فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری برنامه‌ریزی گردشگری با تأکید بر توسعه پایدار؛ بررسی علمی سیاست‌ها و الگوهای جهانی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری برنامه‌ریزی گردشگری با تأکید بر توسعه پایدار؛ بررسی علمی سیاست‌ها و الگوهای جهانی دارای ۵۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری برنامه‌ریزی گردشگری با تأکید بر توسعه پایدار؛ بررسی علمی سیاست‌ها و الگوهای جهانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری برنامه‌ریزی گردشگری با تأکید بر توسعه پایدار؛ بررسی علمی سیاست‌ها و الگوهای جهانی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری برنامه‌ریزی گردشگری با تأکید بر توسعه پایدار؛ بررسی علمی سیاست‌ها و الگوهای جهانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری برنامه‌ریزی گردشگری با تأکید بر توسعه پایدار؛ بررسی علمی سیاست‌ها و الگوهای جهانی :

فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری برنامه‌ریزی گردشگری با تأکید بر توسعه پایدار؛ بررسی علمی سیاست‌ها و الگوهای جهانی

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

-۱- واژه شناسی توریسم…………………………. ۹

۲-۲- مفهوم توریسم…………………………….. ۱۰

۲-۳-تعریف جهانگردی …………………………… ۱۰

۲-۴- مهم­ترین دیدگاه‌های ارائه شده درزمینه گردشگری….. ۱۱

۲-۴-۱- جهانی شدن……………………………… ۱۱

۲-۴-۲- فرهنگ پذیری …………………………… ۱۲

۲-۴-۳- نوسازی ……………………………….. ۱۲

۲-۴-۴- سلسله مراتب نیازها وتوریسم ……………… ۱۲

۲-۴-۵- انگیزش……………………………….. ۱۳

۲-۴-۶- نظریه عطایای الهی………………………. ۱۳

۲-۴-۷- نظریه هزینه نسبی……………………….. ۱۳

۲-۴-۸- نظریه مزیت مطلق و دانش فنی………………. ۱۳

۲-۴-۹- نظریه شرایط تقاضا ……………………… ۱۳

۲-۵- اصطلاحات گردشگری در متون علمی‌و سازمان جهانی گردشگری ۱۷

۲-۶- انواع گردشگری…………………………… ۱۸

۲-۶-۱-توریسم معمولی…………………………… ۱۸

۲-۶-۲-توریسم بر مبنای طبیعت……………………. ۱۹

۲-۶-۳- توریسم ماجراجویانه …………………….. ۱۹

۲-۶-۴-توریسم محصور……………………………. ۱۹

۲- ۶- ۵- توریسم سلامتی…………………………. ۱۹

۲- ۶-۶- توریسم مصرفی………………………….. ۱۹

۲- ۶-۷- اکوتوریسم ……………………………. ۲۰

۲-۶-۸- جهانگردی بر مبنای هدف از مسافرت جهانگردان…. ۲۰

۲-۶-۹- جهانگردی برمبنای مبدأ جهانگردان………….. ۲۰

۲-۶-۱۰- جهانگردی بر مبنای سطح درآمد جهانگردان……. ۲۰

۲-۶-۱۱- توریسم تفریحی ………………………… ۲۱

۲-۶-۱۲-توریسم شهری …………………………… ۲۱

۲-۶-۱۳- توریسم طبیعت گرا ……………………… ۲۲

۲-۷- اهداف گردشگران………………………….. ۲۳

۲-۸- شهر و توریسم ……………………………. ۲۳

۲-۹- ویژگی‌های بارز صنعت توریسم ……………….. ۲۴

۲-۱۰- برنامه ………………………………… ۲۴

۲-۱۰-۱- پیشینه برنامه ریزی ……………………. ۲۴

۲- ۱۰- ۲- تعریف برنامه ریزی……………………. ۲۵

۲- ۱۰-۳- سطوح برنامه ریزی توریسم……………….. ۲۶

۲-۱۱- توریسم پایدار…………………………… ۲۷

۲- ۱۱-۱- پیشینه مفهوم توسعه پایدار……………… ۲۷

۲- ۱۱-۲- تعاریف توسعه پایدار…………………… ۲۸

۲- ۱۱-۳- ابعاد توسعه پایدار……………………. ۲۹

۲- ۱۱-۴- ارتباط گردشگری پایدارو توسعه پایدار…….. ۳۱

۲- ۱۱-۵- اصول توریسم پایدار……………………. ۳۱

۲-۱۱-۵ -۱ -مشارکت …………………………….. ۳۱

۲-۱۱- ۵-۲-حضور ذینفع‌ها………………………… ۳۲

۲-۱۱-۵-۳ – اشتغال برای افراد محلی……………… ۳۲

۲-۱۱-۵-۴- ارتباطات بازر گانی ………………….. ۳۲

۲-۱۱-۵-۵ – پایداری منابع………………………. ۳۲

۲-۱۱-۵-۶ – هماهنگی در هدف‌ها……………………. ۳۲

۲-۱۱-۵-۷ – همکاری ……………………………. ۳۳

۲-۱۱-۵-۸ – ظرفیت پذیرش ……………………….. ۳۳

۲-۱۱-۵-۹ – نظارت و ارزشیابی …………………… ۳۳

۲-۱۱-۵-۱۰ -پاسخگویی …………………………… ۳۴

۲-۱۱-۵-۱۱- آموزش ……………………………… ۳۴

۲-۱۱-۵-۱۲- حفظ هویت …………………………… ۳۴

۲- ۱۱- ۶ – اصول اساسی توسعه پایدارگردشگری……….. ۳۴

۲-۱۲- نقش گردشگری در اقتصاد وایجاد اشتغال……….. ۳۶

۲-۱۳- پیامد‌های اجتماعی – فرهنگی توریسم………….. ۳۹

۲-۱۴- ملاحظات اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی – فرهنگی. ۴۱

۲-۱۵- آینده صنعت توریسم ………………….. ۴۵

۲- ۱۶- درآمد حاصل از صنعت گردشگری در مناطق مختلف جهان ۴۸

۲-۱- واژه شناسی توریسم

واژه توریسم از نظر اتیمولوژی از کلمه tour مشتق شده است به معنای سیرو سفر از یک نقطه به نقطه دیگر می‌باشد. توریسم در زبان فرانسه هم به معنی مسافرت به اطراف و اکناف و مشتق از کلمه tour است.(قره نژاد،۱۳۷۴ :۴۲ ).درکتاب گردشگری(ماهیت و مفاهیم) درباره ریشه لغت گردشگری tourism این گونه بیان شده است

این کلمه از کلمه tour به معنای گشتن اخذ شده است که ریشه در لغت لاتین turns به معنای دور زدن، رفت و برگشت بین مبدأ و مقصد و چرخش داردکه از یو نا نی به اسپانیایی و فرانسه راه یافته است. در فرهنگ وبستر گردشگری به سفری که در آن مسافرتی به مقصدی انجام می‌گیردوسپس بازگشتی به محل سکونت را در بر دارداطلاق می‌گردد. در فرهنگ لانگمن گردشگری به معنای مسافرت وتفریح برای سرگرمی‌معنا شده است در فرهنگ لاروس گردشگری به معنای برای تفریح (لذت یا رضایت ) آمده است.(پاپلی یزدی، سقایی،۱۳۸۵ :۱۸-۱۹).

۲-۲- مفهوم توریسم

توریسم براساس تعریف سازمان جهانی توریسم، به کلیه فعالیت‌های افرادی اطلاق می‌شود که به مکان‌هایی خارج از محیط عادی خود به منظور گذراندن ایام فراغت، انجام کار و سایر هدف‌ها، برای مدت کمتر از یک سال می‌روند. به این ترتیب، محور توریسم از مسافرت‌هایی که صرفاً به منظور گذراندن تعطیلات و سپری کردن چند روز برای دیدار دوستان و آشنایان و بازدید از مناطق جذاب انجام می‌گیرد، بسی فراتر می‌رود (زاهدی، ۱۳۸۵: ۴).

توریسم مجموع پدیده‌ها و ارتباطات ناشی از کنش متقابل میان گردشگردان، سرمایه، دولت‌ها و جوامع میزبان، دانشگاه‌ها و سازمان‌های غیردولتی، در فرایند جذب، حمل و نقل، پذیرایی و کنترل گردشگران و دیگر بازدیدکنندگان است ( Weaver,2000: 3).

گردشگری مجموعه مسافرت‌هایی را دربرمی‌گیرد که به منظور استراحت وتفریح یا دیگرفعالیت‌های شغلی ویا اینکه به منظور شرکت در مراسم خاص انجام می‌گیرد وغیبت شخص گردشگر از محل سکونت دائم خود درطی این مدت موقتی وگذرا می‌باشد. بدیهی است کسانی که اقدام به مسافرت‌های شغلی منظمی‌بین محل کار و زندگی خود می‌کنند مشمول این تعریف نمی‌شود ( Inskeep.2002 )

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.