فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره تجارت الکترونیکی و نظام توزیع کالا؛ بررسی مدل‌ها و پیامدهای اقتصادی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره تجارت الکترونیکی و نظام توزیع کالا؛ بررسی مدل‌ها و پیامدهای اقتصادی دارای ۵۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره تجارت الکترونیکی و نظام توزیع کالا؛ بررسی مدل‌ها و پیامدهای اقتصادی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره تجارت الکترونیکی و نظام توزیع کالا؛ بررسی مدل‌ها و پیامدهای اقتصادی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره تجارت الکترونیکی و نظام توزیع کالا؛ بررسی مدل‌ها و پیامدهای اقتصادی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره تجارت الکترونیکی و نظام توزیع کالا؛ بررسی مدل‌ها و پیامدهای اقتصادی :

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره تجارت الکترونیکی و نظام توزیع کالا؛ بررسی مدل‌ها و پیامدهای اقتصادی
فهرست

۲-۱)مقدمه ۱۵

بخش اول. ۱۶

تجارت الکترونیکی. ۱۶

۲-۱-۱)تعاریف تجارت الکترونیکی. ۱۷

۲-۱-۲)اجزای تجارت الکترونیکی. ۱۸

۲-۱-۳)تفاوت تجارت الکترونیکی با کسب و کار الکترونیکی. ۱۹

۲-۱-۴)تاریخچه تجارت الکترونیکی. ۲۰

۲-۱-۵)طبقه بندی تجارت الکترونیکی از دیدگاه های متفاوت.. ۲۳

۲-۱-۵-۱)طبقه بندی تجارت الکترونیکی با توجه به ماهیت تبادلات.. ۲۳

۲-۱-۶)مراحل تجارت الکترونیکی. ۲۷

۲-۱-۷)چارچوب تجارت الکترونیکی. ۲۸

۲-۱-۷-۱)منافع برای سازمان ها ۳۰

۲-۱-۷-۲)منافع برای مشتریان. ۳۱

۲-۱-۷-۳)منافع برای جامعه ۳۲

۲-۱-۸)محدودیت ها و موانع تجارت الکترونیکی. ۳۳

۲-۱-۸-۱)محدودیت های تجارت الکترونیکی. ۳۳

۲-۱-۸-۲)محدودیت های غیر فنی تجارت الکترونیکی. ۳۴

۲-۱-۹)توجیه اقتصادی راه اندازی تجارت الکترونیکی در کشور. ۳۵

۲-۱-۹-۱)منافع. ۳۵

۲-۱-۹-۲)هزینه ها ۳۶

۲-۱-۹-۳)موانع و چالش ها ۳۶

۲-۱-۱۰)جایگاه تجارت الکترونیکی در ایران. ۳۷

۲-۱-۱۰-۱)عوامل محرک تجارت الکترونیکی. ۳۷

۲-۱-۱۱)رویکرد دولت جمهوری اسلامی ایران. ۴۵

ز

۲-۱-۱۲)سیاست تجارت الکترونیکی جمهوری اسلامی ایران. ۴۵

۲-۱-۱۲-۱)هدف.. ۴۵

۲-۱-۱۲-۲)اصول. ۴۶

۲-۱-۱۲-۳)سیاست های اجرایی. ۴۶

۲-۱-۱۲-۴)راهبردهای تجارت الکترونیک در ایران. ۴۹

۲-۱-۱۳)مراحل اقتصاد و تجارت الکترونیکی در جهان. ۵۰

۲-۱-۱۴)تجارت الکترونیکی در مناطق مختلف دنیا ۵۱

۲-۱-۱۵)موانع و تجارت الکترونیکی در کشورهای در حال توسعه ۵۱

۲-۱-۱۶)مدل های تجارت الکترونیکی: ۵۱

بخش دوم توزیع. ۵۵

۲-۲-۱)تعریف توزیع. ۵۶

۲-۲-۳)چرخه تولید تا مصرف.. ۵۸

۲-۲-۳-۱)تولیدکنندگان. ۵۸

۲-۲-۳-۳- ) مصرف کنندگان. ۶۰

۲-۲-۴)روش های توزیع. ۶۰

۲-۲-۵)اهداف شبکه های توزیع. ۶۴

۲-۲-۷)وظایف کانال توزیع. ۶۶

۲-۲-۸)کانال های اصلی توزیع. ۶۷

۲-۲-۸-۱)کانال های توزیع در بخش کالاها : ۶۷

۲-۲-۸-۲)کانال های توزیع در بخش خدمات: ۶۸

۲-۲-۹)مسایل شبکه توزیع : ۶۹

۲-۲-۱۰)مسایل ناشی از دخا لت های حاکمیت در بازار. ۷۰

۲-۲-۱۱)مسایل اصناف.. ۷۰

۲-۲-۱۱-۱) منابع انسانی. ۷۱

۲-۲-۱۱-۲) منابع مالی. ۷۱

۲-۲-۱۱-۳) امکانات زیربنایی فیزیکی و فن آوری. ۷۱

۲-۲-۱۱-۴) سازمان فضایی. ۷۲

۲-۲-۱۱-۵) ساختار حقوقی. ۷۳

۲-۲-۱۱-۶) ساختارهای نهادی. ۷۳

۲-۲-۱۱-۷)قاچاق. ۷۳

۲-۲-۱۱-۸)مسایل بسته بندی و تبلیغات محصولات.. ۷۴

بخش سوم پیشینه تحقیق. ۷۶

۲-۱)مقدمه

هرچند انقلاب دیجیتال با ارائه فناوری های موردنیاز باعث تحقق تجارت الکترونیکی می شود ،اما در حال حاضر دلیل اصلی سازمان ها برای استفاده از تجارت الکترونیکی ،فشارهای ناشی از محیط کسب و کار است.

عوامل اقتصادی،حقوقی،اجتماعی و تکنولوژیکی باعث ایجاد محیطی کاملاً رقابتی شده اند که در آن مصرف کنندگان قدرت بیشتری دارند.این عوامل محیطی را می توان به سرعت و گاهی اوقات به روشی قابل پیش بینی تغییر داد.شرکت ها باید سریعاً هم به مشکلات و هم به فرصت های حاصل از محیط جدید کسب و کار عکس العمل نشان دهند.چون روند تغییرات و سطح بی ثباتی رو به رشد است ،سازمان ها باید تحت تأثیر فزاینده ای به فعالیت پرداخته ،محصولات را بیشتر و سریع تر و با استفاده از منابع کمتر تولید کنند.بر اساس نظریه هوبر (۲۰۰۴)محیط جدید کسب و کار در نتیجه پیشرفت بسیار چشمگیر و سریع علوم بوجود آمده است .این پیشرفت ها باعث ایجاد دانشی شده اند که خود به خود رشد کرده و فناوری های بیشتری را ارائه می دهد.رشد سریع فناوری باعث پیدایش سیستم های پیچیده تر می شود.در نتیجه محیط کسب و کار دارای خصوصیات زیر است:محیطی در حال تغییر،همراه با مشکلات و در عین حال فرصت های تجاری بیشتر،رقابت شدیدتر،و در نتیجه لازم است سازمان ها سریع تر تصمیم گیری کنند.برای این منظور باید یا روند تصمیم گیری را سرعت بخشیده یا تعداد تصمیم گیران را افزایش داد.محدوده تصمیم گیری نیز باید به دلیل عواملی از جمله بازار ،رقابت ،عوامل سیاسی و محیط جهانی توسعه یابد.بنابراین باید اطلاعات و یا دانش بیشتری در اختیار تصمیم گیران قرار گیرد.

بنابراین در این فصل ابتدا به بحث تجارت الکترونیکی،تاریخچه ،تعاریف،مزایا و…می پردازیم سپس به مبحث توزیع کالا و در آخر به پیشینه تحقیق خواهیم پرداخت.

بخش اول

تجارت الکترونیکی

۲-۱-۱)تعاریف تجارت الکترونیکی

تاکنون تعریف واحدی از تجارت الکترونیکی ارائه نشده است و شاید به تعداد مولفان مقالات با موضوع تجارت الکترونیکی،تعریف از تجارت الکترونیکی وجود داشته باشد.چافی در سال ۲۰۰۲ تجارت الکترونیکی را خرید و فروش از طریق شبکه اینترنت تعریف می کند.OECDدر سال ۲۰۰۲نیز تجارت الکترونیکی را بدین صورت تعریف می کند؛تجارت الکترونیکی مبادله الکترونیکی است که خرید و فروش کالاها و خدمات بین شرکت ها ،افراد،دولت ها و سایر بخش های عمومی و خصوصی را شامل می شود.هیراستو در سال ۲۰۰۰ تجارت الکترونیکی را فناوری پردازش و مجموعه فعالیت هایی می داند که در زمان مبادلات تجاری به صورت خودکار در شبکه ها و از طریق فناوری اطلاعات صورت می گیرد. توربان و همکاران در سال ۲۰۰۶ تجارت الکترونیکی را، راه و روش جدید کسب و کار ،بصورت الکترونیکی و با استفاده از شبکه ها و اینترنت تعریف می کند و می گوید در این روش فرآیند خرید و فروش یا تبادل محصولات ،خدمات و اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتری و مخابراتی از جمله اینترنت صورت می گیرد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.