فایل ورد کامل پروپوزال پژوهشی فرهنگ و هنر اقوام صابئین در خوزستان؛ بررسی علمی سنتها، آیینها و مطالعات مردمشناسی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پروپوزال پژوهشی فرهنگ و هنر اقوام صابئین در خوزستان؛ بررسی علمی سنتها، آیینها و مطالعات مردمشناسی دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پروپوزال پژوهشی فرهنگ و هنر اقوام صابئین در خوزستان؛ بررسی علمی سنتها، آیینها و مطالعات مردمشناسی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پروپوزال پژوهشی فرهنگ و هنر اقوام صابئین در خوزستان؛ بررسی علمی سنتها، آیینها و مطالعات مردمشناسی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پروپوزال پژوهشی فرهنگ و هنر اقوام صابئین در خوزستان؛ بررسی علمی سنتها، آیینها و مطالعات مردمشناسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل پروپوزال پژوهشی فرهنگ و هنر اقوام صابئین در خوزستان؛ بررسی علمی سنتها، آیینها و مطالعات مردمشناسی :
فایل ورد کامل پروپوزال پژوهشی فرهنگ و هنر اقوام صابئین در خوزستان؛ بررسی علمی سنتها، آیینها و مطالعات مردمشناسی
شامل زیر میباشد
بیان مسأله (تشریح ابعاد، حدود مسأله ، معرفی دقیق مسأله، بیان جنبه های مجهول و مبهم و متغیر های مربوط به پرسش های تحقیق ، منظور تحقیق ) :
اهمیت و ضرورت:
سوابق مربوط ( بیان مختصر سابقه تحقیقات انجام شده درباره موضوع و نتایج به دست آمده در داخل و خارج از کشور نظرهای علمی موجود درباره موضوع تحقیق ) :
پژوهش های داخلی:
پژوهش های خارجی:
فرضیه ها ( هر فرضیه به صورت یک جمله خبری نوشته شده است .) :
تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها :
اهداف تحقیق ( شامل اهداف علمی۱ ، کاربردی ۲ و ضرورت های ۳ خاص انجا تحقیق ):
هدف کاربردی بیان نام بهره وران ( اعم از مؤسسات آموزشی و اجرایی و غیره ):
جنبه نوآوری و جدید بودن تحقیق :
نوع روش تحقیق:
انواع متغیرها (وابسته – مستقل و…):
جامعه، نمونه و روش نمونه گیری:
ابزار پژوهش (شرح کامل پرسشنامه ها و پکیج ها) :
« صـابئی » از ریشـه « صَبَأَ » به معنای « طلع »، « خرج » و « برز » میباشد. جوهری در الصحاح نوشته است : « صبات. .. هنگامی که برای آنان ظـاهر شـد. صبا ناب البعیر : دندان نیش شتر ظاهر شد و صبات ثنیه غلام : دنـدان پسـرآشکار شد »( جوهری، بیتا، ج۲، ص۶۷ ). ابنمنظور نیز مینویسد : « صـَبَأَ عـلیهم یَصـْبَأُ صَبْأً و صُبُوءاً و أَصْبأَ کلاهما : طَلَعَ علیهم »( ابـنمنظور، ۱۴۰۴ق، ج۱، ص۱۰۸)
از صابئین در قرآن کریم چند بار به صراحت نام برده شده است و بر موحد بودن صابئین تاکید شده است( بقره : ۶۲ ؛ مائده : ۶۹ ؛ حج : ۱۷ ؛ انعام : ۸۵ ؛ ).
درباره مفهوم و ماهیت اقوام صابئین سخن بسیار گفته شده است و محققان از گذشته تا به امروز در این باره نظرات بسیار و گاه متفاوتی داده اند ؛ برخی آنان را از پیروان حضرت نوح دانسته اند( ابن منظور، ۱۴۰۴ق، ج۱، ص۱۰۸ ؛ راغب اصفهانی، ۱۴۱۲ق، ص۴۷۵) ؛ و بعضی آنان را منحرفان از طریقت حق شمرده اند( شهرستانی، ۱۴۱۴ق، ج۲، ص۳۰۷) ؛ و به نظر برخی دیگر آن ها ماندائیها یا صبه، فرقه یهودی و مسیحی بینالنهرین یعنی مسیحیان پیرو یحیی معمد هستند( دهـخدا، 1377، ذیل مـاده صابئین) ؛ و برخی مورخان پا را فرا تر گذاشته و گفته اند که آنان نه یهودیاند، نه مسیحی و نه دینی دارند( طـبری، ۱۴۱۲ق، ج۱، ص ۲۵۳ ). اما بسیاری از محققان و پژوهشگران با استناد به نص صریح قرآن کریم و منابع گوناگون شفاهی و مکتوب تاریخی صابئین را اهل کتاب و یکتاپرست معرفی نموده اند( ابنالعبری، ۱۹۹۲م، ص۱ ؛ یعقوبی، بیتا، ج۱، ص ۱۴۷ ؛ طوسی، بیتا، ج۱، ص۲۸۳ ؛ ابوالفتوح رازی، ۱۴۰۸ق، ج۱، ص ۳۱۵ ؛ سیوطی، ۱۴۰۴ق، ج۱، ص ۷۵ ؛ طباطبایی، ۱۴۱۷ق، ج۱۴، ص ۳۵۸ ).
به هر روی تعیین دقیق ماهیت دینی و اعتقادی صابئین کار ساده ای نیست و مطابق با آنچه محققان کهنه کار در این باره گفته اند پژوهش تک بعدی در آثار و احوال این قوم ممکن است ناقص باشد و به نتیجه مشخصی ختم نشود چراکه این قوم گروهی دینی زنده و رازدارند و بـه آسانی از بـاورهایشان پرده برنمیدارند و به سادگی درباره آیینهایشان سخن نمیگویند( حزبایی زاده، ۱۳۹۰ ش، ۳۲) ؛ و در این تحقیق بنا براین نیست که وارد مبحث حقیقت دینی و مذهبی قوم صابئین شویم و آنچه اهمیت دارد این است که این قوم با ویژگی های مختلف دینی و فرهنگی با سابقه کهن تاریخی وجود دارند و از جنبه های مختلف قابل بررسی هستند.
به هر صورت صابئین مندایی قومی هستند اصالتا سامی که حدود دو هزار سال پیش، از اورشلیم به بین النهرین کوچیدند و امروزه عمدتا در عراق و بخش کوچکتری هم در ایـران ساکن هستند. منداییان در کنارههای رودخانههای دجله، فرات و کارون زندگی میکنند. جمعیت آنها را ۷۰ هزار نفر در عراق و ۲۵ هزار نفر در ایران برآورد میکنند( فروزنده، ۱۳۷۹ ش، ۸ ). قریب ۷۵۰۰۰ نفر تا سال ۲۰۰۲ در عراق زندگی میکردند که پس از جنگ میان آمریکا و عراق بیشتر آنها به اردن و سوریه و نیز کشورهای غربی کوچ کردند.
زبان قومی – دینی صابئین مندایی، گویشی از زبان آرامی است. آنها کتابهای دینی متعددی دارند که مهمترینشان عبارتند از : « گنزاریا » یا گنج بزرگ که وحی الهی به حضرت آدم تلقی میشود، و کتاب « ادراشادیهیا »( تعالیم یحیی) که حاوی مواعظ حضرت یحیی است( رصافیان، ۱۳۸۵ ش، ۵۷ ).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 