فایل ورد کامل فرهنگ سازمانی؛ مبانی نظری و پیشینه پژوهشی فصل دوم با تمرکز بر ارزش‌ها و ساختارهای سازمانی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل فرهنگ سازمانی؛ مبانی نظری و پیشینه پژوهشی فصل دوم با تمرکز بر ارزش‌ها و ساختارهای سازمانی دارای ۴۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل فرهنگ سازمانی؛ مبانی نظری و پیشینه پژوهشی فصل دوم با تمرکز بر ارزش‌ها و ساختارهای سازمانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل فرهنگ سازمانی؛ مبانی نظری و پیشینه پژوهشی فصل دوم با تمرکز بر ارزش‌ها و ساختارهای سازمانی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل فرهنگ سازمانی؛ مبانی نظری و پیشینه پژوهشی فصل دوم با تمرکز بر ارزش‌ها و ساختارهای سازمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل فرهنگ سازمانی؛ مبانی نظری و پیشینه پژوهشی فصل دوم با تمرکز بر ارزش‌ها و ساختارهای سازمانی :

مبانی و پیشینه نظری فرهنگ‌ سازمانی

دارای ۳۹ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

در متن توضیحات زیر ممکن است متن بهم ریخته باشد (به جهت کپی از فایل ورد)، ولی فایل اصلی کاملا اصولی می باشد

همراه با منبع نویسی درون متنی و منابع پایانی انگلیسی و فارسی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو

با نمودار و توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

جدیدترین منابع (استفاده شده از منابع تا سال ۲۰۱۴ در منابع خارجی و ۱۳۹۲ در منابع داخلی)

بخشهایی مختلف از متن و برخی مطالب مهم:

فرهنگ‌ سازمانی:

واژه فرهنگ در ابتدابرای مشخص کردن تفاوت بین انسان‌ها و حیوانات استفاده‌شده است. ماری جو هچ[۱] (۲۰۰۸)، مفهوم فرهنگ‌سازمانی که در مردم‌شناسی ریشه دارد، توسط مردم شناسان، به‌عنوانروش‌های شکل یافته از تفکر و احساس و واکنش که به‌طور عمده توسط علائم و نشانه‌هاحاصل‌شده و انتقال می‌یابند، تعریف‌شده است. آندروپیتگرو[۲] (۱۹۷۹)، نخستین بار واژه فرهنگ‌سازمانی را در ادبیات دانشگاهی مطرح کرد. پس‌ازآن در طی زمان مطالعه فرهنگ، گسترش یافت و نظریه‌پردازان سازمان به کیفیت متحد کردن گروه‌ها توجه کرده و آن را در مطالعه سازمان بکار گرفتند.

منوریان و بختایی (۱۳۸۲)، در فایل خود اشاره‌کرده‌اند، بررسی فرهنگ‌سازمانی به‌عنوان یک ابزار جمع‌آوری اطلاعات عمل می‌کند. از دیدگاه اسدی (۱۳۸۶)، بسیاری از صاحب‌نظران و محققان، فرهنگ سازمان را به‌عنوان منبعی از مزیت رقابتی مطرح کرده است که فرهنگ‌سازمانی هنوز یکی از تازه‌ترین و شاید از جدال آمیزترین مباحث نظری سازمان است باوجوداختلاف‌نظرهای مذکور تقریباً بر سر یک موضوع توافق وجود دارد که مدیریت فرهنگ‌سازمانی یکی از ضرورت‌های مدیریت در عصر کنونی و از شرایط لازم برای موفقیت است. در فایل وثوقی (۱۳۹۰)، بیان شد که فرهنگی سازمانی عبارت است از: الگوی منحصربه‌فرد از مفروضات، ارزش‌ها و هنجارهای مشترک که فعالیت‌های جامعه‌پذیری، زبان، سمبل‌ها و عملیات سازمان‌ها را شکل می‌دهد. فیاض (۱۳۹۰)، امروزه مطالعه فرهنگ‌سازمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، …


[۱]. Mary Johich

[۲]. Andrew Pettigrew

۲-۱-۱-۱-تعاریف فرهنگ‌سازمانی

۲-۱-۱-۲-سطوح فرهنگ‌سازمانی:

۲-۱-۱-۳- مدل‌های فرهنگ‌سازمانی

۱۰-۱-۱-۷- کارکردهای فرهنگ‌سازمانی

۱- اعطای هویت و شخصیت به اعضای سازمان: هویت‌سازمانی با تخصیص پاداش‌ها تقویت می‌گردد که درنتیجه باعث تقویت خلاقیت می‌شود.

۲- ایجاد تعهد گروهی: کارکنانی که فرهنگ‌سازمانی را پذیرفته‌اند تمایل دارند تا مدت‌زمان حضور و فعالیتشان در سازمان طولانی باشد و از اینکه عضوی از سازمان محسوب می‌شوند افتخار می‌کنند.

۳- افزایش ثبات سیستم اجتماعی:ثبات سیستم اجتماعی نشانگر یک محیط کاری مثبت و تقویت‌کننده است که در چنین محیطی پدیده تغییر و تعارض به‌طور اثربخش اداره و کنترل می‌شود.

۴-کمک به تثبیت رفتار کارکنان از طریق درک محیط در سازمان: این کارکرد به کارکنان کمک می‌کند تا علت فعالیت‌های سازمانی و نیز نحوه ایجاد و دست‌یابی سازمان به اهداف بلندمدت را دریابند. (فرهنگی و صفر زاده، ۱۳۹۰).

مروری بر ادبیات فرهنگ‌سازمانی نشان می‌دهد اصطلاح دیگری به‌عنوانجوسازمانیوجود دارد که بیشتر توسط محققین به‌جای همدیگر مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ و مطالعاتی در جهت وجوه تمایز بین این دو انجام‌شده است. جوسازمانی و فرهنگ‌سازمانیدر معنا وجوه مشترکی دارند. هر دو الزاماً به‌صورت جمعی مطرح می‌شوندو هر دو در طول زمان کوتاه پایدار هستند، ولی فرهنگ‌سازمانی در طول زمان از جوسازمانی پایدارتر است. این دو مفهوم، وجوه افتراق نیز دارند. جو به‌صورت احساس مشترک مشاهده می‌شود حال اینکه فرهنگ به‌صورت باورها یا فرضیات مشترک قابل توصیف است. …

۲-۲- پیشینه فایلی

۲-۲-۱- فرهنگ‌سازمانی

۲-۲-۱-۱- فایل‌های خارجی

نتایج یک فایل در مورد رابطه بین فرهنگ‌سازمانی و تناسب فرد و سازمان بر تعهد سازمانی و رضایت شغلی (سیلورتورنه، کولین[۱]، ۲۰۰۴) نشان داده است که کار دریک سازمان بافرهنگبوروکراتیک، پایین‌ترین سطح تعهد سازمانی راداراست. این فایل همچنان نشان داد که سازمان‌های بافرهنگبوروکراتیک، نسبت به سازمان‌های بافرهنگ حمایتی که بالاترین سطح تعهد سازمانی کارکنان را دارد، مشکل بیشتری برای حفظ رضایت شغلی کارکنانشان رادارند. نتیجه فایل حاکی از آن است که فرهنگی که با بیشترین سطح تعهد سازمانی مرتبط است، زمین مناسبی برای بروز رفتار شهروندی سازمانی می‌باشد.


[۱]. Silverthorne, Colin

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.