فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره نمایندگی ایرانخودرو؛ بررسی ساختار خدماتی، نقش در صنعت خودرو و ارتباط با مشتریان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره نمایندگی ایرانخودرو؛ بررسی ساختار خدماتی، نقش در صنعت خودرو و ارتباط با مشتریان دارای ۵۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره نمایندگی ایرانخودرو؛ بررسی ساختار خدماتی، نقش در صنعت خودرو و ارتباط با مشتریان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره نمایندگی ایرانخودرو؛ بررسی ساختار خدماتی، نقش در صنعت خودرو و ارتباط با مشتریان۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره نمایندگی ایرانخودرو؛ بررسی ساختار خدماتی، نقش در صنعت خودرو و ارتباط با مشتریان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره نمایندگی ایرانخودرو؛ بررسی ساختار خدماتی، نقش در صنعت خودرو و ارتباط با مشتریان :
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره نمایندگی ایرانخودرو؛ بررسی ساختار خدماتی، نقش در صنعت خودرو و ارتباط با مشتریان
فهرست
عنوان صفحه
تاریخچه شرکت ایران خودرو
معاونت خودروی سواری
گواهینامه بین اللملی اخذ شده
مدیریت بدنه سازی
ایران خودرو و نیروی انسانی
ایران خودرو و خدمات پس از فروش
ایران خودرو و فعالیت های صادراتی
معرفی محصول
میل لنگ
ساختمان میل لنگ
انواع میل لنگ
شاتون
اجزای شاتون
بررسی نقش موتور میل لنگ ها در موتورهای دیزلی چند زمانه
مشکلات صنعت قالب سازی میل لنگ در ایران
خود مهارهاservos
اسیت و دنده ی خلاص
دنده ی سرعت سنگین
دنده سرعت دوم((overdrive
دنده سنگین دستی
دنده عقب Reverse
تصاویری از ماشینهای ساخت ایران خودرو
منابع
تاریخچه شرکت ایران خودرو
نام شرکت : ایران خودرو( سهامی عام)
تاریخ تاسیس : مرداد ۱۳۴۱
میزان سرمایه : ۵/۱۲۸۲ میلیارد ریال
میزان سهام : ۱۲۸۲۵۰۰۰۰۰ سهم
نیروی انسانی : ۱۲۰۳۹ نفر
مساحت : ۳۴۵۰۰۰۰ متر مربع
شرکت ایران خودرو (سهامی عام ) در ۲۷ مرداد سال ۱۳۴۱ و با سرمایه اولیه یک صد میلیون ریال و با یک هزار سهم هزار ریالی تاسیس شد و در شهریور همان سال تحت شماره ۸۳۵۲ در اداره ثبت شرکت های تهران به ثبت رسید و از مهر ماه سال ۱۳۴۲ فعالیت خود را با تولید اتوبوس آغاز کرد . شرکت در سال ۱۳۴۵ اجازه تاسیس کارخانه ساخت انواع اتومبیل سواری از نوع چهار سیلندر را دریافت کرد و پس از استقرار تجهیزات مربوط به تولید آخرین مدل اتومبیل هیلمن با انواع پیکان با ظرفیت اولیه سالانه ۶ هزار دستگاه ، اولین اتومبیل سواری به تولید رسید .
شرکت ایران خودرو که فعالیت خود را با تولید سواری پیکان ، اتوبوس و مینی بوس آغاز کرد به مرور زمان به تنوع و حجم تولیدات خود افزود به طوری که در سال ۱۳۷۹ با تولید ۱۷۶۰۰۰ دستگاه خودرو برای چهارمین سال متوالی موفق به شکستن رکورد تولید خود شد و علاوه برآن موفق شد به میزان قابل توجهی کمیت و کیفیت محصولات خود را افزایش دهد .
شرکت ایران خودرو در حال حاضر با در اختیار داشتن ۷۰% از سهم تولید و بازار خودرو وبزگترین تولید کننده خودرو در کشور به شمار می رود . فعالیتهای شرکت را از بدو تاسیس تاکنون می توان به سه دوره زمانی تقسیم نمود :
الف : از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷
در این سالها سیاست افزایش عرضه از طریق مونتاژ بر صنعت خودرو ، از جمله شرکت ایران خودرو حاکم بود ، چرا که از یک سو نیاز بازار مصرف روند افزایشی داشت و از سوی دیگر زیربناهای لازم برای تحقق تولید داخلی وجود نداشت . در این دوره بالغ بر ۶۳۱۵۰۰ دستگاه انواع خودرو در این شرکت مونتاژ وبه بازار عرضه شد .
ب : از سال ۱۳۵۸تا ۱۳۶۸
طی این سالها محدودیت های ناشی از محاصره اقتصادی و همچنین جنگ تحمیلی باعث شد تا تولید خودرو از فراز و نشیب قابل ملاحظه ای بر خور دار گردد . مجموع تولیدات شرکت ایران خودرو در این دوره زمانی بالغ بر ۵۰۴۰۰۰ دستگاه بوده است .
پ :از سال ۱۳۶۹ به بعد
این سالها را باید دوران تجدید حیات صنعت خودرو سازی تلقی کرد ، در این دوره ستاد سیاستگذاری خودرو تاسیس و قانون خودرو به تصویب رسید . تدوین استراتژی صنعت خودرو در قالب برنامه پنج ساله از دیگر اقدامات برجسته ای بود که در جهت حمایت و هدایت این تلاش ارزنده صورت پذیرفت.
سال نگار تولید سواری و وانت
۱۳۴۶ ـ سواری پیکان در مدلهای دو لوکس ، کار لوکس ، جوانان و تاکسی با حجم موتور ۱۶۰۰و۱۷۲۵ سی سی
۱۳۴۸ـ وانت پیکان با حجم موتور ۱۶۰۰ سی سی
۱۳۶۹- سواری پیکان با نیروی محرکه پژو ۵۰۴ با حجم موتور ۱۸۰۰ سی سی
۱۳۶۹ – سواری پژو ۴۰۵ در مدل های GL و GLX با حجم موتور ۱۶۰۰ سی سی
۱۳۷۴ – سواری پژو ۴۰۵ در دو مدل دنده ای و اتو ماتیک با حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی
۱۳۷۵ – آغاز طراحی “سمند” ( خودروی ملی )
۱۳۷۶ – سواری پژو ۴۰۵ با قوای محرکه پیکان ( پژو آر- دی ) با حجم موتور ۱۶۰۰ سی سی
۱۳۷۶ – سواری تشریفاتی پژو ۴۰۵ (لیمو زین ) با حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی
۱۳۷۷ – سواری استیشن پژو ۴۰۵ با حجم موتوری ۲۰۰۰ سی سی
۱۳۷۸ – پژو پارس با حجم موتور ۱۸۰۰ سی سی ( انژکتوری )
۱۳۷۹ – پژو ۲۰۶ با حجم موتور ۱۳۶۰ سی سی
۱۳۸۰ – سمند ( خودروی ملی ) با حجم موتور ۱۸۰۰ سی سی ( انژکتوری )
معاونت خودروی سواری
این معاونت مسئولیت اصلی تولید خودروی سواری و فعالیت های تولید ، مهندسی تولید ، تعمیرات تجهیزات و برنامه ریزی و تغذیه خطوط را بر عهده دارد . ساخت خودروی سواری با توجه به حجم و گستردگی فعالیت های آن در سالن های مختلف انجام می شود و قطعات تحویلی از برش و پرس با انجام عملیات مختلف ، به ترتیب در سالن های بدنه سازی ، صافکاری ، رنگ و سرانجام در سالن مونتاژ تزئینات روی هم سوار می گردد.
این معاونت شامل ۴ مدیریت ( برش و پرس ، بدنه سازی ، رنگ و مونتاژ ) و یک اداره کل مستقل ( برنامه ریزی و تغذیه خطوط ) است .
گواهینامه های بین ا لمللی اخذ شده
محصولات تولیدی معاونت اجرایی خودروی سواری دارای گواهینامه تضمین کیفیت
( ISO9002 ) از شرکت آلمانی RWTUV می باشند . همچنین موتور محصول پژو آردی نیز دارای گواهینامه زیست محیطی ECE1504 از سازمان حفاظت محیط زیست می باشد ( این مدرک توسط معاونت نیرو محرکه اخذ شده است). شایان ذکر است شرکت اخیراًً ه موفق به اخذ گواهینامه استاندارد زیست محیطیISO 14000 گردیده است .
مدیریت برش و پرس
یکی از مدیریتهایی است که زیر نظر معاونت اجرایی خودروی سواری مسئولیت تامین قطعات پرسی را بر عهده دارد . این مدیریت برش ورق ها به ابعاد مورد نیاز و پرس آنها و نهایتاً تولید قطعات پرسی بدنه خودرو را بر عهده دارد و در حال حاضر کلیه نیازهای سالن های بدنه سازی را طبق برنامه تولید تامین می کند . برش و پرس در حال حاضر بزرگترین مجتمع پرس کاری در ایران از لحاظ تناژ ، تعداد و ابعاد پرس است . این مجموعه توانایی آن را دارد که برای ۲۵۰۰۰۰ دستگاه سواری قطعه تولید نماید . قطعات در این مجمو عه توسط پرس ، قالب و ماشین آلات مخصوص تولید می شوند . تولید قطعات بر اساس مدارک فنی و استاندارد های تعریف شده انجام می شود و این یکی از شاخص هایی است که این مجموعه را قادر ساخت تا به عنوان اولین واحد پرس کاری موفق به دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰۲ شود . سالن های تولیدی این مدیریت به شرح زیر است :
۱. سالن پرس شرقی (پرس شماره ۱)
۲. سالن پرس غربی (پرس شماره ۲)
۳. سالن برش و خم و فرم پرس
۴. سالن کویل بری
۵. سالن شماره ۳: پرس شماره ۳ امکان تولید ۵۰۰۰۰۰ قطعه در سال را دارد و از مهمترین مزایای پرس شماره ۳ مدرن بودن آن نسبت به پرس شاپ های بزرگ دنیا ست و یکی از ویژگیهای آن تعویض قالب در ۵ دقیقه است که در حال حاضر در پرس شماره ۲ در دو ساعت انجام می شود .
مدیریت بدنه سازی
فعالیت های اصلی این سالن تحویل قطعات منفصله بدنه ( از برش و پرس یا تولید کنندگان خارج از شرکت یا وارداتی ) و انجام عملیات جوشکاری و مونتاژ بر روی آن و تحویل بدنه های کامل شده به قسمت صافکاری و اتاق رنگ می باشد. در واقع این مدیریت مسئولیت مونتاژ بدنه خودرو های تولیدی را بر عهده دارد :
سالن بدنه سازی شمالی با ظرفیت ا سمی ۳۲ دستگاه در ساعت
سالن بدنه سازی وانت با ظرفیت ا سمی ۱۵ دستگاه در ساعت
سالن بدنه سازی RD با ظرفیت ا سمی ۱۵ دستگاه در ساعت
سالن بدنه سازی جدید با ظرفیت ا سمی ۱۰دستگاه در ساعت
لذا این مدیریت در حال حاضر توان تولید ۷۲ دستگاه بدنه در ساعت را دارد.
مدیریت بدنه سازی با راه اندازی کامل خطوط تولید بدنه پژو ۲۰۶ و سمند و چهار منظوره کردن خط پژو در سالن بدنه سازی جدید به ظرفیت اسمی ۱۳۲ دستگاه بدنه در ساعت خواهد رسید .
خط مشی زیست محیطی ایران خودرو
شرکت ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودرو ساز ایران ، پایبندی به فرهنگ توسعه پایدار را جزء لاینفک سیاست های توسعه شرکت به شمار آورده و خط مشی زیست محیطی خود را به منظور تامین خواسته های جامعه و در راستای اهداف زیست محیطی جهانی به شرح زیر اعلام کرده است :
۱. رعایت قوانین و الزامات زیست محیطی مرتبط با فعالیت های تولیدی محصولات و خدمات شرکت .
۲. دستیابی به تکنولوژی و توانمندی های طراحی و تولید خودروی سبز .
۳. تلاش در جهت همسویی با نظرات آحاد جامعه از طریق همکاری در طرح های زیست محیطی
۴. فرهنگ سازی و جلب مشارکت کارکنان به منظور کاهش آلودگی های زیست محیطی
۵. شناسایی تمامی فعالیت های موثر بر روی محیط زیست و انجام آنها تحت شرایط کنترل شده از اصول سیاست های زیست محیطی
ایران خودرو و نیروی انسانی
جذب نیرو های متخصص و ارتقا دانش و مهارت کارکنان یکی از سیاست های اصلی شرکت در زمینه مدیریت منابع انسانی است. به کار گیری این سیاست در طول سالهای اخیر موجب شده است که تعداد متخصصین شرکت به نحو محسوسی افزایش یابد.
جدول زیر تعداد نیروی کار دیپلم و بالا تر را در مقایسه با کل کارکنان در سالهای اخیر را نشان می دهد .
|
شرح |
سال ۱۳۷۹ |
سال ۱۳۷۸ |
سال ۱۳۷۷ |
سال ۱۳۷۶ |
سال ۱۳۷۵ |
سال ۱۳۷۴ |
سال ۱۳۷۳ |
|
نیروی انسانی (نفر) |
۱۱۹۰۰ |
۱۱۴۱۱ |
۱۱۳۶۲ |
۱۱۰۶۱ |
۹۷۱۸ |
۸۱۰۲ |
۷۹۵۲ |
|
دیپلم و بالاتر |
۵۴% |
۵۰% |
۴۸% |
۴۴% |
۳۸% |
۲۹% |
۲۷% |
ایران خودرو و خدمات بعد از فروش :
شرکت تهیه و توزیع قطعات و لوازم یدکی ایران خودرو ( ایساکو ) با هدف خرید و فروش و همچنین تهیه و توزیع و صادرات و واردات انواع خودرو و همچنین تهیه و توزیع و صادرات و واردات قطعات یدکی خودرو های مختلف در سال ۱۳۵۶ تاسیس گردیده است . قسمت های مختلف این شرکت عبارتند از : سیستم ها و روش ها ، بازرگانی ، برنا مه ریزی و نگهداری کالا مالی و اقتصادی و منا بع انسانی و خدمات اداری و خدمات بعد از فروش .
کلیه فعالیتهای شرکت ایساکو را می توان در چهار بخش به شرح زیر تقسیم بندی نمود :
- ارائه کلیه خدمات تعمیراتی شامل سرویس های اولیه و گارانتی
- تهیه کلیه قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز محصولات ایران خودرو
- توزیع قطعات یدکی به کلیه نمایندگی های مجاز و مشتریان طرف قرارداد شرکت
- صادرات قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز به کشورهایی که محصولات ایران خودرو به آنجا صادر گردیده است.
ایران خودرو و فعالیت های صادراتی
صادرات گروه ایران خودرو عمدتاً شامل خودروی سواری ، خودرو کار و قطعات خودرو است که در این زمینه سه شرکت ایران خودرو ، ایران خودرو دیزل و ساپکو فعال هستند .
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 