فایل ورد کامل روش تحقیق درباره آتشفشان؛ بررسی فرآیندهای زمینشناسی، پیامدهای زیستمحیطی و مطالعات علمی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل روش تحقیق درباره آتشفشان؛ بررسی فرآیندهای زمینشناسی، پیامدهای زیستمحیطی و مطالعات علمی دارای ۶۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل روش تحقیق درباره آتشفشان؛ بررسی فرآیندهای زمینشناسی، پیامدهای زیستمحیطی و مطالعات علمی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل روش تحقیق درباره آتشفشان؛ بررسی فرآیندهای زمینشناسی، پیامدهای زیستمحیطی و مطالعات علمی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل روش تحقیق درباره آتشفشان؛ بررسی فرآیندهای زمینشناسی، پیامدهای زیستمحیطی و مطالعات علمی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل روش تحقیق درباره آتشفشان؛ بررسی فرآیندهای زمینشناسی، پیامدهای زیستمحیطی و مطالعات علمی :
فایل ورد کامل روش تحقیق درباره آتشفشان؛ بررسی فرآیندهای زمینشناسی، پیامدهای زیستمحیطی و مطالعات علمی
فهرست مطالب
فصل اول ( کلیات تحقیق )
مقدمه ۱
بیان مساله ۲
بیان فرضیه ۴
پیشینه تحقیق ۴
اهمیت و اهداف تحقیق ۷
روش تحقیق ۹
مسائل و مشکلات تحقیق ۹
فصل دوم ( جمع بندی و سنجش فرضیه ها )
مقدمه ۱۱
انواع بلاها ۱۲
آتشفشان ۱۳
طبقه بندی فعالیت های آتشفشان ها ۱۴
خطرات آتشفشان ها ۱۶
جریان مواد مذاب ۱۸
تفرا ۱۸
جریان های آذرآواری ۱۹
جریان های گلی آتشفشانی ۱۹
گاز های سمی ۲۰
انحراف مواد مذاب با انفجار و یا احداث موانع ۲۰
خنک کردن جبهه های مواد مذاب با آب ۲۱
نقشه های مناطق در خطر ۲۲
استفاده از آتشفشان ها ۲۲
پیش بینی فوران های آتشفشانی ۲۲
نکات مثبت آتشفشان ها ۳۲
فعالیت های آتشفشانی در ایران ۲۵
– گسترش آتشفشان های سنوزوئیک ایران ۲۵
الف ) البرز ۲۶
ب ) ایران مرکزی ۲۶
ج ) لوت ۲۶
– آتشفشان های کواترنر ۲۷
۱- دماوند ۲۷
۲- تفتان ۲۹
۳- بزمان ۳۰
۴- سهند ۳۱
۵- سبلان ۳۲
۶- جنوب بیجار ۳۲
نتیجه گیری و ارزیابی نهایی فرضیه ها ۳۶
منابع و مآخذ ۳۸
ضمائم و پیوست ها ۳۹
مقدمه
کنجکاوی بیش از حد آدمی برای مطالعه در محیط اطراف ، از نخستین روزها، وی را برآن داشته است که به مشاهده زیستگاه خود و مطالعه درباره آن بپردازد ( صداقت – دانشور- حسینی- مدنی- هاشمی، ۱۳۸۷: ۱ ).
با این که سالهای زیادی از سفر آدمی به کره ی ماه می گذرد ،مطالعه مستقیم قسمت های درونی زمین و درک نا آرامی های وابسته به داخل زمین چون آتشفشان برای آدمی کاملا امکان پذیر نشده است ( همان ، ۲۳ ).
بخاطر داشته باشیم که آتشفشان را باید در خود طبیعت بیاموزیم . باید مشاهده گر دقیقی باشیم و در همه جا به جست وجوی دلایل برویم . اما در اینجا ما به مطالب موجود در کتب مرجع بسنده کرده ایم .
در اینجا تشکر و سپاس خود را نسبت به استاد گرامی ، جناب آقای دکتر بخشوده و نیز کتابخانه ی تخصصی جغرافیای آستان قدس رضوی که اطلاعات و موارد مورد نیاز بنده را فراهم آورده اند ، نثار نمایم .
بیان مساله
پس از اینکه موضوع پژوهش انتخاب شد و معنی دار بودن آن تایید شد ، باید آن موضوع کلی را به گونه ای تنظیم کنیم که قابل پژوهش باشد . بیان یک مساله روشن ، دقیق و قابل اجرا شاید مشکل ترین مساله پژوهش باشد . بیان مساله باید دارای ویژگیهای زیر باشد :
۱) به صورت سوالی نوشته شود ؛
۲) جامعه مورد نظر را شامل شود؛
۳) متغییرها مشخص باشند؛
۴) قابل آزمایش باشند.
۱- اولین مرحله در هر طرح پژوهش بیان مساله پژوهش است. چون بیشترین مسائل در اصل سوال هایی است که جواب قانع کننده ای به آن ها داده نشده است. لذا یکی از راه های تعیین مساله پژوهش ، بیان و مطرح کردن آن به صورت یک سوال است ؛ منظور از شکل سوال این است که باید سعی کنیم مساله مورد پژوهش را بپرسیم . وقتی مساله مورد نظر به صورت سوال طرح شود قابلیت تجزیه و تحلیل و تبیین علمی بیشتری داشته و مسلما ما برای پیدا کردن جواب آن سوال پژوهش و جمع آوری اطلاعات را شروع می کنیم و پاسخ های مناسب علمی برای آن می یابیم (صمدزاده ، ۱۳۸۴ : ۹۶).
۲- جامعه پژوهش عبارت است از دسته هایی از افراد یا اشیا که دارای مشخصات همگون و قابل مشاهده هستند که نمونه پژوهش از میان آن ها انتخاب می شود . این جامعه همان زمینه پژوهش و چیزی است که قرار مطالعه ها روی آن صورت بگیرد. در جغرافیای طبیعی طبیعت یا محیط به طور کلی ، بخش ها و قسمت های جزئی آن می تواند به عنوان زمینه پژوهش یا جامعه ، مورد بررسی قرار بگیرد . در مواردی که نیاز به انتخاب باشد جامعه ای تعیین می شود و نمونه هایی از آن برگزیده می شود. مثلا بررسی یک خاک؛ بخصوص که با برداشتن چندین نمونه از آن خاک می توانیم پژوهش را شروع کنیم.
۳- پژوهشگر باید متغییرهای مورد مطالعه را که در فرضیه تنظیمی بکار رفته و یا در جاهای دیگر ذکر شده در توجیه مساله بیان نماید. ممکن است بررسی های ما یک متغییره ، دو متغییره و یا چند متغییره باشند ( همان ، ۹۸ ).
۴- اگر چنانچه بخواهیم به گونه ای بیان مساله کنیم که قابل آزمایش باشد لازم است که متغییرهای مورد مطالعه قبل اندازه گیری باشند بنابراین داده ها و اطلاعات تجربی باید جمع آوری شود.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 