فایل ورد کامل پژوهش مقاله علمی درباره کاربرد استاندارد ایزو ۹۰۰۰ در صنعت خدمات؛ بررسی الزامات کیفیت و بهبود فرآیندها


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش مقاله علمی درباره کاربرد استاندارد ایزو ۹۰۰۰ در صنعت خدمات؛ بررسی الزامات کیفیت و بهبود فرآیندها دارای ۳۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش مقاله علمی درباره کاربرد استاندارد ایزو ۹۰۰۰ در صنعت خدمات؛ بررسی الزامات کیفیت و بهبود فرآیندها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش مقاله علمی درباره کاربرد استاندارد ایزو ۹۰۰۰ در صنعت خدمات؛ بررسی الزامات کیفیت و بهبود فرآیندها۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش مقاله علمی درباره کاربرد استاندارد ایزو ۹۰۰۰ در صنعت خدمات؛ بررسی الزامات کیفیت و بهبود فرآیندها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش مقاله علمی درباره کاربرد استاندارد ایزو ۹۰۰۰ در صنعت خدمات؛ بررسی الزامات کیفیت و بهبود فرآیندها :

*فایل ورد کامل پژوهش مقاله علمی درباره کاربرد استاندارد ایزو ۹۰۰۰ در صنعت خدمات؛ بررسی الزامات کیفیت و بهبود فرآیندها*

در اولین نگاه ممکن است به نظر آید که مجموعه های ایزو ۹۰۰۰ تنها برای صنایع سخت افزاری ایجاد شده است امااین مطلب صحت ندارد همه سازمانها نیازمند سیستم های مدیریت کیفیت هستند تفاوتی نمیکند که آیا خروجی یک سازمان سهام بورس یا سوزن خیاطی باشد آیا صورت حسابها را تنظیم می کند یا عروسک تولید می کند آیا سازمان تفریحات است یا هواپیما می سازد همه ی این سازمانها به یک سیستم مدیریت کیفیت موثر نیازمند هستند و می توان ایزو ۹۰۰۰ را در مورد آنها قابل اعمال نمود ایزو ۹۰۰۰ به طور موثر به عملیات یک سازمان کوچک حمل بار درآمریکای شمالی (۱۲ نفره.در شهرهاکتزتون .انیوجرسی ) و به بنیادهای مشاوره ای بزرگی نظیر ارنست و یونگ اعمال شده است در مورداستانداردهای سیستم کیفیت ایزو ۹۰۰۰ هیچ مورد سخت گیرانه ای برای مستثنی کردن صنعت خدمات وجود ندارد اساسا ایزو ۹۰۰۰ می خواهد یک سازمان از صحیح بودن کارهایی که انجام می دهد مطمئن باشد و سپس آنچه را که مستند کرده انجام میدهد .

گروهایی از صنعت خدمات که استاندارد ایزو ۹۰۰۰ بر آنها اعمال شده است یا می تواند اعمال شود از این قرارند:

حمل و نقل خدمات درمانی

مشاوره مالی

رستوران خرده فروشی

سرگرمی صنایع همگانی (آب .برق ….)

دولت آموزش

علمی داد و ستد (عمده فروشی .خرده فروشی و غیره)

کمیته فنی شماره ۱۷۶ ایزو در تشخیص اهمیت سیستم های مدیریت کیفیت در صنایع خدمات سریع بوده و در نتیجه اسنادی را برای کمک به سازمانهای خدماتی فراهم کرد تا استانداردهای سیستم کیفیت ایزو ۹۰۰۰ را پیاده کنند نمونه های متعارف از چنین اسنادی عبارت اند از :

ایزو ۳-۹۰۰۰ : مدیریت کیفیت و استانداردهای اهمیت سیستم های تضمین کیفیت

-بخش سوم : راهنماهای اعمال ایزو ۹۰۰۱ به توسعه تامین و نگهداری نرم افزار .

ایزو ۲-۹۰۰۴ : مدیریت کیفیت و عناصر سیستم کیفیت-بخش دوم : راهنماها برای خدمات .

در ایالات متحده ایزو ۹۰۰۱ به سیستم آموزش نیز اعمال شده است در نتیجه راهنمای

ANSI/ASQC ZI.II

با عنوان استانداردهای مدیریت کیفیت و تضمین کیفیت-راهنما برای اعمال ایزو ۹۰۰۲ برای

موسسات آموزش و پرورش منتشر گردیده اند تاکنون صنایه سخت افزار مواد پیش گامان خیل گواهی گرفته های ایزودر آمریکای شمالی بوده اند از میان سازمانهایی که در آمریکای شمالی برای ایزو ۹۰۰۰ ثبت شده اند ۱۷ درصد تولید کنندگان مواد شیمیایی ۱۵ درصد تولید کنندگان ماشین آلات صنعتی و تجاری بوده اند صنایع خدماتی با فاصله ی زیادی عقب تر از صنایع مذکور قرار دارند اما این موضوع غیر عادی نیست زیرا همیشه بخش خدمات در بحث پیاده سازی برنامه های کیفیت از تولید کنندگان سخت افزار و مواد عقب بوده اند اما یک سازمان خدماتی از داشتن سیستم مدیریت کیفیتی که نیاز مندیهای ایزو ۹۰۰۰ را برآورده سازد منافع فرایندی خواهد برد کمترین این منافع افزایش رضایت مشتری است . دنیس فاهن مدیر شعبه طراحی باتلر خاطر نشان می سازد که اجرای سیستمی از نوع ایزو ۹۰۰۰ در سازمان مذکور منجر به ۳۰ درصد کاهش در گزارشات داخلی گردید . دوناوینسکی مدیر تضمین کیفیت درآمریکای شمالی می گوید شاید ۲۰ الی ۳۰ درصد از مشتریان ما با ما باقی ماندند زیرا میدانستند ما به دنبال اخذ گواهی نامه هستیم .

اتحادیه اروپا ( EU ):

نیروی محرکه ی اولیه ای که نیازمندیهای سیستم کیفیت ایزو ۹۰۰۰ را به جریان انداخت از نیاز به متحد گردانیدن اتحادیه اروپا(که در آن زمان بازار مشترک اروپا نامیده می شد )به یک بازار همگن و شراکت در داد و ستد ریشه گرفت در حالی که اتحادیه اروپا در سال ۱۹۸۶ به سوی متحد شدن سوق می یافت بازار واحدی بنام EC92 در نیمه شب سی و یکم دسامبر ۱۹۹۲ فعال گردید بخشی از این طرح سیستم ارزیابی انطباق نامیده میشد این سیستم قرار بود روش استانداردی برای ارزیابی همه ی فرایندها و محصولات . سیستم های مدیریت کیفیت و آزمایشگاههای درون اتحادیه اروپا داشته باشد دو دسته از محصولات در اروپا به صورت زیر تعریف گردیده اند :

محصولات با کنترل اجباری : محصولاتی که از نظر سلامتی . ایمنی . و یا محیط زیست اهمیت داردمحصولات بدون کنترل اجباری :محصولاتی که نیازمندیهای فوق را ارضا نمی کند .

به عنوان بخشی از سیستم ارزیابی انطباق مجموعه های ایزو ۹۰۰۰ به عنوان استانداردبرای تعریف سیستم های مدیریت کیفیت قابل قبول توصیه گردیدند

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.