فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره تفکر انتقادی و نقادانه؛ تحلیل مبانی فلسفی، آموزشی و کاربردی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره تفکر انتقادی و نقادانه؛ تحلیل مبانی فلسفی، آموزشی و کاربردی دارای ۱۰۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره تفکر انتقادی و نقادانه؛ تحلیل مبانی فلسفی، آموزشی و کاربردی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره تفکر انتقادی و نقادانه؛ تحلیل مبانی فلسفی، آموزشی و کاربردی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره تفکر انتقادی و نقادانه؛ تحلیل مبانی فلسفی، آموزشی و کاربردی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره تفکر انتقادی و نقادانه؛ تحلیل مبانی فلسفی، آموزشی و کاربردی :
جزئیات:
توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره تفکر انتقادی و نقادانه؛ تحلیل مبانی فلسفی، آموزشی و کاربردی
فهرست مطالب
-۱- تاریخچه و مبانی نظری تفکر انتقادی….. ۴۴
۲-۱-۱- تفکر انتقادی ……………….. ۴۵
۲-۱-۱-۱- تلاشی در جهت ارائه تعریفی مورد توافق همگان:
عنوان صفحه
پروژه تحقیقاتی دلفی در سال ۱۹۹۰ ۴۸
۲-۱-۱-۱-۱- مؤلفههای تفکر انتقادی…. ۵۰
۲-۱-۱-۱-۱-۱- مؤلفه مهارتی تفکر انتقادی ۵۰
۲-۱-۱-۱-۱-۲- مؤلفه گرایشی تفکر انتقادی ۵۲
۲-۱-۱-۱-۱-۲-۱- مفهوم گرایش…….. ۵۲
۲-۱-۱-۱-۱-۲-۲- گرایشهای تفکر انتقادی ۵۴
۲-۱-۱-۱-۱-۲-۳- سنجش گرایشهای تفکر انتقادی ۵۵
۲-۱-۱-۱-۱-۳- رابطه مؤلفه مهارتی و مؤلفه گرایشی تفکر
انتقادی ۵۶
۲-۱-۱-۲- عمومی بودن تفکر انتقادی در مقابل اختصاص داشتن آن
به زمینهای خاص .. ۵۷
۲-۱-۲- تمایز تفکر انتقادی از مفاهیم دیگر ۵۸
۲-۲- تحقیقات پیشین در زمینه عوامل تأثیرگذار بر گرایشهای تفکر انتقادی………………………………. ۶۰
۲-۲-۱- رابطه بین ارزشهای فرهنگی و گرایشهای تفکر انتقادی ۶۱
۲-۲-۲- رابطه بین ارزشهای فرهنگی و ابعـاد الگـوهای ارتباطات
خانواده و دانشجو- استاد ….. ۷۵
۲-۲-۳- رابطه بین ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد
و گرایشهای تفکر انتقادی…… ۸۱
۲-۲-۳-۱- رابطه بین ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده
و گرایشهای تفکر انتقادی ۸۲
۲-۲-۳-۲- رابطه بین ابعاد الگوهای ارتباطات دانشجـو- استـاد
و گرایشهای تفکر انتقادی ۸۵
۲-۲-۴- رابطه بین ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد
و ارضای نیازهای روانشناختی پایه ۸۸
عنوان صفحه
۲-۲-۵- رابطه بین ارضـای نیـازهـای روانشنـاختی پـایـه
و گرایشهای تفکر انتقادی…… ۹۶
۲-۲-۶- نقش واسطهگری ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد
در رابطه بین ارزشهای فرهنگی و گرایشهای تفکر انتقادی ……………………………… ۹۹
۲-۲-۷- نقش واسطهگری ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد
در رابطه بین ارزشهای فرهنگی و ارضای نیازهای روانشناختی پایه ………………………. ۱۰۱
۲-۲-۸- نقـش واسطـهگـری ارضـای نیـازهـای روانشنـاختـی پـایـه
در رابطه بین ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد
و گرایشهای تفکر انتقادی…… ۱۰۴
۲-۳- فرضیههای پژوهش………………….. ۱۰۶
۲-۴- تعریف عملیاتی متغیرهای پژوهش……… ۱۰۸
در این فصل، در ابتدا به مرور خط سیر تفکر انتقادی از آغاز تا به امروز پرداخته میشود تا در مورد این نوع تفکر دانشی زمینهای فراهم آید. سپس، مؤلفههای تفکر انتقادی و به ویژه مؤلفه گرایشی آن به تفصیل مورد بحث قرار میگیرند. پس از آن، تحقیقات پیشین مربوط به سؤالات پژوهش و پشتوانههای فرضیههای پژوهش مطرح میشوند.
۲-۱- تاریخچه و مبانی نظری تفکر انتقادی
اگرچه مطالعه و بررسی در باب تفکر انتقادی در طی ۲۵ سال آخر قرن بیستم شدت یافته است، ریشه این نوع تفکر را میتوان تا حدود ۲۵۰۰ سال پیش و تا زمان سقراط ردیابی کرد. سقراط به تمرکز معلمان بر پرورش مهارتهای استدلالی یادگیرندگان تأکید داشت (آورهویزر، ۱۹۹۷؛ پل، الدر و بارتل، ۱۹۹۷). سالهای متمادی بعد از سقراط، تفکر انتقادی آنچنان که باید مطـرح نبود تا اینکه اندیشه انتقادی در دوره نوگرایی توجه روشنگران سده هجدهم از جمله کانت را به خود جلب کرد. این مفهوم در دوره فرانوگرایی توسط افرادی همچون جان دیویی، ماکس بلک، گوردون هولفیش، رابرت انیس، متیو لیپمن، جان مک پک و ریچارد پل وارد فرایند تعلیم و تربیت شد (جهانی، ۱۳۸۲). در اوایل قرن بیستم، جان دیویی (۱۹۳۳) در کتاب «ما چگونه فکر میکنیم» با تأکید بر «تفکر تأملی» الهامبخش مربیان در رشد دادن تفکر کودکان شد. به عقیده وی هدف اصلی آموزش به جای حفظ کردن طوطیوار مطالب، باید تفکر تأملی و یادگیری نحوه تفکر باشد. وی تفکر تأملی را حالتی از شک و تردید، سردرگمی و مخمصه فکری میدانست که به دنبال آن تفکر اتفاق میافتد و فرد درصدد جست و جوی اطلاعاتی که آن شک را برطرف میکند، برمیآید. در نهایت، با یافتن اطلاعات سردرگمی فرد پایان مییابد (۱۹۳۳، ص. ۱۲). دیویی تفکر تأملی را «مد نظر قرار دادن فعالانه، مصرانه و دقیق یک عقیده یا یک شکل فرضی از دانش با در نظر گرفتن زمینههایی که از آن حمایت میکند و در نهایت به نتیجهگیری میانجامد» تعریف میکرد (دیویی، ۱۹۳۳، ص. ۹). امروزه اکثر متخصصان، تفکر تأملی دیویی را همخوان با تفکر انتقادی میدانند (گریسون،۱۹۹۱).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 