فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری سرمایه فکری و تأثیر آن بر ارتقای عملکرد سازمانی؛ تحلیل علمی دارایی‌های نامشهود و نوآوری


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری سرمایه فکری و تأثیر آن بر ارتقای عملکرد سازمانی؛ تحلیل علمی دارایی‌های نامشهود و نوآوری دارای ۶۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری سرمایه فکری و تأثیر آن بر ارتقای عملکرد سازمانی؛ تحلیل علمی دارایی‌های نامشهود و نوآوری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری سرمایه فکری و تأثیر آن بر ارتقای عملکرد سازمانی؛ تحلیل علمی دارایی‌های نامشهود و نوآوری۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری سرمایه فکری و تأثیر آن بر ارتقای عملکرد سازمانی؛ تحلیل علمی دارایی‌های نامشهود و نوآوری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری سرمایه فکری و تأثیر آن بر ارتقای عملکرد سازمانی؛ تحلیل علمی دارایی‌های نامشهود و نوآوری :

فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری سرمایه فکری و تأثیر آن بر ارتقای عملکرد سازمانی؛ تحلیل علمی دارایی‌های نامشهود و نوآوری

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

…………………………………………………. ۱۱

۲-۱-۱- تعاریف سرمایه فکری.. ۱۲

۲-۱-۲- مؤلفه‌های سرمایه فکری.. ۱۴

۲-۱-۳ ویژگیهای سرمایه فکری.. ۱۸

۲-۱-۳-۱ رویکردها و روشهای اندازه گیری داراییهای نامشهود.. ۱۹

۲-۱-۳- ۲- الگوی رهیاب اسکاندیا.. ۲۳

۲-۱-۳- ۳- الگوی شاخص سرمایه فکری.. ۲۵

۲-۱-۳- ۴- الگوی تکنولوژی بروکینگ.. ۲۷

۲-۱-۳- ۵- الگوی نمایشگر داراییهای نامشهود.. ۲۷

۲-۲-۱- مقدمه.. ۲۸

۲-۲-۲- تعاریف عملکرد سازمانی.. ۲۹

۲-۲-۳-هدف از ارزیابی عملکرد :.. ۳۰

۲-۲-۴- علل ضعف عملکرد :.. ۳۱

۲-۲-۴-۱ عوامل فردی.. ۳۱

۲-۲-۴-۲ عوامل سازمانی.. ۳۲

۳-۲-۵- اجزاء اصلی و مراحل اجرای مدیریت عملکرد :.. ۳۴

۲-۲-۶- اما ارزیابی عملکرد چیست ؟.. ۳۵

۲-۲-۷- انواع ارزیابی.. ۳۶

۲-۲-۸- سیستیم های ارزیابی عملکرد سنتی و مدرن.. ۳۸

۲-۲-۹- مدل‌های ارزیابی عملکرد سازمانی.. ۳۹

۲-۲-۹-۱- مدل منشور عملکرد.. ۳۹

۲-۲-۹-۲- ماتریس عملکرد (۱۹۸۹).. ۴۳

۲-۲-۹-۳- مدل نتایج و تعیین کننده‌ها (۱۹۹۱).. ۴۴

۲-۲-۹-۴- هرم عملکرد (۱۹۹۱).. ۴۴

۲-۲-۹-۵- کارت امتیازدهی متوازن (۱۹۹۲).. ۴۵

۲-۲-۹-۶- فرایند کسب و کار (۱۹۹۶).. ۴۷

۲-۲-۹-۱۰- تحلیل ذی نفعان (۲۰۰۱).. ۴۸

۲-۲-۹-۱۱ الگوی ماهواره ای عملکرد سازمانی.. ۴۹

الف)تحقیقات انجام گرفته در داخل کشور.. ۵۶

ب)تحقیقات انجام گرفته در خارج کشور.. ۶۰

معرفی بانک ……………………………………….. ۶۲

۲-۱- مقدمه

امروزه بزرکترین سرمایه هر سازمانی نیروی انسانی ان است نیروهای که با رهیافت های جدید فکری واندیشه های متعالی موجبات رشدو بالندکی افراد در جوامع را فراهم میاورندوعامل انسانی به عنوان کلیدی ترین و حساس ترین عنصر سازمانی محسوب می شود و بیشتر تئوری‌های جدید سازمان و مدیریت نیز به چنین عامل حساسی اشاره کرده‌ا‌ند؛ لذا به منظور آگاهی از نتایج عملکرد نیروی انسانی، در رابطه با بازده و کارایی مورد انتظار، شاغلان در سازمان مورد ارزیابی قرار می گیرند. بدین گونه با شناخت نقطه ضعف‌های مستخدم، کمبودهای سازمان و نیروهای صدیق و باکیفیت. سرمایه، در مورد مؤسسه‌ها، به هر دارایی بر می‌گردد که باعث ایجاد جریان‌های نقدی آتی شود(عسگریان، ۱۳۷۰).

بیشتر دارایی‌های شناخته شده، ماهیت مشهود و عینی دارند بنابراین، سرمایه مشهود به داراییهای فیزیکی و مالی سازمان اشاره دارد. ارزش این دارایی‌ها به طور ادواری (توسط شرکتهای بخش عمومی) افشا می‌شود و به آسانی بر روی ترازنامه به دست آمده از ثبتهای مالی این شرکتها، یافت می‌شود. داراییهای فیزیکی، می‌تواند به معنی زمین، ماشین آلات، موجودی کالا، تجهیزات و … باشد، درحالی که داراییهای مالی به حقوق صاحبان سهام، سودهای انباشته، سرمایه در گردش، پیش پرداخت هزینه­ها، حسابهای دریافتی و… گفته می‌شود. اهمیت داراییهای نامشهود (مانند: مهارتهای نیروی کار و سازمان) در تعیین سودهای آتی به طور فزاینده ای در حال افزایش است.(قلیج لی و مشبکی، ۱۳۸۶)

بخش اول: سرمایه فکری

۲-۱-۱- تعاریف سرمایه فکری

استوارت معتقد است سرمایه فکری مجموعه ای از دانش، اطلاعات، اموال فکری، تجربه، رقابت و یادگیری سازمانی است که می­تواند برای ایجاد ثروت به کارگرفته شود. در واقع، سرمایه فکری کلیه کارکنان، دانش سازمانی و توانایی‌های آنان را برای ایجاد ارزش افزوده در بر می­گیرد و باعث ایجاد منافع رقابتی مستمر می­شود (قلیچ لی و مشبکی، ۱۳۸۶).

سرمایه فکری، زاده­ای عرصه علم و دانش است. هنوز این واژه در دوران تکوین خود بسرمی برد. علی رغم این که، سیستم‌های بیشتری در حال استفاده از سرمایه فکری هستند، اما هنوز هم بسیاری از افراد شاغل در سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی اطّلاعی از این مفهوم ندارند (زنجیردار و همکاران، ۱۳۸۷).

سرمایه فکری از دیدگاه استوارت عبارتست از یک بسته دانشی که برای سازمان مفید است( استوارت نقل از خاوندکار و متقی،۱۳۸۸).

سرمایه فکری شامل دانش، اطلاعات، دارایی فکری و تجربه است که می تواند برای ایجاد ثروت آفرینی مورد استفاده واقع شود. سرمایه فکری عبارت از توانائی ذهنی جمعی یا دانش کلیدی به صورت یک مجموعه است(استوارت[۱]، ۱۹۹۷).

از دیدگاه سازمان همکاری و توسعه اقتصادی[۲] (OECD) سرمایه فکری عبارت است از “ارزش اقتصادی دو دسته از دارائی های ناملموس یک شرکت”: ۱) سرمایه سازمانی(ساختاری)[۳] و ۲) سرمایه انسانی[۴]، که شامل منابع انسانی درون سازمان (یعنی پرسنل سازمان) و منابع انسانی برون سازمان، یعنی مشتریان و تامین کنندگان است. در همین اواخر، تعدادی از طبقه بندی های معاصر این تمایز را به طور مشخص با تقسیم سرمایه فکری به حوزه های سرمایه بیرونی (مشتریان)، سرمایه درونی(ساختاری) و سرمایه انسانی تعدیل کرده اند. (بنتیس[۵]، ۲۰۰۰)

سرمایه فکری، عبارتست از ارزش اقتصادی دو طبقه از دارائی‌های نامشهود سازمان یعنی سرمایه انسانی و سرمایه سازمانی(رایت[۶]،۲۰۰۱).

سبای[۷] (۱۹۹۷) نیز سرمایه فکری را سه جزء سرمایه انسانی ( ظرفیتی برای انجام امور در موقعیت های مختلف، برای ایجاد دارایی های مشهود و دارایی های نامشهود)، سرمایه ساختاری ( حق الاختراع، مفاهیم، مدل ها و سیستم های اداری وکامپیوتری ) و سرمایه رابطه ای ( روابط با تامین کنندگان مواد اولیه و مشتریان ) تعریف کرده است. واسیل[۸] معتقد است دانش یک ارزش اقتصادی است و این ارزش به طور فزاینده درحال افزایش است و بیشتر در شرکت­هایی قابل رویت است که، ارزش های مشهودکمتری داشته باشند می دانند (رس و بارونس، ۲۰۰۵).

به تازگی، محققان تعریف جامعی درباره­ی سرمایه فکری ارایه کرده اند در این تعریف شرایط لازم برای شناسایی این دارایی نیز بیان شده است. “سرمایه فکری یک نوع دارایی است که، توانایی بنگاه اقتصادی را برای ایجاد ثروت اندازه گیری می کند. این دارایی ماهیت عینی و فیزیکی ندارد و یک دارایی نامرئی است که ازطریق به کارگیری دارایی های مرتبط با منابع انسانی، عملکرد سازمانی و روابط خارج از بنگاه اقتصادی به دست می آید. همه این ویژگی ها باعث ایجاد ارزش در درون سازمان می شود و ارزش به دست آمده به دلیل این که یک پدیده کاملا درون سازمانی است، قابلیت خرید و فروش ندارد” (رس و بارونس، ۲۰۰۵)[۹].


[۱] – Estwart

[۲] – organizational etuhing and econiming Devlopment

۳- organizational(structural) capital

[۴] – human capital

[۵] – Bontis

[۶] – Wright

[۷] – Sabay

[۸] – Vasil

[۹] . Roos & Barons

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.