار ساختمانهای بلند ساخته شد.

اهمیت این مکتب از نظر تاریخ معماری در این است که برای نخستین بار در قرن نوزدهم به جدایی بین فن ساختمان و معماری بین مهندس و معمار پایان داد، جدایی که در تمام قرن هیجدهم ادامه داشت. شاگردان این مکتب با دلیری شگفت آوری کوشیدند از فرم های پیچیده ی دوران گذشته دوری جویند و فرم هائی «خالص» بیافرینند که وحدت فن ساختمان و معماری را میسر دارد. این مکتب محرکی قوی بود .

تفسییر متفاوت و خیلی معمولی شیکاگو از اسکلت فلزی در سبکی به وسیله هولابرد و روچ خلق گردید مانند ساختمان مارکوت در سال ۱۸۹۳-۱۸۹۴ که فقط سبکی سازه با دیوارهای غیر باربر نیست بلکه پایداری و استقامت آن هم هست. یا کار بعدی هولابرد و روچ مانند ساختمان ۳۲۵ در بلوار شرقی جکسون در سال ۱۹۰۴ یک شکل ظاهرا وابسته به علم مکانیک ، قاب های بسیار و دیوارهای غیر باربر است .

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.