فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره کارآفرینی سازمانی در شرکت‌های کوچک و متوسط؛ بررسی چالش‌ها و فرصت‌ها


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره کارآفرینی سازمانی در شرکت‌های کوچک و متوسط؛ بررسی چالش‌ها و فرصت‌ها دارای ۷۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره کارآفرینی سازمانی در شرکت‌های کوچک و متوسط؛ بررسی چالش‌ها و فرصت‌ها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره کارآفرینی سازمانی در شرکت‌های کوچک و متوسط؛ بررسی چالش‌ها و فرصت‌ها۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره کارآفرینی سازمانی در شرکت‌های کوچک و متوسط؛ بررسی چالش‌ها و فرصت‌ها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره کارآفرینی سازمانی در شرکت‌های کوچک و متوسط؛ بررسی چالش‌ها و فرصت‌ها :

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره کارآفرینی سازمانی در شرکت‌های کوچک و متوسط؛ بررسی چالش‌ها و فرصت‌ها
فهرست

۲-۱- مقدمه…………………………………………………………………………. ۱۴

۲-۲- شرکت­های کوچک و متوسط:……………………………………………….. ۱۶

۲-۲-۱- مفهوم شرکت­های کوچک و متوسط……………………………………………… ۱۶

۲-۲-۲- چالش­های شرکت های کوچک و متوسط……………………………………….. ۱۸

۲-۲-۳- جایگاه شرکت­های کوچک و متوسط……………………………………………. ۲۰

۲-۳-کارآفرینی…………………………………………………………………….. ۲۳

۲-۳-۱- تاریخچه کارآفرینی……………………………………………………………….. ۲۳

۲-۳-۲- مفهوم کارآفرینی……………………………………………………………………. ۲۴

۲-۴- کارآفرینی سازمانی……………………………………………………… ۲۶

۲-۴-۱- تعاریف کارآفرینی سازمانی………………………………………………….. ۲۶

۲-۴-۲-کارآفرینی سازمانی در شرکت­های کوچک و متوسط………………….. ۳۰

۲-۴-۳- مزایای کارآفرینی سازمانی در شرکت­های کوچک و متوسط….. ۳۱

۲-۴-۴- مدل­های کارآفرینی سازمانی………………………………………………….. ۳۳

۲-۴- ۴-۱- مدل کوراتکو و همکارنش………………………………………………….. ۳۳

۲-۴-۴- ۲- مدل کوین و سلوین……………………………………………………………. ۳۴

۲-۴-۴- ۳- مدل وینکر و همکاران……………………………………………………… ۳۵

۲-۴-۴- ۴- مدل لامکین و دس………………………………………………………………… ۳۶

۲-۴-۴- ۵- مدل کوین و میلز……………………………………………………………… ۳۶

۲-۴-۴-۶- مدل کارآفرینی سازمانی شاکر زهرا (مدل تحقیق)…………… ۳۶

۲-۴-۴-۶-۱- نوآوری………………………………………………………………………………. ۳۷

۲-۴-۴-۶-۲-تجدید استراتژیک………………………………………………………………. ۴۰

۲-۴-۴-۶-۳-توسعه کسب و کار………………………………………………………………. ۴۲

۲-۵- تفاوت­های سازمان های کوچک و بزرگ……………………………….. ۴۴

۲-۶- بازاریابی شرکت­های کوچک و متوسط…………………………………. ۴۸

۲-۶-۱-آمیخته بازاریابی……………………………………………………………………. ۵۴

۲-۶-۲- تاریخچه آمیخته بازاریابی………………………………………………….. ۵۶

۲-۶-۳- تعاریف آمیخته بازاریابی کارآفرینانه……………………………. ۵۹

۲-۶-۳-۱- ترفیع……………………………………………………………………………………. ۶۰

۲-۶-۳-۲- قیمت……………………………………………………………………………………… ۶۳

۲-۶-۳-۳- شخص………………………………………………………………………………………… ۶۵

۲-۶-۳-۴- توزیع(مکان)………………………………………………………………………… ۶۷

۲-۶-۳-۵- محصول……………………………………………………………………………………. ۶۸

۲-۶-۴- آمیخته بازاریابی کارآفرینانه در عمل……………………………. ۷۰

۲-۷- پیشنه تحقیق………………………………………………………………. ۷۲

۲-۷-۱- پیشینه داخلی………………………………………………………………………….. ۷۲

۲-۷-۲-پیشینه خارجی……………………………………………………………………………. ۷۴

۲-۸- نتیجه گیری و ارائه مدل مفهومی تحقیق……………………….. ۷۶

مقدمه

پس از گذر از موج صنعتی شدن که اوج رقابت در صنایع بزرگ و توجه به تولید انبوه به حساب می­آمد و ورود به ربع آخر قرن بیستم، معادلات توسعه و پیشرفت دگرگون شد(بافنده­زنده، نوروزی، عالی، ۱۳۸۹). در این دوره و به دلیل تغییرات روزافزون محیطی(حسنقلی­­پور، آقا­زاده، ۱۳۸۴؛ کریستین، ۲۰۰۴)، تحولات سریعی در تکنولوژی، بازار و حتی ساختارهای کسب و کار اتفاق افتاد(کریستین، ۲۰۰۴). در چنین محیطی، شرکت­ها با عدم ­اطمینان، فشار­های رقابتی(حسنقلی­­پور، آقا­زاده، ۱۳۸۴)، تقاضاهای رو به­ رشد و متناقض در حجم، کیفیت، قیمت و دیگر ویژگی­ها مواجه شدند(کریستین، ۲۰۰۴).

این مسائل به رکود شرکت­های بزرگ که به عنوان ستون اقتصادی کشورها به حساب می­آمدند، منجر گردید؛ زیرا شیوه­های مدیریتی، ساختار­ سازمانی و فرهنگی­ این شرکت­ها برای محیط­های ثابت با بازارهای متجانس و رو به­ رشد طراحی شده بود و قادر به انطباق خود با تغییرات محیطی نبودند(بارت، ۱۹۹۶). این عدم انطباق با محیط برای این شرکت­ها، چالش­ها و مشکلاتی را بوجود آورد که از جمله آن می­توان به تعدیل نیروی­کار اشاره کرد(موریس، کوراتکو، ۲۰۰۲). به طوری­که مثلا در بین سال­های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲ شرکت­های آمریکایی، ۳/۲ میلیون نفر از کارکنان خود را اخراج کردند(بارت، ۱۹۹۶).

این عدم توانایی شرکت­های بزرگ در پاسخگویی سریع به تغییرات محیطی و همچنین ضعف شیوه­های سنتی از قبیل برنامه­ریزی استراتژیک، تحقیقات و پیش­بینی­های بازار در اداره این تغییرات(بارت، ۱۹۹۶؛ سیگلکو، ریوکین، ۲۰۰۵)، توجه به شیوه­های جدید، جهت فائق آمدن بر مشکلات سازمان­ها را ضروری کرد(سیگلکو، ریوکین، ۲۰۰۵). یکی از این شیوه­های جدیدی که امروزه در فعالیت­های صنعتی بسیاری از کشورهای جهان(به خصوص در بخش خصوصی­شان) مورد توجه قرار گرفته­است، بنگاه­های کوچک و متوسط است(اسد سعدی، افتخار، ۲۰۱۱؛ حسنقلی­­پور، آقا­زاده، ۱۳۸۴؛ راجا، کومار، ۲۰۰۸).

شرکت­های کوچک و متوسط به دلیل دارا بودن پتانسیل بالقوه برای ایجاد اشتغال و درآمد(احمدی و همکاران، ۱۳۸۷)، انعطاف­پذیری در برابر تغییرات محیطی(احمدی و همکاران، ۱۳۸۷؛ بارت، ۱۹۹۶؛ زری باف، شفیع خانی، ۱۳۸۵)، توانایی­های لازم جهت جذب سرمایه­های محدود و پراکنده موجود در جامعه و هدایت آن­ها در فعالیت­های تولیدی و صنعتی(سمیع زاده، چهارسوقی، ۱۳۸۷)، متکی بودن به منابع داخلی، پرورش نیروهای متخصص در جهت رفع مشکلات بیکاری، فقر، عدم توازن منطقه­ای و دستیابی به توسعه صنعتی(احمدی و همکاران، ۱۳۸۷؛ اسچاچتیبک، ۲۰۱۱) مورد توجه قرار گرفته­اند؛ به طوری­که امروزه از این شرکت­ها به عنوان ستون فقرات اقتصادی کشورهای توسعه­یافته(افجه، سجادی نائینی، ۱۳۸۹) و مولفه­ای مهم در رشد و توسعه اقتصادی همه کشورها یاد می­شوند(اسچاچتیبک، ۲۰۱۱؛ زری باف، شفیع خانی، ۱۳۸۵؛ سمیع زاده، چهارسوقی، ۱۳۸۷؛ معاونت برنامه­ریزی و امور اقتصادی، ۱۳۸۸).

در حال حاضر نیز، تقریبا ۴۰ درصد از تولیدات صنایع مختلف در این شرکت­ها تولید می­شود(راجا، کومار، ۲۰۰۸). همچنین ۷/۹۹ درصد از کارفرمایان کشورهای آمریکای شمالی در این حوزه فعالیت می­کنند که ۵۰ درصد از درآمد و ۵۴ درصد از مشاغل بخش خصوصی این کشورها را به خود اختصاص داده­اند(موریس، اسچیندهوت، لافرگ، ۲۰۰۲) و پیش­بینی می­شود که همچنان به روند رو به ­رشد خود ادامه دهند(اسد سعدی، افتخار، ۲۰۱۱). به همین دلیل، امروزه این شرکت­ها را به عنوان موتورهای محرک توسعه می­شناسند(احمدی و همکاران، ۱۳۸۷)؛ لذا محققان امروزه بیش از پیش به تحقیق بر روی فعالیت­ها و عملیات­های این بنگاه­ها پرداخته­اند(هیل، مک گوان، ۱۹۹۹).

در این بخش، نخست ماهیت شرکت­های کوچک و متوسط مورد بررسی قرار گرفته، سپس بکارگیری کارآفرینی در این شرکت­ها بحث شده ­است. در خاتمه به تکنیک­های بازاریابی متناسب با این شرکت­ها پرداخته می­شود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.