فایل ورد کامل پژوهش مقاله علمی درباره مدیریت کیفیت؛ تحلیل اصول، مدل‌های اجرایی و نقش آن در ارتقای سازمان


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
3 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش مقاله علمی درباره مدیریت کیفیت؛ تحلیل اصول، مدل‌های اجرایی و نقش آن در ارتقای سازمان دارای ۶۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش مقاله علمی درباره مدیریت کیفیت؛ تحلیل اصول، مدل‌های اجرایی و نقش آن در ارتقای سازمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش مقاله علمی درباره مدیریت کیفیت؛ تحلیل اصول، مدل‌های اجرایی و نقش آن در ارتقای سازمان۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش مقاله علمی درباره مدیریت کیفیت؛ تحلیل اصول، مدل‌های اجرایی و نقش آن در ارتقای سازمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش مقاله علمی درباره مدیریت کیفیت؛ تحلیل اصول، مدل‌های اجرایی و نقش آن در ارتقای سازمان :

*فایل ورد کامل پژوهش مقاله علمی درباره مدیریت کیفیت؛ تحلیل اصول، مدل‌های اجرایی و نقش آن در ارتقای سازمان*

پیشینه مدیریت کیفیت: ‎Total Quality Management (T.Q.M)

استانداردهای کیفیت را برای نخستین بار دولت انگلستان، پس از جنگ جهانی اول، به صورت مدون ایجاد کرد. در آن زمانم، مؤسسه هواپیماسازی پادشاهی انگلیس به منظور بالا بردن ضریب اطمینان هواپیماهای ساخت خود به تهیه راهکارهای روشمند دست زد.

سازمان بین‎المللی استاندارد پس از جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۶ تأسیس شد و در سال ۱۹۸۷ استانداردهای جهانی نظام کیفیت موسوم به استانداردهای ‎ISO 9000 را تدوین و ارائه کرد.

در حال حاضر بسیاری از شرکتها در مناطق تحت تحت فعالیت خود، واردات کالاهایی را می‎پذیرند که از این استانداردها پیروی کنند. در چنین شرایطی برای بهبود کیفیت تولیدات، افزایش یافته است؛ زیرا در غیر این صورت شرکت‎های رقیب که تولیدات خود را با کمترین قیمت و بهترین کیفیت ارائه می‎دهند، گوی سبقت را خواهند ربود و آنهایی که نتوانند سطح تولیدات خود را با استانداردهای جهانی تطبیق دهند، خود به خود از گردونه حذف خواهند شد.

«پیشینه مدیریت کیفیت»

نشان می‎دهد که:

‎* توجه به کیفیت و تلاش برای بهبود دائمی، تنش مهم و اساسی در توسعه دارد؛ کشوری مانند ژاپن که پس از جنگ جهانی دوم در وضع نابسامان اقتصادی به سر می‎برد، ‌از این طریق توانست در مدت کمتر از پنجاه سال، به یکی از قطب‎های بزرگ اقتصادی جهان تبدیل شود.

‎* برای افزایش کیفیت و بهبود مستمر،‌ باید دیدگاهی واحد انتخاب و ترویج شود.

‎* عملی شدن این دیدگاه، به حمایت همه جانبه دولت، ایجاد نظام تشویش؛ تبلیغ و آموزش همگانی به صورت منسجم نیاز دارد.

‎* بی‎توجهی به این امر حیاتی خواه ناخواه موجب از بین رفتن تولیدات داخلی و افزایش واردات خواهد شد.

تاریخچه سیستم‎های کیفیت در ایران

حرکت در زمینه سیستم‎های کیفیت، بخصوص استانداردهای ‎ISO 9000 ، تشویق مرحوم آقای مهندس میراحمد سادات رئیس سابق مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران است. در این مورد شاید نتوان گفت که حرکت رسمی کشور در زمینه سیستم‎های کیفیت به اقدامات مؤسسه استاندارد در برگزاری سمینارها و دوره‎های توجیهی بخصوص سمینار ‎ISO 9000 که در سال ۱۳۶۹ در رشت برگزار شد برمی‎گردد. در این میان، می‎توان گفت که حرکت جدی و تأثیر کنگر کشورمان در زمینه استانداردهای ‎ISO 9000 به ترجمه و انتشار استانداردهای ‎ISO 9000 ویرایش سال ۲۰۰۰ در دی ماه ۱۳۷۴ باز می‎گردد. این حرکت که با پیگیری و حمایت‎های مرحوم مهندس سادات و به همت مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به سرانجام رسید یکی از ماندگارترین حرکات در این مرحله بود که اخیراً نیز با ترجمه و انتشار ویرایش فعال ۲۰۰۰ استمرار یافته است.

مدیریت کیفیت چیست؟

چارچوب و ساختار عمومی مدیریت کیفیت در نمودار نشان داده شده است. همان‎طور که در این تصویر آمده، لازم است یکپارچه‎سازی سیستم مدیریت کیفیت در ابعاد زیر صورت بگیرد:

– فن‎آوری ‎- اقتصادی

– مدیریتی ‎- سازمانی

– سیستمی – فرآیندی

نمودار ساختار عمومی مدیریت کیفیت

از اینرو، باید بتوان با اجرای سیستم مدیریت کیفیت امکان کنترل مستقیم بر کلیه فعالیت‎های مدیریتی و کنترل محصولات و خدمات تولید شده را فراهم آورد.

این واقعیت که کارآفرینان ایرانی در بخش صنعت و خدمات به موضوع کیفیت، تضمین کیفیت عنایتی خاص پیدا کرده‎اند و تمام تلاش خود را مبذول داشته‎اند که در این راه سرآمد شوند، ما را بر آن می‎دارد تا در پی طراحی و اجرای یک مدل یکپارچه مدیریت کیفیت باشیم. اما نگرش یکپارچه و تأثیرات حاصل از آن هنوز ابهاماتی دارد که باید در پی برطرف کردن بود.

در این میان، مدیران و کارشناسان شرکت‎ها باید در پی اندازه‎گیری / ارزیابی تأثیرات حاصل از اجرای این سیستم‎ها در سازمان‎های خود باشند و اطمینان حاصل نمایند که با اجرای این سیستم‎ها به این اهداف تعیین شده برای آنها دست یافته‎اند. در این مورد معیارهایی مثل هزینه، زمان، انعطاف‎پذیری و کیفیت فرهنگ خاص حاکم بر جامعه ایران و ‎… از جمله عواملی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.