فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ابعاد هوش سازمانی و نقش آن در ارتقای عملکرد کارکنان


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ابعاد هوش سازمانی و نقش آن در ارتقای عملکرد کارکنان دارای ۷۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ابعاد هوش سازمانی و نقش آن در ارتقای عملکرد کارکنان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ابعاد هوش سازمانی و نقش آن در ارتقای عملکرد کارکنان۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ابعاد هوش سازمانی و نقش آن در ارتقای عملکرد کارکنان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ابعاد هوش سازمانی و نقش آن در ارتقای عملکرد کارکنان :

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ابعاد هوش سازمانی و نقش آن در ارتقای عملکرد کارکنان
فهرستــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بخش اول : هوش سازمانی………………………… ۳۲

۲ـ ۱-۱.مقدمه………………………………… ۳۲

۲-۱-۲. تعاریف هوش سازمانی ……………………. ۳۲

۲-۱-۲-۱. هوش در حوزه روانشناسی ………………. ۳۴

۲-۱-۲-۲. هوش در حوزه سازمانی ………………… ۳۸

۲-۱-۳. اهمیت هوش سازمانی …………………….. ۴۰

۲-۱-۴. بهبود هوش سازمانی ……………………. ۴۲

۲ ـ ۱ـ ۵. پیش نیازهای ضروری جهت بهبود هوش سازمانی ۴۳

۲ ـ ۱ـ ۵-۱. تقویت سرمایه اجتماعی سازمان………… ۴۳

۲ ـ ۱ـ ۵-۲. توجه به جایگاه سرمایه فکری در سازمان ۴۳

۲ ـ ۱ـ ۵-۳. سرمایه فرهنگی در راستای تقویت سازمان ۴۳

۲ ـ ۱ـ ۵-۴. ضرورت توجه به فرهنگ سازمانی………… ۴۴

۲ ـ ۱ـ ۵-۵. تبدیل سازمان به سازمان یادگیرنده……. ۴۴

۲ ـ ۱ـ ۶. هوش سازمانی و یادگیری……………….. ۴۴

۲ ـ ۱ـ ۷. هوش سازمانی و هوش تجاری……………… ۴۵

۲ ـ ۱ـ ۸. سه مدل نظری برای حمایت از هوش سازمانی ۴۵

۲ ـ ۱ـ ۹. رویکردهای هوش سازمانی ………………. ۴۸

۲ ـ ۱ـ ۹-۱. رویکرد رفتارگرایی…………………. ۴۹

۲ ـ ۱ـ ۹-۲. رویکرد شناخت گرایی………………… ۴۹

۲ ـ ۱ـ ۹-۳. رویکرد اجتماعی……………………. ۴۸

۲ ـ ۱ـ ۱۰. ضریب هوش سازمانی ………………….. ۴۷

۲ ـ ۱ـ ۱۱. درک شهودی از هوشمندی……………….. ۵۰

۲ ـ ۱ـ ۱۲. ماهیت سازمان های هوشمند…………….. ۵۳

۲ ـ ۱ـ ۱۳. هوشمندی رقابتی و هوش سازمانی……….. ۵۶

۲ ـ ۱ـ ۱۴. اقدامات اساسی در هوش سازمانی………… ۵۶

۲ ـ ۱ـ ۱۵. ابزار سنجش هوش سازمانی……………… ۵۸

۲ ـ ۱ـ ۱۶. اجزای هوش سازمانی………………….. ۵۹

۲ ـ ۱ـ ۱۶-۱. هوش سازمانی به عنوان یک فرایند…….. ۵۹

۲ ـ ۱ـ ۱۶-۲. هوش سازمانی به عنوان یک محصول……… ۶۰

۲ ـ ۱ـ ۱۷. فرایند هوش………………………… ۶۰

بخش دوم : عملکرد ……………………………. ۶۰

۲-۲-۱. مقدمه ……………………………….. ۶۷

۲ ـ ۲ـ ۲. تعاریف عملکرد………………………. ۶۸

۲ ـ ۲ـ ۳. عملکرد شغلی به عنوان یک مفهوم چند بعدی ۷۰

۲ ـ ۲ـ ۴. انواع عملکرد……………………….. ۷۳

۲ ـ ۲ـ ۴-۱. عملکرد وظیفه ای ………………….. ۷۴

۲ ـ ۲ـ ۴-۲. عملکرد زمینه ای…………………… ۷۵

۲ ـ ۲ـ ۵. تفاوت های بین عملکرد وظیفه ای و عملکرد زمینه ای ۷۶

۲ ـ ۲ـ ۶. کاربردهای عملکرد شغلی……………….. ۷۶

۲ ـ ۲ـ ۷. عملکرد سازمانی……………………… ۷۷

الف – پیشینه نظری

بخش اول

هوش سازمانی

۲ ـ ۱. مقدمه:

در بین فاکتورهای انسانی ، بدون تردید عامل هوش در انسانهایی که سازمان را به وجود آورده و حیات و بقاء سازمان به ایشان بستگی دارد ، از جمله عواملی است که در سال های اخیر ، نظر بسیاری از دانشمندان را به خود جلب کرده است ( ملائیان وهمکاران ، ۱۳۸۹ : ۷۸ ).همانگونه که در دنیای انسانی و در حیات پرتلاطم بشری ، انسان هایی موفق خواهند بود که دارای هوش سرشاری باشندتا با بهره گیری از آن بتوانند بر مسائل و مشکلات زندگی فائق آیند. قطعا در دنیای سازمانی نیز ، وضعیت به همین گونه است (سیادت و همکاران ، ۱۳۸۹ :۱۵۷) امروزه صحبت از انواع مختلف هوش است . در هر مورد ، هوش به توانایی دریافت ، درک و کاربرد نمادها و سمبل ها که نوعی توانایی انتزاعی است ،اشاره دارد. امروزه هوش ، پیشوند بسیاری از مفاهیم مدیریتی شده است و این نشان دهنده تغییر نگاه سازمان های و متفکران سازمانی از هوش تستی بر رویکردهای نوین به مقوله هوش است (بیک زاده و همکاران ، ۱۳۸۹ :۱۴۴) .

پیشرفت های ایجاد شده در زمینه هوش فردی تاثیر مهمی در شکل گیری مفهوم هوش سازمانی داشته است (Kalkan ,2005 : 44) . بر این اساس با توجه به ویژگی های خاص هوش سازمانی ، معلوم شد هرچند که این عامل با هوش فردی مشابهت هایی دارد اما هوش سازمانی یک پیامد اجتماعی و گروهی است ، بدین معنی که این هوش حاصل عملکرد گروهی از افراد است که به عنوان یک واحد عمل می کنند و از این نظر تفاوت های چشم گیری با هوش فردی دارد (سلاسل و همکاران ، ۱۳۸۸ : ۲۷) .

در فصل حاضرمتغیر وابسته (عملکرد شغلی کارکنان ) و متغیر مستقل (هوش سازمانی ) تشریح و با مروری بر ادبیات تحقیق و مطالعات پیشین؛ به نظرات و یافته های صاحبنظران و پژوهشگران در زمینه متغیرهای پژوهش پرداخته شده است.

۲ـ ۲ . تعاریف هوش سازمانی :

هوش به عنوان یک مفهوم جذاب که زمینه های پژوهشی شگفت انگیزی دارد ، در بسیاری از رشته ها به غیر از روانشناسی فردی و روانشناسی شناختی نیز کاربرد و جذابیت دارد یکی از رشته هایی که علاقه فزاینده ای به هوش و اهمیت آن نشان داده است مدیریت و ادبیات پژوهشی توسعه سازمانی است (Akgan,2007:272) .

هوش عبارتست از توانایی یادگیری و بکارگیری آن ، در سازگاری با اوضاع و احوال تازه و حل مسایل و مشکلات تازه. واژه هوش ، کیفیت پدیده خاصی را بیان می کند که دارای حالت انتزاعی بوده قابل رویت و ملاحظه نیست. به عبارت دیگر ،کلمه ای است که برای نمایاندن یک متغیر غیر حسی بکار رفته و تنها از طریق خواص آن قابل تفسیر است. مجموعه استعدادهایی است که با آنها شناخت پیدا می کنیم ، شناخت ها را به یاد می سپاریم و عناصر تشکیل دهنده فرهنگ را به کار می بریم تا مسائل زندگی روزانه را حل کنیم و با محیط ثابت و محیط در حال تغییر سازگار شویم (کاوسی وهمکاران ، ۱۳۸۹ : ۱۲۸).

منظور از هوش ظرفیت درک ، ایجاد مفهوم و عمل بر اساس دانش است که در دسترس و آماده استفاده میباشد . به عنوان یک انسان به هوش خود از طریق زبان دسترسی داریم و از این طریق توانایی افزایش دانش، ظرفیت هوش را داشته و میتوان به طور نامحدود از هوش استفاده نمود (McMaster, 1998:1) .

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.