فایل ورد کامل طرح مالی شرکت تولید آب معدنی و خدمات‌رسانی؛ تحلیل هزینه‌های تولید، مدیریت توزیع و مطالعات اقتصادی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل طرح مالی شرکت تولید آب معدنی و خدمات‌رسانی؛ تحلیل هزینه‌های تولید، مدیریت توزیع و مطالعات اقتصادی دارای ۵۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل طرح مالی شرکت تولید آب معدنی و خدمات‌رسانی؛ تحلیل هزینه‌های تولید، مدیریت توزیع و مطالعات اقتصادی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل طرح مالی شرکت تولید آب معدنی و خدمات‌رسانی؛ تحلیل هزینه‌های تولید، مدیریت توزیع و مطالعات اقتصادی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل طرح مالی شرکت تولید آب معدنی و خدمات‌رسانی؛ تحلیل هزینه‌های تولید، مدیریت توزیع و مطالعات اقتصادی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل طرح مالی شرکت تولید آب معدنی و خدمات‌رسانی؛ تحلیل هزینه‌های تولید، مدیریت توزیع و مطالعات اقتصادی :

پروژه مالی شرکت تولید آب معدنی و خدمات رسانی آن در ۴۹ صفحه ورد قابل ویرایش

خلاصه شرکت:

این شرکت در سال ۱۳۸۱ تاسیس گردیده است . شرکت فوق در پی آن است که تولید آب معدنی وخدمات رسانی آن را مدنظر قرار دهد.

اضداد و اعضای شرکت عبارتند از:

مدیریت

کارشناس

تکنسین

کارگر ماهر

کارگر ساده

کل کارکنان

۱

۴

۳

۱۰

۱۵

۴۵

زمین وساختمانهای شرکت به متر مربع عبارت است از:

زمین

سالن تولید

کل انبارها

کل زیربنا

۵۵۰۰

۱۰۰۰

۳۵۰

۱۵۸۵

ابتدای ورود شرکت اتاق نگهبانی می‌باشد وبعد از عبور از محوطه وفضای باز شرکت به ساختمانها وسوله های اداری و تشکیلاتی می رسیم که هر بخش فعالیت مربوط به خود را داراست مانند: دفتر امور اداری، امورکارگزینی، بازاریابی و…

مالکیت شرکت:

مالکیت این شرکت بر عهده ۲ نفر از سهامداران می‌باشد که هر یک به میزان مساوی سرمایه گذاری کرده اند و به نسبت مساوی از سود بهره مند می‌شوند.

خلاصه هزینه های سرمایه گذاری جهت راه اندازی شرکت:

ازآنجایی که اجرای طرح از نظر وجه سرمایه گذاری در خور توجه است حمایت مالی به صورت جدی از این صنعت نه تنها لازم است بلکه ضروری می‌باشد و کمکهای مالی میتواند به صورت ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت، کاهش نرخ مالیات، ارائه امکانات زیر بنایی طرح به صورت یارانه ای، طولانی کردن باز پرداخت تسهیلات بانکی، کمک درشناساندن محصول در بازارهای جهانی می‌باشد

اقلام اصلی

مبلغ به میلیون ریال

سرمایه گذاری ثابت

۰۰۰/۵۰۰/۷۱۴

سرمایه گذاری در گردش

۰۰۰/۱۰۰/۴۷

زمین

۰۰۰/۰۰۰/۲۳۰

ساختمان

۰۰۰/۸۰۰/۲۵۲

تجهیزات

۰۰۰/۸۰۰

هزینه های فنی وتاسیسات

۰۰۰/۸۰۰/۸۱

پیش بینی نشده

۰۰۰/۴۰۰/۸

جمع کل

۰۰۰/۴۰۰/۳۳۵/۱

نرخ بازده مالی (درصد) شرکت به شرح زیر است

بدون واحد

واحد ۳۰% سرمایه گذاری ثابت

واحد ۶۰% سرمایه گذاری ثابت

سود ۱۵%

سود ۲۵%

سود ۱۵%

سود ۲۵%

۰/۳۸

۲/۳۵

۱/۳۳

۴/۳۲

۳/۲۸

مکان شرکت وتسهیلات آن:

شرکت مذکور واقع در تهران کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص می‌باشد

تسهیلات شرکت عبارت است از دسترس به اتوبان وبزرگراه

از تسهیلات دیگر مجهز بودن شرکت به وسایل حمل ونقل سریع جهت حمل آب معدنی به سراسر نقاط تهران می‌باشد

خدمات شرکت:

شرکت فوق خدمات بسیاری را ارائه می‌کند که عبارت است از:

۱-اب معدنی گاز دار: آبی است که پس از تصفیه های لازم وبسته بندی مقدار گاز آن برابر با مقدار گازی باشدکه آب در مظهر چشمه دارد

۲-آب معدنی بدون گاز: آب معدنی است که پس از تصفیه و بسته بندی فاقد گاز کربنیک مازاد به مقدار لازم جهت نگاهداری املاح بی کربنات موجود و یا گازهای دیگر باشد

۳-آب معدنی گاز دار شده: آب معدنی است که پس از تصفیه های لازم ازمنبع دیگری گاز کربونیک به آن اضافه شود

مقایسه رقابتی:

شرکت های رقیب درصدآن هستندکه فعالیت های خود را در زمینه کیفیت وقیمت آ بمعدنی بهتر کنند. شرکتهایی که با شرکت آب معدنی دماوند رقابت می کنند عبارتند از :آب معدنی ایران، آب معدنی سپیدان و..

همه شرکتهای ذکر شده به دنبال رضایت مشتری می باشند

یکی از دلایل موفقیت شرکت آب معدنی دماوند به دلیل رعایت کردن استاندارهای ملی وکسب استانداردهای مختلف ISO می‌باشد

نوع، شماره و موضوع استانداردهای تدوین شده شرکت به قرار زیر است

ردیف

شماره استاندارد

موضوع استاندارد

۱

۲۵۹۱

ویژگیهای وحدمجاز آب معدنی طبیعی

۲

۲۴۴۱

آب معدنی طبیعی قابل شرب

۳

۲۶۰۶

آئین کار به منظور بهره برداری از آبهای معدنی طبیعی آشامیدنی

زمینه ها وامکانات فروش:

شرکت مذبور برای پیشرفت در زمینه فروش بسیاری از فعالیت ها را در زمینه چاپ بروشور وتبیلغات به انجام رسانده است مانند:تبلیغات در رادیو وتلویزیون وروزنامه و.. یکی از ایده های منحصر به فردی که در زمینه تبیلغات از طرف یکی از کارشناسان ارائه شده این بودکه تبلیغ آب معدنی به تصویر کشیده شود

مثلا: تلویزیون فردی را نشان می دهد که تشنه جرعه ای آب است و در همان لحظه آب معدنی نشان داده شود و با ذکر خصوصیات و ویژگی های آن تبلیغ به پایان رسد از دیگر تبلیغاتی که در زمینه آب معدنی انجام شده است نصب تابلو بزرگی می‌باشد که در یکی از بزرگراههای اطراف شرکت نصب شده است که چندی از فوایدآن معدنی ذکر شده است

نحوه اجرای فعالیت یا ارائه خدمات:

شرکت برای خدمات رسانی به مشتریان از افراد مجرب وکارشناس منابع طبیعی بهره گرفته است همانطور که قبلا هم ذکر شده شرکت فوق دارای ۴ نفر کارشناس می باشدکه این افراد تا حدود زیادی توانسته اند در زمینه خدمات واجرای فعالیت موثر وکارا باشند.

نحوه فعالیت کارشناسان بدین ترتیب است که هر کارشناس با توجه به مهارت وفکر وایده خویش نظرات خود راعنوان می‌کند و مدیریت شرکت پس از بررسی نظرات بهترین آن را اجرای فعالیت شرکت انتخاب می‌کند.

تکنولوژی:

یکی از مزیت های این شرکت استفاده از تکنولوژی های جدید می‌باشد چنانکه در حال حاضر دستگاه جدیدی را خریداری کرده است که جهت تصفیه آب کاربرد دارد تولید و بسته بندی آب معدنی در کلیه جهان از یک تکنولوژی واحد برخوردار است هر چند که میزان اتوماسیون ماشین آلات مورد استفاده ممکن است با هم متفاوت باشد.

شرکت آب معدنی کوهسار از تکنولوژی تک مرحله ای و یا مرحله ای استفاده می‌کند در روش تک مرحله ای عملا ماشین آلات با میزان تولید در ساعت کمتری نسبت به ماشین آ‌لات با میزان تولید در ساعت کمتری نسبت به ماشین آلات دو مرحله ای کار می نمایند.

از مهم ترین نقاط قوت ماشین آلات دو مرحله ای امکان ذخیره سازی پری فرم تولید شده می‌باشد که در زمان مورد نیاز به قسمت تولید بطری هدایت می‌گردد.

این دو روش تولید نسبت به روش های قبلی به فضای کمتری از نظر نگاهداری بطری نیاز دارد در صورتی که در روش تک مرحله ای میزان انرژی الکتریکی مورد نیاز جهت تولید با توجه به یک مرحله ای بودن آن کمتر می‌باشد
خدمات آینده

شرکت آب معدنی کوهسار قصد دارد در آینده محصولات دیگری را ارائه دهدکه عبارتند از: نوشابه گاز دار- ماء الشعیر –دوغ و…

اگر شرکت بتواند این چند محصول را در آینده خدمات دهد میتواند سهم بازار بیشتری را به خود نسبت دهد.

خلاصه تجزهی وتحلیل بازار:

بازار این نوع محصول بیشتر در فصول گرم رایج ومتداول است وسهم بازار بیشتری را کسب می‌کند
-۱ موارد مصرف و کاربرد

آب معدنی و آب شرب به عنوان یکی از نیازهای اساسی روزمره انسان واستمرار حیات می‌باشد میزان نیاز روزمره هر فرد ۲-۱ لیتر می‌باشد که بستگی به شرایط آب وهوایی سن .سال دارد. استفاده از آب آشامیدنی سالم و گوارا یکی از مهمترین فاکتورهای مصرف آب می‌باشد که از سالیان بسیار دور به آن توجه شده است منشا حدود ۸۰درصد از بیماری های انسان عدم دسترسی به آب سالم است هفتاد وپنج درصد از مردم جهان سوم از امکانات آب برای مصارف بهداشتی محرومن بنابراین زمان این تصور نادرستکه آب سالم به هر میزان که مورد نیاز باشد به وفور در دسترس است دیگر سپری شده است واقعیت آن است که آب سالم و گوارا کمیاب و گرانبها می‌باشد آلودگی ها با ایجاد تغییرات نامطلوب در خواص فیزیکی ،شیمیایی وبیولوژیکی کیفیت آب راتنزل می دهند ودر مراحلی آب را از حیطه انتفاع ساقط می نمایند. برخی از آلودگی ها زوال پذیرند وبه آسانی تجزیه ویا تقلیل داده می‌شوند. نظری مواد زائد کشاورزی وحیوانی وفاضلاب های انسانی بعضی از آلاینده ها نیز انحطاط ناپذیرند مانند جیوه ،سرب و برخی از (ترکیبات پلاستیک ها که از افزایش آنها در آب باید جدا جلوگیری شود.

کشورهای مختلف با توجه به شرایط اجتماعی صنعتی وکشاورزی ۲ وانواع آلاینده ها وپساب های ناشی از فعالیت های انسانی .استانداردهای خاصی برای خود تهیه کرده اند. بسیاری از عوامل تشکیل دهنده این استانداردها در سطح جهانی یکسان و یا مشابه و همخوان می بانشد وجود عناصر در آب آشامیدنی به میزان بالاتر از حدمجاز تاثیر مخربی بر سلامت انسان می گذارد و آب را به منشاء بیماریهای گوناگونی مبدل می سازد مقادیر غیر مجاز ارسینک باعث سرطان پوست می‌شود کادمیوم عنصری بسیار سمی است و مانع تنفس سلول ای بدن ودر نتیجه باعث اختلالات ژنتیکی می‌گردد سرب در استخوان ها ذخیره می‌شود ومیتواند با کلسیم استخوان به تبادل یونی بپردازد که نتیجه آن ناراحتیهای استخوانی است آلومینیوم نیز به نوبه خود در افرادی که دیالیز می‌شوند. از طریق ممانعت از رسوب کلسیم بر روی استخوان ها اثر منفی میگذارد جیوه، سیانور. سلنیوم در صورتی که بیش از حد مجاز در آب شرب وجود داشته باشد اثرات نامطلوبی بر روی کلیه مغز وسیستم عصبی می گذارد.

سولفات ،فسفات وترکیبات ازت دار مانند امونیاک، نیترات، نیتریت ها نیز پیامدهای خاص خود را دارند ودر صورتی که افزون بر حدمجاز استفاده شوند موجب بیماریهایی هم چون اسهال( سلوفات ها) وناراحتی های عصبی(فسفات ها) می گردند. براساس آمارهای سازمان های جهانی بخش کمی از جمعیت جهانی به آب شیرین وگوارا دسترسی دارند.
۷-۱ کالای جایگزینی

هیچگونه کالای جایگزینی جهت تامین آب مورد نیاز روزانه تاکنون بدست نیامده است مصرف آب معدنی و یا آب شرب یکی از طبیعی ترین راه های تامین آب مورد نیاز انسان می‌باشد. تامین آب مورد نیاز روزانه به صورت بسیاری محدود می تواند از طریق آب موجود در بعضی از کالاهای تولیدی دیگر به طور موقت تامین گرد که این امر میتوان بسیار موقتی باشد نظیر تامین آب روزانه از طریق استفاده از سایر نوشیدنی ها نظیر نوشابه های گاز دار،آب میوه جات ک بیش از ۹۰%این محصولات نیز آب می‌باشد این امر صرفا جهت چند روز یا درصدی از تامین آب روزانه فرد می تواند باشد که هم به علت هزینه بالاتر آن وهم عدم جایگزین کامل به جای آب شرب روز به از اهمیت نابسیار کمی برخوردار می‌باشد.

۸-۱ اهمیت استراتژیکی کالا در دنیا

آب این ماده حیاتی نقش بسیار مهمی در شکل گیری تمدنها واستمرار آنها داشته است. مروری بر سوابق تمدنهای که در طول تاریخ شکل گرفته وشکوفا شده اند.نشانگر این واقعیت است که وجود آب و امکان دسترسی به آن یکی از کلیدی ترین عوامل استحکام فراگیری و استمرار آنها بوده است. جوامع متمدن وتوسعه یافته برای تامین نیازهای خود تاسیسات مهندسی ایرانیان اشاره کرد نقش آب در توسعه هعواره در تاریخ به عنوان یک شاخص استراتژیک مطرح بوده است. افزایش جمعیت و نیاز به تولید بیشتر مواد غذایی از طریق آبیاری به شیوه های مختلف پراکندگی وتوزیع مکانی اسکان جمعیت وتوسعه مناطق شهری، وقوع انقلاب صنعتی وتوسعه سریع صنایع نیاز بشر به تولید انرژی بیشتر واز جمله نیروی برقی-آبی استفاده از منابع آب برای پرورش آبزیان وبالاخره تغییرات اساسی که در الگوی زندگی بشر به وجود آمده است نقش استراتژیک آب را کاملا پچیده کرده است افزایش تقاضا برای آب و اوجگیری رقابت بین مصرف کنندگان مختلف موجب شده انسان برای ایجاد موازنه وتعادل بین توزیع نیازها ومنابع آب موجود مستقیما در وضعیت طبیعی رودخانه ها دخالت کند وبا ایجاد تاسیسات گوناگون ذخیره وتوزیع آب شرایط طبیعی را به منظور تامین نیازهای خود تغییر دهد از طرف دیگر نیاز به توسعه در کلیه شئون اقتصادی جامع باعث شده طرحهای مختلف توسعه مناب آب در یک ناحیه جغرافیایی و درسطح حوزه آبریز متمرکز شوند وازسوی دیگر موضوع انتقال بین حوزه ای آب برای تامین یا حفظ شرایط توسعه اجتماعی-اقتصادی در حوزه های کم آب مطرح گردد.

چرخه آب کره زمین نشان می دهد که سالانه به طور متوسط حدود ۵۷۶۰۰۰ میلیارد متر مکعب حجم آب از سطح کره زمین تبخیر می‌شود وبه همان میزان نزولات جوی در سطح کره فرو می ریزد- مقادیر تبخیر وبارندگی اقیانوس ها و خشکیها با هم برابر نیستند میزان تبخیر متوسط از سطح اقیانوسها نزدیک به ۵۰۴۰۰۰میلیارد متر مکعب در سال است د رحالی که تنها حدود ۴۵۸۰۰۰ میلیارد لیتر مکعب بارندگی بر روی آن ها می بارد. تفاضل این دو رقم یعنی حدود ۴۶۰۰۰ میلیارد متر مکعب به صورت توده های ابر به سوی خشکیها حرکت نموده همراه با ۷۲۰۰۰ میلیارد متر مکعب تبخیر وتعرق سالانه دریها جمعا ۱۱۸۰۰۰ میلیارد متر مکعب بارندگی بروی خشکیها را به وجود می آورد در عوض سالانه نزدیک به همین میزان یعنی حدود ۴۶۰۰۰ میلیارد متر مکعب جریان سطحی وزیرزمینی از خشکیها به اقیانوسها و دریاها وارد میشود و چرخه آب در طبیعت کم وبیش به همین ترتیب طی سالهای مختلف تکرار می‌شود. در جدول زیر تراز متوسط سالانه چرخه آب در قاره ها واقیانوس ها نشان دهده می‌شود.

)مرحله SHIRINK WRAPPER

طی این مرحهل بطریها در ردیف های مورد نظر که معمولا ۳×2 تایی می باشند شیرینگ می گردند این ماشین آلات نیز صرف نظر از نوع واتوماسیون آن همگی دارای مکانیسم یکسانی می باشند.

۶)PALLAT SHINK WARPPERطی این مرحله بنا به درخواست بازار و مشتریان در صورتی که نیاز به شیرینگ کردن PALLATE محصول باشد بسته های شیرینگ شده توسط یک نوار نقاله به این دستگاه هدایت میشود وپس از پالت شدن شیرینگ می‌شوند. در صورتی که محصول جهت صادرات تولید گردد عملیات شیرینگ پالت ها یکی از مراحل لازم و ضروری در تولید محصول می‌باشد.

بخش دوم-تولید بطری

در واحدهایی که بطری مورد نیاز توسط خود واحد تولید می‌گردد این بخش نیز جزیی از خط تولید واحد محسوب می‌گردد تولید بطری می تواند به صورت تک مرحله ای و یا دو مرحله ای انجام گیرد درواحدهایی که تولید بطری در یک مرحله انجام می گیرد عملیات تزریق وعملیات فرم دادن بطری به طور متوالی در یک دستگاه انجام می گیرد وپس از تزریق مواد اولیه (گرانول PET)بطری ساخته شده تحویل می‌گردد. در واحدهایی که تولید بطری در دو مرحله انجام می گیرد ابتدا توسط ماشین تزریق گرانول PET تبدیل به پری فرم می‌گردد وپری فرم تولید شده سپس وارد دستگاه BLOW MOLDING شده وبطری شکل نهایی خود را بدست می آورد. تکنولوژی های مرسوم تولید بطری صرف نظر از نوع ماشین آلات و میزان اتوماسیون آن دارای مکانیسم یکسانی می‌باشد.

در بخش آماه سازی وخط پرکن ماشین آلات با کیفیت قابل مقایسه ای با ماشین آلات خارجی در کشور ساخته میشود ودر این زمینه تجربه خوبی نیز در کشور وجود دارد ودر بخش تولید بطری تاکنون ماشین آلات تولید بطری های PET ساخته نشده است والزاما این بخش از ماشین آلات در کشورهای مختلفی ساخته می‌شود از مهمترین سازندگان این نوع ماشین آلات می‌توان آلمان، فرانسه، کره ژاپن، چین را نام برد که سطح تکنولوژی و میزان اتوماسیون آنها با یکدیگر متفاوت می‌باشد. بیشترین ماشین آلات وارد شده به کشور تاکنون از چین وارد شده است که از نوع ماشین آلات تک مرحله ای تولید بطری می‌باشد.

شماتیک فرایند تولید آب معدنی در صفحه ( ) ارائه گردیده است.

جدول شماره( ) فرایند تولید وبسته بندی آب معدنی

۴)تعیین نقاط قوت وضعف تکنولوژی های مرسوم به شکل اجمالی

تولید وبسته بندی آب و آب معدنی در کلیه نقاط جهان از یک تکنولوژی واحد برخوردار می‌باشد هر چند که میزان اتوماسیون ماشین آلات مورد استفاده ممکن است با هم متفاوت باشد. این موضوع بخصوص در بخش آماده سازی وپرکردن آب در بطری یکسان می‌باشد. دربخش تولید بطری PET همانگونه که قبلا نیز ذکر گردید ممکن است از روش تک مرحله ای و یا دو مرحله استفاده گردد که مهمترین تفاوت آن در میزان تولید بطری می‌باشد. در روش تک مرحله ای عملا ماشین آلات با میزان تولید در ساعت کمتری نسبت به ماشین آلات دو مرحله ای به کار می نمایند از مهمترین نقاط قوت ماشین آلات دو مرحله ای امکان ذخیره سازی پری فرم تولید شده می باشدکه در زمان مورد نیاز به قسمت تولید بطری هدایت میگردد.این روش تولید نسبت به روش های قبلی به فضای کمتری از نظر نگاهداری بطری نیاز دارد. در صورتی که در روش تک مرحله ای میزان انرژی الکتریکی مورد نیاز جهت تولید به یک مرحله ای بودن آن کمتر می‌باشد.

۵)بررسی وتعیین حداقل ظرفیت اقتصادی-حجم سرمایه گذاری طرح

از آنجایی که ظرفیت اقتصادی طرح مطمئن ترین ظرفیت تولید واحد در بهینه ترین میزان سرمایه گذاری می‌باشد. لذا در احداث واحدهای صنعتی مهمترین شاخص تعیین ظرفیت اقتصادی طرح می‌باشد که خود تابعی از میزان حجم سرمایه گذاری ثابت وهزینه های مربوط و سود قابل انتظار می‌باشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.