فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری الگوی تعالی سازمانی و سرآمدی؛ تحلیل علمی شاخصهای مدیریت و بهبود عملکرد
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری الگوی تعالی سازمانی و سرآمدی؛ تحلیل علمی شاخصهای مدیریت و بهبود عملکرد دارای ۷۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری الگوی تعالی سازمانی و سرآمدی؛ تحلیل علمی شاخصهای مدیریت و بهبود عملکرد کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری الگوی تعالی سازمانی و سرآمدی؛ تحلیل علمی شاخصهای مدیریت و بهبود عملکرد۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری الگوی تعالی سازمانی و سرآمدی؛ تحلیل علمی شاخصهای مدیریت و بهبود عملکرد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری الگوی تعالی سازمانی و سرآمدی؛ تحلیل علمی شاخصهای مدیریت و بهبود عملکرد :
فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری الگوی تعالی سازمانی و سرآمدی؛ تحلیل علمی شاخصهای مدیریت و بهبود عملکرد
جزئیات:
توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
۲-۱- مقدمه ۱۹
۲-۲- تاریخچه ۲۱
۲-۳- معرفی مدلهای سرآمدی ۲۵
۲-۳-۱- مدل جایزه دمینگ ۲۵
۲-۳-۱- ۱- انواع جایزه دمینگ… ۲۶
۲-۳-۱-۲- معیارهای مدل دمینگ… ۲۶
۲-۳-۲- مدل جایزه مالکوم بالدریچ ۲۷
۲-۳-۳- مدل جایزه کیفیت اروپا (EFQM) 29
۲-۳-۳-۱- ویرایش ۲۰۱۰ EFQM…
۲-۳-۳-۲- روزشمار مدل EFQM در یک نگاه ۳۱
۲-۳-۳-۳-تغییرات اصلی در عناوین توانمندسازها ونتایج ویرایش های ۲۰۰۳ و۲۰۱۰. ۳۲
۲-۳-۳-۴- معرفی محورهای مدل جایزه ملی کیفیت اروپا(EFQM). 35
۲-۴- ارکان مدلهای تعالی سازمانی (EFQM) 37
۲-۴-۱- توانمند سازها ۳۷
۲-۴-۲- نتایج ۵۱
۲-۵- دلایل استفاده سازمانها از مدل EFQM 60
۲-۶- درچه سازمانهایی EFQM بکار گرفته شده است؟ ۶۰
۲-۷- مدل تعالی سازمانی در ایران ۶۲
۲-۸- معرفی اصول ۸ گانه بنیادین تعالی (مدل ۲۰۰۳) ۶۴
۲-۹- معرفی اصول ۸ گانه بنیادین تعالی (ویرایش ۲۰۱۰) ۷۰
۲-۱۰- مطالعات انجام شده: ۷۲
۲-۱۰-۱- تحقیقات داخلی : ۷۲
۲-۱۰-۱-۱جلودار ممقانی (۱۳۸۵). ۷۳
۲-۱۰-۱-۲-قمصری، بهبود روشهای کار وبهره وری سازمانی براساس اصول الگو. ۷۳
۲-۱۰-۱-۳- شرکت قطعه ساز وابسته به صنعت خودرو اظهار نامه EFQM سال ۱۳۸۵. ۷۴
۲-۱۰-۲- مطالعات خارجی ۷۴
۲-۱۰-۲-۱- مطالعه موردی شرکت موتورولا. ۷۶
۲-۱۰-۲-۲- دون لیزبرن ایرلند ۷۶
۲-۱۰-۲-۳- شرکت ان اس کی (انگلستان). ۷۶
۲-۱۰-۲-۴- بالتر وبندل (۲۰۰۵)،. ۷۷
۲-۱۰-۲-۴-شرکت نوکیا (NOKIA). 77
۲-۱۱- ارزیابی عملکرد شرکتها ۷۹
۲-۱- مقدمه
مدلهای تعالی سازمانی ابزاری جامع و مناسب برای سنجش عملکرد سازمان بشمار میآیند که کنترل و بهبود را تسهیل میکنند، سازمانها به دنبال رشد و پیشرفت میباشند و برای ارزیابی میزان موفقیت سازمان در دستیابی به اهداف باید سازمان را بر اساس چشم انداز, استراتژی, برنامههای استراتژیک و اهداف بلند مدت مورد ارزیابی قرار داد. دیگر نمی توان سازمان را بر اساس نتیجهی نهایی آن مورد سنجش قرار داد. از آنجا که یک محصول نهایی به تنهایی بیان گر نحوهی عملکرد سازمان نیست، برای ارزیابی کیفی سازمان باید نتایج و فرایندها را در کنار هم مورد توجه قرار داد (فوینتس و همکاران،۲۰۰۴)
مدل تعالی سازمانی چارچوبی روشمند برای ارزیابی عملکرد سازمانها در دو حوزه ی فرایندها و نتایج حاصل از این فرایندهاست (اسپاین،و سیک ۱۹۹۹).
در نتیجه مدل تعالی سازمانی مدلی مناسب برای ارزیابی عملکرد کیفی سازمان است.دستاوردهای حاصل از ارزیابی در این مدل شامل نقاط قوت سازمان و زمینههای قابل بهبود آن که برای دستیابی بهبود فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری الگوی تعالی سازمانی و سرآمدی؛ تحلیل علمی شاخصهای مدیریت و بهبود عملکرد
فهرستی از برنامههای اولویت بندی شده را نیز پیشنهاد میکند.( اسپاین،سیک ۱۹۹۹).
این ابزارها با توجه به دسته بندی سیمونز از اهرمهای کنترل در دسته سیستهای کنترل تشخیصی جای میگیرد (سیمونز، ۱۹۸۸) بررسیها هم نشان می دهد استفاده از مدلهای تعالی سازمانی در بهبود عملکرد سازمانها موثر بوده است (کریستین سن، جول ۱۹۹۹) با توجه به قوت اینگونه مدلها بسیاری از کشورها از مدل تعالی سازمانی به عنوان مبنایی برای تدوین جایزههای کیفیت و بهره وری در سطح ملی استفاده کرده اند که مقیاسی را برای مقایسه شرکتها در سطح ملی دست می دهد (مشبکی، اصغر ۱۳۸۵) در سالهای اخیر در کشور ما نیز این ابزارها اقبال ویژه ای یافته اند و سازمانهای ایرانی هم ( مانند شرکتهای خودرویی وفولادی ) مدل تعالی بنیاد کیفیت اروپا (مدلEFQM)را که متداولترین مدلهای تعالی در سطح جهان است(هیکز، ۱۹۹۷) به عنوان مبنای سنجش و مقایسه عملکرد و کارایی خود مورد استفاده قرار داده اند
با گذشت زمان و اهمییت یافتن مفاهیم مدیریت کیفیت فراگیر و سرمایههای انسانی، ابعاد دیگری هم در نظامهای سنجش عملکرد مورد توجه قرارگرفت. ازاینرو تلاشهایی درراستای جستجوی کیفیت درهمه سطوح سازمان وهمه بخشهای زنجیره ارزش انجام گرفت که پیدایش استانداردهای سری ایزو۹۰۰۰ دستاورد چنین دیدگاهی بود. هرچند با پیچیده تر شدن فضای کسب و کار، سازمانهای نیازمند سازو کارهای جامع تری بودند (تیلر، ۱۹۹۵) و (مونستد، نونز، ۲۰۰۰)
مدلهای تعالی سازمانی با هدف اندازهگیری عملکرد کلان سازمان همراه با نگرش فراگیر به تمامی ابعاد سازمان و در بر گرفتن همه ذی نفعان ابداع شدند. نمونه ای از این مدلها، جایزه دمینگ در آسیا، مدل مالکوم بالدریچ در آمریکا ومدل EFQM است، جوایز کیفیت بسیاری در سراسر دنیا با الهام از این مدلها توسعه یافته اند. شایان ذکر است از آنجا که گستره فعالیت سازمانها جهانی شده وهمگی از شرایط کم وبیش همانندی در رقابت برخودارند، این مدلها نیز در ویرایشهای تازه خود تا اندازه زیادی همگرا شده اند و مفاهیم وارزشهایی که به کار میگیرند به همدیگر نزدیک شده است (نجمی، منوچهر و حسینی سیروس، ۱۳۸۲)
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 