فایل ورد کامل پژوهش درباره نقش فناوری اطلاعات در برنامههای آموزشی و بررسی شیوههای نوین استفاده از رایانه در پرورش و گسترش خلاقیت
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پژوهش درباره نقش فناوری اطلاعات در برنامههای آموزشی و بررسی شیوههای نوین استفاده از رایانه در پرورش و گسترش خلاقیت دارای ۱۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش درباره نقش فناوری اطلاعات در برنامههای آموزشی و بررسی شیوههای نوین استفاده از رایانه در پرورش و گسترش خلاقیت کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش درباره نقش فناوری اطلاعات در برنامههای آموزشی و بررسی شیوههای نوین استفاده از رایانه در پرورش و گسترش خلاقیت۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش درباره نقش فناوری اطلاعات در برنامههای آموزشی و بررسی شیوههای نوین استفاده از رایانه در پرورش و گسترش خلاقیت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش درباره نقش فناوری اطلاعات در برنامههای آموزشی و بررسی شیوههای نوین استفاده از رایانه در پرورش و گسترش خلاقیت :
فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی و بررسی روشهای مؤثر کاربرد رایانه در ایجاد و رشد خلاقیت
فایل ورد کامل پژوهش درباره نقش فناوری اطلاعات در برنامههای آموزشی و بررسی شیوههای نوین استفاده از رایانه در پرورش و گسترش خلاقیت
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول : کلیات
ـ موضوع ۱ ـ سؤال تحقیق ۱
ـ فرضیه های تحقیق ۱
ـ روش تحقیق ۱
ـ هدف تحقیق ۲
ـ ضرورت و اهمیت تحقیق ۲
ـ مفاهیم کلی ۶
فصل دوم : مبانی نظری تحقیق
ـ نتایج پژوهش های مربوط به روش آموزش به کمک رایانه ۸
ـ برخی از نتایج تحقیق بین المللی توسعه ICT در آموزش و پرورش ۱۰
ـ استراتژی آموزش الکترونیکی در کشورهای اروپایی ۱۳
ـ مفهوم خلاقیت از دیدگاه صاحبنظران ۱۴
ـ رابطه خلاقیت ، هوش و پیشرفت تحصیلی ۱۸
ـ رابطه خلاقیت و نبوغ با بیماریهای روانی ۱۹
ـ خلاقیت در سطح اجتماعی ۲۰
ـ دانش ۲۱
فصل سوم : مزایا و محدودیت های سیستم های رایانه
ـ رایانه ماشین دلهره آور ۲۳
ـ محدودیت های رایانه ۲۵
ـ آموزش برنامه ای ۲۶
عنوان صفحه
ـ انواع برنامه های آموزش برنامه ای ۲۷
ـ نتایج پژوهش های مربوط به روش آموزش برنامه ای ۲۸
ـ ماشین آموزشی ۲۹
ـ آموزش به کمک رایانه ۳۱
ـ مزایای آموزش رایانه ای ۳۶
ـ زمینه های تسهیل کننده توسعه ICT در آموزش و پرورش ۳۸
ـ یادگیری راهی به سوی پرکردن شکاف دیجیتالی ۳۹
فصل چهارم : داده های آماری
ـ ابزار جمع آوری ۵۹
ـ روش جمع آوری اطلاعات ۵۹
ـ یافته های تحقیق ۵۹
ـ جدول شماره ۱ ۶۰
ـ نمودار شماره ۱ ۶۱
ـ جدول شماره ۲ ۶۲
ـ نمودار شماره ۲ ۶۳
ـ جدول شماره ۳ ۶۴
ـ نمودار شماره ۳ ۶۵
ـ جدول شماره ۴ ۶۶
ـ نمودار شماره ۴ ۶۷
ـ جدول کل ۶۸
ـ نمودار کل ۶۹
عنوان صفحه
فصل پنجم : وارسی فرضیات و نتیجه گیری
ـ تجزیه و تحلیل یافته ها ۷۰
ـ نتیجه گیری ۷۰
فصل ششم : ارائه پیشنهادها و راهکارها
ـ فیلتر کردن راهی برای ایجاد محیط سالم در اینترنت ۷۴
ـ اثر بخش کردن استفاده از فناوری اطلاعات و اینترنت ۷۹
ـ راهکارهای گسترش کارآمد و بهینه فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش . . . ۸۲
ـ آموزش الکترونیکی برای معلمان ۸۷
ـ دیدگاه آرمانی ۸۹
ـ توصیه ها ۹۰
ـ موانع و مشکلات اصلی در اجرای برنامه آموزش رایانه ای ۹۱
ـ شرایط اجرایی ۹۳
پیوست ها
منابع
چکیده :
در عصر حاضر که دوره پیشرفت فناوری به خصوص فناوری اطلاعاتی و ارتباطی است کمتر حرفه ای را می بینیم که دستخوش تغییر و تحول قرار نگرفته باشد . تولید اطلاعات ، سازماندهی و اشاعه اطلاعات در سایه وجود رایانه و اینترنت شکل تازه ای به خود گرفته است به طوری که نمی توان از تأثیر این ابزار بر انسان چشم پوشید و ابعاد مثبت آن را در بروز استعدادها و خلاقیت ها نادیده گرفت.
با توجه به تأثیر بسیار زیاد این ابزار بر دانش آموزان و کم توجهی معلمین و مسؤولین به این امر مهم ، می بایست کارهای تحقیقی و پژوهشی زیادی انجام گیرد تا همگان به اهمیت این تغییر و تحول پی ببرند .
بررسی آثار رایانه بر رشد خلاقیت دانش آموزان و معرفی شیوه های مؤثر و مفید کاربرد آن در بروز خلاقیت تحقیقات گسترده ای را می طلبد که با یک برنامه محدود امکان نتیجه گیری درست و دقیق محال می نماید و لازم است شاخص های گوناگونی مورد توجه قرار گیرند .
در این پژوهش ابتدا به تعریف واژه خلاقیت از دیدگاه صاحبنظران پرداخته شده است . سپس عوامل مؤثر در بروز خلاقیت ، رایانه به عنوان ابزار آموزشی ، فواید و اهمیت استفاده
از رایانه ، علت عدم کاربرد چشمگیر رایانه در آموزش و پرورش ، ضرورت توسعه فناوری اطلاعات و استفاده از اینترنت و مهمتر از همه روش های مؤثر کاربرد رایانه در بروز خلاقیت و . . . مورد بررسی قرارگرفته است .
بر مبنای موضوع پژوهش به ارائه و اجرای پرسشنامه ای کوتاه مبادرت ورزیده شده است .
در پایان توصیه ها ، موانع و مشکلات و شرایط اجرایی کاربرد رایانه در آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفته است .
امید است که در آینده ای بسیار نزدیک به نقش این ابزار مهم بیشتر از حال توجه گردد و تحقیقات گسترده ای توسط طالبان علم و پیشرفت انجام گیرد .
مقدمه :
بررسی اهداف آموزش و پرورش در سطح جهان و ایران ، به خصوص در طرح کلیات نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران [۱] نشان می دهد که هدف اساسی ، تربیت افرادی است که با اتکاء به نیروی اراده و تعقل خویش منطقی و خلاق بیاندیشند و به جای وابستگی و استفاده از دستاوردهای اقتصادی و فرهنگی دیگران ، مولد دانش ، تکنولوژی و فرهنگ مناسب برای زندگی مستقل ، فعال و خلاق در « عصر دانایی » باشند .
این موضوع اخیرا” توجه بسیاری از اندیشمندان و مسئولان کشورهای مختلف و به ویژه ممالک در حال توسعه را به خود جلب کرده است به نحوی که تغییر نظام آموزش و پرورش از نظری صرف به نظری توأم با عمل (کاربردی) و پرورش افراد پویا و خلاق به جای افراد ایستا مورد توجه خاصی قرار گرفته است . درضمن ، خلاقیت و نوآوری به عنوان یک شاخص در گزینش افراد در مشاغل مختلف و از جمله صنایع نیز مطرح گردیده است .
درباره مفهوم خلاقیت تعریف های متعدد و گاه متضادی ارائه شده است ولی در مورد تعریف زیر یک اتفاق کلی مشاهده شده است .
« خلاقیت توانایی فرد برای تولید ایده ها ، نظریه ها ، بینش ها یا اشیاء جدید و بدیع و بازسازی مجدد درعلوم و سایر زمینه ها است که توسط متخصصان ، اصیل و از نظر علمی ، زیباشناسی ، تکنولوژی و اجتماعی با ارزش تلقی گردد .»
یکی از سؤالاتی که در چهار دهه گذشته ، ذهن بسیاری از پژوهشگران و اندیشمندان تعلیم و تربیت را به خود مشغول کرده و تحقیقات بسیاری را به وجود آورده این است که « آیا می توان خلاقیت را پرورش داد ؟ »
بررسی پیشینه های تحقیقات (مک کین ۱۹۶۸) و (مانسفید و باس ۱۹۸۱) و (کتل و بوچر ۱۹۶۸) نشان می دهد که پیروان اصالت ذات ، خلاقیت را یک توانایی و صفت بالقوه تلقی می کردند ولی حتی متفکران پیشرو (ترمن ۱۹۲۵) ، (کاکس ۱۹۲۶) و (گالتن ۱۸۶۹) نیز بر این باور بودند که هر چند خلاقیت نیز مانند هوش بعد ارثی دارد ، باز هم عوامل محیطی می توانند بر این توانایی اثر بگذارند .
در رابطه با پرورش خلاقیت ، پژوهش ها (آلبیرخ ۱۹۸۷) ، (محمدی ۱۳۷۰) نشان داده اند که افراد خلاق به مراتب بیش از افراد غیر خلاق ، توانایی پرورش خلاقیت را در دیگران دارند .[۲]
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 