فایل ورد کامل طرح آماری اثبات فرضیه علاقهمندی دختران به تحصیل بیشتر از پسران؛ تحلیل دادهها و مطالعات آموزشی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل طرح آماری اثبات فرضیه علاقهمندی دختران به تحصیل بیشتر از پسران؛ تحلیل دادهها و مطالعات آموزشی دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل طرح آماری اثبات فرضیه علاقهمندی دختران به تحصیل بیشتر از پسران؛ تحلیل دادهها و مطالعات آموزشی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل طرح آماری اثبات فرضیه علاقهمندی دختران به تحصیل بیشتر از پسران؛ تحلیل دادهها و مطالعات آموزشی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل طرح آماری اثبات فرضیه علاقهمندی دختران به تحصیل بیشتر از پسران؛ تحلیل دادهها و مطالعات آموزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل طرح آماری اثبات فرضیه علاقهمندی دختران به تحصیل بیشتر از پسران؛ تحلیل دادهها و مطالعات آموزشی :
پروژه آماری اثبات فرضیه علاقه دختران به تحصیل بیشتر از پسران میباشد در ۲۱ صفحه ورد قابل ویرایش
مقدمه:
تعلیم و تربیت آدمی کاری پرارج و در عین حال وقت گیر است و نتایج قطعی و نهایی آن نسبتاً دیر آشکار میشود و آدمیت انسان به چگونگی تربیتش بستگی دارد. موفقیت و به هدف رسیدن برای هر انسانی بهترین و مهمترین مسئله ای است که در زندگی وی حادث می شود و پیشرفت او نیز بستگی به تلاش و کوشش وی دارد. اگر در شرایط مناسب پرورش یابد به خیل نیکان میپیوندد و اگر تربیت وی مورد غفلت واقع شود چه بسا که از حد حیوان نیز فروتر رود.
مفهوم کلی آموزش و پرورش فراهم نمودن زمینهها و عوامل مناسب و مساعد برای به فعالیت رساندن و شکوفا نمودن همه استعدادهای بالقوه انسان و حرکت تکاملی او بسوی هدف مطلوب بوسیله برنامه سنجیده و حساب شده است. و در این زمینه جنسیت افراد (دختر یا پسر بودن) هیچ تفاوتی ندارد. چرا که در پهنه خلقت خداوند زن و مرد را یکسان آفریده و هیچکس بر هیچکس برتر نیست مگر به تقوی از نظر استعداد نیز دختران و پسران در یک سطح خلق شدهاند و تفاوت میان آنها از نظر پیشرفتهای گوناگون علمی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … بر اساس تلاش و کوششهای هر دسته میباشد.
بر این اساس دانستن آماری از تواناییها و استعدادهای دختران و پسران و اینکه در هر جامعهای گرایش دختران به چه دروس و یا علومی بیشتر و توانایی و استعداد آنها در چه زمینهای بیشتر است و یا پسران بیشتر علاقهمند به چه کارها و تخصصهایی هستند میتواند کمک بسیار زیادی برای توسعه و رشد جامعه دارد و مدرسه و نظام آموزش و پرورش برای نیل به مقصد بزرگ یکی از وسایل به شمار میرود.
بیان مسئله و ضرورت تحقیق:
ما در کشوری به سر میبریم که برای نیل به استقلال و پیشرفت همه جانبه در زمینههای فردی و اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی به شخصیتهای رشد یافته و دلهای بیدار و مغزهای اندیشمند و دستهای ماهر و توانا نیازمند است. و این جز از طریق دانستن آمارهای دقیق و در دست داشتن میزان علاقه دختران و پسران جوان به دروس و مطالعه و تحصیل میباشد. از این جهت بر آن شدیم که موضوع تحقیق خود را میزان علاقه دختران و پسران جوان به تحصیل انتخاب کرده و پروژه را با بیان فرض علاقه دختران به تحصیل بیشتر از پسران میباشد مورد بررسی قرار دهیم.
روشهای اجرا: جمعآوری دادهها
به دلیل مشکلات فراوان پرسشنامه و مصاحبه معمولیترین ابزاری هستند که در امر آمار و تحقیق میتوان از آنها استفاده کرد. برای تهیه باید فایل ورد کامل طرح آماری اثبات فرضیه علاقهمندی دختران به تحصیل بیشتر از پسران؛ تحلیل دادهها و مطالعات آموزشی
فهرست کلیه هدفهای پژوهشی که پرسشنامه به خاطر آنها اجرا میشود مهیا کرد و سپس برای هر هدف سئوالاتی تهیه و پرسشنامه تنظیم شود. که در این تحقیق حاضر برای اثبات فرضیه علاقه دختران به تحصیل بیشتر از پسران میباشد پرسشنامهای با ۱۰ سئوال طرح شده است. این پرسشنامه بین ۲۵ دختر در سطح دبیرستان و ۲۵ پسر نیز در همین سطح توزیع شدهاست. پرسشنامه پسران در یکی از دبیرستانهای نمونهها بصورت تصادفی انتخاب و توزیع شد. پرسشنامه دختران نیز به همین طریق توزیع و سپس جمعآوری گردید.
تجزیه و تحلیل دادهها:
در این قسمت از دو بخش محاسبات و نمودارها. ابتدا جدول فراوانی برای هر یک از سئوالات پرسشنامه نمودار میلهای برای هر یک از سئوالات، نمودار چندبر فراوانی برای هر سئوال، تجزیه و تحلیل و نتیجهگیری برای هر سئوال انجام شده است. (در نمودارها دختران مشکی و پسران آبی) رنگ نمودار.
ارزیابی مشکلات:
در انجام این تحقیق آماری متأسفانه با مشکلاتی رو به رو بودیم از جمله برای توزیع پرسشنامهها در مدارس به ما اجازه انجام چنین کاری داده نمیشد لذا مجبور شدیم از خود دانشآموزان و بطور مخفی کمک گرفته، در نتیجه موفق به توضیح و تشریح مسئله برای دانشآموزان نبودیم. دوم اینکه متأسفانه به دلیل اینکه امر تحقیق در هر موردی در کشور ما هنوز تازه میباشد خیلی از دانشآموزان موضوع را جدی نگرفته و پاسخهای دقیق نمیدهند. در ضمن به دلایل محدودیتهای مالی و … از تعداد کمی پرسشنامه (۵۰عدد) استفاده شده که نمونه کوچکی میباشد و برای جواب دقیق گرفتن نمیتواند کافی باشد.
-توصیف نمودارهای به دست آمده از سئوال یک:
الف) با توجه به نمودارها پسران علاقه بیشتری نسبت به کسب درآمد از طریق تحصیلات نسبت به دختران دارند.
ب) با توجه به نمودارها در حد بیشتری از پسران نسبت به دختران انگیزه تحصیل را علاقه میدانند.
ج) با توجه به نمودارها انگیزه دختران از تحصیل به میزان چشمگیری کسب موقعیت اجتماعی است و درصد کمتری از پسران به این امر توجه دارند.
نتیجه گیری: بطور کلی با مقایسه سه نمودار فوق درصد بیشتری از پسران انگیزه تحصیل را کسب درآمد و دختران کسب موقعیت اجتماعی میدانند.
ـ توصیف نمودارهای بدست آمده از سئوال دو:
الف) با توجه به نمودارها دختران بیشتر از پسرها تحصیل را ارزش محسوب میکنند.
ب) در نمودارهای این قسمت هم ارزش محسوب نشدن تحصیل بیشتر متعلق به پسران است.
ـ توصیف نمودارهای به دست آمده از سئوال نه:
الف) با توجه به نمودارها تعداد بیشتری از دختران به نسبت پسران حاضر هستند تنها یک سال برای قبولی در دانشگاه در کنکور شرکت کنند.
ب)با توجه به نمودارها به میزان اندکی پسران بیشتر از دختران حاضر هستند دو سال در کنکور دانشگاه شرکت کنند.
ج) با توجه به نمودارها هر دو گروه دختران و پسران به میزان مساوی حاضر هستند برای رفتن به دانشگاه سه سال در کنکور شرکت کنند.
ـ توصیف نموداریها به دست آمده از سئوال ده:
الف) با توجه به نمودارها در شبانهروز میزان دخترانی که ۲ ساعت به مطالعه کتابهای درسی میپردازند بیشتر از پسران است.
ب) با توجه به نمودارها در شبانهروز میزان دخترانی که ۳ ساعت به مطالعه کتابهای درسی میپردازند بیشتر از پسران است.
ج) با توجه به نمودارها در شبانه روز میزان پسرانی که ۴ ساعت به مطالعه درسی میپردازند بیشتر از دختران است.
د) با توجه به نمودارها در شبانه روز میزان پسرانی که ۴ ساعت به مطالعه درسی میپردازند بیشتر از دختران است.
نتیجهگیری:
اکثریت دختران شرکتکننده در حدود ۲ تا ۳ ساعت به مطالعه کتب درسی میپردازند و اکثریت پسران در حدود ۴ ساعت یا بیشتر در شبانهروز به این امر اختصاص میدهند
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 