فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره کارآفرینی سازمانی در شرکتهای کوچک و متوسط؛ بررسی چالشها و فرصتها
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره کارآفرینی سازمانی در شرکتهای کوچک و متوسط؛ بررسی چالشها و فرصتها دارای ۷۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره کارآفرینی سازمانی در شرکتهای کوچک و متوسط؛ بررسی چالشها و فرصتها کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره کارآفرینی سازمانی در شرکتهای کوچک و متوسط؛ بررسی چالشها و فرصتها۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره کارآفرینی سازمانی در شرکتهای کوچک و متوسط؛ بررسی چالشها و فرصتها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره کارآفرینی سازمانی در شرکتهای کوچک و متوسط؛ بررسی چالشها و فرصتها :
جزئیات:
توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره کارآفرینی سازمانی در شرکتهای کوچک و متوسط؛ بررسی چالشها و فرصتها
فهرست
۲-۱- مقدمه…………………………………………………………………………. ۱۴
۲-۲- شرکتهای کوچک و متوسط:……………………………………………….. ۱۶
۲-۲-۱- مفهوم شرکتهای کوچک و متوسط……………………………………………… ۱۶
۲-۲-۲- چالشهای شرکت های کوچک و متوسط……………………………………….. ۱۸
۲-۲-۳- جایگاه شرکتهای کوچک و متوسط……………………………………………. ۲۰
۲-۳-کارآفرینی…………………………………………………………………….. ۲۳
۲-۳-۱- تاریخچه کارآفرینی……………………………………………………………….. ۲۳
۲-۳-۲- مفهوم کارآفرینی……………………………………………………………………. ۲۴
۲-۴- کارآفرینی سازمانی……………………………………………………… ۲۶
۲-۴-۱- تعاریف کارآفرینی سازمانی………………………………………………….. ۲۶
۲-۴-۲-کارآفرینی سازمانی در شرکتهای کوچک و متوسط………………….. ۳۰
۲-۴-۳- مزایای کارآفرینی سازمانی در شرکتهای کوچک و متوسط….. ۳۱
۲-۴-۴- مدلهای کارآفرینی سازمانی………………………………………………….. ۳۳
۲-۴- ۴-۱- مدل کوراتکو و همکارنش………………………………………………….. ۳۳
۲-۴-۴- ۲- مدل کوین و سلوین……………………………………………………………. ۳۴
۲-۴-۴- ۳- مدل وینکر و همکاران……………………………………………………… ۳۵
۲-۴-۴- ۴- مدل لامکین و دس………………………………………………………………… ۳۶
۲-۴-۴- ۵- مدل کوین و میلز……………………………………………………………… ۳۶
۲-۴-۴-۶- مدل کارآفرینی سازمانی شاکر زهرا (مدل تحقیق)…………… ۳۶
۲-۴-۴-۶-۱- نوآوری………………………………………………………………………………. ۳۷
۲-۴-۴-۶-۲-تجدید استراتژیک………………………………………………………………. ۴۰
۲-۴-۴-۶-۳-توسعه کسب و کار………………………………………………………………. ۴۲
۲-۵- تفاوتهای سازمان های کوچک و بزرگ……………………………….. ۴۴
۲-۶- بازاریابی شرکتهای کوچک و متوسط…………………………………. ۴۸
۲-۶-۱-آمیخته بازاریابی……………………………………………………………………. ۵۴
۲-۶-۲- تاریخچه آمیخته بازاریابی………………………………………………….. ۵۶
۲-۶-۳- تعاریف آمیخته بازاریابی کارآفرینانه……………………………. ۵۹
۲-۶-۳-۱- ترفیع……………………………………………………………………………………. ۶۰
۲-۶-۳-۲- قیمت……………………………………………………………………………………… ۶۳
۲-۶-۳-۳- شخص………………………………………………………………………………………… ۶۵
۲-۶-۳-۴- توزیع(مکان)………………………………………………………………………… ۶۷
۲-۶-۳-۵- محصول……………………………………………………………………………………. ۶۸
۲-۶-۴- آمیخته بازاریابی کارآفرینانه در عمل……………………………. ۷۰
۲-۷- پیشنه تحقیق………………………………………………………………. ۷۲
۲-۷-۱- پیشینه داخلی………………………………………………………………………….. ۷۲
۲-۷-۲-پیشینه خارجی……………………………………………………………………………. ۷۴
۲-۸- نتیجه گیری و ارائه مدل مفهومی تحقیق……………………….. ۷۶
مقدمه
پس از گذر از موج صنعتی شدن که اوج رقابت در صنایع بزرگ و توجه به تولید انبوه به حساب میآمد و ورود به ربع آخر قرن بیستم، معادلات توسعه و پیشرفت دگرگون شد(بافندهزنده، نوروزی، عالی، ۱۳۸۹). در این دوره و به دلیل تغییرات روزافزون محیطی(حسنقلیپور، آقازاده، ۱۳۸۴؛ کریستین، ۲۰۰۴)، تحولات سریعی در تکنولوژی، بازار و حتی ساختارهای کسب و کار اتفاق افتاد(کریستین، ۲۰۰۴). در چنین محیطی، شرکتها با عدم اطمینان، فشارهای رقابتی(حسنقلیپور، آقازاده، ۱۳۸۴)، تقاضاهای رو به رشد و متناقض در حجم، کیفیت، قیمت و دیگر ویژگیها مواجه شدند(کریستین، ۲۰۰۴).
این مسائل به رکود شرکتهای بزرگ که به عنوان ستون اقتصادی کشورها به حساب میآمدند، منجر گردید؛ زیرا شیوههای مدیریتی، ساختار سازمانی و فرهنگی این شرکتها برای محیطهای ثابت با بازارهای متجانس و رو به رشد طراحی شده بود و قادر به انطباق خود با تغییرات محیطی نبودند(بارت، ۱۹۹۶). این عدم انطباق با محیط برای این شرکتها، چالشها و مشکلاتی را بوجود آورد که از جمله آن میتوان به تعدیل نیرویکار اشاره کرد(موریس، کوراتکو، ۲۰۰۲). به طوریکه مثلا در بین سالهای ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲ شرکتهای آمریکایی، ۳/۲ میلیون نفر از کارکنان خود را اخراج کردند(بارت، ۱۹۹۶).
این عدم توانایی شرکتهای بزرگ در پاسخگویی سریع به تغییرات محیطی و همچنین ضعف شیوههای سنتی از قبیل برنامهریزی استراتژیک، تحقیقات و پیشبینیهای بازار در اداره این تغییرات(بارت، ۱۹۹۶؛ سیگلکو، ریوکین، ۲۰۰۵)، توجه به شیوههای جدید، جهت فائق آمدن بر مشکلات سازمانها را ضروری کرد(سیگلکو، ریوکین، ۲۰۰۵). یکی از این شیوههای جدیدی که امروزه در فعالیتهای صنعتی بسیاری از کشورهای جهان(به خصوص در بخش خصوصیشان) مورد توجه قرار گرفتهاست، بنگاههای کوچک و متوسط است(اسد سعدی، افتخار، ۲۰۱۱؛ حسنقلیپور، آقازاده، ۱۳۸۴؛ راجا، کومار، ۲۰۰۸).
شرکتهای کوچک و متوسط به دلیل دارا بودن پتانسیل بالقوه برای ایجاد اشتغال و درآمد(احمدی و همکاران، ۱۳۸۷)، انعطافپذیری در برابر تغییرات محیطی(احمدی و همکاران، ۱۳۸۷؛ بارت، ۱۹۹۶؛ زری باف، شفیع خانی، ۱۳۸۵)، تواناییهای لازم جهت جذب سرمایههای محدود و پراکنده موجود در جامعه و هدایت آنها در فعالیتهای تولیدی و صنعتی(سمیع زاده، چهارسوقی، ۱۳۸۷)، متکی بودن به منابع داخلی، پرورش نیروهای متخصص در جهت رفع مشکلات بیکاری، فقر، عدم توازن منطقهای و دستیابی به توسعه صنعتی(احمدی و همکاران، ۱۳۸۷؛ اسچاچتیبک، ۲۰۱۱) مورد توجه قرار گرفتهاند؛ به طوریکه امروزه از این شرکتها به عنوان ستون فقرات اقتصادی کشورهای توسعهیافته(افجه، سجادی نائینی، ۱۳۸۹) و مولفهای مهم در رشد و توسعه اقتصادی همه کشورها یاد میشوند(اسچاچتیبک، ۲۰۱۱؛ زری باف، شفیع خانی، ۱۳۸۵؛ سمیع زاده، چهارسوقی، ۱۳۸۷؛ معاونت برنامهریزی و امور اقتصادی، ۱۳۸۸).
در حال حاضر نیز، تقریبا ۴۰ درصد از تولیدات صنایع مختلف در این شرکتها تولید میشود(راجا، کومار، ۲۰۰۸). همچنین ۷/۹۹ درصد از کارفرمایان کشورهای آمریکای شمالی در این حوزه فعالیت میکنند که ۵۰ درصد از درآمد و ۵۴ درصد از مشاغل بخش خصوصی این کشورها را به خود اختصاص دادهاند(موریس، اسچیندهوت، لافرگ، ۲۰۰۲) و پیشبینی میشود که همچنان به روند رو به رشد خود ادامه دهند(اسد سعدی، افتخار، ۲۰۱۱). به همین دلیل، امروزه این شرکتها را به عنوان موتورهای محرک توسعه میشناسند(احمدی و همکاران، ۱۳۸۷)؛ لذا محققان امروزه بیش از پیش به تحقیق بر روی فعالیتها و عملیاتهای این بنگاهها پرداختهاند(هیل، مک گوان، ۱۹۹۹).
در این بخش، نخست ماهیت شرکتهای کوچک و متوسط مورد بررسی قرار گرفته، سپس بکارگیری کارآفرینی در این شرکتها بحث شده است. در خاتمه به تکنیکهای بازاریابی متناسب با این شرکتها پرداخته میشود.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 