فایل ورد کامل پیشینه پژوهش و چارچوب مبانی نظری درباره قابلیت‌های بازاریابی؛ تحلیل راهبردهای تجاری، نوآوری‌های تبلیغاتی و مطالعات مدیریت بازار


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پیشینه پژوهش و چارچوب مبانی نظری درباره قابلیت‌های بازاریابی؛ تحلیل راهبردهای تجاری، نوآوری‌های تبلیغاتی و مطالعات مدیریت بازار دارای ۳۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پیشینه پژوهش و چارچوب مبانی نظری درباره قابلیت‌های بازاریابی؛ تحلیل راهبردهای تجاری، نوآوری‌های تبلیغاتی و مطالعات مدیریت بازار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پیشینه پژوهش و چارچوب مبانی نظری درباره قابلیت‌های بازاریابی؛ تحلیل راهبردهای تجاری، نوآوری‌های تبلیغاتی و مطالعات مدیریت بازار۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پیشینه پژوهش و چارچوب مبانی نظری درباره قابلیت‌های بازاریابی؛ تحلیل راهبردهای تجاری، نوآوری‌های تبلیغاتی و مطالعات مدیریت بازار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پیشینه پژوهش و چارچوب مبانی نظری درباره قابلیت‌های بازاریابی؛ تحلیل راهبردهای تجاری، نوآوری‌های تبلیغاتی و مطالعات مدیریت بازار :

مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پژوهش، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

تعداد صفحه: ۳۲صفحه

نوع فایل:word

توضیحات از متن فایل

از منظر دیدگاه مبتنی بر منابع، عملکرد هر شرکتی به ترکیب انواع منابع و مهارت­های لازم برای بهره­برداری درست و بهینه از این منابع بستگی دارد. این مفهوم از دیرباز در متون مدیریت استراتژیک با عنوان قابلیت­های متمایز (سلزنیک، ۱۹۵۷) بررسی گردیده است(حمیدی زاده و حسین زاده شهری، ۱۳۸۵). اخیراً تحقیقات دیدگاه مبتنی بر منابع بیشتر بر روی نتایج فرایندهای آرایش منابع، که اغلب قابلیت­های سازمانی نامیده می­شوند متمرکز شده­است. تحقیقات در مورد قابلیت­ها نشان می­دهد که توانایی سازمان­ها برای گسترش منابع از طریق قابلیت­های سازمانی اهمیت بیشتری نسبت به سطوح مطلق منابع که منجر به عملکرد می­شوند، دارند(ورهایز، مورگان و اوتری، ۲۰۰). دی(۱۹۹۴) منابع را به عنوان عوامل مشهود و نامشهودی تعریف می­کند که سازمان برای دستیابی به اهدافش مورد استفاده قرار می­دهد و قابلیت­ها را به عنوان مجموعه پیچیده­ای از مهارت­ها و دانش انباشته تعریف می­کند که سازمان­ها را قادر می­سازد تا فعالیت­هایشان را هماهنگ کرده و دارایی­های خود را مورد استفاده قرار دهند. گرانت(۱۹۹۱) تمایز بین منابع و قابلیت­ها را بررسی می­کند. منابع، داده­ها در فرآیند تولید هستند و واحدهای اصلی تجزیه و تحلیل به شمار می­روند. منابع شرکت در برگیرنده تجهیزات سرمایه­ای، مهارت­های فردی کارکنان، حق اختراع، نام­های تجاری، مالی و غیره است؛ اما بخشی از این مهارت­های سازمان­ها سازنده و فعال است. هر فعالیت بهره­ور نیازمند هماهنگی منابع برای اجرای وظایف یا فعالیت­هاست. در حالی که منابع منشأ قابلیت­های سازمان هستند، قابلیت­ها سرچشمه اصلی مزیت رقابتی­اند. گرانت(۱۹۹۶) قابلیت­های سازمانی را اینگونه تعریف می­کند: ((توانایی یک سازمان برای انجام مکرر یک فعالیت مولد که بطور مستقیم یا غیر مستقیم با ظرفیت سازمان برای ایجاد ارزش از طریق تبدیل مؤثر ورودی به خروجی مرتبط است)). این قابلیت­ها از طریق یکپارچه سازی دانش و مهارت­های کارکنان سازمان بوجود آمده است. کولیس(۱۹۹۴) معتقد است که مزیت رقابتی از قابلیت­های سازمانی ریشه می­گیرد که عبارتند از((مجموعه­ای از فعالیت­های پیچیده که کارآیی شرکت را در تبدیل داده­ها به ستاده­ها تعیین می­کنند و پیوسته در حال بهبود هستند)). از نظر اولریش(۱۹۹۴) نیز مزیت رقابتی پایدار ، توانایی شرکت در تولید محصولات و خدمات با ارزش منحصر به فرد است که به آسانی کپی نشود، و در دراز مدت با ابزارهای سنتی به دست نیاید. وی قابلیت­های سازمانی را ظرفیت سازمان در تغییر و تطبیق با دگرگونی­های مالی، استراتژیکی و تکنولوژیکی تعریف می­کند. در ادبیات دیدگاه مبتنی بر منابع، قابلیت­ها به عنوان مهارت­های مدیریتی و دانش اندوخته شده برای آرایش دارایی­ها جهت خلق مزیت رقابتی تعریف شده­­است. مولر(۲۰۰۶) اظهار می­کند که ایجاد ارزش منحصر به فرد سازمانی بر مجموعه قابلیت­ها و شایستگی­های آن سازمان مبتنی است. بلویس و رامیرز(۲۰۰۶) نشان می­دهند که قابلیت­های سازمانی هنگامیکه برای سازمان ارزش ایجاد کنند بطوریکه رقبا دریابند که تقلید از آن غیر­ممکن یا دشوار است به شایستگی­های منحصر به فرد تبدیل می­شوند. برای ایجاد ارزش اقتصادی، مزیت رقابتی پایدار و دست­یابی به سودآوری برتر سازمان­ها به طیف گسترده­ای از قابلیت­ها نیاز دارند(دی، ۱۹۹۴). قابلیت به ظرفیت شرکت در بکارگیری منابع، ترکیب آنها و بکارگیری فرآیندهای سازمانی به منظور رسیدن به هدف مورد نیاز تعریف می­شود. آنها مبتنی بر اطلاعات، فرایندهای ملموس یا ناملموس هستند که خاص یک سازمان­اند و در طی زمان از طریق تعاملات پیچیده در بین منابع سازمان ایجاد می­شوند. قابلیت­ها معمولاً در حوزه­های کارکردی مانند مدیریت نام تجاری در بازاریابی یا ترکیبی از منابع فیزیکی، انسانی و فناوری در سطح شرکت هستند. در نتیجه، شرکت­ها ممکن است چنین قابلیت­هایی را در خدماتی با قابلیت اطمینان بالا، فرآیندهای تکراری یا نوآوری محصول، انعطاف­پذیری تولید، پاسخگویی به روندهای بازار و سیکل­های توسعه محصول ایجاد کنند(پریم و باتلر، ۲۰۰۱).


منابع فارسی:

  • ابزری، مهدی؛ رنجبریان، بهرام؛ فتحی، سعید؛ قربانی، حسن(۱۳۸۸). تأثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی و عملکرد کسب وکار در صنعت هتلداری. چشم انداز مدیریت، شماره ۳۱، ۴۲-۲۵.
  • اعرابی، سید محمد؛ فتح اللهی، افشین؛ اسدزاده، عبدالله.(۱۳۸۸). رویکردی نوین از دیدگاه مبتنی بر منابع به استراتژی سطح شرکتی در شرکت های مادر. مدیریت توسعه و تحول، شماره ۳، ۷-۱.
  • آقازاده، هاشم؛ مهرنوش، مینا(۱۳۸۹). مقیاس بومی بازارگرایی بانک های تجاری ایران. چشم انداز مدیریت بازرگانی، شماره ۲، ۱۴۳-۱۱۹.
  • ایران زاده، سلیمان؛ برقی، امیر(۱۳۸۸). رتبه بندی و ارزیابی عملکرد بانک با استفاده از تکنیک تجزیه و تحلیل مؤلفه های اصلی(PCA). پژوهشگر فصلنامه مدیریت، شماره ۱۴، ۶۱-۴۷.
  • جعفرپور، محمود.(۱۳۹۱). تبیین و ارزیابی مدل رابطه دارایی های ناملموس و عملکرد تجاری سازمان های بازرگانی. کاوش های مدیریت بازرگانی، سال چهارم، شماره ۷، ۵۳-۲۰.
  • حاجی پور، بهمن و مؤمنی، مصطفی(۱۳۸۸). بازشناسی رویکرد منبع محور نسبت به منابع سازمان و مزیت رقابتی پایدار مورد مطالعه: شرکت تولیدی ساران. اندیشه مدیریت، سال سوم، شماره اول، ۱۰۲-۷۷.
  • حاجی پور، بهمن؛ درزیان عزیزی، عبدالهادی؛ شمسی گوشکی، سجاد(۱۳۹۱). تبیین استراتژی محصول-بازار و قابلیت های بازاریابی شرکت بر عملکرد بازار. کاوش های مدیریت بازرگانی، سال چهارم، شماره۷، ۸۷-۵۴.
  • حافظ نیا، محمدرضا(۱۳۸۷). مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی. تهران: انتشارات سمت.
  • حمیدی زاده، محمدرضا؛ خیرخواه عسکرآباد، محمد رضا(۱۳۹۱). بررسی تأثیر قابلیت های مدیریت دانش بازاریابی بر عملکرد سازمان در صنایع پتروشیمی ایران. کاوش های مدیریت بازرگانی، سال چهارم، شماره ۸، ۴۵-۳۰.
  • خاکی، غلام رضا (۱۳۷۹). روش تحقیق با رویکرد پایانامه نویسی. تهران: انتشارات علمی.


منابع لاتین:

  • Abernathy, W.J., Utterback, J.M.(1978). Patterns of industrial innovation. Technology Review, ۸۰, ۴۰–7.
  • Adler, P. S., Kwon, S. W. (2002). Social capital: Prospects for a new concept. Academy of Management Review, 27(1), 17–40.
  • Akdeniz, M.B., Gonzalez-Padron, T., Calantone, R.J.(2010). An integrated marketing capability benchmarking approach to dealer performance through parametric and nonparametric analyses. Industrial Marketing Management 39, 150–160.
  • Ansoff, H.I.(1965). Corporate Strategy. NewYork: MacGraw-Hill.
  • Appiah-Adu, K., Singh, S.(1998). Customer orientation and performance: a study of SMEs. Management Decision, 36(6), 385-394.
  • Arino, A., De la Torre, J., Ring, P.S. (2001). Relational quality: managing trust in corporate alliances. California Management Review, 44(1), 109-131.
  • Armstrong, J. S., Collopy, F.(1996). Competitor orientation: Effects of objectives and information on managerial decisions and profitability. Journal of Marketing Research, 33(2), 188−199.
  • Augier, M., Teece, D. J. (2009). Dynamic capabilities and the role of managers in business strategy and economic performance. Organization Science, 20(4), 410-421.
  • Augusto, M., Coelho, F.(2009). Market orientation and new-to-the-world products: exploring the moderating effects of innovativeness, competitive strength, and environmental forces. Industrial Marketing Management, 38(1), 94–108.
  • Auw, E.(2009). Human Capital, Capabilities and competitive Advantage. International Review of Business Research Paper, 5(5). 25-36.
  • Avlonitis, G.V., Gounaris, S. P.(1997). Marketing orientation and company performance—Industrial vs. consumer goods companies. Industrial Marketing Management, 26(5), 385−402.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.