فایل ورد کامل پرسشنامه قضاوت اخلاقی (MJT)؛ ابزار سنجش تصمیمگیریهای اخلاقی در موقعیتهای اجتماعی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پرسشنامه قضاوت اخلاقی (MJT)؛ ابزار سنجش تصمیمگیریهای اخلاقی در موقعیتهای اجتماعی دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پرسشنامه قضاوت اخلاقی (MJT)؛ ابزار سنجش تصمیمگیریهای اخلاقی در موقعیتهای اجتماعی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پرسشنامه قضاوت اخلاقی (MJT)؛ ابزار سنجش تصمیمگیریهای اخلاقی در موقعیتهای اجتماعی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پرسشنامه قضاوت اخلاقی (MJT)؛ ابزار سنجش تصمیمگیریهای اخلاقی در موقعیتهای اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل پرسشنامه قضاوت اخلاقی (MJT)؛ ابزار سنجش تصمیمگیریهای اخلاقی در موقعیتهای اجتماعی :
فایل ورد کامل پرسشنامه قضاوت اخلاقی (MJT)؛ ابزار سنجش تصمیمگیریهای اخلاقی در موقعیتهای اجتماعی
به همراه تحلیل و راهنمای پرسشنامه
آزمون قضاوت اخلاقی (MJT)
تالیف دکتر دورگانداسینها دکتر میراوارما آخرین تجدید تجدید نظر ۱۹۹۸
مقدمه:
کلمه «اخلاقی»از کلمه لاتین mos می آید که ، به معنای عمل به رسوم ، و راه انجام امور است. بنابراین به معنای « تطبیق به راه و روش انسان ها» و مر بوط به درست و غلط و خوش رفتاری ، است. مردم به طور کلی این کلمه را به معنای رفتار درست ، صحیح و خوب می گیرند. رفتار اخلاقی همنوائی با اصول اخلاقی گروه اجتماعی است . یعنی درونی ساختن مجموعه ای از صفات خوب ، اندیشه ها ، و ارزش هائی که مورد تأیید جامعه است و بخشی جدائی ناپذیر از فرد و از طریق فرآیند رشد و تکامل است. رفتار اخلاقی مجموع راههای رفتار شخصی است که بر حسب درستی یا نادرستی اخلاقی قضاوت می شود . بنابراین توانائی انجام قضاوت اخلاقی نقش عمده ای در رشد کلی کودک دارد . قضاوت اخلاقی شامل قابلیت عقلانی و بصیرت در دیدن روابط بین یک اصل انتزاعی و موارد محسوس و قضاوت درباره موقعیت ها به عنوان درست یا غلط با در نظر داشتن دانش معیارهای اجتماعی است. این قضاوت نتیجه فرعی تجارب کلی اجتماعی کودک است . که او را به ارزیابی ارزش یا بی ارزشی یک عمل بد ، یاخوب قادر می سازد . فروید (۱۹۳۳) فرا خود را در این فرآیند عامل اصلی می دانست و برجنبه های مشاهده قضاوت و تنبیه آن تأکید می کرد . با توصیف فرا خود به عنوان بازوی اخلاقی شخصیت که دارای دو جنبه فرعی وجدان و خودآرمانی است ، او ابعاد مؤثر رفتار اخلاقی را بررسی نموده و بر زوایای تاریک رشد اخلاقی پرتو افکنده است. نظریه ای که بیش از پیش بر فایلات مربوط به قضاوت اخلاقی تأثیر بخشید .متعلق به روانشناس سوئیسی پیاژه (۱۹۲۸-۱۹۳۳) است که کوشیده مفهوم قواعد اخلاقی کودک را تفسیر کند . او کوشید تا قضاوت اخلاقی کودکان را نسبت به خطاهای عمدی و غیر عمدی بیازماید و شش نوع تفکر اخلاقی را توصیف کند که در کودکان گروه های مختلف سنی ظاهر می گردد. که شامل موارد زیر است : نیت در قضاوت ، نسبی نگری در قضاوت ، استقلال در اصول اخلاقی ، استفاده از معامله به مثل، استفاده از تنبیه برای جبران خسارت ، اصلاح و نظر طبیعی نسبت به بد اقبالی .اخیراً مطالعاتی راجع به قضاوت اخلاقی توسط کولبرگ (۱۹۶۸) صورت گرفته که در آن از کودکان خواسته شده تا میزان اخلاقی بودن رفتار توصیف شده در داستانها را قضاوت کند مطالعه او طرحی مکان نگر عرضه می کند که ساختار عمومی و اشکال تفکر اخلاقی را توصیف کرده است.
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :
تعداد گویه ها : ۵۰
تعداد مولفه : ۶
روایی و پایایی : دارد
نحوه نمره گذاری : دارد
منبع : دارد
نوع فایل : ورد word وقابل ویرایش
تعداد صفحات : ۲۰ صفحه
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 