فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نقش آن در توسعه کارآفرینی؛ بررسی علمی سیاست‌های آموزشی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نقش آن در توسعه کارآفرینی؛ بررسی علمی سیاست‌های آموزشی دارای ۷۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نقش آن در توسعه کارآفرینی؛ بررسی علمی سیاست‌های آموزشی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نقش آن در توسعه کارآفرینی؛ بررسی علمی سیاست‌های آموزشی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نقش آن در توسعه کارآفرینی؛ بررسی علمی سیاست‌های آموزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نقش آن در توسعه کارآفرینی؛ بررسی علمی سیاست‌های آموزشی :

فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نقش آن در توسعه کارآفرینی؛ بررسی علمی سیاست‌های آموزشی

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نقش آن در توسعه کارآفرینی؛ بررسی علمی سیاست‌های آموزشی
فهرستــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مقدمه………………………………….. ۲۰

بخش اول:

۱-۱- سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور……….. ۲۱

۱-۲- پیام آرم سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور.. ۲۱

۱-۳- فلسفه آموزش………………………… ۲۲

۱-۴- اهـداف و نـگـرش سـازمـان…………….. ۲۲

۱-۵- تعریف آموزشهای فنی و حرفه ای…………. ۲۳

۱-۶- اصول و مبانی آموزش های فنی و حرفه ای….. ۲۴

۱-۷- ضرورت توجه به شکل گیری آموزش های فنی و حرفه ای ۲۶

۱-۸- آموزش، مهارت و اشتغال……………….. ۲۷

۱-۹- آثار تحولات جدید اقتصادی و اجتماعی بر آموزش های فنی و حرفه ای………………………………………. ۲۹

۱-۹-۱- نقش آموزش های فنی و حرفه ای در سیاست.. ۳۱

۱-۹-۲- نقش فرآیندی (Process role) آموز های فنی و حرفه ای ۳۱

۱-۹-۳- نقش جامعه پذیری سیاسی آموزش های فنی و حرفه ای ۳۲

۱-۱۰- لزوم توجه به کیفیت در آموزش های فنی و حرفه ای ۳۳

۱-۱۰-۱- آلمان…………………………… ۳۳

۱-۱۰-۲- آفریقای جنوبی……………………. ۳۴

۱-۱۰-۳- ایالات متحده آمریکا……………….. ۳۴

۱-۱۰-۴- بریتانیا………………………… ۳۴

۱-۱۰-۵- نیوزلند…………………………. ۳۵

۱-۱۲- تفاهم نامه همکاری آموزشی……………. ۳۵

بخش دوم:

۲-۱- تعاریف کارآفرین…………………….. ۳۶

۲-۲- تعاریف کارآفرینی……………………. ۳۷

۲-۳- سیر تاریخی مفهوم کارآفرینی…………… ۳۸

۲-۳-۱- دوره اول: قرن ۱۵، ۱۶ میلادی «صاحبان پروژه های بزرگ» 38

۲-۳-۲- دوره دوم…………………………. ۳۸

۲-۳-۳- دوره سوم…………………………. ۳۸

۲-۳-۴- دوره چهارم……………………….. ۳۹

۲-۳-۵- دوره پنجم………………………… ۳۹

۲-۴- ویژگی های کارآفرینان………………… ۳۹

۲-۴-۱- ویژگیهای شخصیتی کارآفرین ها………… ۴۰

۲-۴-۲- ویژگی های رفتاری کارآفرین ها……….. ۴۰

۲-۴-۲-۱- ویژگیهای مرتبط با سابقه و پیشینه….. ۴۰

۲-۴-۲-۲- ویژگی های تجربی…………………. ۴۱

۲-۵- اهمیت و ضرورت آموزش کارآفرینی………… ۴۱

۲-۶- انواع وظایف واقعی کارآفرینی………….. ۴۴

۲-۷- انواع کارآفرینی…………………….. ۴۴

۲-۷-۱- فردی…………………………….. ۴۴

۲-۷-۲- گروهی……………………………. ۴۵

۲-۸- ارتباط خلاقیت و نوآوری با کارآفرینی…….. ۴۶

۲-۹- کارآفرین چگونه کارآفرینی می کند؟……… ۴۷

۲-۱۰- مهارت های کارآفرینی………………… ۴۸

۲-۱۰-۱- مهارت های شخصی کارآفرینی………….. ۴۹

۲-۱۰-۲- مهارت های مدیریتی کارآفرینی……….. ۴۹

۲-۱۰-۳- مهارت های فنی کارآفرینی…………… ۴۹

۲-۱۱- متغیرهای مهارت های کارآفرینی………… ۵۰

۲-۱۱-۱- متغیرهای مهارت های شخصی کارآفرینی….. ۵۰

۲-۱۱-۲- متغییرهای مهارت های مدیریتی کارآفرینی. ۵۲

۲-۱۱-۳- متغیرهای مهارت های فنی کارآفرینی…… ۵۴

۲-۱۲- جایگاه کارآفرینی از دیدگاه دانشمندان علوم مختلف ۵۷

۲-۱۲-۱- دیدگاه دانشمندان علوم اقتصادی……… ۵۷

۲-۱۲-۲- دیدگاه محققین علوم رفتاری نسبت به کارآفرینی ۵۹

۲-۱۲-۳- دیدگاه دانشمندان مدیریت نسبت به کارآفرینی ۶۰

۲-۱۳- عوامل مؤثر بر فرآیند کارآفرینی………. ۶۲

۲-۱۴- عوامل مؤثر بر اثربخشی دوره های آموزش کارآفرینی ۶۳

۲-۱۵- آموزش و ترویج کارآفرینی…………….. ۶۴

۲-۱۶- تحصیل کارآفرینی- شیوه های آموزشی…….. ۶۴

۲-۱۷- دانشگاه کارآفرین……………………. ۶۵

۲-۱۸- سابقه کارآفرینی در ایران…………….. ۶۷

۲-۱۹- فرهنگ کارآفرینی در ایران…………….. ۶۸

۲-۲۰- اقدامات انجام شده در ایران جهت کارآفرینی ۷۱

۲-۲۰-۱- کارآفرینی و اقتصاد……………….. ۷۱

۲-۲۰-۲- کارآفرینی و رشد اقتصادی…………… ۷۲

۲-۲۰-۳- کارآفرینی و رشد فن آوری…………… ۷۲

۲-۲۰-۴- کار آفرینی و اشتغال……………….. ۷۲

۲-۲۰-۵- کارآفرینی و خصوصی سازی…………….. ۷۳

۲-۲۱- کسب و کار چیست؟……………………. ۷۵

۲-۲۲- مزایای ایجاد کسب و کارهای کوچک………. ۷۶

۲-۲۳- چرخه ی حیات کسب و کارهای کارآفرینانه…. ۷۷

۲-۲۴- چرخه عمر کارآفرینی- استراتژی آغاز یک کسب و کار ۷۹

مقدمه:

کارآفرینان با مهارتی که در تشخیص فرصت ها و ایجاد حرکت در جهت توسعه موقعیت ها دارند پیشگامان حقیقی تغییر در اقتصاد و تحولات اجتماعی محسوب می گردند. آنها تصدیق می کنند که موفقیت و بقاء در چشم اندازهای برخواسته از فردا, نیازمند چالاکی, قوه ابتکار و خلاقیت است و علاوه بر این کارآفرینی به ریسک پذیری , نوآوری و کنش کارآفرینانه هم نیاز دارد و بر اساس نظریات اقتصادی و تجارب حاصله در اقتصادهای روبه رشد کارآفرینان, موتور محرکه توسعه و رشد اقتصادی محسوب می شوند و بالطبع اشتغال زایی یکی از ره آوردهای مهم کارآفرینی می باشد.

در این فصل از تحقیق تعاریف کارآفرین و کارآفرینی , اهمیت و ضرورت کارآفرینی , وجه به شکل گیری آموزش های فنی و حرفه ای, آموزش، مهارت و اشتغال, آثار تحولات جدید, تعریف و انواع آموزشهای فنی و حرفه ای, اصول و مبانی آموزش های فنی و حرفه ای, ضرورت اقتصادی و اجتماعی بر آموزش های فنی و حرفه ای, لزوم توجه به کیفیت در آموزش های فنی و حرفه ای, تفاهم نامه همکاری آموزشی , مهارت در کشورهای در حال توسعه, تعاریف کارآفرین , تعاریف کارآفرینی, سیر تاریخی مفهوم کارآفرینی , ویژگی های کارآفرینان, اهمیت و ضرورت آموزش کارآفرینی, انواع وظایف واقعی کارآفرینی , انواع کارآفرینی, ارتباط خلاقیت و نوآوری با کارآفرینی , کارآفرین چگونه کارآفرینی می کند؟ مهارت های کارآفرینی , جایگاه کارآفرینی از دیدگاه دانشمندان علوم مختلف, عوامل مؤثر بر فرآیند کارآفرینی , عوامل مؤثر بر اثربخشی دوره های آموزش کارآفرینی , آموزش و ترویج کارآفرینی, تحصیل کارآفرینی, شیوه های آموزشی, دانشگاه کارآفرین , سابقه کارآفرینی در ایران, فرهنگ کارآفرینی در ایران, اقدامات انجام شده در ایران جهت کارآفرینی, کسب وکار چیست؟ مزایای ایجاد کسب و کارهای کوچک, چرخه ی حیات کسب و کارهای کارآفرینانه, چرخه عمر کارآفرینی و استراتژی آغاز یک کسب و کار شرح داده می شود.

بخش اول:

۲-۱-۱. سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور: (TVTO)

آموزش های فنی و حرفه ای در کشور ما سابقه ای دیرینه دارد و به قبل از آموزشهای رسمی بر می گردد , این نوع آموزش ها در جامعه , در محدوده موضوعات بسیار متنوع از مشاغل جامعه معنی و مفهوم پیدا می کند. از جمله ویژگی های آموزش های فنی و حرفه ای این است که جنبه های کاربردی و عملی مفاهیم مختلف بیشتر از جنبه های تئوری مورد توجه قرار می گیرد.

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور وابسته به وزارت کار و امور اجتماعی که از ادغام سه نهاد آموزشی در سال ۱۳۵۹ و به منظور ارائه آموزشهای فنی و حرفه‌ای تشکیل گردیده و بر اساس بیش از ۱۰ قانون موضوعه و ماده ۱۵۱ قانون برنامه سوم و تنفیذ آن در برنامه چهارم، متولی آموزشهای فنی و حرفه‌ای کوتاه مدت بوده و مسئول کمیته تخصصی آموزش های فنی و حرفه ای غیررسمی با عضویت ۱۶ وزارتخانه و سازمان و در نهاد کارگری و کارفرمایی است فعالیتهای آموزشی خود را در دو بخش دولتی و غیر دولتی اجرا نماید.

این سازمان علاوه بر ستاد مرکزی، دارای ۳۱ اداره کل در سطح کشور و یک مرکز تربیت مربی می‌باشد و به منظور دستیابی به تازه‌های علوم و فن آوری روز و همگامی با استانداردهای بین المللی، همواره سعی بر گسترش روابط بین المللی از جمله با سازمان بین المللی کار (ILO) و سازمان بین المللی آموزش حرفه‌ای و کشورهای مختلف دنیا نموده است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.