فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره مدیریت پایدار شهری با تأکید بر نقش مشارکت فعال شهروندان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره مدیریت پایدار شهری با تأکید بر نقش مشارکت فعال شهروندان دارای ۷۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره مدیریت پایدار شهری با تأکید بر نقش مشارکت فعال شهروندان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره مدیریت پایدار شهری با تأکید بر نقش مشارکت فعال شهروندان۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره مدیریت پایدار شهری با تأکید بر نقش مشارکت فعال شهروندان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره مدیریت پایدار شهری با تأکید بر نقش مشارکت فعال شهروندان :
جزئیات:
توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
۲-۱-مقدمه ۹
۲-۱-۱-مفهوم حکمرانی ۹
۲-۱-۳-حکمرانی شهری ۹
۲-۱-۴-گذار از حکومت شهری به حکمرانی شهری ۱۱
۲-۱-۵-اهداف حکمرانی شهری ۱۲
۲-۲-مدیریت شهری: ۱۳
۲-۲-۱-مدلهای مدیریت شهری ۱۴
۲-۲-۲-تعریف حکومت محلی و سازمان محلی ۱۵
۲-۲-۳-انواع سازمان های محلی ۱۵
۲-۳-جایگاه محوری شهرداریها در نظام مدیریت شهری ۱۶
۲-۳-۱-مدیریت مشارکتی: ۱۸
۲-۴- مشارکت: ۲۰
۲-۴-۱-نظریه وکالتی: ۲۲
۲-۴-۲-نظریه مشارکتی: ۲۲
۲-۴-۳-نظریه پایه برنامه ریزی مشارکتی ۲۳
۲-۴-۴-ویژگی ها و مراتب مشارکت ۲۴
۲-۴-۵-دیدگاه های نظری درباره مشارکت: ۲۴
۲-۴-۶-مصادیق مختلف مشارکت: ۲۴
۲-۴-۷-عناصر ( ارکان ) اساسی مشارکت: ۲۵
۲-۴-۸-موانع مشارکت: ۲۵
۲-۴-۹-ویژگی های مشارکت: ۲۶
۲-۴-۱۰-انواع مشارکت ۲۷
۲-۴-۱۱-نظریه های رایج در زمینه مشارکت ۲۸
۲-۵-شهروند، شهروند مداری و جایگاه آن در حقوق شهری ۳۰
۲-۵-۱-شهروندی و فلسفه وجودی آن ۳۰
۲-۵-۲-ساز و کار رابطه شهروندی-شهرداری: حقوق و وظایف متقابل ۳۲
۲-۵-۳-مفهوم و حقوق شهروندی در ایران ۳۳
۲-۵-۴-غیبت شهروندی در قوانین شهری ایران ۳۵
۲-۶-۱-توسعه پایدار شهری ۳۷
۲-۶-۲-اهداف ،ابعاد و اصول توسعه پایدار ۳۷
۲-۶-۳-مقیاس محلی توسعه پایدار ۳۸
۲-۶-۴–شاخصهای توسعه پایدار ۳۸
۲-۶-۵-شاخص اقتصادی ۳۸
۲-۶-۶-شاخص کالبدی ۳۸
۲-۶-۷-نظریه توسعه پایدار شهری ۳۹
۲-۶-۸-نظریه توسعه پایدار و مدیریت شهری ۴۰
۲-۷-پایداری شهری و مدیریت شهری پایدار ۴۳
۲-۸- مفهوم توسعه ۴۵
۲-۸-۱- دیدگاههای نظری توسعه ۴۵
۲-۸-۲-مولفههای اصلی برای توسعه پایدار عنوان شده است: ۴۶
۲-۸-۳-سیستم متعامل در توسعه پایدار ۴۶
۲-۸-۴-رویکرد سیستمی و توسعه پایدار ۴۷
۲-۹-نظریه توسعه پایدار شهری ۴۸
۲-۱۱- مجموعه پروژههای انجام شده در شهرداری تهران در زمینه مشارکت شهروندی ۵۱
۲-۱۱-۱- پروژه شهر سالم ۵۱
۲-۱۱-۲- طرح شهردار مدرسه ۵۱
۲-۱۱-۳-طرح غنچههای شهر ۵۲
۲-۱۱-۴- طرح شورایاری محلات ۵۲
۲-۱۱-۵-طرح برنامه های اوقات فراغت شهرداری تهران با الگوی مشارکت مردمی ۵۳
۲-۱۲-سرمایه اجتماعی ۵۴
۲-۱۳- الگوهای مشارکت شهروندی مدیریت شهری در کشورهای پیشگام ۵۶
۲-۱۴-طراحی الگوی مشارکت شهروندان در امور شهری …………………………………………………..۵۶
۲-۱-مقدمه
حکمرانی و حکمرانی خوب مفاهیمی هستند که امروزه در علوم سیاسی، امور دولتی و بویژه مدیریت توسعه مطرح و به کارگرفته میشوند. این مفاهیم در کنار مفاهیمی دیگر مانند دموکراسی، جامعه متمدن، مشارکت شهروندان، حقوق بشر و توسعه اجتماعی و پایدار معنی مییابند. بنابراین با توجه به موضوعیت یافتن این مفاهیم و ضرورت توجه به آنها به دلیل تغییرات مستمر جوامع و ارتباط آنها با یکدیگر، تعیین سطوح بهکارگیری و متولیان جاری سازی آن اهمیتی قابل توجه دارد. به همین دلیل ایجاد تمایز و تعریف دقیق هر یک از مفاهیم حکومت، حکمرانی، حکمرانی خوب و مدیریت در دو سطح کشور و شهر میتواند به طور اعم نقش هر یک از عاملان اصلی و به طور اخص نقش و مسولیت مدیران شهری را مشخص کند و بر اساس آن، امکان تعیین الگوی مناسب و ایجاد زیرساختهای لازم برای مدیریت شهر و بهرهگیری از مزایای حکمرانی خوب شهری در سایه سازماندهی مناسب فراهم آید.
۲-۱-۱-مفهوم حکمرانی
اصطلاحات حکمرانی و حکومت، دارای مفاهیم محض و تخصصی بوده که بعضاَ فارغ از مفهوم، معمولاً جایگزین یکدیگر به کار میروند. اما قدمت حکمرانی به تاریخ تمدن بشری برمیگردد. واژه حکمرانی از لغت یونانی (Kybernan) و (Kybernetes) گرفته شده و معنی آن هدایت کردن و راهنمایی کردن و یا چیزها را در کنار هم نگهداشتن است. در حالی که مفهوم حکومت دلالت بر واحد سیاسی برای انجام وظیفه س سیاستگذاری داشته و برجستهتر از اجرای سیاستها است. پس میتوان گفت واژه حکمرانی اشاره به پاسخگو بودن هم در حوزه سیاستگذاری و هم در حوزه اجرا دارد (شریفیان ثانی، ۱۳۸۰،ص،۱۴۹)
حکمرانی طی دهه ۱۹۹۰ میلادی، به یکی از واژه های محوری علوم اجتماعی، به ویژه در حوزه نظریه سیاسی، علوم سیاسی و جغرافیایی انسانی تبدیل شدهاست. بنابراین حکمرانی را میتوان کنش، شیوه یا سیستم اداره دانست که در آن مرزهای بین سازمانها و بخش عمومی و خصوصی در سایه یکدیگر محو میشوند. جوهره حکمرانی به وجود روابط متعامل بین و درون حکومت و نیروهای غیرحکومتی اشاره دارد(برک پور؛ اسدی۱۳۸۸،ص،۱۸)
۲-۱-۳-حکمرانی شهری
حکمرانی شهری، طبق تعریف زیست بوم سازمان ملل[۱] عبارت است از مجموع روشهای برنامهریزی و مدیریت عمومی شهر از سوی افراد، نهادهای عمومی و نهادهای خصوصی و نیز فرایند مستمری است که از آن طریق، منافع متضاد یا متعارض با یکدیگر همراه شده و زمینه همکاری و کنش متقابل فراهم میآید. طبق این تعریف حکمرانی شهری، هم نهادهای رسمی و هم اقدامات غیررسمی و سرمایه اجتماعی شهروندان را در برمیگیرد(۲۰۰۶ UN-HABITAT,).
بعلاوه نباید از نظر دور داشت تحقق سبک و شیوه مدیریت امور محلی و شهری که از آن به عنوان حکمرانی یاد می شود منوط به شکل گیری یک مجموعه روابط رسمی و ساختارهایی از قبیل قانون مداری، چارچوبهای حقوقی مدون و مشخص، تعریف و تعیین حدود رژیمهای سیاسی، تعیین سطوح تمرکززدایی و فراهم کردن زمینه مشارکتهای همگانی در امور تصمیم گیری راجع به خطمشیهاست (اکبری، ۱۳۸۱، ص۱۳۶)
حمکرانی شهری بر خلاف مدیریت شهری، فرایندی مدیریتی است که به اتخاذ و حفظ زیربناها و خدمات شهری میپردازد. حکمرانی شهری فرایندی کاملاً سیاسی در نظر گرفته میشود (شریفیان ثانی، ۱۳۸۰، ص،۹) و از آنجا که حکمرانی یا حاکمیت شهری، وظیفه به اجرا در آوردن تصمیمات و سیاستهای عمومی در جهت منافع عامه را دارد (پاداش و همکاران، ۱۳۸۶،ص،۴) به عنوان فرایند مشارکتی توسعه، تعریف میشود و به موجب آن همه ذینفعان شامل حکومت، بخش خصوصی و جامعه مدنی تمهیداتی را برای حل مشکلات شهری فراهم میآورند که نتیجه آن رفع ناپایداری توسعه شهری، رفع ناپایداریها از بدنه نهادهای مدیریتی، برنامهریزی شهری، کارآمد سازی و مسئولیت پذیری بیشتر در اداره امور شهری و تفویض قدرت، وظایف و صلاحیتها به حکومتها و سایر ذینفعان محلی خواهد بود(لالهپور،۱۳۸۶،ص۶۸) بنابراین حکمرانی شهری را میتوان فرایندی دانست که بر اساس کنش متقابل میان سازمانها و نهادهای رسمی اداره شهر از یک طرف و سازمانهای غیردولتی و تشکلهای جامعه مدنی از طرف دیگر شکل میگیرد.
[۱] .UN-HABITAT
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 