فایل کامل مطالعه آموزشی درباره طرح درس روزانه؛ بررسی اصول طراحی، اهداف آموزشی و روشهای اجرا در ۶ صفحه
توجه : این پروژه فقط به صورت فایل (با پسوند) zip ارائه میگردد
تعداد صفحات فایل : ۵
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : ۵ صفحه
طرح درس روزانه: ۲ ماده ی درسی: عربی مقطع تحصیلی : متوسطه مدت جلسه:۹۰ دقیقه دبیرستان حضرت زینب شماره ی کتاب : ۱/۲۲۴ موضوع درس :معلوم و مجهول پایه تحصیلی: دوم تجربی تهیه کننده : اربابی اهداف مراحل تدریس و تنظیم محتوا منابع و روش ها زمان ۱- هدف کلی: یادگیری فعل مجهول مراحل تدریس و تنظیم محتوا : معارفه، حضور و غیاب و بررسی تکالیف ۵ دقیقه ارزشیابی پیش از تدریس ( اجرای آزمون از درس گذشته – اجرای آزمون رفتار ورودی – اجرای پیش آزمون) ۵ دقیقه ۲- هدفهای جزئی: دانش آموزان در پایان تدریس ۱- بتوانند جمله را مجهول کنند .
۲- بتوانند جمله را معلوم کنند .
ایجاد آمادگی: ( فعالیت های لازم در پشت برگه نوشته شود ) ۱۰ دقیقه معرفی درس جدید و بیان هدف های رفتاری درس: ۵ دقیقه ارائه درس: مجهول کردن یک جمله فارسی و مرحله بندی کارهای انجام شده .
۳- عینا همان مراحل را در مورد یک جمله عربی پیاده کردن .
۴- مقایسه فاعل و نایب فاعل و انواع آن.
گفتن احکام نایب فاعل با مثالهای فراوان .
۴۰ دقیقه ۵- هدف های رفتاری: دانش آموزان در پایان و ضمن تدریس ۱- فعل مجهول را تشخیص دهند .
۶- فعل معلوم را به مجهول و بالعکس تبدیل کنند.
۷- احکام نایب فاعل را بدانند .
جمع بندی: ۵ دقیقه ارزشیابی پایانی درس: ( اجرای پس آموز ) – سوالات مربوط در پشت برگه نوشته شود .
۱۵ دقیقه تعیین تکلیف: در کلاس: در منزل : ۵ دقیقه ۸- رفتار ورودی: دانش آموزان قبل از تدریس: موضوع جدید است و دانش آموزان هیچ اطلاعی از آن ندارند .
منابع و روش ها: ۱- روش های تدریس :پرسش و پاسخ ، سخنرانی ۲- وسایل کمک آموزشی:تخته ، گچ در رنگهای مختلف ۳- فعالیت های فراگیران:پرسش و پاسخ و حل سوال در خلال درس آزمــــــــون از درس گذشــــته آزمــــــــون رفتار ورودی پیـــــــــش آزمـــــون پــــــــس آزمــــــــون تفاوت این جمله ها در چیست؟
کتب التلمیذُ الدرسَ .
کتب الدرسُ .
۱- فعلهای زیر را مجهول کنید .
أرسَلَ ، نزَّلَ ، یحتَرِمْنَ ، یُعلِّمُ ۲- جمله های زیر را مجهول کنید .
یرزُقُ اللهُ الشهیدَ عنده .
شربتْ الطفلهُ الماءَ .
فعالیت های لازم جهت (ایجاد انگیزه) در دانش آموزان: نوشتن یک جمله معلوم و مجهول فارسی و مقایسه آنها .
تــــــــذکـــــــر: ۲- در هنگامی که درس گذشته همان رفتار ورودی می باشد امکان ادغام در آزمون اول وجود دارد .
۲- آزمون های ۱و۲و۳ را می توان به طور همزمان اجرا نمود تحلیل هر دسته از سوالات این آزمون ها لازم است به طور جداگانه باشد.
۳- در مواردی که مفاهیم درس از پیچیدگی بیشتری برخوردار است می توان از پیش آزمون نیز به جای پس آزمون استفاده کرد .
تـــوجــه: جهت هر
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 