فایل ورد کامل پژوهش درباره نقش فناوری اطلاعات در برنامه‌های آموزشی و بررسی شیوه‌های نوین استفاده از رایانه در پرورش و گسترش خلاقیت


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش درباره نقش فناوری اطلاعات در برنامه‌های آموزشی و بررسی شیوه‌های نوین استفاده از رایانه در پرورش و گسترش خلاقیت دارای ۱۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش درباره نقش فناوری اطلاعات در برنامه‌های آموزشی و بررسی شیوه‌های نوین استفاده از رایانه در پرورش و گسترش خلاقیت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش درباره نقش فناوری اطلاعات در برنامه‌های آموزشی و بررسی شیوه‌های نوین استفاده از رایانه در پرورش و گسترش خلاقیت۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش درباره نقش فناوری اطلاعات در برنامه‌های آموزشی و بررسی شیوه‌های نوین استفاده از رایانه در پرورش و گسترش خلاقیت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش درباره نقش فناوری اطلاعات در برنامه‌های آموزشی و بررسی شیوه‌های نوین استفاده از رایانه در پرورش و گسترش خلاقیت :

فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی و بررسی روش‌های مؤثر کاربرد رایانه در ایجاد و رشد خلاقیت

فایل ورد کامل پژوهش درباره نقش فناوری اطلاعات در برنامه‌های آموزشی و بررسی شیوه‌های نوین استفاده از رایانه در پرورش و گسترش خلاقیت
فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول : کلیات

ـ موضوع ۱ ـ سؤال تحقیق ۱

ـ فرضیه های تحقیق ۱

ـ روش تحقیق ۱

ـ هدف تحقیق ۲

ـ ضرورت و اهمیت تحقیق ۲

ـ مفاهیم کلی ۶

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق

ـ نتایج پژوهش های مربوط به روش آموزش به کمک رایانه ۸

ـ برخی از نتایج تحقیق بین المللی توسعه ICT در آموزش و پرورش ۱۰

ـ استراتژی آموزش الکترونیکی در کشورهای اروپایی ۱۳

ـ مفهوم خلاقیت از دیدگاه صاحبنظران ۱۴

ـ رابطه خلاقیت ، هوش و پیشرفت تحصیلی ۱۸

ـ رابطه خلاقیت و نبوغ با بیماریهای روانی ۱۹

ـ خلاقیت در سطح اجتماعی ۲۰

ـ دانش ۲۱

فصل سوم : مزایا و محدودیت های سیستم های رایانه

ـ رایانه ماشین دلهره آور ۲۳

ـ محدودیت های رایانه ۲۵

ـ آموزش برنامه ای ۲۶

عنوان صفحه

ـ انواع برنامه های آموزش برنامه ای ۲۷

ـ نتایج پژوهش های مربوط به روش آموزش برنامه ای ۲۸

ـ ماشین آموزشی ۲۹

ـ آموزش به کمک رایانه ۳۱

ـ مزایای آموزش رایانه ای ۳۶

ـ زمینه های تسهیل کننده توسعه ICT در آموزش و پرورش ۳۸

ـ یادگیری راهی به سوی پرکردن شکاف دیجیتالی ۳۹

فصل چهارم : داده های آماری

ـ ابزار جمع آوری ۵۹

ـ روش جمع آوری اطلاعات ۵۹

ـ یافته های تحقیق ۵۹

ـ جدول شماره ۱ ۶۰

ـ نمودار شماره ۱ ۶۱

ـ جدول شماره ۲ ۶۲

ـ نمودار شماره ۲ ۶۳

ـ جدول شماره ۳ ۶۴

ـ نمودار شماره ۳ ۶۵

ـ جدول شماره ۴ ۶۶

ـ نمودار شماره ۴ ۶۷

ـ جدول کل ۶۸

ـ نمودار کل ۶۹

عنوان صفحه

فصل پنجم : وارسی فرضیات و نتیجه گیری

ـ تجزیه و تحلیل یافته ها ۷۰

ـ نتیجه گیری ۷۰

فصل ششم : ارائه پیشنهادها و راهکارها

ـ فیلتر کردن راهی برای ایجاد محیط سالم در اینترنت ۷۴

ـ اثر بخش کردن استفاده از فناوری اطلاعات و اینترنت ۷۹

ـ راهکارهای گسترش کارآمد و بهینه فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش . . . ۸۲

ـ آموزش الکترونیکی برای معلمان ۸۷

ـ دیدگاه آرمانی ۸۹

ـ توصیه ها ۹۰

ـ موانع و مشکلات اصلی در اجرای برنامه آموزش رایانه ای ۹۱

ـ شرایط اجرایی ۹۳

پیوست ها

منابع

چکیده :

در عصر حاضر که دوره پیشرفت فناوری به خصوص فناوری اطلاعاتی و ارتباطی است کمتر حرفه ای را می بینیم که دستخوش تغییر و تحول قرار نگرفته باشد . تولید اطلاعات ، سازماندهی و اشاعه اطلاعات در سایه وجود رایانه و اینترنت شکل تازه ای به خود گرفته است به طوری که نمی توان از تأثیر این ابزار بر انسان چشم پوشید و ابعاد مثبت آن را در بروز استعدادها و خلاقیت ها نادیده گرفت.

با توجه به تأثیر بسیار زیاد این ابزار بر دانش آموزان و کم توجهی معلمین و مسؤولین به این امر مهم ، می بایست کارهای تحقیقی و پژوهشی زیادی انجام گیرد تا همگان به اهمیت این تغییر و تحول پی ببرند .

بررسی آثار رایانه بر رشد خلاقیت دانش آموزان و معرفی شیوه های مؤثر و مفید کاربرد آن در بروز خلاقیت تحقیقات گسترده ای را می طلبد که با یک برنامه محدود امکان نتیجه گیری درست و دقیق محال می نماید و لازم است شاخص های گوناگونی مورد توجه قرار گیرند .

در این پژوهش ابتدا به تعریف واژه خلاقیت از دیدگاه صاحبنظران پرداخته شده است . سپس عوامل مؤثر در بروز خلاقیت ، رایانه به عنوان ابزار آموزشی ، فواید و اهمیت استفاده

از رایانه ، علت عدم کاربرد چشمگیر رایانه در آموزش و پرورش ، ضرورت توسعه فناوری اطلاعات و استفاده از اینترنت و مهمتر از همه روش های مؤثر کاربرد رایانه در بروز خلاقیت و . . . مورد بررسی قرارگرفته است .

بر مبنای موضوع پژوهش به ارائه و اجرای پرسشنامه ای کوتاه مبادرت ورزیده شده است .

در پایان توصیه ها ، موانع و مشکلات و شرایط اجرایی کاربرد رایانه در آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفته است .

امید است که در آینده ای بسیار نزدیک به نقش این ابزار مهم بیشتر از حال توجه گردد و تحقیقات گسترده ای توسط طالبان علم و پیشرفت انجام گیرد .

مقدمه :

بررسی اهداف آموزش و پرورش در سطح جهان و ایران ، به خصوص در طرح کلیات نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران [۱] نشان می دهد که هدف اساسی ، تربیت افرادی است که با اتکاء به نیروی اراده و تعقل خویش منطقی و خلاق بیاندیشند و به جای وابستگی و استفاده از دستاوردهای اقتصادی و فرهنگی دیگران ، مولد دانش ، تکنولوژی و فرهنگ مناسب برای زندگی مستقل ، فعال و خلاق در « عصر دانایی » باشند .

این موضوع اخیرا” توجه بسیاری از اندیشمندان و مسئولان کشورهای مختلف و به ویژه ممالک در حال توسعه را به خود جلب کرده است به نحوی که تغییر نظام آموزش و پرورش از نظری صرف به نظری توأم با عمل (کاربردی) و پرورش افراد پویا و خلاق به جای افراد ایستا مورد توجه خاصی قرار گرفته است . درضمن ، خلاقیت و نوآوری به عنوان یک شاخص در گزینش افراد در مشاغل مختلف و از جمله صنایع نیز مطرح گردیده است .

درباره مفهوم خلاقیت تعریف های متعدد و گاه متضادی ارائه شده است ولی در مورد تعریف زیر یک اتفاق کلی مشاهده شده است .

« خلاقیت توانایی فرد برای تولید ایده ها ، نظریه ها ، بینش ها یا اشیاء جدید و بدیع و بازسازی مجدد درعلوم و سایر زمینه ها است که توسط متخصصان ، اصیل و از نظر علمی ، زیباشناسی ، تکنولوژی و اجتماعی با ارزش تلقی گردد .»

یکی از سؤالاتی که در چهار دهه گذشته ، ذهن بسیاری از پژوهشگران و اندیشمندان تعلیم و تربیت را به خود مشغول کرده و تحقیقات بسیاری را به وجود آورده این است که « آیا می توان خلاقیت را پرورش داد ؟ »

بررسی پیشینه های تحقیقات (مک کین ۱۹۶۸) و (مانسفید و باس ۱۹۸۱) و (کتل و بوچر ۱۹۶۸) نشان می دهد که پیروان اصالت ذات ، خلاقیت را یک توانایی و صفت بالقوه تلقی می کردند ولی حتی متفکران پیشرو (ترمن ۱۹۲۵) ، (کاکس ۱۹۲۶) و (گالتن ۱۸۶۹) نیز بر این باور بودند که هر چند خلاقیت نیز مانند هوش بعد ارثی دارد ، باز هم عوامل محیطی می توانند بر این توانایی اثر بگذارند .

در رابطه با پرورش خلاقیت ، پژوهش ها (آلبیرخ ۱۹۸۷) ، (محمدی ۱۳۷۰) نشان داده اند که افراد خلاق به مراتب بیش از افراد غیر خلاق ، توانایی پرورش خلاقیت را در دیگران دارند .[۲]

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.