فایل ورد کامل گزارش کارآموزی در هنرستان فنی و حرفهای هفده شهریور؛ تحلیل فعالیتهای آموزشی، کارگاهی و مطالعات مهارتآموزی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل گزارش کارآموزی در هنرستان فنی و حرفهای هفده شهریور؛ تحلیل فعالیتهای آموزشی، کارگاهی و مطالعات مهارتآموزی دارای ۳۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل گزارش کارآموزی در هنرستان فنی و حرفهای هفده شهریور؛ تحلیل فعالیتهای آموزشی، کارگاهی و مطالعات مهارتآموزی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل گزارش کارآموزی در هنرستان فنی و حرفهای هفده شهریور؛ تحلیل فعالیتهای آموزشی، کارگاهی و مطالعات مهارتآموزی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل گزارش کارآموزی در هنرستان فنی و حرفهای هفده شهریور؛ تحلیل فعالیتهای آموزشی، کارگاهی و مطالعات مهارتآموزی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل گزارش کارآموزی در هنرستان فنی و حرفهای هفده شهریور؛ تحلیل فعالیتهای آموزشی، کارگاهی و مطالعات مهارتآموزی :
فایل ورد کامل گزارش کارآموزی در هنرستان فنی و حرفهای هفده شهریور؛ تحلیل فعالیتهای آموزشی، کارگاهی و مطالعات مهارتآموزی در ۳۴ صفحه ورد قابل ویرایش
فایل ورد کامل گزارش کارآموزی در هنرستان فنی و حرفهای هفده شهریور؛ تحلیل فعالیتهای آموزشی، کارگاهی و مطالعات مهارتآموزی
فهرست
عنوان
مقدمه و تشکر ……………………………………………………………… ۳
فایل ورد کامل گزارش کارآموزی در هنرستان فنی و حرفهای هفده شهریور؛ تحلیل فعالیتهای آموزشی، کارگاهی و مطالعات مهارتآموزی
فهرست ………………………………………………………………………. ۴
فصل اول :آشنایی کلی با مکان کارآموزی ………………………. ۵
۱ ) تاریخچه سازمان ……………………………………………………. ۶
۲ ) نمودار سازمانی و تشکیلات ……………………………………. ۹
۳ ) نوع محصولات تولیدی یا خدمات …………………………… ۱۰
۴ ) شرح مختصری ازفرایند تولید یا خدماتی ………………….. ۱۹
فصل دوم : ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموز……. ۳۱
۱ ) موقعیت رشته کارآموز در واحد صنعتی با بررسی جزئیات سازمانی رشته کارآموز در واحد صنعتی ………………………… ۳۲
۲ ) بررسی شرح وظایف در واحد صنعتی ……………………… ۳۳
فصل سوم : آزمون آموخته ها – نتایج و پیشنهادات ……………. ۴۲
گزارش کار ………………………………………………………………… ۴۳
۱- تاریخچه سازمان
تعریف مدیریت: مدیریت فرآیند بکارگیری موثر کارآمد منابع انسانی و مادی در برنامه ریزی سازماندهی بسیج منابع و امکانات و هدایت و کنترل است که برای دستیابی به اهداف سازمانی که بر اساس نظام آموزشی مورد قبول جامعه صورت می گیرد.
سازمان آموزش و پرورش استان
معاونت آموزش و پرورش نظری و مهارتی
کارشناسی فنی و حرفه ای
شناسنامه هنرستان ۱۷ شهریور
شناسنامه هنرستان های فنی و حرفه ای و کشاورزی استان گلستان
مشخصات واحد آموزشی شهرستان بندرترکمن کد: ۲۶۶۰۸۶۰۵
نام هنرستان: هفده شهریور کد: ۲۶۶۰۸۶۰۵ سال تأسیس ۱۳۶۲ تلفن: ۲۹۶۰
آدرس کامل: بندرترکمن- خ سیزده آبان فنی: حرفه ای * کشاورزی
تاریخ احداث بنا: ۱۳۶۰ دولتی * غیر انتفاعی
آیا بنا مخصوص هنرستان ساخته شده است؟ بلی * خیر
۴- شرح مختصری از فرایند تولید یا خدماتی
بسمه تعالی
“دستورالعمل نحوه تنظیم و چاپ کارنامه نظام جدید آموزش متوسطه”
۱- ابعاد کارنامه تحصیلی ۳۵* ۱۰۳ سانتیمتر باشد.
۲- جهت رسم کادر وسط کارنامه رعایت فاصله های ذیل ضروری است:
الف- فاصله دو طرف عرض کارنامه از هر طرف ۱ سانتی متر
ب- از بالای ۵/۱ سانتی متر
ج- از پایین ۵ سانتی متر
۳- کادر وسط کارنامه از قسمت طول بصورت زیر می باید تقسیم شود:
الف- ردیف (نام درس) ۵ سانتی متر
ب- عناوین دروس ۷ سانتی متر (هر عنوان ۱ سانتی متر)
ج- جمع تعداد واحدهای انتخاب شده ۵/۱ سانتی متر
د- مجموع حاصل ضرب تعداد واحد در نمره درس ۵/۱ سانتی متر
ه- معدل نیمسال ۲ سانتی متر
و- ملاحظات ۴ سانتی متر
ز- مشروطی ۱ سانتی متر( که در صورت مشروط شدن
دانش آموز می باید با علامت * مشخص گردد.)
ح- نام و نام خانوادگی مسئول ثبت نمرات ۳ سانتی متر
ط- نام و نام خانوادگی مدیر دبیرستان ۲ سانتی متر
ی- محل مهر و امضاء ۴ سانتی متر
ک- نام دبیرستان ۱ سانتی متر
ل- ناحیه، منطقه، شهرستان ۱ سانتی متر
م- اداره کل آموزش و پرورش استان ۱ سانتی متر
ن- شماره ردیف دفتر آمار ۱ سانتی متر
ق- سه محل تاخوردگی هر کدام ۱ سانتی متر جمعاًَ ۳ سانتی متر
۴- کادر وسط کارنامه از قسمت عرض بصورت زیر باید تقسیم شود:
الف- نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، و… ۲ سانتی متر
ب- محل درج شماره صفحه دفتر امتحانات به ۳ قسمت تقسیم شده که در صورت تغییر محل تحصیل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
ج- فاصله ۵/۰ سانتی متر
د- ردیف ۵/۰ سانتی متر
ه- شماره درس ۵/۱ سانتی متر
و- نام درس ۵/۳ سانتی متر
ز- تعداد واحد ۱ سانتی متر
ح- سال تحصیلی ۵/۱ سانتی متر (که ۷۵/۰ سانتیمتر به نمره درس و ۷۵/۰ سانتی متر به حاصلضرب تعداد واحد اختصاص می یابد. ضمناً ۱۳ ردیف سال تحصیلی در کارنامه منظور می گردد که جمعاً ۵/۱۹ سانتیمتر می شود.)
ط- در قسمت پایین کارنامه (زیر کادر) که ۵ سانتی متر می باشد اختصاص به صحت مشخصات سجلی و ریزنمرات و… دارد و می باید بگونه ای نوشته شود که محلی مناسب برای تایید کارنامه توسط منطقه، استان و دفتر آموزش متوسطه در نظر گرفته شود.
۵- ستون مربوط به ثبت نمره انضباط در دوره تابستانی با هاشور مشخص شود.
۶- روی جلد کارنامه می باید همانند نمونه فرم پیوست به ترتیب زیر باشد:
الف- در قسمت بالای وسط صفحه آرم جمهوری اسلامی ایران.
ب- در ذیل آرم عبارت “جمهوری اسلامی ایران”.
ج- عبارت “وزارت آموزش و پرورش” در ذیل جمهوری اسلامی ایران نوشته شود.
د- کارنامه تحصیلی دوره سه ساله نظام جدید آموزش متوسطه در ذیل عبارت بند (ج) نوشته شود.
۱۱- کارنامه تحصیلی دانش آموزان ورودی سال تحصیلی ۸۵- ۸۴ نظام جدید می باید برابر فرم پیوست باشد.
ضمناً کارنامه هائیکه بر اساس فرم قبلی تنظیم و تکمیل گردیده معتبر می باشد.
توضیح اینکه برای داوطلبان آزاد نظام آموزش متوسطه نیز از فرم ضمیمه استفاده می شود.
برگ انتخاب واحد و کارنامه موقت دانش آموزی
۱- برگ انتخاب واحد در ۳ نسخه تکمیل می شود. نسخه سوم آن نزد دانش آموز خواهد بود و نسخه دیگر در دبیرستان نگهداری می شود. نسخه دوم پس از درج نمرات هر نیمسال جهت اطلاع دانش آموز و اولیاء وی تحویل آنان خواهد شد.
۲- برگ انتخاب واحد و کارنامه موقت دانش آموزی شامل ۳ موضوع می باشد که عبارتند از:
الف- برنامه آموزش هفتگی
ب- برگ انتخاب واحد
ج- کارنامه موقت نیمسال
۳- دانش آموز پس از درج کلیه اطلاعات مربوط به برگ انتخاب واحد، برنامه آموزش هفتگی را نیز تکمیل خواهد کرد.
۴- لازم است قبلاً دانش آموزان نسبت به نحوه تکمیل برگ انتخاب واحد کاملاً توجیه شوند. برنامه ارائه دروس هر نیمسال و تاریخ و برنامه امتحانات پایان نیمسال بهمراه شماره اتاق درس و نام دبیران به نحو مقتضی به اطلاع دانش آموز برسد.
۵- لازم است قبلاً همه اتاقهای مدرسه شماره گذاری شوند. اتاق ۱۰۱ ، ۱۰۲، ۱۰۳ و… برای طبقه اول و ۲۰۱، ۲۰۲،…. برای اتاقهای طبقه دوم و…
۶- پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز، دانش آموز محل مربوط را امضاء می کند پس از آن چنانچه برگ انتخاب واحد و برنامه آموزش هفتگی دانش آموز صحیح و کامل نوشته شده باشد مدیر دروس آن را تأیید می کند.
۷- دبیرستان نمرات ماخوذه دانش آموزان را برابر مقررات در محل مربوط درج کرده و به اطلاع دانش آموز و اولیاء آنان می رساند نمرات ثبت شده باید با امضاء مسئول ثبت نمرات تایید شود.
۸- برگهای انتخاب واحد دانش آموزان به ترتیب شماره دانش آموزی و به تفکیک سال ورود مرتب شده و در محل مناسبی در دبیرستان نگهداری می شود.
۹- در هنگام انتخاب واحد نیمسال بعدی، نسخه سوم برگ انتخاب واحد که نزد دانش آموز می باشد تحویل دبیرستان خواهد شد.
۱۰- مدیر دروس با توجه به برگهای انتخاب واحد ترمهای تحصیلی قبلی دانش آموز و نمرات ماخوذه در هر درس برگ انتخاب واحد هر نیمسال را بررسی نموده و پس از اطمینان از صحت آن، با امضاء آنرا تأیید می کند.
۱۱- دانش آموزان نمرات مأخوذه خود را در هر درس از روی لیست ریزنمرات که از طریق تابلو اعلانات اعلام می شود در نسخه سوم برگ انتخاب واحد درج کرده و در هنگام انتخاب واحد آنرا تحویل مدیر دروس می دهند.
۱۲- چنانچه دانش آموزی حدنصاب نمره قبولی در دروس انتخابی را کسب نکرده باشد با علامت * در محل مربوط مشخص می شود.
مهمترین فعالیتهای مدیر هنرستان در شش ماهه دوم
اهم فعالیت های اجرایی در فصل پائیز.
۱- پیگیری و رفع مشکلات مربوط به پرونده تحصیلی
۲- ارزیابی وضعیت آموزشگاه در خصوص نیروی متخصص و برنامه هفتگی
۳- اجرای آزمون تشخیص و ارائه اطلاعات لازم به هنرجویان و هنرآموزان
۲- بررسی شرح وظایف در واحد صنعتی
عنوان پست: مدیر مدرسه
– رعایت دقیق موازین اسلامی و شرعی در انجام وظایف مربوط
– ایجاد هماهنگی لازم در برنامه ها و رفتار دبیران، کارکنان، دانش آموزان مدرسه براساس موازین شرعی و اسلامی
– نظارت مستقیم بر فعالیتهای فوق برنامه دانش آموزان و رفع موانع و مشکلات آنان
– نظارت دقیق بر نحو رفتار و پوشش دانش آموزان در داخل و خارج از مدرسه بر اساس موازین شرع مقدس و آئین نامه های انضباطی
– مراقبت در حفظ ساختمان و کلی لوازم موجود در مدرسه و جلوگیری از مصرف بیهود بیت المال و احساس مسئوولیت شرعی در این زمینه.
– اجرای آیین نامه ها و مقررات اداری و آموزشی مدرسه در موعد مقرر (براساس بخشنامه های صادره)
– ابلاغ جدول ساعات کار هفتگی به دبیران و دانش آموزان قبل از آغاز سال تحصیلی و ارسال یک نسخه از آن به ادار متبوع.
– تشکیل شوراها (حداقل ماهانه)، ستاد تربیتی، انجمن اولیاء و مربیان، انجمن ورزشی مدرسه و…
– تنظیم و ارسال گزارش از اهم فعالیتهای انجام شده در مدرسه در پایان هر ماه به ادار مربوط.
– ابلاغ آئین نامه های امتحانی، آموزشی، تربیتی، انضباطی و سایر دستورالعملهای مورد نیاز به دبیران و دانش اموزان در ابتدای سال تحصیلی.
– رسیدگی به حسن اجرای حضور و غیاب کارکنان مدرسه.
– نظارت مستقیم بر امر بهداشت محیط مدرسه و نیز بهداشت فردی دانش آموزان
– پاسخگویی به مکاتبات اداری در حداقل زمان ممکن.
– شناسائی دانش آموزان مبتکر و خلاق جهت تشویق و ترغیب و رشد آنان با در اختیار گذاشتن امکانات مورد لزوم.
– تمهید مقدمات بازدیدهای علمی، فرهنگی با توجه به اماکن صنعتی و علمی و تاریخی و مذهبی موجود در منطقه حداقل سالی سه بار.
– برنامه ریزی و تشکیل کلاسهای فوق العاده با توجه به امکانات مدارس.
عنوان پست: معاون مدرسه
– همکاری با مدیر مدرسه در انجام وظایف مربوط.
– همکاری با دیگر معاونان مدرسه و در انجام وظایف مربوط.
– ایجاد هماهنگی و تقسیم کار براساس شرح وظایف با دیگر معاونان مدرسه با توجه به نظرات مدیر مدرسه.
– نظارت دقیق بر رعایت کلی موازین اسلامی و شرعی در رفتار و طرز عمل دانش آموزان مدرسه و اجرای دقیق مقررات انضباطی و دیگر دستورالعملهای مربوطه در محیط مدرسه.
– تهی مقدمات و ایجاد امکانات لازم در زمین برگزاری مراسم مذهبی و نماز جماعت و اقدام به رفع نارسائیها و کمبودهای احتمالی در این زمینه.
– نظارت مستقیم بر نحو رفتار و حرکات و طرز پوشش دانش آموزان براساس ارزشهای شرع مقدس بخصوص رعایت حجاب اسلامی در داخل و خارج از مدرسه.
– نظارت بر حضور و غیاب دانش آموزان و اتخاذ تصمیمات لازم و ارائه آن به صورت گزارش به مدرسه.
– نظارت دقیق بر ورود و خروج دانش آموزان و اتخاذ تصمیمات لازم.
– نظارت بر حفظ نظم.
– تنظیم جدول درسی هفتگی مدرسه قبل از شروع سال تحصیلی و ارائه آن به دبیران.
– نظارت بر فعالیتهای گروهی دانش آموزان در زمینه های مربوط به گردشهای علمی.
– نظارت بر کار مستخدمین، سرایدار، نگهبان، باغبان و دیگر عوامل خدماتی.
عنوان پست: دبیر
– گروه بندی دانش آموزان به منظور پیشرفت تحصیلی آنان تا دانش آموزانی که به عللی پیشرفت تحصیلی مناسب نداشته اند بتوانند از دانش آموزان دارای پیشرفت تحصیلی بهره مند بشوند.
– آماده کردن وسایل لازم برای تدریس و تشریح در کلاس درس متناسب با موضوعات درسی.
– انجام ارزشیابی مستمر و امتحانات به منظور سنجش معلومات و یادگیری دانش آموزان بر طبق مقررات و دستورالعملهای مربوط.
– تصحیح اوراق امتحانی در هر ترم تحصیلی و تسلیم ریز نمرات به دفتر دبیرستان ظرف مدت مقرر و برابر دستورالعمل مربوط.
– برقراری و حفظ نظم در کلاس.
– مطالعه مداوم در زمینه آخرین روشهای تدریس و کتب تربیتی و علمی به منظور بالا بردن سطح آگاهیها و مهارتهای شغلی.
– مشخص نمودن تمرینات و برنامه هائی که لازم است دانش آموزان جهت تفهیم بهتر دروس در منزل انجام دهند و رسیدگی به کارهای انجام شده.
– حضور به موقع در کلاس و تهیه طرح درس و اجرای برنامه های درسی و تدریس کلیه مواد برنامه بر اساس تقویم اجرائی
– بررسی ریز مواد و کتب درسی و ارائه پیشنهادهای مناسب در جهت رفع نقایص احتمالی.
– توجه به وضع تحصیلی، اخلاقی و تربیتی دانش آموزان و ایجاد زمینه رشد آنان و در صورت لزوم گزارش به مدیر دبیرستان.
– شرکت در کلاسهای کارآموزی و بازآموزی که از طرف مسئولین آموزش ضمن خدمت و اداره آموزش و پرورش محل ابلاغ می گردد.
– رسیدگی به حضور و غیاب دانش آموزان و ثبت غیبت آنان در دفتر مخصوص و ارائه گزارش لازم به معاون دبیرستان.
– ورود به کلاس در آغاز کار کلاس و خروج از کلاس بعد از کلیه دانش آموزان.
– شرکت در جلسات و شوراهای دبیران و همکاری با سایر مسئولین ذیربط در زمینه های مختلف آموزش و پرورش.
– همکاری با انجمن اولیاء و مربیان دبیرستان.
عنوان پست: هنرآموز
– همکاری با معاون فنی و مهارتی و معاون آموزشی در رابطه با انجام وظایف شغلی.
– اشتغال به تدریس هفتگی طبق برنامه براساس ضوابط مصوب وزارت آموزش و پرورش
– رعایت انضباط و مقررات اداری
– تهیه برنامه زمان بندی برای دروس آموزش عملی و تحویل آن به دفتر جهت تکثیر و ارائه به هنرجویان.
– رسیدگی به حضور و غیاب هنرجویان و ثبت تأخیر یا غیبت در دفتر مربوط
– برقراری حفظ نظم در کلاس درس و محیطهای آموزش عملی (گارگاهها، آزمایشگاهها، مزارع، باغات، تأسیسات، دامپروری، اردوها، گردشهای علمی و مؤسسات مورد بازدید)
– رسیدگی به تمرینات دروس فنی هنرجویان و کوشش در رفع مشکل آنان.
– رسیدگی به کار عملی هنرجویان (مهارتهای مختلف بر حسب رشته تحصیلی) در حین کار و کوشش در رفع مشکلات آنان.
– تدریس آموزش عملی متناسب با آموزش اصول نظری مواد دروس فنی.
– یادداشت نمره پرسش هنرجویان در دفتر کلاس و نمره ارزشیابی کار عملی در فرم مخصوص کارهای عملی بطور مستمر.
– کوشش مداوم در جهت تقویت هنرجویان در امور آموزشی.
– تصحیح اوراق امتحان و تسلیم ریز نمرات به مسئول مربوطه ظرف مهلت مقرر.
– سنجش معلومات و یادگیری هنرجویان بطور مستمر.
– پاسخگویی به سوالات اولیای هنرجویان.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 