فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره هوش رقابتی؛ بررسی راهبردهای تحلیل بازار، مدیریت اطلاعات و تصمیم‌گیری سازمانی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره هوش رقابتی؛ بررسی راهبردهای تحلیل بازار، مدیریت اطلاعات و تصمیم‌گیری سازمانی دارای ۸۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره هوش رقابتی؛ بررسی راهبردهای تحلیل بازار، مدیریت اطلاعات و تصمیم‌گیری سازمانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره هوش رقابتی؛ بررسی راهبردهای تحلیل بازار، مدیریت اطلاعات و تصمیم‌گیری سازمانی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره هوش رقابتی؛ بررسی راهبردهای تحلیل بازار، مدیریت اطلاعات و تصمیم‌گیری سازمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره هوش رقابتی؛ بررسی راهبردهای تحلیل بازار، مدیریت اطلاعات و تصمیم‌گیری سازمانی :

چکیده: انفجار اطعات و جهان شدن، باعث رشد سرع دسترس به اطعات و افزاش شدد رقابت در حوزه کسب و کار گردده که ان امر شرکتها را مجبور به پاش محط کسب و کار، اتخاذ تصمم و واکنش سرع در قبال فرصت ها و تهددات روزمره نموده است. موفقت فردا در عرصه کسب و کار از آن سازمانها است که بصرت و آگاه بشتری نسبت به خود و محط رقابت داشته باشند.
سازمان های موفق در زمنه هوشمندی رقابت، با بررس موضوعات که به آسان قابل دسترس است مانند قمت محصوت رقبا، گزارش های مال، استراتژی فروش رقبا و… و سوق دادن محور توجه خود به آنده وهشدارهای آگاه کننده در ارتباط با فرصتها و تهددهای محط م توانند از طرق ارائه بهترن و سودمندترن خدمات، رضات مشتران را به خود جلب نماند.
الف : هدف پژوهش: مدیران نقاط ضعف و قوت رقبا را مورد ارزیابی قرار دهند و تصمیم درست اتخاذ نمایند .
ب- روش پژوهش: کتابخانه ای و اینترنتی
ج-نتیجه گیری: باتعریف هوش رقابتی و اهمیت آن در تجارت جهانی ، به ضرورت آن در فرآیندهای تصمیم گیری مدیران پرداخته می شود.
واژه های کلیدی: هوش رقابتی، هوشمندی، دانش استراتژیکی، مدیریت دانش، فرهنگ سازمانی

مقدمه
جهانی شدن اقتصاد، سرعت گرفتن تغییرات فناوری و انفجار اطلاعات باعث گردیده سازمانها فشار بیشتری را برای باقی ماندن در صحنه رقابت تحمل کنند. ازطرف دیگر فناوری ارتباطات و اطلاعات با دراختیار گذاردن راههای متنوع کسب برتری، موجب گشته است تا سازمانها با افزایش سطح هوشمندی رقابتی خود و به کارگیری و استفاده از اطلاعات، بر رقیبان غلبه کنند. در سالهای اخیر، هوشمندی رقابتی در زمره یکی از مفاهیم مدیریت درآمده است و بسیاری از شرکتهای بزرگ آن را به جزیی از فرهنگ سازمانی خود تبدیل کرده اند، چون از بسیاری جهات رویکرد هوشمندی رقابتی منافع بیشتری نسبت به دیگر مفاهیم مدیریت که در چند دهه اخیر شکل گرفته اند، دربردارد.
در دنیای امروز کسب هوشمندی رقابتی یکی از الزامات غیرقابل انکار برای اغلب سازمانها است تا بتوانند از طریق کسب و تجزیه و تحلیل اطلاعات، و همین طور افزایش دانش و ایجاد آگاهی، بر قابلیتهای خود بیفزایند. دکتر بــن گیلاد (BEN GILAD) استاد دانشگاه و تئوری پرداز معروف هوشمندی رقابتی اظهار داشته است: هوشمندی رقابتی، کل دانشی است که یک شرکت از محیطی که در آن رقابت می کند دراختیار دارد و حاصل تجزیه و تحلیل ذرات بی شمار از اطلاعاتی است که روزانه شرکت را بمباران می کند. در پرتو این دانش است که تصویر کاملی از وضعیت فعلی و آتی صحنه رقــــابت در پیش روی مدیران نقش می بندد تا بتوانند بهتر تصمیم بگیرند.
درحال حاضر اکثر موسسات موفق در کشورهای توسعـــه یافته از هوشمندی رقابتی به عنوان یک ابزار قدرتمند برای کسب آگاهی بیشتر از محیط استفاده می کنند. آینده به خدمت گرفتن هوشمندی رقابتی بسیار نویدبخش است و بدون شک موسسات برای ادامه حیات در محیطی که هر روز با چالشهای بیشتری مواجه خواهدبود با تکیه بر قابلیتهای هوشمندی رقابتی و گردآوری و تجزیه و تحلیل موفقیت آمیزاطلاعات و چیرگی بر عدم اطمینان از چشم انداز رقابتی، احساس امنیت بیشتری خواهندکرد.

فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره هوش رقابتی؛ بررسی راهبردهای تحلیل بازار، مدیریت اطلاعات و تصمیم‌گیری سازمانی
فهرست مطالب
چکیده ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۰
فصل اول: تعاریف مقدماتی هوش ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………۱۱
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۲
۱-۱ چشم انداز تاریخی …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………۱۱
۱-۲ بحث و بررسی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۴
۱-۳ هوش تجاری ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۵
۱-۳-۱ ضرورت استفاده از هوش تجاری در سازمان ها ……………………………………………………………………………………………………………………۱۵
۱-۴ تحلیل عمیق بازار …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۵
۱-۵ مدیریت هوشمندی و شبکه های دیجیتالی ……………………………………………………………………………………………………………………………………۱۶
۱-۵-۱ انواع هوشمندی …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………۱۶
۱-۶ پیش نیازهای استقرار هوش تجاری در سازمان ها …………………………………………………………………………………………………………………………۲۰
۱-۶-۱ سخت افزارهای مورد نیاز برای ذخیره سازی اطلاعات و انجام محاسبات ………………………………………………………………………………… ۲۰
۱-۶-۲ نرم افزارهای کاربردی و منابع داده ………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۰
۱-۶-۳ تجمیع داده ها ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۰
۱-۶-۴ پایگاه های داده رابطه ای و انبار داده ها …………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۰
۱-۶-۵ پردازشهای تحلیلی آنلاین و موتور های تجزیه و تحلیل اطلاعات …………………………………………………………………………………………. ۲۱
۱-۶-۶ نرم افزارهای کاربردی تحلیلی ………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۱
۱-۶-۷ نمایش اطلاعات و تحویل نتایج ………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۱
۱-۷ چالشهای استقرار هوش تجاری در سازمان ها ………………………………………………………………………………………………………………………………۲۱
۱-۸ معماری هوش تجاری در سازمان ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….۲۲
۱-۸-۱ دریافت داده (Getting Data In) ………………………………………………………………………………………………………………………………..23
۱-۸-۲ پس دادن اطلاعات(Getting Information Out) ………………………………………………………………………………………………………24
۱-۹ مراحل استقرار هوش تجاری ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۲۴
۱-۱۰ دلایل شکست پروژه های هوش تجاری …………………………………………………………………………………………………………………………………….۲۵
۱-۱۰-۱ عدم حمایت مدیریت ارشد …………………………………………………………………………………………………………………………………………….۲۵
۱-۱۰-۲ شناسایی ضعیف نیازمندیهای سازمان …………………………………………………………………………………………………………………………….۲۶
۱-۱۰-۳ طراحی ضعیف ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۲۷
۱-۱۰-۴ فقدان آموزش ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۲۷
۱-۱۰-۵ عدم موفقیت در گسترش دادن به وسیله data mart ها …………………………………………………………………………………………………..۲۷
۱-۱۰-۶ استفاده از ابزار غلط ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۲۷
۱-۱۰-۷ دادههای بیکیفیت ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۲۷
۱-۱۰-۸ قائل شدن یک نقطه پایان برای استقرار هوش تجاری ……………………………………………………………………………………………………………..۲۸
۱-۱۱ مفهوم هوشمندی رقابتی …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………۲۸
۱-۱۱-۱ مرحله مقصد ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۲۹
۱-۱۱-۲ مرحله تقاضا ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۲۹
۱-۱۱-۳ مرحله اکتشاف …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۳۰
۱-۱۱-۴ مرحله توسعه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………۳۰
۱-۱۱-۵ مرحله تحویل ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………۳۰
۱-۱۱-۶ مرحله بهبود ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۳۰
۱-۱۲ طبقه بندی هوشمندی رقابتی …………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۳۲
۱-۱۲-۱ هوشمندی بازار ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………۳۲
۱-۱۲-۲ هوشمندی شرکاء ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۳۲
۱-۱۲-۳ هوشمندی رقبا …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۳۲
۱-۱۲-۴ هوشمندی تکنیکی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۳۲
۱-۱۲-۵ هوشمندی مشتریان ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۳۲
۱-۱۳ خواص پنجگانه هوشمندی رقابتی …………………………………………………………………………………………………………………………………………….۳۲
۱-۱۳-۱ خاصیت و روحیه ی مبارزه طلبی ……………………………………………………………………………………………………………………………………۳۳
۱-۱۳-۲ خاصیت و روحیه ی تهاجمی ………………………………………………………………………………………………………………………………………….۳۳
۱-۱۳-۳ خاصیت و روحیه ی فعال ………………………………………………………………………………………………………………………………………………۳۳
۱-۱۳-۴ خاصیت انفعالی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………۳۳
۱-۱۳-۵ در خواب رفتگان …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………۳۳
فصل دوم: بررسی هوش رقابتی …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………۳۴
۲-۱ بررسی هوشمندی رقابتی از جنبه های مختلف ………………………………………………………………………………………………………………………………۳۵
۲-۱-۱ سهم هوشمندی رقابتی …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………۳۵
۲-۱-۲ هوشمندی رقابتی به عنوان یک محصول …………………………………………………………………………………………………………………………………۳۵
۲-۱-۳ هوشمندی رقابتی به عنوان یک فرآیند ………………………………………………………………………………………………………………………………….۳۷
۲-۱-۴ طبیعت هوشمندی رقابتی …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۳۸
۲-۲ مدل پردازش اطلاعات در چرخه هوشمندی رقابتی ……………………………………………………………………………………………………………………….۳۸
۲-۳ مدل موتور چرخشی هوشمندی رقابتی ………………………………………………………………………………………………………………………………………..۳۹
۲-۴ دانش ، مهارت ها و توانایی های شاغلین و هوشمندی رقابتی ………………………………………………………………………………………………………….۴۰
۲-۵ دانش ، مهارت و توانایی های ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۴۱
۲-۶ مدیریت دانش ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۴۱
۲-۶-۱ سیستم های مدیریت دانش ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….۴۱
۲-۶-۲یکپارچگی مدیریت دانش و هوش رقابتی …………………………………………………………………………………………………………………………….۴۳
۲-۷ تحلیل ، جهانی سازی و بومی کردن فاکتورهای هوش رقابتی در ساختار هوش رقابتی / مدیریت دانش …………………………………………………..۴۴
۲-۸ خلاصه ای بر تکنیک های تحلیلی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………..۴۴
۲-۹ اهمیت آگاهی های فرهنگی در CI جهانی ………………………………………………………………………………………………………………………………….۴۴
۲-۱۰افزایش آگاهی فرهنگی عملیات CI ………………………………………………………………………………………………………………………………………….45
فصل سوم: رضایت مشتری ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………۴۶
۳-۱تعرف مشتری …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………۴۷
۳-۲سیر ارتباطات با مشتری ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………۴۷
۳-۲-۱ مرحله شروع …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………۴۷
۳-۲-۲ مرحله تولید برای مشتری شناخته شده ……………………………………………………………………………………………………………………………….۴۷
۳-۲-۳ مرحله تولید برای مشتری ناشناخته ……………………………………………………………………………………………………………………………………۴۷
۳-۲-۴ مرحله مسابقه برای رضایت مشتری …………………………………………………………………………………………………………………………………..۴۷
۳-۳ خدمات …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………۴۷
۳-۳-۱کیفیت خدمات ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۴۹
۳-۴رضایت مشتری ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۵۰
۳-۴-۱چرخه بهبود مستمر رضایت مشتری …………………………………………………………………………………………………………………………………….۵۲
۳-۴-۲تأثیر محیط رقابتی بر رضایت و وفاداری مشتری ………………………………………………………………………………………………………………….۵۳
۳-۴-۳رضایت مشتری، رمز بقا در بازار رقابتی ……………………………………………………………………………………………………………………………..۵۳
۳-۵آگاهی از وضعیت بازار و رضایت مشتریان ………………………………………………………………………………………………………………………………….۵۴
۳-۶آگاهی از وضعیت رقبا و رضایت مشتریان ……………………………………………………………………………………………………………………………………۵۴
۳-۷آگاهی فناوری تکنیکی و رضایت مشتریان …………………………………………………………………………………………………………………………………..۵۵
۳-۸آگاهی راهبردی– اجتماعی و رضایت مشتریان ………………………………………………………………………………………………………………………………۵۶
فصل چهار: فرهنگ سازمانی …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۵۷
۴-۱تکنولوژی و متخصصین CI ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………58
۴-۲مجریان هوشمندی رقابتی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۶۰
۴-۳ فرهنگ سازمانی و سیاست ها ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۶۰
۴-۴ نارسایی و کمبودها در ترویج هوش رقابتی ………………………………………………………………………………………………………………………………….۶۱
۴-۵رقابت ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………۶۴
۴-۶ اخق و هوشمندی رقابت ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۶۶
۴-۷ استراتژی و هوشمندی رقابت ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………۶۶
۴-۸ هوشمندی رقابتی درعمل ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۶۷
۴-۹ مقابله با هوشمندی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۶۸
۴-۱۰هوشمندی رقابتی، اهداف و مزایا ………………………………………………………………………………………………………………………………………………۶۸
۴-۱۱هدف های سیستم هوشمندی رقابتی …………………………………………………………………………………………………………………………………………..۷۰
۴-۱۲وظایف هوشمندی رقابتی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۷۰
۴-۱۳واحد سازمانی برای هوشمندسازی …………………………………………………………………………………………………………………………………………….۷۰
۴-۱۴وظایف متخصصان هوشمندی رقابتی ………………………………………………………………………………………………………………………………………….۷۱
۴-۱۵مزایای هوشمندی رقابتی …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………۷۱
۴-۱۶محدودیت های موجود بر سر راه هوش رقابتی …………………………………………………………………………………………………………………………….۷۲
۴-۱۷نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………۷۳
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره هوش رقابتی؛ بررسی راهبردهای تحلیل بازار، مدیریت اطلاعات و تصمیم‌گیری سازمانی
فهرست منابع و مآخذ ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۷۴

فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره هوش رقابتی؛ بررسی راهبردهای تحلیل بازار، مدیریت اطلاعات و تصمیم‌گیری سازمانی
فهرست شکل ها
شکل ۲-۱ …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۳۵
شکل ۲-۲ …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۳۶
شکل ۲-۳ …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۳۷
شکل ۳-۱ …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۵۰
شکل ۳-۲ …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۵۱

فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره هوش رقابتی؛ بررسی راهبردهای تحلیل بازار، مدیریت اطلاعات و تصمیم‌گیری سازمانی
فهرست جداول
جدول ۳-۱ ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۴۸

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.