فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره راهکارهای علمی و عملی برای افزایش میزان مطالعه در جامعه


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره راهکارهای علمی و عملی برای افزایش میزان مطالعه در جامعه دارای ۴۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره راهکارهای علمی و عملی برای افزایش میزان مطالعه در جامعه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره راهکارهای علمی و عملی برای افزایش میزان مطالعه در جامعه۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره راهکارهای علمی و عملی برای افزایش میزان مطالعه در جامعه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره راهکارهای علمی و عملی برای افزایش میزان مطالعه در جامعه :

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره راهکارهای علمی و عملی برای افزایش میزان مطالعه در جامعه
فهرست مطالب

فصل دوم: ادبیات تحقیق………………………………………………………………………………………………………. ۷

مطالعه………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۸

اهداف مطالعه……………………………………………………………………………………………………………………….. ۹

سطوح مطالعه………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰

مراحل خواندن…………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱

روش های مطالعه…………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲

کسب عادات مطالعه موثر در پنج گام……………………………………………………………………………………. ۱۴

سرعت مطالعه……………………………………………………………………………………………………………………… ۱۶

فعال بودن…………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۹

روش یادگیری مشارکتی یا روش باهم مطالعه کردن……………………………………………………………….. ۲۰

چرا و چگونه مطالعه می کنیم……………………………………………………………………………………………….. ۲۰

تأثیر گسترده مطالعه بر ابعاد گوناگون زندگی افراد………………………………………………………………… ۲۱

لذت مطالعه………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۳

علاقه و مطالعه……………………………………………………………………………………………………………………. ۲۳

علل و عدم رغبت به مطالعه…………………………………………………………………………………………………. ۲۴

روش های ایجاد علاقه به مطالعه…………………………………………………………………………………………… ۲۶

انگیزه مطالعه……………………………………………………………………………………………………………………… ۲۷

آسیب شناسی مطالعه…………………………………………………………………………………………………………. ۲۹

انگیزه…………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۰

معنی لغوی انگیزه……………………………………………………………………………………………………………….. ۳۱

تعریف اصطلاح انگیزه………………………………………………………………………………………………………….. ۳۱

سه مؤلفه از انگیزه از دیدگاه آرنولد و همکاران…………………………………………………………………….. ۳۲

تئوری غرایز……………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۲

تئوری انرژی های حیاتی……………………………………………………………………………………………………… ۳۲

تئوری احتیاج…………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۲

تئوری محرک…………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۳

رویکرد رفتاری…………………………………………………………………………………………………………………… ۳۳

رویکرد شناختی…………………………………………………………………………………………………………………. ۳۴

رویکرد انسان گرایی…………………………………………………………………………………………………………… ۳۴

رویکرد اجتماعی – فرهنگی………………………………………………………………………………………………… ۳۵

انواع انگیزه………………………………………………………………………………………………………………………… ۳۵

انگیزه های مشترک و اختصاصی…………………………………………………………………………………………. ۳۵

انگیزه های درونی و بیرونی…………………………………………………………………………………………………. ۳۶

انگیزش و آموزش……………………………………………………………………………………………………………….. ۳۶

تشویق………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۷

مفهوم شناسی تشویق………………………………………………………………………………………………………… ۳۸

تشویق در لغت…………………………………………………………………………………………………………………… ۳۸

اهمیت تشویق در یادگیری………………………………………………………………………………………………….. ۳۹

اشکال گوناگون تشویق، از نظر اندیشمندان مسلمان…………………………………………………………….. ۳۹

عوامل مؤثر در تشویق…………………………………………………………………………………………………………. ۴۰

ویژگی های تشویق مناسب………………………………………………………………………………………………….. ۴۰

مهارت در تشویق و ترغیب دانش آموزان………………………………………………………………………………. ۴۱

۱-تشویق فردی…………………………………………………………………………………………………………………… ۴۱

۲-تشویق گروهی……………………………………………………………………………………………………………….. ۴۲

پیشینه پژوهش های انجام شده………………………………………………………………………………………….. ۴۳

پیشینه پژوهش های انجام شده در ایران……………………………………………………………………………… ۴۳

پیشینه پژوهش های انجام شده در خارج از کشور…………………………………………………………………. ۵۱

نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۴

مبانی نظری

مطالعه

سه تعریف اصلی برای مطالعه یا خواندن وجود دارد. طبق تعریف اول، یادگیری خواندنبه معنای یادگیری تلفظ کردن کلمات است. طبق تعریف دوم، یادگیری خواندن به معنای یادگیری شناسایی کلمات و دریافت معنای آنهاست. و طبق تعریف سوم، یادگیری خواندن یعنی درک معنای یک متن به منظور کسب اطلاعات از آن. این سه تعریف منعکس کننده دیدگاههای قدیمی و پایدار درباره خواندن است.

تحقیقات جدید تر از تعریف گسترده تری حمایت می کنند .این تعریف جدید شامل تمامی تعاریف گفته شده است، با این تفاوت که مهارت های یادگیری را نیز در بافت فعالیت های خواندن و نوشتن در نظر می گیرد. طبق این تعریف آموزش مهارت ها نیز بخشی از فرایند خواندن است (کانینگهامو استانویچ،۲۰۰۳).

به عقیده هلدن(۲۰۰۴)، مطالعه راهی مهم برای تحول شخصی و زندگی اجتماعی، اقتصادی، و مدنی است.

مطالعه افراد را قادر می سازد درباره سایر افراد، تاریخ، مطالعات اجتماعی، هنر، علم، ریاضیات و سایر موضوعات محتوایی اطلاعاتی بدست آورند(لیون،۱۹۹۷).

طبق دیدگاه دپارتمان فرهنگ، رسانه و ورزش(۲۰۰۳،به نقل از هلدن،۲۰۰۴) افراد نمی توانند شهروندانی فعال و آگاه باشند، مگر اینکه بتوانند بخوانند. مطالعه پیش نیاز تقریبا تمامی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است. با آنکه از اصطلاحاتی چون مطالعه در اوقات فراغت یا مطالعه به قصد تفریح یا لذت بردنزیاد استفاده می شود اما تعریف این اصطلاحات دشوار است. منظورازاین مطالعه، مطالعه ای است که به خواست فرد آغاز می شود و ادامه می یابد. به این دلیل که خواننده به آن علاقه مند شده، این فعالیت معمولا شامل مطالعه نوشته هایی است که انتخاب خود فرد است و در مکان و زمان مناسب صورت می گیرد.

طبق نظر نل(۱۹۸۸)، مطالعه برای لذت بردن نوعی بازی ذهنی است که ما را قادر می سازد که در تحلیل خود دنیای دیگر و نقش های دیگری را تجربه کنیم.همچنین هلدن(۲۰۰۴) مطالعه را فعالیتی خلاقانه، هرمنوتیک و تفسیری می داند که سازنده تجارب و انتظارات فرد در بافت اجتماعی است.


  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.