فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره روحیات کارآفرینی در میان دانشجویان اقتصاد کشاورزی واحد ابهر و مقایسه آن با کارآفرینان شهرستان ابهر در سال ۱۳۸۸


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره روحیات کارآفرینی در میان دانشجویان اقتصاد کشاورزی واحد ابهر و مقایسه آن با کارآفرینان شهرستان ابهر در سال ۱۳۸۸ دارای ۹۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره روحیات کارآفرینی در میان دانشجویان اقتصاد کشاورزی واحد ابهر و مقایسه آن با کارآفرینان شهرستان ابهر در سال ۱۳۸۸  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره روحیات کارآفرینی در میان دانشجویان اقتصاد کشاورزی واحد ابهر و مقایسه آن با کارآفرینان شهرستان ابهر در سال ۱۳۸۸۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره روحیات کارآفرینی در میان دانشجویان اقتصاد کشاورزی واحد ابهر و مقایسه آن با کارآفرینان شهرستان ابهر در سال ۱۳۸۸،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره روحیات کارآفرینی در میان دانشجویان اقتصاد کشاورزی واحد ابهر و مقایسه آن با کارآفرینان شهرستان ابهر در سال ۱۳۸۸ :

فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره روحیات کارآفرینی در میان دانشجویان اقتصاد کشاورزی واحد ابهر و مقایسه آن با کارآفرینان شهرستان ابهر در سال ۱۳۸۸
فهرست مطالب

فصل

ردیف

عنوان مطالب

صفحه

اول

۱

۲

۳

۴

۵

۶

۷

مقدّمه

بیان مسأله

اهمیت و ضرورت مسأله

اهداف و مقاصد تحقیق

سئوالات و فرضیه های تحقیق

متغیرهای تحقیق

تعاریف واژه ها و اصطلاحات

دوم

۱

۲

۳

۴

۵

۶

۷

۸

۹

۱۰

۱۱

۱۲

۱۳

۱۴

ادبیات تحقیق ( مبانی نظری و تئوریک )

سیر تاریخی مفهوم کارآفرینی

رضایت شخصی و استقلال طلبی در کارآفرینی

کارآفرینی و رشد اقتصادی

رابطه ی توسعه پایدار و کارآفرینی

مدیریت یا کارآفرینی

سیر تکاملی کارآفرینی در نظریه های اقتصادی

تفاوت کارکردهای کارآفرین سازمانی با کارآفرین مستقل

کارآفرینان اقتصاد کشاورزی

کارآفرینان آزاد در ابهر

کارآفرینی دانشجویان رشته اقتصاد کشاورزی در ابهر

زمینه ها و عوامل کارآفرینی

امکان کارآفرینی

انواع کارآفرینی

فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره روحیات کارآفرینی در میان دانشجویان اقتصاد کشاورزی واحد ابهر و مقایسه آن با کارآفرینان شهرستان ابهر در سال ۱۳۸۸
فهرست مطالب

فصل

ردیف

عنوان مطالب

صفحه

سوّم

۱

۲

۳

۴

۵

۶

روش تحقیق

جامعه

حجم نمونه

ابزار گردآوری اطلاعات

روش گردآوری اطلاعات

روش آماری

چهارم

۱

۲

۳

۴

۵

۶

۷

۸

۹

۱۰

تجزیه و تحلیل یافته ها

جدول فراوانی پاسخ ها در ۱۳ سئوال ۵ گزینه ای مربوط به ۲۰۰ نفر

مقایسه کارآفرینی دانشجویان رشته اقتصاد کشاورزی با کارآفرینان ابهر

توضیح تفاوت ها

مقایسه کلی تفاوت ها در دو گروه کارآفرین

اطلاعات عمومی کارآفرینان و نمودارهای مرتبط با هر دو گروه

نمودار های کلی دو گروه در جمع گزینه های پرسشنامه ها جهت مقایسه

محاسبه میانگین در هر دو گروه

عملیات ۲×1 فی دو یا کای دو

محاسبه T استیودنت یا Test =T

پنجم

۱

۲

۳

۴

۵

نتیجه گیری

محدودیت ها و مشکلات تحقیق

پیشنهادات

منابع و مآخذ

ضمائم و پیوست ها

مقدمه

بیان مسأله

اهمیت و ارزش و ضرورت مسأله

اهداف و مقاصد تحقیق

سئوالات و فرضیات تحقیق

متغیر های تحقیق

تعاریف واژه ها و اصطلاحات

مقدمه

شاید واژه هایی نظیر کارآفرینی و کارآفرینان برای آحاد عمومی جامعه ما واژه هایی غریب و انحصاری و تخصّصی تلّقی گردد و مفهوم و معانی آن با زمینه های ایجاد و توسعه کار و بسط و گسترش استعدادهای بالقوّه و نیز ایجاد بسترها و پتانسیل های مختلف ایجاد کار و حرفه و شغل و فعالیّت و تولید و تلاش و خدمات و غیره همخوانی ندارد . در صورتیکه اتفاقاً کارآفرینی یعنی همه ی موارد ذکر شده ، و علت غربت و ناآشنایی واژه کارآفرینی و کارآفرین در جامعه ما جدید بودن و تازگی اصطلاح در نظام های اقتصادی و تولیدی و زمینه های اشتغال و کار و خدمات و غیره است .

به هر حال کارآفرینی و خلاقیّت های ایجاد اشتغال و ابتکارات خلّاق در صنایع و صنعت و کشاورزی و خدمات و تلاش و مدیریّت های خلاق استفاده از امکانات و زمینه ها و استقرار صنایع و کارگاه های تولید در اماکن و موقعیّت های مستعد و ایجاد بسترهای لازم تولید کار و فعالیّت صرف نظر از افراد و اشخاص خاص همه و همه کارآفرینی هستند . امّا اگر جامعه شرایط پیوسته و لازم جهت تحقّق افکار و اندیشه های رایج و فعّال کارآفرینی را در بخش های مختلف فراهم نماید از مبانی و اصول علمی تحقیقی کارآفرینی و توسعه و توانش تولید و توسعه نیز که متضمّن نظام های اقتصادی است ، نیز بهره جسته ایم .

کار آفرینی یک فلسفه است ، کارآفرینی یک نگاه و ایده است ، کارآفرینی جرأت ورزی و اعتماد داشتن به امکانات است . کارآفرینی رسک کم خطر و پشتیبانی شونده از سوی نظام و جامعه است ، کارآفرینی طرح است . کارآفرینی تولید است ، کارآفرینی خدمات است ، کارآفرینی صنعت و درآمد است و کارآفرینی ایجاد بنگاه و مراکز کار و مطالعه و تحقیق و تولید است .

با این مقدّمه کوتاه درصددیم که روحیّات و صفات و ویژگی های دانشجویان رشته ی اقتصاد کشاورزی را با افراد و گروه های کارآفرینان بخش های مختلف را مقایسه و ارزیابی نماییم و به بررسی کیفیّت و چگونگی تشابهات و تفاوت های منظر و نگاه و نیز میزان کارآفرینی هر دو بخش را به نقد و بررسی بگذاریم . که اصولاً فارغ التحصیلان رشته های اقتصاد کشاورزی چگونه و با چه ابزارهایی و در چه سطحی و با چه امکانات و پشتوانه هایی می توانند کار و اشتغال بیافرینند و جایگاه آن ها در کنار کارآفرینان دیگر مثل بخش خصوصی و بخش تعاونی در تولید کارگاه های کوچک و بزرگ و متوسّط در چه جایگاهی قرار دارد . و در زمینه های تولید کارآفرینی در بخش اقتصاد کشاورزی چه تفاوت ها و تشابهاتی با بخش های دیگر و اصولاً چه ارتباطی با زمینه های دیگر دارد و در نهایت مقایسه روحیّات و ویژگی های دانشجویان رشته ی اقتصاد کشاورزی با کارآفرینان را در ابعاد مختلف تولید و توزیع و خدمات و شخصیتی بررسی کرده ایم .

بیان مسأله

چون کارآفرینی و کارآفرین بطور مستقیم و غیر مستقیم با بخش تولید و توزیع و نیز خدمات و بازرگانی و صنعت و کشاورزی و بنگاه های اداری و تفریحی و هنری دارد . لازم است ، زمینه های کارآفرینی و کارآفرین نیز تبیین و تعریف گردد.

زمینه های کار آفرینی شامل :

– صنعت و بخش های مختلف صنعتی اعم از خصوصی و تعاونی و دولتی

– کشاورزی شامل کشاورزی خرد و کلان و دولتی و غیردولتی همراه با ادوات لازم در تولید و توزیع تولبدات و خدمات کشاورزی

– خدمات و بخش های مختلف و پراکنده و گسترده اداری

کارآفرین و کارآفرینان در بخش های مختلف ذکر شده صرف نظر از جنس و مدرک و تخصّص و سواد و معلومات و اقلیّت ها و اقوام و … در طول دهه های اخیر با اقدام و ایجاد زمینه های لازم در ایجاد و تأسیس طرح های اقتصادی و ایجاد بنگاه های تولیدی و کارگاه های کوچک و بزرگ به موازات فناوری های علمی و صنعتی و فرآیندهای توسعه و رشد و تعالی نظام های اقتصادی و تولیدی و صنعتی و خدماتی چهره و نمای متحوّل نظام های شهری و تولیدی را خلق و بوجود آورده اند .

بر این اساس نقش کارکردی کارآفرینان در تئوریهای اقتصادی به مفاهیم و اصطلاحات خاصّی تعبیر می شود .

نقش کارکردی کارآفرینان در تئوری های اقتصاد

معامله گر

هماهنگ کننده

مالک محصول

نوآور

تصمیم گیرنده

واسطه

ریچارد کانتیلون

ژان باتیست سی

فردریک هاولی

ژوزف شومپیتر

فرانک نایت

ایزائیل کرژنر

منبع (بارانو ۱۹۸۹ ) به نقل از محمود احمدپور-کارآفرینی ،۱۳۸۶ ، ص ۲۷

چنانچه ملاحظه می شود :

کارآفرینی در جهان حتّی در منظر صاحب نظران مکاتب مختلف دارای معانی و مفاهیم مختلف است . و از دلالی و واسطه گری تا مدیریت و هماهنگی و مالکیت و خلاق و نوآوری گسترده شده است . بر این اساس می توان بین کارآفرینی در دانشجویان اقتصاد کشاورزی و کارآفرینان دیگر در ابهر را نیز تمیز و تشخیص داد .

در جدول گذشته کارکردهای دیدگاهی به کارآفرینی جهت عمق بخشیدن اطلاعات به خوانند ذکر گردید امّا در رویکرد های این اصطلاح نیز تفاوت ها و تضادهایی از نظر صاحب نظران به چشم می خورد .

مک کله لند محقق و کارشناس ۱۹۶۳ کارآفرینی را توفیق طلبی می داند .

روتر ۱۹۶۴ در تحقیقات خود کارآفرینی را مرکز کنترل داخلی می داند .

لایلز – بروکهاوس ۱۹۸۰ کارآفرینی را پذیرش مخاطره های معتدل می داند .

باومن واسکایر ۱۹۸۲ کارآفرینی را تحمّل ابهام می داند .

جاکوبووتیز ۱۹۸۲ کارآفرینی را استقلال طلبی می داند .

و بالاخره سکستون ۱۹۸۲ کارآفرینی را متعهد ، با انگیزه ، پرانرژی می داند .

از مفاهیم و واژه های تبیین شده می توان نتیجه گرفت که بین کار آفرینی و غیرکارآفرینی نیز تفاوت هایی وجود دارد . (۱)

کارآفرینی به دنبال استقلال و غیرکارآفرین به دنبال وابستگی است .

کارآفرین به دنبال ثروت و غیرکارآفرین به دنبال امرار معاش است .

کارآفرین به دنبال فرصت و غیرکارآفرین مخالف مخاطره است .

کارآفرینبه مبتکر است و غیرکارآفرین غیرمبتکر است .

کارآفرین به دنبال معاملات است و غیرکارآفرین مخالف معامله است .

کارآفرین قبول مخاطرات و غیرکارآفرین مخالف مخاطرات است .

کارآفرین درک مستقیم یا آنی از موضوع و غیرکارآفرین درصدد تحلیل است .

( محمود احمدپور داریانی ، کارآفرینی ، پردیس ، ۱۳۸۶ چاپ هفتم ، ص۲۹ )

با توجه به موارد و مدمات ذکر شده و تعاریف و مفاهیمی که از واژه و اصطلاح کارآفرینی و نیز رویکرد و کارکرد هایی که از مفهوم کارآفرینی از سال های ۱۹۸۰ تا به امروز در جهات و ایران وجود دارد .

به مسئله و موضوع اصلی در بیان مسأله بر می گردیم که :

چه تفاوت ها و تمایز هایی بین کارآفرینان دانشجویان رشته اقتصاد کشاورزی و کارآفرینان در سطح شهر ابهر در سال ۱۳۸۸ وجود دارد ، چه چیزهایی است ؟

آیا کارآفرینی در میان دانشجویان رشته اقتصاد کشاورزی جنبه تعهّدی و معامله ای و تولیدی و اشتغالی و ابتکاری و نوآوری و سایر جنبه های مثبت کارآفرینی را دارد ؟

آیا کارآفرینان سطح شهر ابهر در سال ۱۳۸۸ در زمینه های سطوح مختلف رویکرد ها و کارکردهایی همانند دانشجویان رشته اقتصادی کشاورزی شهر ابهر را دارند ؟

اصولاً چه تفاوت ها و تمایز هایی در ویژگی های شخصیّتی از منظر کارآفرینی در میان دانشجویان رشته اقتصاد کشاورزی و نیز کارآفرینان دیگر در سطح شهر ابهر وجود دارد ؟

اهمیّت و ضرورت مسأله

معمولاً اهمیّت و ضرورت هر مسئله ای به اندازه ارزش و جایگاه و نقش و تأثیر آن موضوع یا پدیده تلقّی می کنند .

کارآفرینی از هر نوع ، کارآفرینی با هر سطح ، کارآفرینی با هر وسعت و اندازه کارآفرینی از هر حیث و بعد تولیدی و صنعتی و خدماتی و اداری و فرهنگی و … از آن جا که باعث گردش بازار کار و عرضه و تقاضا و امور بازرگانی و تنوّع و تسریع امور مالی و پویایی و احیای تولید و توزیع و نیز بهره وری ارزش های اقتصادی در همه ی ابعاد و باعث ایجاد اشتغال و کار و حرفه و خدمات بصورت موقّت و دائمی و مستمر و پیوسته هر چند با انگیزه سود و ثروت مالی و حتّی با هدف کسب سود فراوان و درآمد های سرسام آور در درجه ی اول از آن جا که در دنیای پیچیده امروزی و در دنیای متلاطم امروزی که کار و شغل و حرفه و اشتغال جوانان در آینده خانوادگی و سلامتی و ازدواج و تحصیل آنان به شدت تأثیر دارد . کارآفرینی و تبعات و اثرات ناشی از کارآفرینی با هر رویکرد و کارکردی بسیار ارزشمند و عزیز و با اهمیّت است و دارای اهمیّت و ضرورت و جایگاه بسیار بالایی است .

اهمیّت و ضرورت کار آفرینی از چند نظر و جنبه اهمیّت دارد .

الف : فی النفسه تولید کار و حرفه . خدمات و گردش کار و انرژی می کند .

ب : در اثر و سایه فعالیت و تلاش کار آفرینی ثروت و تولید و خدمت و توزیع و مبادله کالاها و گردش خدمات مختلف اداری و کاری و بازرگانی و اداری افزایش می یابد .

ج : کار آفرینی مکمل سه بخش اقتصادی در ایران (خصوصی ، تعاونی ، دولتی ) می باشد و کار آفرینی در سه بخش کار آیی و بهره وری تولید می کند .

د : کار آفرینی مانع و مسدمد کننده بیکاری و به تبع آن کاهش آسیب های اجتماعی و خطرات ناشی از گرایش جوانان به اعتیاد و قمار و فحاشی و ابطالی گری است .

ه : کار آفرینی اگر توسعه و گردش یابد ، جنبه های نسبتاً منفی آن که جنبه سود شخصی و منفعت آنی و … است به سنّت تولید و هماهنگی و مدیریت و خلاقیت ها و نو آوری ها تبدیل می شود .

و : کار آفرینی و کار آفرین چون تولید کننده و مکمل و فراگیرنده و تکمیل کننده نقاط نقصان وضعف تولید و توزیع و گردش کار و امور اداری و … می باشد . در صورت اصلاح و جهت دادن به رویکرد های علمی و تولیدی و صنعتی و کشاورزی و اداری حیات بخش و سازنده خواهد بود .

اهداف و مقاصد تحقیق :

هدف و مقصود عمده تحقیق حاضر جدا از موضوع تحقیق نیست . که عبارت است از :

– شناخت و تبیین روحیه کار آفرینی در بین دانشجویان رشته اقتصاد کشاورزی شهر ابهر

شناخت و تبیین روحیه و ویژگی کا ر آفرینی در کار آفرینان سطح شهر ابهر

– مقایسه این ویژگی ها و خصوصیات رفتاری در دو بخش ذکر شده

هدف های فرعی این تحقیق عبارتند از :

– رویکردهای کار آفرینی کار آفرینان دانشجویان رشته اقتصاد کشاورزی ابهر چه چیزهایی است

– رویکردهای کارآفرینی کارآفرینان در سطح ابهر شامل چه مواردی است .

-بطور کلی شناخت و تبیین رویکرد ها و کار کرد ها و ویژگی های کار آفرینی در دو گروه دانشجویان رشته اقتصاد کشاورزی با کار آفرینان سطح شهر ابهر می باشد .

و این مقایسه از طریق مصاحبه و تنظیم پرسشنامه و مشاهده رفتارها و طبقه بندی آنها گزارش شده است .

سئوالات و فرضیه های تحقیق :

۱- آیا رویکرد های کا رآفرینی در همه کار آفرینان یکسان است ؟

۲- آیا کارکرد های کار آفرینی در همه کا آفرینان یکسان است ؟

۳- معمولاً دانشجویان در رشته های اقتصادی چه نوع رویکرد هایی دارند ؟

۴- دانشجویان در رشته های اقتصاد کشاورزی چه نوع کار کرد هایی دارند؟

۵- آیا روحیه کار آفرینی صرفاً با تحصیل ثروت یکی است ؟

۶- آیا روحیه کار آفرینی مترادف با ابداع و نو آوری و خلاقیت است ؟

۷- آیا روحیه کار آفرینی با مالکیت ودارایی و ثروت یکی است ؟

۸- آیا ویژگی و روحیه مدیریت وهماهنگی در کارآفرینی در همه کار آفرینان یکی است ؟

۹- آیا واسطه گری و دلالی در همه کار آفرینان صفت رایج و مرسوم است ؟

۱۰- آیا ویژگی های شخصی و منطقه ای و ملّی و مذهبی کار آفرینان در همه سطوح یکسان است ؟

فرضیه :

ویژگی و روحیه کار آفرینی دانشجویان دارای بعد تولید و اشتغال و جنبه ملّی و عمومی دارد .

ویژگی و روحیه کار آفرینان غیر دانشجویی دارای بعد منفعت مشخصی و انباشت ثروت و کامجویی می باشد .

متغیّرهای تحقیق :

در تحقیق حاضر متغِیّرهای مستقل و وابسته عبارتند از :

متغیّر مستقل : روحیّه کارآفرینی

متغیّر وابسته : ویژگی کارآفرینان دانشجویان اقتصاد کشاورزی و افراد عادی

در این تحقیق این که همه آزمودنی ها کارآفرین هستند ، شکی نیست و کارآفرینی صفت و ارزش و متغیّر ثابت همه ی شرکت کنندگان می باشند . و به عنوان متغیّر مستقل عمل می کند .

حال این که کارآفرینی ( الف در میان دانشجویان رشته اقتصاد کشاورزی ، ب کارآفرینان شهر ابهر ) در روحیّه اقتصادی و تولیدی و خدماتی این دو گروه چگونه تأثیر می گذارند به عنوان متغیّر وابسته دنبال شده است .
یعنی در واقع ما در صدد هستیم که ویژگی ها و صفات و روحیّات کارآفرینی دانشجویان رشته اقتصاد کشاورزی و نیز کارآفرینان سطح شهر ابهر را فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره روحیات کارآفرینی در میان دانشجویان اقتصاد کشاورزی واحد ابهر و مقایسه آن با کارآفرینان شهرستان ابهر در سال ۱۳۸۸
فهرست و طبقه بندی نماییم و در دو طبقه و دو ویژگی با تفاوت ها و تشابه ها نقد و بررسی نماییم .

تعاریف واژه ها و اصطلاحات :

کارآفرینی سازمانی(۱) فعالیّت هایی که به طور صحیح از حمایت قانونی و منابع سازمانی در جهت تلاش های نوآورانه برای ارائه محصول جدید ، رشد ، بهبود محصول و … برخوردار می گردد . (۲)

تعریف دوم : فرآیندی که سبب می شود شرکت نوآورتر شده و نسبت به موقعیّت های بازار سریعتر عکس العمل نشان دهد و از طریق ایجاد حس مالکیّت کارکنان را بر می انگیزد . (۲)

تعریف سوم : فرآیندی که با تشویق و تمجید و … حمایت شده و از طریق القای فرهنگ کارآفرینانه در یک سازمان به ارائه نوآوری و … می انجامد . (۲)

کارآفرین = فردی که همچون حجیم شدن سازمان در تولید و خدمات و بهره وری تولید و خدمات و سرعت فروش و رونق بازار کار دارای استعداد و توانایی خاصی است . (۲)

کارآفرین = افرادی که حیثیت شغلی و شخصی خود را به پای نوآوری در شرکت ها و سازمان های بزرگ مصرف می کنند تا به عدّه زیادی خدمت برسانند . (۲)

کارآفرین = کسی که در زیر چتر یک شرکت محصولات و فعالیّت و فناوری های جدید را کشف و به بهره برداری می رساند . (۲)

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.