فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره سنجش میزان رضایتمندی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی؛ تحلیل شاخص‌ها و نتایج


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره سنجش میزان رضایتمندی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی؛ تحلیل شاخص‌ها و نتایج دارای ۱۸۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره سنجش میزان رضایتمندی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی؛ تحلیل شاخص‌ها و نتایج  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره سنجش میزان رضایتمندی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی؛ تحلیل شاخص‌ها و نتایج۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره سنجش میزان رضایتمندی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی؛ تحلیل شاخص‌ها و نتایج،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره سنجش میزان رضایتمندی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی؛ تحلیل شاخص‌ها و نتایج :

سنجش میزان رضایتمندی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان از تحصیل (در سال تحصیلی ۸۵-۱۳۸۴)

فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره سنجش میزان رضایتمندی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی؛ تحلیل شاخص‌ها و نتایج
فهرست مطالب

فصل اول ۱

کلیات پژوهش ۱

۱/۱ مقدمه: ۲

۲/۱ طرح مساله: ۳

۳/۱ اهمیت و ضرورت تحقیق ۵

۴/۱ اهداف تحقیق ۷

فصل دوم ۸

مبانی نظری تحقیق ۸

۱/۲ تعریف رضایت از دیدگاه صاحبنظران جامعه شناسی ۹

۲/۲- پیشینه تحقیق ۱۱

ا۱/ ۲/۲ -بیشینه پژوهش های داخلی ۱۲

۲/ ۲/۲- نقد و بررسی پیشینه های داخلی ۲۷

۳/۲/۲- پیشینیه پژوهش های خارجی: ۲۷

۴/ ۲/۲ نقد وبررسی پیشینه‌های خارجی ۳۹

۳/۲ مبانی نظری تحقیق ۴۰

۱/ ۳/۲ نظریه تسری(spill over theory) 41

۲/ ۳/۲ نظریه هدف گذاری «ادوین لاک» E.A.lock 42

۳/ ۳/۲ نظریه مبادله ۴۳

۴/۳/۲ نظریه نیازها ۴۵

۴/۲ چهارچوب نظری تحقیق ۴۸

۵/۲ مدل تئوریکی تحقیق: ۵۰

فصل سوم ۵۱

روش تحقیق ۵۱

۳/۱ مقدمه ۵۲

۲/۳روش تحقیق: ۵۳

۱/۲/۳: پرسش آغازی: ۵۴

۲/۲/۳ مطالعات مقدماتی و اکتشافی: ۵۴

۳/۲/۳ طرح نظری مسئله تحقیق: ۵۵

۴/۲/۳ ساخت و ارائه مدل تئوریک: ۵۷

۵/۲/۳ تبدل نظریه ها به فرضیه ها: ۵۷

۶/۲/۳ تعریف عملیاتی متغیرها و یافتن معرفهای مناسب برای سنجش آنها: ۵۹

۷/۲/۳ تهیه پرسشنامه برای سنجش متغیرها ۶۱

۸/۲/۳ آزمون مقدماتی ۶۶

۳/۳ جامعه آماری ۶۷

۱ /۳/۳حجم نمونه: ۶۷

فصل چهارم ۷۱

یافته‌های پژوهش ۷۱

*تحلیل جداول توزیع فراوانی ۷۲

جدول و نمودار ۱-۴ : توزیع پاسخگویان برحسب جنس ۷۳

جدول و نمودار ۲-۴: توزیع پاسخگویان برحسب مقطع تحصیلی ۷۴

جدول و نمودار ۳-۴: توزیع پاسخگویان برحسب وضعیت شغلی ۷۵

جدول و نمودار ۴-۴: توزیع پاسخگویان برحسب وضعیت تاهل ۷۶

جدول و نمودار ۵-۴: توزیع پاسخگویان برحسب شهر محل سکونت …………………………………. ۷۷

جدول و نمودار ۶-۴: توزیع پاسخگویان برحسب تحصیلات مادر ۷۸

جدول و نمودار ۷-۴: توزیع پاسخگویان برحسب شغل مادر ۷۹

جدول و نمودار ۸-۴: توزیع پاسخگویان برحسب تحصیلات پدر ۸۰

جدول و نمودار ۹-۴: توزیع پاسخگویان برحسب شغل پدر ۸۱

جدول و نمودار ۱۰-۴: توزیع پاسخگویان برحسب نوع مالکیت منزل……………………………… ۸۲

جدول و نمودار ۱۱-۴: توزیع پاسخگویان برحسب سن ۸۳

جدول و نمودار ۱۲-۴: توزیع پاسخگویان برحسب معدل ۸۴

جدول و نمودار ۱۳-۴: توزیع پاسخگویان برحسب ترم ۸۵

جدول و نمودار ۱۴-۴: توزیع پاسخگویان برحسب تعداد اعضای خانواده…………………………… ۸۶

جدول و نمودار ۱۵-۴: توزیع پاسخگویان برحسب درآمد خانواده…………………………………. ۸۷

*تحلیل جداول توزیع فراوانی و نمودار میانگین برای متغیر وابسته و متغیرهای مستقل مربوطه ……… ۸۸

جدول و نمودار ۱۶-۴: مقایسه میانگین های معرف های شاخص تسلط به درس……………………….. ۸۹

جدول و نمودار ۱۷-۴: مقایسه میانگین های معرف های شاخص مسئولیت پذیری۹۰

جدول و نمودار ۱۸-۴: مقایسه میانگین های معرف های شاخص ایجاد انگیزه………………………. ۹۱

جدول و نمودار ۱۹-۴: مقایسه میانگین های معرف های شاخص مقررات آموزشی……………………… ۹۲

جدول و نمودار ۲۰-۴: مقایسه میانگین های معرف های شاخص رضایت از تحصیل

……………………………….. ۹۳

جدول و نمودار ۲۱-۴: مقایسه میانگین های معرف های شاخص امیداوری به آینده شغلی……………… ۹۵

جدول و نمودار ۲۲-۴: مقایسه میانگین های معرف های شاخص احترام به دانشجو…………………… ۹۶

جدول و نمودار ۲۳-۴: مقایسه میانگین های معرف های شاخص عدالت در سطح دانشگاه……………….. ۹۷

جدول و نمودار ۲۴-۴: مقایسه میانگین های معرف های شاخص رسیدن به هدف………………………. ۹۸

جدول و نمودار ۲۵-۴: مقایسه میانگین های معرف های شاخص رضایت از زندگی…………………….. ۹۹

*تحلیل رابطه متغییر وابسته «رضایت از تحصیل» با متغییرهای مستقل مربوطه ۱۰۰

جدول ۲۶-۴ وابستگی بین دو متغیر رضایت از تحصیل و امیدواری به آینده شغلی……………… ۱۰۱

جدول ۲۷-۴ وابستگی بین دو متغیر رضایت از تحصیل و احترام به دانشجو…………………………. ۱۰۲

جدول ۲۸-۴ وابستگی بین دو متغیر رضایت از تحصیل و عدالت در سطح دانشگاه…………………….. ۱۰۳

جدول ۲۹-۴ وابستگی بین دو متغیر رضایت از تحصیل و رسیدن به هدف……………………………. ۱۰۴

جدول ۳۰-۴ وابستگی بین دو متغیر رضایت از تحصیل و رضایت از زندگی………………………….. ۱۰۵

*تحلیل رابطه متغیر وابسته « رضایت از تحصیل » با متغیرهای زمینه‌ای دو مقوله‌ای ۱۰۶

جدول ۳۱-۴ تحلیل واریانس یک طرفه بین دو متغیر رضایت از تحصیل و جنس……………………….. ۱۰۷

جدول ۳۲-۴ تحلیل واریانس یک طرفه بین دو متغیر رضایت از تحصیل و مقطع تحصیلی………………… ۱۰۸

جدول ۳۳-۴ تحلیل واریانس یک طرفه بین دو متغیر رضایت از تحصیل و وضعیت شغلی…………………. ۱۰۹

جدول ۳۴-۴ تحلیل واریانس یک طرفه بین دو متغیر رضایت از تحصیل و شهر محل سکونت ……………… ۱۱۰

تحلیل رابطه متغییر وابسته «رضایت از تحصیل» با متغییرهای زمینه‌ای چند مقوله‌ای ۱۱۱

جدول ۳۵-۴ تحلیل واریانس دو طرفه بین دو متغیر رضایت از تحصیل و رشته تحصیلی ……………….. ۱۱۲

جدول ۳۶-۴ تحلیل واریانس دو طرفه بین دو متغیر رضایت از تحصیل و وضعیت تاهل…………………. ۱۱۴

جدول ۳۷-۴ تحلیل واریانس دو طرفه بین دو متغیر رضایت از تحصیل و تحصیلات مادر………………… ۱۱۵

جدول ۳۸-۴ تحلیل واریانس دو طرفه بین دو متغیر رضایت از تحصیل و شغل مادر…………………… ۱۱۶

جدول ۳۹-۴ تحلیل واریانس دو طرفه بین دو متغیر رضایت از تحصیل و تحصیلات پدر…………………. ۱۱۷

جدول ۴۰-۴ تحلیل واریانس دو طرفه بین دو متغیر رضایت از تحصیل و شغل پدر۱۱۸

جدول ۴۱-۴ تحلیل واریانس دو طرفه بین دو متغیر رضایت از تحصیل و نوع مالکیت منزل…………….. ۱۱۹

فصل پنجم ۱۲۰

خلاصه و نتیجه گیری ۱۲۰

منابع و ماخذ ۱۲۸

پرسشنامه …………………………. ۱۳۰

فصل اول

کلیات پژوهش

۱/۱ مقدمه:

دانشگاه به عنوان یک نهاد اجتماعی- فرهنگی یکی از ارزشمند‌ترین منابعی است که جامعه برای پیشرفت و توسعه در اختیار دارد، این نهاد به جهت نقش تعیین کننده‌ای که در تولید دانش (پژوهش)و انتقال دانش (آموزش) دارد به عنوان یکی از شاخص های تعیین میزان توسعه کشورها مد نظر قرار گرفته است.

همانطور که می‌دانیم جوانان در مقطع پیش دانشگاهی تلاش زیادی برای ورود به دانشگاه می‌کنند و شاید بتوان گفت که یکی از آمال و آرزوهای جوانان امروزی ورود به دانشگاه می‌باشد با ورود جوانانی که با امید و آرزو به دانشگاه راه یافته‌اند اگر تلاش کنیم که رضایتمندی این دانشجویان تازه وارد را بطور نسبی فراهم کنیم می‌توان انتظار داشت که این دانشجویان بعد از فراغت از تحصیل تعهد داشته بیشتری نسبت به شغل ، زندگی، دیگران درآینده داشته باشند زیرا زمانیکه افراد تعهد داشته باشند دیگر رشوه خواری، ریاکاری، دروغ‌گویی برای رسیدن به اهداف خوب یا بد، فقر فرهنگی ، بی سوادی جوانان تحصیل کرده، … وجود نخواهد داشت . بر اساس نظریه تسری Spill-over Theory رضایت از یک بخش از زندگی بروی رضایت از بخشهای دیگر زندگی مؤثر است.

(از کمپ، ۲۷۸:۱۳۶۹)

مثلا در این تحقیق زمانیکه دانشجویان از تحصیل راضی باشند از حوزه‌های دیگر زندگی اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی، سیاسی نیز راضی خواهند بود.

۲/۱ طرح مساله:

دانشگاه مکانی فرهنگی و اجتماعی می‌باشد و هر ساله جمع کثیری از جوانان برای گذراندن تحصیلات عالیه وارد آن می‌شوند و هر یک از این جوانان با در نظر داشتن اهداف خاص خود (ارتقاء سطح علمی، کسب شغل بهتر، رندگی بهتر ، گرفتن مدرک،…)به این مکان مقدس قدم می‌گذارند.

اکنون با ورود این جوانان با نشاط و امیدوار به آینده و همچنین علاقمند به تحصیل مسئولیت سنگینی به عهده مسئولین دانشگاه می‌باشد ، از این جهت که این مسئولین محترم باید از پرسنل و اساتید متعهد و کارآمد بهره گیرند، زیرا این دو قشر تماس بیشتری را با دانشجویان که آینده سازان جامعه هستند دارند، که توجه بیشتر این تحقیق به نقش اساتید متمرکز است آنچه از یک استاد وظیفه شناس و شایسته انتظار می‌رود این است که بکوشد از ناکامیهای درسی دانشجویانش جلوگیری کند و آنها را علاقمند به تحصیل،مطالعه، پژوهش سازد.

همانطور که می‌دانیم دانشجویان اغلب در سن جوانی به تحصیل می‌پردازند و دوران جوانی بسیار حساس می‌باشد زیرا پایه‌های شخصیتی افراد در این دوران شکل می‌گیرد فردی که مشغله ذهنی جز تحصیل نداشته باشد و تحصیل دانشجو با رضایت باشد البته که این فرد در تحصیل موفق‌تر خواهد بود و آیند تضمین شده‌تری نسبت به دیگران دارد زیرا در آرامش به سر می‌برد و این دانشجویان مسلماً در آینده فرد مفید و شایسته‌ای برای خود، خانواده وجامعه خواهند بود.

در مصاحبه اکتشافی که با چند تن از اساتید و دانشجویان انجام دادیم به نظر می‌رسید که مقداری نارضایتی در بین دانشجویان وجود دارد به دلایلی همچون عدم وجود امکانات مختلف ، عدم وجود کارکنان دلسوز و متعهد ، هزینه‌های سنگین دانشگاه آزاد، عدم وجود اساتید با تجربه و با انگیزه ، تبعیض اساتید بین دانشجویان ، وجود مقررات آموزشی نامناسب ، … بخاطر عدم نظارت و دقت کافی مسئولین که موجبات نارضایتی دانشجویان را فراهم می‌کند.

بنابراین رضایت عبارت است از: حالت خوشایندی است که بخاطر فاصله کم انتظارات با واقعیت ، ارضای نیاز حاصل می‌شود و دست یابی به هدف در موقعیت‌های مختلف برای فرد حاصل می‌شود. کسب سعادت در زندگی به عنوان هدف والای وجود انسانی تلقی شده است که باعث رشد و شکوفایی و پیشرفت انسان می‌شود، و بالعکس عدم کسب سعادت اغلب به عنوان مانعی در راه انجام وظایف فرد تلقی می‌شود، همانگونه که ذکر شد رضایت از زندگی بازتاب توازن میان آرزوهای فرد و وضعیت فعلی او می‌باشد. (کمبل و دیگران ۱۹۷۶ به نقل از اینگلمارت ۱۳۷۳ ص ۲۴۴)

به عبارتی هر چه فاصله بین سطح آرزوهای فرد و وضعیت فعلی وی بیشتر گردد رضایتمندی کاهش می‌یابد و بالعکس هر چه فاصله بین سطح آرزوهای فرد و وضعیت فعلی وی کمتر گردد رضایتمندی افزایش می‌یابد.

بنابراین در این پژوهش اولا درپی سنجش میزان رضایت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی- واحد قوچان ثانیاً می‌کوشیم که عوامل مؤثر بر این امر را بیابیم.

۳/۱ اهمیت و ضرورت تحقیق

رضایت حالت خوشایندی است که بخاطر دست‌یابی به هدف در موقعیت‌های مختلف به فرد دست می‌دهد. رضایت انواع مختلفی دارد که عبارتند از رضایت از زندگی خانوادگی، رضایت از زندگی زناشوئی، رضایت از وضعیت اقتصادی ، رضایت از خود، رضایت مشتری ، رضایت کارگر، رضایت کافرما، رضایت از محل زندگی، رضایت مردم از سازمانهای اداری رضایت مشترکین (از شرکت برق، آب، گاز، تلفن)رضایت از شغل ، رضایت از درآمد و رضایت از تحصیل که ما بنا به دلایل زیر درصدد بر‌آمدیم تا تحقیقی در مورد رضایت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی- واحد قوچان از تحصیل انجام دهیم:

همانطور که مشهود است عده زیادی از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند تعداد نسبتا زیادی از جوانان ایرانی را دانشجویان تشکیل می‌دهند واین جوانان هستند که باید فردای کشور را به آنها سپرد و این امر زمانی تحقق پیدا می‌کند که دانشجویان از وضعیت تحصیلی خود راضی باشند که این رضایت از تحصیل هم برای دانشجو و هم برای جامعه ضرورت دارد. اما اگر رضایت در این سن جوانی و دوران دانشجویی برای دانشجو فراهم نشود آثار سوء فراوانی در سطح خرد، میانه، کلان خواهد داشت.

در سطح خرد

افزایش تنش ، مشکلات رفتاری ، ناامیدی ،اضطراب ، افسردگی و … از جمله آثار منفی نارضایتی از تحصیل می‌باشد.

به عنوان مثال فردی که تصمیم دارد تمام سعی و تلاش خود را در دانشگاه بکار گیرد و سخت درس بخواند و در راستای همین هدف نیز گام بر می‌دارد بعد مشاهده می‌کند افرادی که به درس کمتر توجه کرده‌اند ، کمتر در کلاس حاضر شده‌اند و … با استفاده از طرح دوستی با استاد نمره‌شان بالاتر یا مانند فرد اول می‌شود در اینصورت اگر آن دانشجو از نظر روحی حساس باشد ممکن است که افسرده و ناامید از عدم پاداش در مقابل زحمتهایش سرکوب شود.

در سطح میانه

نیز پیامدهایی چون کاهش روحیه مشارکت جویی، همکاری و تعاون ، عدم اعتماد و … را در پی دارد.

مثلا دانشجویی که از وضعیت تحصیلی خودناراضی باشد دیگر انگیزه‌ای ندارد همانطور که مشاهده می‌شود بعضی اوقات چند دانشجو با هم یک تحقیق را انتخاب می‌کنندو در نهایت فردی که علاقمندتر و با انگیزه‌تر از بقیه است ممکن بیشتر کار تحقیق را انجام دهد و بقیه فقط در نمره گرفتن شریک باشند در این صورت دانشگاه که یک مکان اجتماعی شدن است دانشجویان مشارکت را در کار گروهی نمی‌‌آموزند پس یک مشکل کاهش روحیه مشارکت جویی به جامعه تحمیل می‌شود.

درسطح کلان

نیز پیامدهایی چون انواع مفاسد وانحرافات (بزهکاری) و درنهایت زمینه ساز مشکلات درجامعه خواهد بود.

به عنوان مثال زمانیکه دانشجویان ازتحصیل خود ناراضی باشند در آن صورت مشاهده می‌شود که گاهی اوقات مثلا بعضی از دانشجویان یک تحقیق مشابه تحقیق خود(از دانشجویان دیگر، دانشگاههای دیگر، …)‌کپی می‌کنند و به استاد تحویل می‌دهند این عمل دانشجو یک نوع تقلب محسوب می‌شود. بنابراین شناسایی و ریشه‌یابی عواملی که در متغیر رضایت تاثیر( مثبت و منفی) می‌گذارد ما را در جهت پیشبرد اهداف کوتاه‌مدت و درازمدت یاری خواهد کرد.

۴/۱ اهداف تحقیق

الف- ۴-۱- هدف کلی

هدف اساسی این پژوهش پاسخگویی به سوال اساسی تحقیق تحت عنوان سنجش میزان رضایت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی‌– واحد قوچان در سال ۸۵-۱۳۸۴ از تحصیل و بررسی عوامل موثر بر آن می‌باشد.

ب- ۴-۱ اهداف جزئی

۱- بررسی رابطه متغیر وابسته تحقیق با متغیرهای زمینه‌ای (جنس، سن، وضعیت تأهل و…)

۲- بررسی وجوه تمایز رضایت در بین دانشجویان با توجه به ویژگیهای اجتماعی و اقتصادی آنان (تعداد اعضای خانواده ، تحصیلات پدر، شغل پدر و …)‌

۳- بررسی رابطه متغیر وابسته تحقیق با متغیرهای مستقل (امیدواری به آینده شغلی، احترام به دانشجو و…)

فصل دوم

مبانی نظری تحقیق

۱/۲ تعریف رضایت از دیدگاه صاحبنظران جامعه شناسی

۱- رضایت Gratification

احساس شادی یا ارضایی که یک فرد، هنگامیکه از دیگران پاداش می‌گیرد یا توسط آنها تأیید می‌شود، تجربه می‌کند، بر اساس نظریه یادگیری، رضایت مثبت درتقویت رفتاری که پاداش گرفته موثر بوده و درنتیجه احتمال اینکه فرد در آینده تحت شرایط مشابه همان رفتار را تکرار کند، افزایش می‌یابد. (خضر نجات ، حمید ۶۹:۱۳۶۹)

۲- رضایت satisfaction

بیشتر جنبه اجتماعی و روانی دارد ودر برابر آن Gratification خوشایندی جنبه عاطفی و روانشناختی قوی‌تری دارد. رضایت بیشتر از یک عین یاامر خاصی موردنظر است و نهایتاً تمایل شخص را به یک موضوع می‌سنجد بنابراین می‌توان گفت رضایت نوعی گرایش است ولی هرگرایش رضایت نیست در واقع رضایت نوعی گرایش خاص است و محدودتر از گرایش است. (چلبی ۱۳۷۵)

۳- رضایت

هر چه فاصله بین ایده‌آل وواقعیت کمترشود فرد راضی‌تر خواهد بود و هرچه فاصله بین ایده‌آل و واقعیت بیشتر شود فرد ناراضی تر خواهد بود.

(رفیع پور، فرامرز ۱۵:۱۳۷۲)

۴- رضایت

هروشکا دسترسی به هدف و ارضای نیاز با احساس رضایت و تجربیات مطبوع را همراه می‌داند وعدم ارضا نیاز را با نارضایتی و ارزشهای احساس منفی.

(رفیع پور، فرامرز، ۱۷:۱۳۷۲)

تعریف رضایت در پژوهش حاضر

حالت خوشایندی است که به خاطر دستیابی به هدف د رموقعیت‌های مختلف به فرد دست می‌دهد.

به عبارت دیگر حالت خوشایندی است که به خاطر فاصله کم بین انتظارات با واقعیت به وجود می‌آید دراین صورت ارضای نیاز راحت تر و دست‌یابی به هدف در موقعیت‌های مختلف برای فردحاصل می‌شود.

۲/۲- پیشینه تحقیق

هر پدیده دارای سابقه یا پیشینه‌ای است که مطالعه سابقه آن محقق را در شناسایی و درک ماهیت آن پدیده یاری می‌کند. پدیده‌های اجتماعی وابسته به گذشته‌اند و در زنجیره‌ای از تداوم جای می‌گیرند و هویت آنان بدون در نظر گرفتن گذشته ای که در آن تکوین یافته‌اند به دست نخواهد آمد وقتی محقق در خصوص موضوع مورد تحقیق به منابع مختلف مراجعه می‌کند

اولاً: از محتوای منابع در رابطه با موضوع آگاه می‌شود و بر اساس آن می‌تواند حدو مرز شناخت علمی‌را در رابطه با موضوع مشخص کند و آماده شود تا یک گام به جلو بردارد.

ثانیاً: با آگاهی از نکات قوت وضعف منابع در برخورد با موضوع می‌تواند چارچوب نظری جامع‌تر و واقع‌بینانه‌تری را شکل دهد واز ارتکاب خطاهای گذشتگان بپرهیزد.

ثالثاً: در قالب این چارچوب نظری عمده‌ترین مفاهیم یا متغیرها را انتخاب کندو با پیش‌بینی روابط احتمالی در بین آنها فرضیه‌هایش را رشد دهد.

(عبدالهی ،‌13:1374)

درتحقیق حاضر از طرح خانم مژگان عظیمی‌هاشمی‌که شامل ۱۲ پیشینه داخلی و خارجی بوده است که از این تعداد ۷ مقاله داخلی و ۵ مقاله خارجی بوده است.

همچنین از طرح آقای غلامرضا صدیق اورعی که شامل ۳ مقاله داخلی بوده نیز استفاده شده است.

۱/ ۲/۲ -بیشینه پژوهش های داخلی

بررسی عوامل موثر بر رضایت مشتری و افزایش فروش فروشگاههای زنجیره‌ای رفاه استان تهران

در این تحقیق که توسط علی اکبر سجادی در سال ۱۳۷۵ صورت گرفته است فرضیات تحقیق را عوامل قیمت،برخوردو رفتار مناسب با مشتریان، تنوع و جور بودن کالا و خدمات متنوع فروشگاه درنظر گرفته است. واین موارد را به عنوان عوامل بسیار موثر بر رضایت مشتری وافزایش فروش فروشگاههای زنجیره‌ای رفاه برشمرده است.

(عظیمی‌هاشمی، مژگان ۹:۱۳۸۱ به نقل از سجادی ، علی اکبر ۱۳۷۵)

بررسی موثر رضایت بخش مشتریان بانکی به منظور بهبود و بالندگی سازمان

(در مورد مطالعه بانک ملت مشهد- تهران)

این پژوهش توسط محمدرضا پورایرج در سال ۱۳۷۷ انجام شده است. نتایج این پژوهش نشان داد که :

بانکها از طریق توجه به نیازها وانتظارات مشتریان خود می‌توانند ضمن افزایش کیفیت ارائه خدمات بانکی موجبات رضایتمندی مشتریان را فراهم نمایند.

سرعت عمل کارکنان در ارائه خدمات بانکی از عوامل موثر دیگری است که مشتریان به آن حساسیت زیادی داشته‌اند.

باوجود مدیریت صحیح منابع انسانی دربانکها، روابط بین کارکنان و مدیران بهبود یافته تا موجب ایجاد انگیزش کاری وافزایش رضایت شغلی کارکنان و ارائه خدمات بانکی به طور بهینه شود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.