فایل ورد کامل مهارت‌های مدیران آموزشی؛ مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره توانمندی‌ها و نقش آنان در نظام تعلیم و تربیت


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مهارت‌های مدیران آموزشی؛ مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره توانمندی‌ها و نقش آنان در نظام تعلیم و تربیت دارای ۷۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مهارت‌های مدیران آموزشی؛ مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره توانمندی‌ها و نقش آنان در نظام تعلیم و تربیت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مهارت‌های مدیران آموزشی؛ مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره توانمندی‌ها و نقش آنان در نظام تعلیم و تربیت۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مهارت‌های مدیران آموزشی؛ مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره توانمندی‌ها و نقش آنان در نظام تعلیم و تربیت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مهارت‌های مدیران آموزشی؛ مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره توانمندی‌ها و نقش آنان در نظام تعلیم و تربیت :


فایل ورد کامل مهارت‌های مدیران آموزشی؛ مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره توانمندی‌ها و نقش آنان در نظام تعلیم و تربیت

در ۶۷ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

در متن توضیحات زیر ممکن است متن بهم ریخته باشد (به جهت کپی از فایل ورد)، ولی فایل اصلی کاملا اصولی می باشد

دارای منابع داخلی و خارجی

منابع درون متنی

کاملا استاندارد با نمودارها و اشکال کامل و جامع برای استفاده فصل دوم

جدیدترین منابع موجود مربوط به سالهای ۱۳۹۱ و منابع خارجی ۲۰۰۹

===========================================

بخشهایی مختلف از متن:

مهارت های مدیران آموزشی

پیشینه­ ی نظری

۲-۱. تعاریف مدیریت از دیدگاه صاحب نظران

مدیریت از نظر لغوی یعنی اداره کردن و مدیر اسم فـــاعل از مصدر اداره، به معنی اداره کننده است. به عبارتی مدیر یعنی گرداننده و مدیریت یعنی گرداندن یک سازمان در جهت اهداف آن. معمولاً واژه­ی مدیریت با معانی مختلف به کار برده می شود. به عنوان مثال، گاهی ممکن است مدیریت به فرایندی اشاره داشته باشد که مدیران در جهت تحقق اهداف سازمانی آن را پی گیری می کنند(پرداختچی،۱۳۷۲: ۸ -۷).

تعاریف مدیریت از لحاظ ابعادی که مورد توجه و تأکید قرار گرفته اند:

الف) در بعضی از تعاریف مدیریت، تعامل افراد مورد تأکید قرار گرفته است:

  • مدیریت عبارت است از انجام دادن کارها بوسیله دیگران (علاقه بند به نقل از فالت،۱۳۸۰ : ۱۰)؛
  • مدیریت یعنی کار کردن با افراد و بوسیله افراد و گروه ها برای تحقق اهداف سازمانی (علاقه بند، به نقل از هرسی ولانچارد،۱۳۸۰ :۱۰)؛
  • مدیریت یک فرایند اجتماعی است که یک سلسله اقداماتی را که به تحقق اهداف منجر می شود را شامل می گردد و این اقدامات اساساً متوجه روابط بین افراد است( آگاروال به نقل از پرداختچی،۱۳۷۲: ۹)

ب) در برخی از تعاریف هماهنگی مورد توجه و تأکید واقع شده است:

  • فراگرد هماهنگ سازی فعالیت فردی و گروهی در جهت هدفهای گروهی (دانلی و همکاران به نقل از علاقه بند، ۱۳۸۰ : ۱۰).

۲-۱۱. اثربخشی و کارایی: مفهوم، تعریف، رابطه

لفظ کارآیی و کارآمدی را معادل آورده‌اند. همچنان که واژه اثر بخش و ثمربخشی را یکی دانسته‌اند. اگرچه بین این دو تفاوت قایل شده‌اند، ولی مطالعاتی که روی اثربخشی و کارایی انجام شده است نشان می‌دهد که مرز کاملاً روشن و دقیقی بین دو اصطلاح فوق وجود ندارد و بسیاری از نویسندگان و صاحب‌نظران آنها را به صورت مترادف، تکمیل کننده یا جایگزین استفاده کرده‌اند. میرکمالی به نقل از «اتزیونی»، اثربخشی را میزان تحقق اهداف و کارایی را میزان استفاده از منابع برای دست یابی به یک واحد از برون‌داد تعریف می‌کند. همان طور که بیان شد مرز دقیقی بین اثربخشی و کارایی وجود ندارد، ولی نویسندگان مدیریت تمایز بین آنها قایل شده‌اند. برای مثال: از جمله اولین کسانی که میان مفهوم اثربخشی و کارایی تفاوت قایل شد «بارنارد» را می‌توان نام برد. او معتقد است که اثربخشی سیستم‌گراست و مربوط به تحقق اهداف سازمان می‌شود و کارایی فردگراست و مربوط به احساس رضایت کارکنان از عضویت در سازمان می‌گردد. «پیتر دراکر» یکی از صاحب‌نظران مشهور مدیریت ، اثربخشی را « کار درست انجام دادن» و کارایی را «کارها را درست انجام دادن» تعریف کرده است. اثربخشی یعنی انجام کارهای درست، به نحوی که دقیقاً متناسب با هدف باشد و کارایی یعنی انجام درست کار و توانایی به کارگیری حداقل منابع برای دستیابی به اهداف سازمانی (بختیاری، ۱۳۸۲).

برای ارزیابی عملکرد سازمان، دو شاخص اثربخشی و کارایی به کار برده می شوند. اثربخشی در سازمان های آموزشی یکی از مهم ترین مباحثی است که مدت هاست توجه صاحب نظران و مسئولان این سازمان ها را به خود مشغول کرده است. نظرات مختلف و تا حدودی مشابه در مورد اثربخشی عنوان شده است. …

بخش دوم: پیشینه­ ی فایلاتی

فایلات داخلی:

انصاری پور (۱۳۷۳) در بررسی نظرات مدیران و معلمان شهر اصفهان در باره­ی عوامل مؤثر بر افزایش اثربخشی مدیران ابتدائی در سال تحصیلی ۷۳ ـ ۷۲» به نتایج زیر دست یافته است:

ویژگی های شغلی و حرفه ای و روابط انسانی مطلوب و نظارت بر کارکنان بر افزایش اثربخشی مؤثر است. …

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.