فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره ویژگی‌های شخصیتی؛ بررسی ابعاد روان‌شناختی و تأثیر آن بر رفتار فردی و اجتماعی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره ویژگی‌های شخصیتی؛ بررسی ابعاد روان‌شناختی و تأثیر آن بر رفتار فردی و اجتماعی دارای ۹۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره ویژگی‌های شخصیتی؛ بررسی ابعاد روان‌شناختی و تأثیر آن بر رفتار فردی و اجتماعی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره ویژگی‌های شخصیتی؛ بررسی ابعاد روان‌شناختی و تأثیر آن بر رفتار فردی و اجتماعی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره ویژگی‌های شخصیتی؛ بررسی ابعاد روان‌شناختی و تأثیر آن بر رفتار فردی و اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره ویژگی‌های شخصیتی؛ بررسی ابعاد روان‌شناختی و تأثیر آن بر رفتار فردی و اجتماعی :

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره ویژگی‌های شخصیتی؛ بررسی ابعاد روان‌شناختی و تأثیر آن بر رفتار فردی و اجتماعی
فهرستـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

-۱ – مقدمه………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۳

۲-۲- معنا و مفهوم شخصیت …………………………………………………………………………………………… ۱۴

۲-۳- تعاریف شخصیت …………………………………………………………………………………… ۱۶

۲-۴- تاریخچه ارزیابی شخصیت……………………………………………………………………………….. ۱۸

۲-۴-۱- طالع بینی ، کف بینی و جمجمه شناسی…………………………………………………………. ۱۹

۲- ۵ – عوامل موثر در شکل گیری شخصیت ……………………………………………………….. ۲۴

۲-۵-۱ – عوامل فردی…………………………………………………………………………………… ۲۴

۲-۵-۲ – عوامل محیطی…………………………………………………………………………………………… ۲۵

۲-۶ – نظریه زیگموندفروید…………………………………………………………………………………………… ۲۸

۲-۷ – ساختار شخصیت………………………………………………………………………………….۲۹

۲-۸ – ساختار شخصیت انسان از نظر فروید………………………………………………………….۲۹

۲-۸-۱- نهاد……………………………………………………………………………………………………………………۲۹

۲-۸-۲ – من یا خود…………………………………………………………………………………… ۳۰

۲-۸-۳- من برتر یا فراخود ……………………………………………………………………………………………….۳۰

۲-۹ – نظریه ویژگی های شخصیتی از نظر فروید…………………………………………………………………. ۳۱

۲-۱۰ – مراحل رشد روانی – جنسی از نظر فروید………………………………………………………. ۳۱

۲-۱۰-۱ – مرحله دهانی…………………………………………………………………………………. ۳۱

۲-۱۰-۲ – مرحله مقعدی…………………………………………………………………………………………………. ۳۲

۲-۱۰-۳ – مرحله آلتی ……………………………………………………………………………………………………..۳۲

۲-۱۰-۴ – مرحله نهفتگی…………………………………………………………………………….. ۳۳

۲-۱۰-۵- مرحله تناسلی …………………………………………………………………………………………………. ۳۳

۲-۱۱- نظریه ی تحلیلی یونگ ………………………………………………………………………………………. ۳۳

۲-۱۲- ساختار شخصیت از نظریه یونگ…………………………………………………………………………… ۳۴

۲-۱۲-۱- من یا خود………………………………………………………………………………………….. ۳۴

۲-۱۲-۲- ناهشیار فردی………………………………………………………………………………………………….. ۳۴

۲-۱۲-۳- نا هشیار جمعی……………………………………………………………………………………………….. ۳۴

۲-۱۲-۴- صورت های ازلی یا کهن الگو……………………………………………………………………………..۳۴

۲-۱۲-۴-۱- پرسونا یا نقاب……………………………………………………………………………۳۵

۲-۱۲-۴-۲- سایه………………………………………………………………………………………………… ۳۶

۲-۱۲-۴-۳- آنیما و آینموس……………………………………………………………………………………………. ۳۶

۲-۱۲-۴-۴- خود…………………………………………………………………………………………………………….۳۶

۲-۱۳- سنخ های شخصیت در نظریه یونگ…………………………………………………………………………..۳۷

۲-۱۳-۱- برونگرای متفکر…………………………………………………………………………………………….. ۳۷

۲-۱۳-۲- برونگرای احساسی…………………………………………………………………………………………. ۳۸

۲-۱۳-۳- برونگرای حسی…………………………………………………………………………………………………۳۸

۲-۱۳-۴- برونگرای شهودی…………………………………………………………………………………………. ۳۸

۲-۱۳-۵- درونگرای متفکر………………………………………………………………………………………………..۳۸

۲-۱۳-۶- درونگرای احساسی…………………………………………………………………………………………….۳۸

۲-۱۳-۷- درونگرای حسی………………………………………………………………………………………………..۳۸

۲-۱۳-۸- درونگرای شهودی……………………………………………………………………………………………..۳۹

۲-۱۴- دیدگاه آیزنگ در زمینه شخصیت……………………………………………………………………………..۴۰

۲-۱۵- روش تحقیق آیزنگ در زمینه شخصیت……………………………………………………………………..۴۰

۲-۱۶- دیدگاه آدلر در مورد شخصیت…………………………………………………………………………………۴۳

۲-۱۷- نظریه آلفود آدلر…………………………………………………………………………………………………….۴۴

۲-۱۸- اصول عمده نظریه آدلر……………………………………………………………………………………………۴۴

۲-۱۹- نظر آدلر در مورد شکل گیری شخصیت………………………………………………………………….. ۴۵

۲-۲۰- تیپ های شخصیتی در مورد آلپورت………………………………………………………………….۴۶

۲-۲۰-۱- صفات اعظم……………………………………………………………………………………………………..۴۷

۲-۲۰-۲- صفات مرکزی…………………………………………………………………………………………………..۴۷

۲-۲۰-۳- صفات ثانوی…………………………………………………………………………………………………….۴۷

۲-۲۱- رویکرد آلپورت به شخصیت…………………………………………………………………………………..۴۷

۲-۲۲- ساختار شخصیت از نظر آلپورت………………………………………………………………………………۴۸

۲-۲۳- ویژگی های شخصیتی در نظریه گوردون آلپورت………………………………………………………..۴۹

۲-۲۳-۱- ویژگی های اصلی……………………………………………………………………………………۴۹

۲-۲۳-۲- ویژگی های مرکزی…………………………………………………………………………………………. ۴۹

۲-۲۳-۳- ویژگی های ثانوی……………………………………………………………………………………………..۵۰

۲-۲۴- پخته شدن شخصیت از نظر آلپورت………………………………………………………………………….۵۰

۲-۲۵- تیپ های شخصیتی………………………………………………………………………………………………..۵۱

۲-۲۵-۱- طبقه بندی کرچمر…………………………………………………………………………………………….۵۲

۲-۲۵-۱-۱- طبقه پیک نیک………………………………………………………………………………………………۵۲

۲-۲۵-۱-۲- طبقه لپتوزوم……………………………………………………………………………………………… ۵۲

۲-۲۵-۱-۳- طبقه سنخ پهلوانی………………………………………………………………………………………….۵۳

۲-۲۵-۲- طبقه بندی شلدن………………………………………………………………………………………………۵۳

۲-۲۵-۲-۱- اندومورفی…………………………………………………………………………………………………….۵۴

۲-۲۵-۲-۲- موزومورفی………………………………………………………………………………..۵۴

۲-۲۵-۲-۳- اکتومورفی…………………………………………………………………………………………………….۵۴

۲-۲۶- پیشرفت تحصیلی…………………………………………………………………………………………………. ۵۵

۲-۲۷- عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان……………………………………………………………۵۵

۲۲-۲۸- تجربه معلمان…………………………………………………………………………………………………….. ۶۱

۲-۲۹- مهارت معلم………………………………………………………………………………………………………… ۶۱

۲-۳۰- نگرش معلم…………………………………………………………………………………………………. ۶۱

۲-۳۱- اهمیت و ضرورت دوره ی ابتدایی……………………………………………………………………….۶۲

۲-۳۲- ویژگی دانش آموزان دوره ی ابتدایی…………………………………………………………………………۶۳

۲-۳۳- ویژگی های معلم در دوره ابتدایی………………………………………………………………………….. ۶۷

۲-۳۳-۱- ویژگی های شخصی معلم………………………………………………………………..۶۸

۲-۳۳-۲- ویژگی های حرفه ای و فنی معلم………………………………………………………………………….۶۹

۲-۳۳-۳- مهارت در برقراری روابط و مناسبات شخصی…………………………………………………………۷۰

۲-۳۳- پیشینه های تحقیق…………………………………………………………………………………… ۷۲

۲-۳۴- خلاصه مطالعات انجام گرفته در فصل ۲………………………………………………………۷۸

۲-۱- مقدمه:

هر انسان رویدادهای در نوع خود منحصر به فرد است. با وجود این، بین بسیاری از انسانها و رویدادهای زندگی آنها، آنقدر شباهت وجود دارد که بتوان نکات مشترکی را در نظر گرفت. و درست همین الگوهای رفتاری که روان شناسان شخصیت در پی درک آنند. روان شناس شخصیت برای کلیت فرد و تفاوتهای فردی اهمیت خاصی قائل است اگرچه روان شناسان شخصیت وجود شباهتهای بین افراد را قبول دارند، توجه آنها بیش تر به تفاوتهای افراد از یکدیگر معطوف می باشد. چرا عده ای موفق اندو بعضی نا موفق اند؟ تنوع استعدادها از کجا ناشی می شود ؟ چرا برداشت های افراد از امور متفاوت است؟(پروین و جان،۱۳۸۱).

«شخصیت را بر مبنای صفت بارز، مسلط یا شاخص فرد نیز تعریف کرده اند و بر این اساس است که افراد را دارای شخصیت برون گرا یا درون گرا یا پرخاشگر و امثال آن می دانند. درواقع چنین فرض می شود که در شرایط مختلف، حالت بارز، یکی پرخاشگری و دیگری درون گرایی است. این گونه برداشت از شخصیت، در محدود تیپ شناسی می گنجد. اشکال عمد آن هم این است که با این گونه تقسیم بندی، در نظر گرفته نمی شود که فرد انسان بر حسب شرایط و اوضاع و احوال، پرخاشگر یا درون گرا می شود، نظریه پردازان شخصیت، این پدیده را از جنبه ی ارزشی آن مورد بحث قرار نمی دهند، یعنی نمی گویند فلان شخصیت بد یا خوب است. نظری اجمالی به تعاریف شخصیت، نشان می دهد که تمام معانی شخصیت را نمی توان در یک نظریه خاص یافت، بلکه در حقیقت، تعریف شخصیت به نوع نظری هر دانشمند بستگی دارد. برای مثال، کارل راجرز، شخصیت را یک خویشتنسازمان یافتدایمی می داند که محور تمام تجربه های وجودی ماست. یا گردن آلپورت، شخصیت را مجموعه عوامل درونی ای که تمام فعالیت های فردی را جهت می دهد ، تلقی می کند. جی. بی . واتسُن پدر رفتارگرایی، شخصیت را مجموع سازمان یافته ای از عادات می پندارد. اریک اریکسن روانپزشک و روانکاو مشهور زمان ما، معتقد است که رشد انسان در قالب یک سلسله مراحل و وقایع روانی- اجتماعی صورت می پذیرد و شخصیت انسان، تابع نتایج آن هاست. جورج کلی یکی از روان شناسان شناختی معاصر، روش خاص هر فرد را در جستجو برای تفسیرمعنای زندگی شخصیت او می داند، و بالاخره زیگموند فروید عقیده دارد که شخصیت از نهاد، خود و فراخود ساخته شده است»(شاملو، ۱۳۸۲،ص۱۶).

۲-۲- معنا و مفهوم شخصیت:

«شناخت رفتار و شخصیت انسان ، چیز تازه ای نیست . برخی براین باورند که تاریخ تفکر در مورد رفتار و شخصیت، به اندازه ی طول عمر انسانها است . با پیدایش انسان نحوه ی شکل گیری شخصیت مورد توجه فلاسفه، ادیان، مذاهب و شاعرن بوده است با پیدایش روش های علمی روش های قبلی کهنه شده و روش علمی یک روش دقیق و حساب شده است.(برگر؛۱۹۹۳). ریشه علم در روان شناسی را باید در رُم و یونان باستان بررسی نمود و این ها سوالاتی در شخصیت مطرح می کردند و مشابه همان سوالات امروز توسط روانشناسان مطرح می گردد. بررسی رفتار به شیوه ی علمی و تجربی در سال ۱۸۷۹، توسط دانشمند آلمانی

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.