فایل کامل پژوهش علمی درباره طرح درس مبتنی بر سناریو؛ بررسی ساختار، اهداف و کاربردهای آموزشی در ۱۲ صفحه
توجه : این پروژه فقط به صورت فایل (با پسوند) zip ارائه میگردد
تعداد صفحات فایل : ۱۳
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : ۱۳ صفحه
عنوان طرح درس : سناریو مشخصات کلی : نام کتاب : علوم پایه دوم ابتدایی عنوان درس :ماده چیست؟
(۲) مدت تدریس : ۴۵ دقیقه نام دانشجو معلم : قنبر مایل تعداد فراگیران : ۱۶ نفر برنامه زمان بندی :۴۵/۸۰۸ هدف کلی : آشنایی با ماده (۲) اهداف جزئی ۱- آشنایی فراگیران با مفهوم حجم ۲- آشنایی فراگیران با مفهوم جرم ۳- آشنایی فراگیران با کاربرد ابزار اندازه گیری ۳- اهداف رفتاری: ۱- دانش آموز با مشاهده اطراف خود چند مواد که حجم دارند را نام می برد (دانش ) از حیطه شناختی ۲- دانش آموزان با مشاهده محیط اطراف خود چند جسم که جرم دارند را مثال می زند (درک و فهم) از حیطه شناختی ۳-دانش آموزان با مشاهده محیط اطراف خود مواد را از نظر جرم طبقه بندی می کند (ترکیب) از حیطه شناختی ۴- دانش آموزان با انجام فعالیت مواد را از نظر حجم طبقه بندی می کند .
(ترکیب) از حیطه شناختی ۵- تصویر عنوانی را مشاهده درباره ی آن را با معلم و هم کلاسی خود بحث می کند .
(واکنش) از حیطه عاطفی ۶- در مورد درس جدید نتیجه گیری میکند.
(ارزشیابی) از حیطه شناختی ۷- به دقت به درس گوش می دهد (دریافت) از حیطه شناختی ۸-به سوالات می تواند پاسخ دهند.
(واکنش) از حیطه عاطفی ۹- در مورد مطالب درس جدید تجدید نظر می کند.
(تبلور) از حیطه عاطفی ۱۰- دانش آموز در ارتباط با واژه های جرم و حجم داستان می نویسد (ترکیب) از حیطه شناختی.
۴- رفتارهای ورودی: ۱-آشنایی با ماده ۲- آشنایی فراگیران با حالتهای مختلف مواد ۳- آشنایی با ویژگیهای مواد با استفاده از حواس پنج گانه ۴- آشنایی فراگیران با واژه و مفهوم مایع ۵- آشنایی فراگیران با انجام فعالیتهایی با واژه و مفهوم گاز ۵- ارزشیابی تشخیصی: الف) در ارتباط بارفتار ورودی : ۱- ماده چیست؟
چیزهایی که ما در اطراف خود می بینیم ماده می گویند.
۲- حالتهای مختلف ماده را باذکر مثال نام ببرید؟
۱- جامد : در ، تخته سیاه ۲- مایع : آب ، شیر ۳- گاز : هوای داخل بادکنک ، هوای داخل توپ ۳- مایع چیست؟
موادی که شکل ثابتی ندارند و به شکل فلزی که در آن ریخته می شود در می آید مایع می گویند مانند شیر.
۴- جامد چیست؟
به موادی که شکل ثابتی دارند .
مانند صندلی ، میز ، در ، قند ۵-گاز چیست؟
موادی که از خودشان شکلی ندارند و در همه جا پخش می شوند مانند هوای داخل بادکنک ۶- با استفاده از حواس پنجگانه ویژگیهای مواد را توضیح دهید؟
با دست حجم را لمس می کنیم (حس لامسه) با چشم حجم را می بینیم (حس بینایی) و با بینی جسم را بو می کنیم (حس بویایی) و با زبان مواد را می چشیم (حس چشایی) و با گوش صدای جسم را می شنویم (حس شنوایی).
ب) در ارتباط با رفتار نهایی: ۱- حجم چیست ؟
۲- جرم چیست؟
۳- جرم مواد را با چه وسیله ای اندازه گیری می کند؟
۶- روش تدریس : با استفاده از روش تفحص گروهی ۷- وسایل کمک آموزشی لازم برای تدریس: کتاب علوم ، گچ ، تعدادی سنگ با اندازه های مختلف ، نخ ، لیوان ، کش در دو رنگ و ماژیک در دو رنگ ، مقداری خمیربازی یا گل رس سفالگری ۸- امور مقدماتی قبل از تدریس: الف ) سلام و احوال پرسی : سلام گلهای من ، چطورید ، خوبید بچه ها ، بله ، معلم: بسیار خوب ، آفرین بر شماگله
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 