فایل ورد کامل رفتار شهروندی سازمانی؛ بررسی پیشینه نظری و مطالعات علمی درباره نقش کارکنان در ارتقای سازمان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل رفتار شهروندی سازمانی؛ بررسی پیشینه نظری و مطالعات علمی درباره نقش کارکنان در ارتقای سازمان دارای ۳۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل رفتار شهروندی سازمانی؛ بررسی پیشینه نظری و مطالعات علمی درباره نقش کارکنان در ارتقای سازمان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل رفتار شهروندی سازمانی؛ بررسی پیشینه نظری و مطالعات علمی درباره نقش کارکنان در ارتقای سازمان۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل رفتار شهروندی سازمانی؛ بررسی پیشینه نظری و مطالعات علمی درباره نقش کارکنان در ارتقای سازمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل رفتار شهروندی سازمانی؛ بررسی پیشینه نظری و مطالعات علمی درباره نقش کارکنان در ارتقای سازمان :
مبانی نظری و پیشینه فایل رفتار شهروندی سازمانی
دارای ۳۴ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
در متن توضیحات زیر ممکن است متن بهم ریخته باشد (به جهت کپی از فایل ورد)، ولی فایل اصلی کاملا اصولی می باشد
همراه با منبع نویسی درون متنی و منابع پایانی انگلیسی و فارسی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
با نمودار و توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
استفاده شده از منابع تا سال ۲۰۱۴ در منابع خارجی و ۱۳۹۲ در منابع داخلی
بخشهایی مختلف از متن و برخی مطالب مهم:
رفتار شهروندی سازمانی
سیر تحول مفهوم رفتار شهروندی سازمانی
مفهوم رفتار شهروندی برای اولین بار توسط افرادی نظیر چستر بارنارد[۱] (۱۹۳۸)، کتز[۲] (۱۹۶۴)، کتز و کاهن (۱۹۷۸)، بتمان و اورگان (۱۹۳۸)، اسمیت[۳] و دیگران (۱۹۳۸)و بعدها بهصورتمفصلتر توسط اورگان (۱۹۸۸)، در ادبیات رفتار سازمانی مطرح گردید (یوسفی، ۱۳۸۷). هرچند مفهوم رفتار شهروندی سازمانی ابتدا در مقالات و فایلهایی از بارنارد (۱۹۳۸) و کتز (۱۹۶۴) ارائه گردید ولی برای اولین بار باتمن[۴] و اورگان (۱۹۸۳) بودند که در خلال بررسی رابطه بین رضایت شغلی و عملکرد، آن را بررسی نموده و از اصطلاح «رفتار شهروندی سازمانی» استفاده نمودهاند. از دید آنان رفتار شهروندی سازمانی آن را بهعنوان مجموعهای از رفتارهای سودمند است که در شرح شغل قید نشده اما کارکنان برای کمک به سایرین طی انجام وظایف سازمانی به نحو مشهود این رفتارها را از خود بروز میدهند (هوسام[۵]، ۲۰۰۸).
پیشینه مفهوم رفتار شهروندی سازمانی را میتواند در نظرات کاتز (۱۹۶۴)، جستجو کرد. کاتز بیان نموده که سازمانهای اثربخش سه ویژگی ذیل را در خوددارند:که کارکنان را در درون سیستم نگهداری و حفظ میکنند. …
[۱] . Barnard
[۲] . Katz
[۳] . Smith
[۴] . Bateman
[۵] . Hossam
…
۲-۱-۳-۲- تعاریف رفتار شهروندی سازمانی:
۲-۱-۳-۳- ویژگیهای رفتار شهروندی سازمانی:
۲-۱-۳-۴- ابعاد رفتار شهروند یسازمانی
۲-۱-۳-۵- عوامل تأثیرگذار بر رفتار شهروندی سازمانی
۲-۱-۳-۶- پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی:
سازمانهابرای دستیابی به کارایی و اثربخشی، مفهوم رفتار شهروندی سازمانی را رایج نموده و چنین رفتارهایی را در سازمانهای دولتی و خصوصی گسترش دادهاندبنابراین امروزه مطالعه رفتار شهروندی سازمانی به موضوع اساسی در سازمانهاتبدیلشده است (جورج و رینو[۱]، ۲۰۰۶). رفتار شهروندی سازمانی برای هر سازمان مطلوب است چراکه با متغیرهای سازمانی مهمی چون؛ رضایت شغلی، جوسازمانی و نگهداری سیستم بهرهوری سازمانی ارتباط دارد. مدیران سازمانها به کارکنانی که از خود رفتار شهروندی سازمانی نشان میدهند، ارج مینهند زیرا وظیفه مدیریتی آنها را سادهترمیسازند.
فایلها حاکی از آن است که تحقق ابعاد رفتار شهروندی سازمانی موجب، افزایش خود پنداره مثبت (پینر و همکاران[۲]، ۱۹۹۷)، ارتقاء روابط مثبت در میان کارکنان، فراهم کردن انعطاف لازم برای ابداع و نوآوری، کمک به استفاده اثربخش از منابع کمیاب (اسمیت و همکاران، ۱۹۸۳؛ آکوینو[۳]، ۱۹۹۵)، سهیم شدن در مسئولیت سنگین ناظران، بهبود خدمت به مشتری (نت میر و همکاران، ۱۹۹۷)، حفظ تعادل درونی سازمان (کیمیری و همکاران[۴]، ۱۹۹۶)، بهبود بهرهوری، عملکرد و اثربخشی سازمانی (کارامبایا[۵]، ۱۹۸۹؛ پودساکف و همکاران، ۱۹۹۷؛ پودساکف و مکنزی؛ والز و نیهف[۶]، ۱۹۹۶) خواهد شد. …
[۱]. Garg & Renu
[۲]. Penner & et al
[۳] . Aquino
[۴]. Kemery & et al
[۵]. Karambayya
[۶]. Walz & Niehoff
…
۲-۲-۳- رفتار شهروندی سازمانی:
رفتار شهروندی سازمانی، ابتدا در سال ۱۹۸۷ توسط کان و کتز بهعنوان رفتار فرا نقشی تعریف شد؛ اما فایلهای اصلی درباره این مفهوم از ۳۲ سال قبل یعنی زمانی که ارگان و بتمن آن را به همین نام (رفتار شهروندی سازمانی) معرفی کردند آغاز شد. از آن زمان به بعد مطالعات زیادی درباره رفتار شهروندی سازمانی و تأثیر آن بر عملکرد سازمان انجام شد که از مهمترین آنهامیتوان به فایلهای کاتز و ارگان، باباتو و جکس اشاره کرد که هریک بهعنوان منابع سایر فایلهامورداستفادهقرارگرفتهاند. اولین بار بهوسیله ارگان و همکارانش در سال ۱۹۸۳ واژه شهروندی سازمانی مطرح شد. توسعه این مفهوم از نوشتههای بارنارد در سال ۱۹۸۳ در مورد تمایل به همکاری و مطالعات کتز در مورد عملکرد و رفتارهای خودجوش و نوآورانه در سالهای ۱۹۶۶، ۱۹۶۴ و ۱۹۷۸ ناشی شده است.
۲-۲-۳-۱- فایلهای خارجی:
فایلی بهوسیله آلپرآرتورک در سال (۲۰۰۵)، تحت عنوان افزایش سطح رفتار شهروندی سازمانی اعضاء هیئتعلمی دانشگاههای ترکیه انجام گرفت. جامعه آماری این فایل ۱۰۱۸ عضو هیئتعلمی دانشگاههای دولتی ترکیه بودند. در این فایل به این نتیجه رسیدند که اعتماد افراد به مافوق خود بر روی سطح رفتار شهروندی سازمانی آنها تأثیر میگذارد و اعتماد به مافوق رابطه بین قضاوت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی را تعدیل میکند؛ و همچنان اعتماد به مافوق در دانشگاههای که سطح عدالت سازمانی آنها بالا است، نسبت به سایر دانشگاهها بیشتر است. فایلی بهوسیله ماد درسانا[۱] (۲۰۱۳) در اندونیزیا تحت عنوان تأثیر شخصیت و فرهنگسازمانی بر عملکرد کارکنان از طریق رفتار شهروندی سازمانی انجام شد، نتایج آن نشان داد که ….
[۱]. Made Darsana
…
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 